Eetwinkel Nico

Meer informatie over restaurant Eetwinkel Nico

Dinsdag t/m Zondag 11:00 - 21:00

Seefdebeef .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij Nico. We hebben de twee gangen weekend special genomen, deze was erg goed. Een goed gevulde salade en eendeborst met groenten en aardappeltjes in de schil. Je kunt de gerechten ook meenemen; het is namelijk ook een winkel.
Wel vond ik de prijs van de wijn aan de hoge kant, € 4.50 voor een glas Pinot grigio.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Eetwinkel Nico is een prettig, rustig restaurant met vriendelijke, gastvrije bediening en heerlijke streekproducten. De gerechten worden met zorgvuldigheid en kwalitatief goede producten gemaakt, wat ook terugkomt in de smaak. Met name de caesar salade is een aanrader. De smoothies, biologische sappen en het plukkruidje thee assortiment zijn een mooi alternatief voor mensen die een lunch of diner zonder alcohol wensen te genieten. Een aanrader voor mensen die grote(re) restaurants willen vermijden maar toch heerlijk willen eten! De prijs/kwaliteit verhouding is erg goed.
Manon B.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Mooie zaak, beetje Scandinavische uitstraling.
Goede prijs kwaliteit verhouding.
Wordt door sommigen aangegeven dat porties klein zijn, ik had risotto met garnalen en dat was zeker geen klein portie.
Lekker eten voor prima prijs.
Pourquoipas .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Vandaag even drankje en hapje gedaan bij Nico. Koffie niet heet, wel goed.
Wijn goed, maar mager ingeschonken. Borrelhap ( 1 met plastic randje nog aan vleeswaren) goed maar weinig voor de prijs. Mooie zaak op goede locatie maar nodigt niet uit voor herhaling.
Lobke C.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Lopen vaak langs 'Nico' en nu werd het eens tijd om er te lunchen. Leuk die combi van lunchtent en eetwinkel. Ik had een simpele uitsmijter, waar volgens mij niet veel aan mis kan en gaan en was dus ook prima. Wel vond ik het relatief duur. Prima om een keer te lunchen, maar het is niet zo dat ik er snel terug zou gaan of zeg: deze tent moet je gezien hebben.
Marieke_uiteten .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Eenvoudige uitstraling, simpele kaart. Vriendelijke bediening. Maar heerlijk eten en voor niet te veel geld. Daarmee een absolute aanrader. Ik heb de pompoenkussentjes gegeten. Manlief at eend met zuurkool. Heerlijk! Enige opmerking: Porties waren iets klein. Opgelost door friet en salade na te bestellen.
Irene P.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Leuke plek om te lunchen, alleen de sfeer is heel duf, en de bediening stijfjes en veel te formeel, de wachttijd is bijzonder traag, was 2 keer bijna weggelopen,,kok heb ik nog nooit zien glimlachen,jammer want de gerechten zijn lekker!!
Ilse G.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Heerlijk, eerlijk eten! Wij hebben hier laatst geluncht. Het lekkere ambachtelijke brood wordt goed en vers belegd. Aanrader: de smoothie met zwarte bessen. De kaart is niet groot, maar groot genoeg.
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
Donderdag na de film hier gegeten. Dagmenu voor 10 eu! Dan krijg je heerlijk malse, goed gebraden, zeker niet drooggebakken lamskoteletjes, met friet en een lekkere frisse salade.
Chappeau!
Werner D.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2015
Lang gezocht naar goede Leidse lunchgelegenheid niet te ver van het station, vaak teleurgesteld, maar met Nico hebben we dan eindelijk beet. Beetje verborgen in die vreemde Morsstraat waar de stad nog heel erg een jarenvijftig-sfeertje heeft. Deze eetwinkel - je zit hier in een fijn decor van droge worsten en wijnen - trekt de boel aardig op.

We kiezen voor de huisgerookte zalm met gemarineerd citrusfruit en citrusdressing, en die is heerlijk. Geserveerd op verrukkelijk knapperig boerenbrood. Top. Moet raar lopen als dit niet ons vast lunchadresje wordt - de kazen die genoemd worden op de kaart (waaronder eentje die onlangs verkozen is tot 'Beste Leidse kaas van Nederland') maken nieuwsgierig!
C.m. K.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
Dit is een aanwinst. Het ziet er trendy en prettig uit, je zit er leuk.
De kaart is beperkt, maar er is voor iedereen wel wat lekkers. Alles is vers en uitstekend klaargemaakt. Aardige vlotte bediening. We waren met z'n vijven, en we waren allemaal tevreden.
Bettine W.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Ik kom hier gemiddeld 1x in de twee weken, voor de lunch danwel diner. Service is top. Absoluut mijn favoriete restaurant om te gaan lunchen.

Aanraders voor de lunch:
De thee. Plukje thee is erg lekker. Broodje carpaccio!! Beste die ik ooit op heb. Ook de uitsmijter met kaas en ham is geweldig. Eigenlijk zijn alle broodjes ontzettend lekker.

Aanraders voor diner:
Carpaccio en de hamburger. Beste hamburger van leiden. Super kwaliteit en dat proef je. Brood, vlees, kaas en uien.. Perfect. Begin nu weer te watertanden.

Waarom geen tien: de maaltijdsalades en pastas voor het diner zijn niet lekker. Heb het allemaal geprobeerd inmiddels, het valt heel erg tegen vergeleken met de hamburger. De smaken kloppen op een 1 of andere manier niet. Worden veel bittere rode sla soorten gebruikt, geen combi met de rest. En bv in de ceasar salad is de kip niet knapperig, weinig spek en andere ingredienten. Voornamelijk veel bittere sla.

Tip voor nico: kaasplankje is erg lekker maar er mag variatie in komen. Maar dat is een aanrader voor vele leidse restaurants overigens. Ouwe leidse wordt je mee doodgegooid. In de omgeving wordt ook bv geweldige doruvael gemaakt (te koop bij kaaswinkel naast de la Place zoeterwoude).
Loekepoek .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Wij waren hier voor de lunch, en dat was zeker de moeite waard. Het twaalf uurtje (uiensoepje, bitterbal, broodje eisalade en broodje prosciutto) is niet alleen heerlijk maar het is ook een plaatje om te zien. Het broodje oosterse kip eveneens.
Het duurt wel even voor je het op tafel hebt maar als je een hap neemt merk je dat er alle moeite in is gestopt om dat bordje voor jou op tafel te krijgen. De gerechten zijn heerlijk op smaak en uitgebalanceerd, met zorg bereid.
Hier komen we zeker terug!
Koen U.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2015
Wat een prima plek in Leiden voor een basic diner. Plek waar je een mooi stukje vlees en een goed glas wijn krijgt. Korte kaart, geen poes pas. Aanrader..
Daphne K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2014
Van de week gegeten bij Nico, het eten was heerlijk en met zorg en liefde bereid. De bediening was heel goed, aandacht voor alle tafels en je komt niets te kort. De winterse salade is echt een aanrader. Mijn tafelgenoot had een beefburger die ook erg lekker was. Alles wat op de kaart staat kan je ook meenemen. Kortom, een aanrader!
Irene B.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Gebruik gemaakt van een heerlijke lunch. Fijn dat je ook keuze kunt maken uit de wijnkaart, maar dan per glas! Diverse, heerlijke en mooie broodsoorten. Uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.
Culinair cadeau meenemen...dat kan ook, superleuk zaakje!