Eetwinkel Buurman en Buurman

Erg gunstig

Jouw recensie over het restaurant Eetwinkel Buurman en Buurman

Frederique R.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2018
Ik snap eigenlijk niet dat dit restaurant geen hogere cijfers heeft. Ik kom altijd heel graag bij Buurman en Buurman voor de hoge kwaliteit van de pizza's met vaak biologische producten.

Ja soms moet je even wachten of zit je aan de bar, maar dat is de sfeer van deze tent. Het is vrij druk en het is prima om aan de bar te zitten met een glas wijn of een van de speciaal biertjes die ze schenken. Het interieur is vrolijk en een beetje rommelig met kratjes bier onder de tafel. Het is dus niet stijf zoals restaurants dat weleens kunnen zijn en maakt dat ik mij thuis voel.

Ik ga er zeker nog vaak eten!
Depp. B.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2018
Heerlijke pizza’s heb alleen voor de 3 e keer zo lang moeten wachten tot ze klaar waren dat ik scheel zag van de honger en m’n humeur er hollend van achteruit ging.
Emma W.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Pizza was echt mega lekker, jammer dat het toetje in een plastic bakje zat en niet echt aantrekkelijk werd gemaakt. Bediening was aardig maar het duurde soms erg lang. Sfeer in het restaurant is leuk maar het is erg druk en vooral enorm warm door de open keuken.
KeesVarkevisser .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
Lekkere pizza gegeten. Helaas niet mijn eerste keuze omdat bepaalde ingrediënten er niet waren.
Gelegenheid is meer geschikt om wat te drinken dan te eten.
Martijn S.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Wat een pech. Reserveren maar toch aan de bar moeten zitten, de bestelling verkeerd hebben, en in een klein en smutzig restaurantje zitten terwijl iedereen tegen je op botst.
Geen goede ervaring.
Heisenberg .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Lekkere verse pizza met boerenkool en worst. Inderdaad boerenkool en worst. Weer eens wat anders dan een Margherita. Fijne dunne bodem. Leuke tent bij de gracht. In de zomer kan je ook buiten eten. Personeel is super enthousiast en werkt met passie. Je kan hier tevens afhalen.
Thodaan 8.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Leuk pizzatentje op een plek waar ik 'em niet verwacht had; maar de luifel, de mooie steenoven aan het eind en de laidback en gezellige sfeer kwamen verwelkomend over.
Het was wel erg druk, en de houten bankjes maakten dat niet bijzonder comfortabel; bovendien gezelschap van diverse wespen die werden aangetrokken door de verschillende biosapjes en gemberbier.
Ondanks het lange wachten, want het was ook erg druk, was de bediening erg vriendelijk.
De menukaart is zeer eenvoudig (zowel eten als drinken) en wie niet van biologisch houdt zal het moeilijk vinden een keus te kunnen maken.
We kozen voor pizza pittig, zalm en parma. Allen erg mooi opgemaakt en verse ingrediënten en een heerlijke dunne bodem, opmaak op eerste gezicht ook prima. De verse ingrediënten smaakten prima, en het is zeker een plus dat dit een lekkere en gezondere variant mag zijn op de veelal vette pizza's bij andere restaurantjes.
Toch kon ons niet ontgaan dat de formule nog wat perfectionering kan gebruiken. Zo was de truffel op de parma pizza wel erg overheersend waardoor we geen parmaham meer proefden. De zalm was erg lekker en vers maar de gegrilde asperge wat karig. Uiteindelijk werd de pizza daardoor wel wat saaier hoe meer we aten.
Voor wie van gezond en biologisch houdt een absolute aanrader om eens een pizza te eten. Wij vonden de pizza ook lekker, maar miste net dat beetje extra. Maar we komen over een tijdje graag eens terug!
Teis N.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Wij waren meer dan enthousiast toen we ontdekten dat er tegenover ons, op de hoek van de erasmusgracht en het erasmuspark (een voorheen erg donker en somber stukje), een biologische eetwinkel kwam. Het simpele concept van een dagelijks wisselende salade, toetje en daarnaast heerlijke dunne, krokante, pizza's uit de houtgestookte steenoven. De drie jaren dat ze er nu zitten is het decor steeds sfeervoller geworden: feestelijke verlichting, uitnodigende luifels, ruim terras. De biologische (fris)dranken die worden geserveerd zijn in de meeste gevallen verrassend lekker. Al met al een geweldige plek om niet alleen een pizza'tje te eten of te halen maar ook om heerlijk in de avondzon op het terras van een biertje te genieten met een heerlijke schaal anti pasti. Zelfs mijn ouders die sporadisch langskomen in Amsterdam, willen elke keer dat ze hier zijn een pizza van Buurman & Buurman. Ga zo door jongens!
Joon B.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Leuk zaakje om echte houtovenpizza af te halen of ter plekke van te genieten. Naast pizza wat kleine hapjes en lekkere biertjes. Ook wat originele pizza's(bijv: asperge met ham) en gekke toppings (regendruppels, erg lekker). Naast het park, dus voor- of achteraf wandelinkje ook nog mogelijk, in ons geval beide.
Vriendelijk buurtzaakje met zelfde personeel, voelt je gelijk welkom en kom er graag terug.
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Op een heerlijke lente avond was de sfeer ontspannen en het decor (buiten) niet onaardig: op een hoek met zicht op de weelderige vegetatie van het park, het water van de gracht en de levendige Hoofdweg aan de andere kant. De eetwinkel (tsja...een restaurant is het eigenlijk ook niet) lijkt over een prima klandizie te beschikken want er was voldoende aanloop. Prima bediening, behulpzaam en gastvrij. Lekkere pizza's en opvallend goede wijn erbij. Desgewenst is er wel bestek, maar eten zonder gaat eigenlijk veel gemakkelijker. Het beste water ter wereld gratis. De stemming zat er dus goed in. Alleen van die houten banken krijg je pijn in je rug en benen. Daar moet iets op gevonden worden.
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2014
Leuke eenvoudige tent zonder pretenties..vriendelijke gastheer.

Lekkere pizza..na 15 minuten chill sfeertje ..prijs is OK..

Biologisch ijsje citroen met basilicum..lekker..als toetje..

Warme avond, leuke stek om in park pizza te genieten..

Leuk..houd deze tent in de lucht!!!

Erica V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2014
Open en toegankelijke sfeer in een industriele setting. De buurmannen hebben duidelijk passie voor deze eetwinkel, dit zie je terug in de kwaliteit van het eten en de open sfeer in het pand!

Eten is heerlijk: Boerenkoolpizza verrassend verrukkelijk! Ook regelmatig wisselende salades zijn super lekker én gezond!