Eetwinkel Buurman en Buurman

31-202628262

Meer informatie over restaurant Eetwinkel Buurman en Buurman

Heisenberg .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Lekkere verse pizza met boerenkool en worst. Inderdaad boerenkool en worst. Weer eens wat anders dan een Margherita. Fijne dunne bodem. Leuke tent bij de gracht. In de zomer kan je ook buiten eten. Personeel is super enthousiast en werkt met passie. Je kan hier tevens afhalen.
Thodaan 8.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Leuk pizzatentje op een plek waar ik 'em niet verwacht had; maar de luifel, de mooie steenoven aan het eind en de laidback en gezellige sfeer kwamen verwelkomend over.
Het was wel erg druk, en de houten bankjes maakten dat niet bijzonder comfortabel; bovendien gezelschap van diverse wespen die werden aangetrokken door de verschillende biosapjes en gemberbier.
Ondanks het lange wachten, want het was ook erg druk, was de bediening erg vriendelijk.
De menukaart is zeer eenvoudig (zowel eten als drinken) en wie niet van biologisch houdt zal het moeilijk vinden een keus te kunnen maken.
We kozen voor pizza pittig, zalm en parma. Allen erg mooi opgemaakt en verse ingrediënten en een heerlijke dunne bodem, opmaak op eerste gezicht ook prima. De verse ingrediënten smaakten prima, en het is zeker een plus dat dit een lekkere en gezondere variant mag zijn op de veelal vette pizza's bij andere restaurantjes.
Toch kon ons niet ontgaan dat de formule nog wat perfectionering kan gebruiken. Zo was de truffel op de parma pizza wel erg overheersend waardoor we geen parmaham meer proefden. De zalm was erg lekker en vers maar de gegrilde asperge wat karig. Uiteindelijk werd de pizza daardoor wel wat saaier hoe meer we aten.
Voor wie van gezond en biologisch houdt een absolute aanrader om eens een pizza te eten. Wij vonden de pizza ook lekker, maar miste net dat beetje extra. Maar we komen over een tijdje graag eens terug!
Teis N.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Wij waren meer dan enthousiast toen we ontdekten dat er tegenover ons, op de hoek van de erasmusgracht en het erasmuspark (een voorheen erg donker en somber stukje), een biologische eetwinkel kwam. Het simpele concept van een dagelijks wisselende salade, toetje en daarnaast heerlijke dunne, krokante, pizza's uit de houtgestookte steenoven. De drie jaren dat ze er nu zitten is het decor steeds sfeervoller geworden: feestelijke verlichting, uitnodigende luifels, ruim terras. De biologische (fris)dranken die worden geserveerd zijn in de meeste gevallen verrassend lekker. Al met al een geweldige plek om niet alleen een pizza'tje te eten of te halen maar ook om heerlijk in de avondzon op het terras van een biertje te genieten met een heerlijke schaal anti pasti. Zelfs mijn ouders die sporadisch langskomen in Amsterdam, willen elke keer dat ze hier zijn een pizza van Buurman & Buurman. Ga zo door jongens!
Joon B.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Leuk zaakje om echte houtovenpizza af te halen of ter plekke van te genieten. Naast pizza wat kleine hapjes en lekkere biertjes. Ook wat originele pizza's(bijv: asperge met ham) en gekke toppings (regendruppels, erg lekker). Naast het park, dus voor- of achteraf wandelinkje ook nog mogelijk, in ons geval beide.
Vriendelijk buurtzaakje met zelfde personeel, voelt je gelijk welkom en kom er graag terug.
Melliebellie .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Tijdens het pinksterweekend zijn wij voor het eerst hier een pizza gaan eten. We vonden het er altijd zo gezellig uitzien! Wij hadden besteld en zaten al een tijdje op het terras, toen wij toevallig vrienden tegen kwamen. Zij schoven bij ons aan om gezamenlijk te eten. Terwijl de medewerkers het echt erg druk hadden, kwam een van de jongens ons melden dat de pizza's van onze vrienden voorrang hadden gekregen, zodat we tegelijk konden eten. Wat een topservice, wij hadden dit niet verwacht! De pizza was heerlijk. De cheesecake echt briljant (de allerlekkerste die ik ooit gegeten heb! aanrader!) Tegen het vallen van de avond werd het toch wat fris op het terras, ter compensatie kregen we een klein likeurtje om ons warm te houden. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik hier in al die jaren Amsterdam weer eens échte gastvrijheid heb ervaren. De jongens zijn supersympathiek, het eten en de drankjes lekker en de locatie is heerlijk bij het water en bij het park. Wij hebben genoten. Een echte aanwinst!
Emiel S.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Top tent, orginele pizza's (asperges in het voorjaar en boerenkool in de winter) , maar vooral lekker pizza's met een dunnen knapperige bodem. Geen vette hap zoals bij vele andere tenten. Lekkere speciaalbieren. Bediening is top en altijd in voor een limocellotje na.
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Op een heerlijke lente avond was de sfeer ontspannen en het decor (buiten) niet onaardig: op een hoek met zicht op de weelderige vegetatie van het park, het water van de gracht en de levendige Hoofdweg aan de andere kant. De eetwinkel (tsja...een restaurant is het eigenlijk ook niet) lijkt over een prima klandizie te beschikken want er was voldoende aanloop. Prima bediening, behulpzaam en gastvrij. Lekkere pizza's en opvallend goede wijn erbij. Desgewenst is er wel bestek, maar eten zonder gaat eigenlijk veel gemakkelijker. Het beste water ter wereld gratis. De stemming zat er dus goed in. Alleen van die houten banken krijg je pijn in je rug en benen. Daar moet iets op gevonden worden.
Klaas K.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2015
Dit is niet alleen een ontzettend gezellige eetwinkel maar ze maken hier de allerbeste steenoven pizza's van Amsterdam.
All-time favourite: de 'pittig' Tevens hebben ze het beste pils wat ik ooit geproefd heb: La Trappe puur. Biologisch trappistenbier van Brabantse bodem. Geniaal. En hopelijk binnenkort een nog groter terras! (Hele avond zon) De ligging is ideaal op een rustig plekje aan de gracht en naast het park. Je kunt er bootjes aanleggen en daar je pizzaatje op peuzelen.
De briljante gastheren buurmannen zorgen voor het vermaak.
Aanrader!!
Ohannes .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2015
We hebben snel een pizza gegeten bij Buurman en Buurman. Wij hebben voor simpele pizza Margherita gekozen. Pizza Margherita was goudbruin gebakken met een krokante, maar niet harde rand. Kortom het was lekker! De gast heer Paul was zeer vriendelijk. Jammer dat ze tot 21.00 uur open zijn. We komen deze tent snel weer bezoeken.
RenateP .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Het was echt heel leuk om op een doordeweekse avond een pizza in Bos en Lommer te eten. Vriendelijke ontvangst, beperkte keuze, maar verrassende combinaties: mijn eetcompagnon had peer met bacon en pecan nootjes... stukje geproefd: bijzonder lekker! Zelf at ik de pittige pizza met salami: echt lekker. Wel slappe bodem en moeilijk te eten zo zonder bestek (waarom in vredesnaam geen bestek?) Drankjes waren zonder alcohol (geen vergunning) maar dat mocht pret niet drukken. Allerlei leuke vruchtencombinaties; smaakte prima bij de hartige pizza. Water werd er "free" bij aangeboden. Vriendelijke en betaalbare tent: voor 15 euri lekker gegeten! Ik kom nog es terug.
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2014
Leuke eenvoudige tent zonder pretenties..vriendelijke gastheer.

Lekkere pizza..na 15 minuten chill sfeertje ..prijs is OK..

Biologisch ijsje citroen met basilicum..lekker..als toetje..

Warme avond, leuke stek om in park pizza te genieten..

Leuk..houd deze tent in de lucht!!!

Tim H.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
Als je een echt lekkere Pizza wilt, Buurman en Buurman! De pizza's worden vers gebakken in de steenoven. De ingrediënten zijn vers en van goede kwaliteit. De saus is geen rode drap maar een smaakvolle saus waar je de kruiden, tomaat en knoflook los van elkaar in proeft. Verder een heerlijke goede bodem en verschillende opties voor wat je er verder op wilt. Top.

In de zomer verkopen ze trouwens ook erg lekker (bijzonder) ijs. Bijvoorbeeld Gin-Tonic ijs.
Fleur O.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2014
Ik ben fan. Punt. Buurman en Buurman is een plek naar mijn hart. Het eten is goed, met verse en pure ingrediënten. Bioligisch en gezond - van quinoasalade tot speltpasta en écht goeie pizzas. Vanaf de eerste keer dat ik binnenkwam om even te kijken werd ik zeer hartelijk ontvangen door de buurmannen. Leuke gasten die doen wat ze leuk vinden. No nonsense, daar hou ik van. Ik kom er zeker een of 2 keer per maand en ben nog nooit teleurgesteld. Afhalen kan ook, zeker in de zomer ideaal om in het Erasmuspark je pizzaatje op te eten. Gewoon een aanrader dus.
Erica V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2014
Open en toegankelijke sfeer in een industriele setting. De buurmannen hebben duidelijk passie voor deze eetwinkel, dit zie je terug in de kwaliteit van het eten en de open sfeer in het pand!

Eten is heerlijk: Boerenkoolpizza verrassend verrukkelijk! Ook regelmatig wisselende salades zijn super lekker én gezond!
Nadine V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2013
Super lekkere pizza's. Interieur is rauw industrieel en heel gezellig. Je raakt snel aan de praat en dat is leuk. De pizzabodems zijn echt italiaans dun, zo een verademing ten opzichte van die dikke amerikaanse troep die je doorgaans bij afhalen krijgt!
Matthijs V.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2013
Wat een ontdekking en verrassing. Heel erg lekker gegeten. Persoonlijke service. Heel erg gezellig. Hele mooie tafel in het midden en zo maak je ook nog eens contact met andere buren (hoeft niet, er zijn meer tafels). Maar geen grap: lekkerste pizza ooit en heel betaalbaar (€9-€11). Sfeer is goed en het decor is tot in de wc's heel erg vet. Een aanrader!
Lara S.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Naast de heerlijke pizza's die met veel liefde en passie worden gemaakt is het in deze zaak mooi om te zien met hoeveel toewijding de buurmannen Coen en Paul in deze zaak staan. Klein budget, maar een duidelijk rauw concept leiden tot een fijne sfeer en interieur waarin alles terugkomt behalve een strakke moderne stijl. Ik haal elke week met veel plezier een heerlijke pizza, salade of soepje. Keep it up guys!
Absolutedave .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
Dik dik tevreden over B&B. Leuke, casual ambiance, echte persoonlijke benadering, en (zeer) goede pizza's. Ik heb praatje gemaakt met de beide heren, ik moet eerlijk toegeven dat ik de Buurmannen graag mag en ze het zeer gun. Respect. Mooi, minimalistisch ingericht en toch knus. Niet duur. Goede pizza's. En een zeer welkom gevoel. Chill. Verheug me op de volgende keer!
Frannybananny .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
Wij zijn nu al een aantal keer een pizza gaan eten bij de mannen! Heerlijk, zeker aan te raden. Zeker die met de curry worst, lekker fris en thais.. De mogelijkheid voor twee op 1 pizza, was geen probleem. Ongedwongen en huiselijke sfeer. Wij zijn dik tevreden. Hoorde van onze overbuurvrouw ( al wat ouder) dat ze ook heerlijk had gegeten daar! Dus TOP!
Nicolemarleen .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2013
3x een tien, waarom niet. Wij zijn super blij met dit nieuwe restaurant bij ons om de hoek. Ideaal om heerlijke pizza's en lekkere salades af te halen als we geen zin meer hebben om de deur uit te gaan voor boodschappen. Ook een prima plek voor een cappuccino op zondagmiddag. Gisteren zijn we een keer in het restaurant blijven zitten, want het interieur gaat er steeds gezelliger uit zien. Vlotte bediening en leuk om te zien hoe 'de Buurmannen' met veel enthousiasme hun nieuwe restaurantje runnen. Kortom, een dikke aanrader!