Eetvilla van den Brink

Soesterbergsestraat 122 3768 EL Soest Nederland Kaart

Over restaurant Eetvilla van den Brink

Chique dineren in Soest

Stephan en Sebastian Ott heten jou persoonlijk welkom bij Eetvilla van den Brink. De eigenaren staan garant voor kwaliteit en gastvrijheid. Ze bereiden chique seizoengerechten in de ruime villa. Bezoek het restaurant voor een koninklijk diner.

Meer informatie over restaurant Eetvilla van den Brink

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Vrijdag 10:00 - 21:30
Zaterdag 17:30 - 21:30

Voordelig
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Prachtige locatie en fijne service ! hartelijk ontvangen door gastheer Sebastiaan! Heerlijke verrassende gegeten op vrijwel hoogstaand niveau! wijnen top! Wij komen zeker terug!
Nelly S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Mooie locatie, maar van het concept High Tea hebben ze geen kaas gegeten.
Heel veel kleine zoetigheidjes (niets huisgemaakt) en als hartig hapje een mini kaassoufle en een
mini saucijzenbroodje (niet warm genoeg), dit zijn borrelsnacks. Zoet en hartig wisselden elkaar af, terwijl je(zoals bij iedere maaltijd) met hartig begint en naar zoet toewerkt. Geen mooie taarten of cakes en niets vers. Over hun verdere kaart kan ik niet oordelen, die is misschien prima, maar over een High Tea moeten ze nog veel leren. Als ze daar iets mee doen ga ik misschien nog wel eens terug.
SaskiaMaria .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Weer heerlijk gegeten bij Eetvilla van den Brink. Wij wilden een afwijkend voorgerecht: geen probleem. De bediening was top. De prijs was redelijk.

Een echte aanrader.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Op een mooie, warme zomeravond zit je prima op het terras voor de villa. En als het later op de avond wat frisser wordt dan gaat de terrasverwarming aan. Zelfs bij een regenbuitje is er niets aan de hand, want de grote parasols overdekken een groot gedeelte van het terras.
Er is een menu van de chef, waarbij je, wat de gerechten betreft, geen keus hebt. Het zijn drie of vier gangen. Maar je kunt ook à la carte uit een aantal kleinere gerechten kiezen. Dat kost altijd € 42,50, ongeacht het aantal gerechten. Een beetje vreemd is dat wel: een kleine eter, die maar twee of drie gerechtjes wil, betaalt een onevenredig hoge prijs. Anders gezegd: de matige mens betaalt voor de veelvraat, dat is niet erg sympathiek.
Het eten is lekker. De keuken is vrij traditioneel, dus verwacht hier geen onbesuisde kookavonturen of gewaagde experimenten. Het voorgerecht van het chef-menu is een klassieke carpaccio, maar met bovenop een bergje gemengde sla. Smaakt goed. Daarna een stuk zeetong met risotto, garnaal en een kloeke rivierkreeft. Het smakelijke hoofdgerecht is een goed gebraden lamsrack met lamsstoof. Ook de groenteliefhebster aan onze tafel komt aan haar trekken, want je kunt als bijgerecht lekkere gemengde groenten en heerlijke frites met truffelmayonaise bestellen. Daarvoor verdient dit restaurant een pluim. Het dessert, aardbeienbavarois en vanille-ijs, is, zoals bij veel restaurants, veel te zoet.
De wijnen van het wijnarrangement zijn redelijk tot goed, maar sommige harmoniëren niet perfect met het gerecht dat erbij wordt opgediend. Als toelichting krijgen we niet alleen de herkomst te horen - wat uiteraard nuttig is - maar ook alle smaaknuances. Dat laatste vinden we echt flauwekul, omdat we immers zelf op het punt staan om de wijn te proeven. Of zou er ooit iemand hebben gezegd: "Rood fruit, vanille en wat chocoladetonen in de afdronk - die wijn moet ik niet"? Overigens is de bediening vriendelijk maar een beetje formeel.
Roc Yvonne G.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Genoten van 4-gangen menu met wijnarrangement. Op het laatste moment gereserveerd, en een fijn plekje in een hoek gekregen. Mooie afwisseling in wijn ( rosé, wit, rood en port) passend bij de gerechten. Prettige, attente bediening, uitleg over wijn en gerechten. Sfeervolle omgeving.
Samantha D.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Op een zondag hier gaan lunchen voor oma haar verjaardag. Alsof we in een woonkamer zaten, heel knus en gezellig. Twee broers in de bediening, de een een beetje 'stijf' en de ander ontzettend aardig, praatje en een grapje maken, met aan het einde een extra service i.v.m extra friandises omdat we die bij anderen op tafel zagen wat eigenlijk van een high tea was. De lunch was een meer gangen menu en elke gang aan de forse kant waardoor we helaas niet meer hebben kunnen proeven dan we dachten dat de bedoeling was. Al met al een hele fijne zondag gehad.
Ruiters .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Een huiskamer setting, informele sfeer maar toch ook een chic restaurant waar je heerlijk kunt eten. We kozen voor een 3 gangen menu, a la carte. Borden zien er zeer verzorgd uit, worden zonder veel toelichting geserveerd maar alles wat op je bord ligt is al uitgebreid omschreven op de kaart. Voor mijn zwangere vrouw werd een alcoholvrij aperitief ingeschonken, leuk! Tussen hoofd- en nagerecht een frisse amuse/ spoom en bij de koffie de etagère met allerlei lekkers. Echt een avondje uit voor de culinaire liefhebber!
Kathelina .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Wij komen al jaren bij de Eetvilla en genieten altijd met volle teugen, we voelen ons er ‘thuis’, eten is heerlijk en personeel uiterst vriendelijk. De ‘lunch for all’ is onze favoriet, met de hele familie van jong tot oud lekker lunchen met verschillende gerechtjes. Echter zijn we zondag 24 april jl. een beetje teleurgesteld. We moesten heel lang wachten tussen de gangen en de porties waren kleiner dan voorheen. Er zat een blonde haar in de bietensalade, in de aspergesoep zaten amper asperges. De asperges en bospaddenstoelen zouden ook in de biefstuksalade moeten zitten volgens het menu, maar waren door de (nieuwe) kok ‘vergeten’! Omdat er 5 mensen uit het gezelschap witte wijn dronken, vroegen we om een fles. Op de nota stond inderdaad 1 fles en 5 glazen vermeld, waarom niet gewoon 2 flessen, was namelijk dezelfde wijn. We hebben het even goed naar onze zin gehad, maar hopen een volgende keer weer op een ‘ouderwetse Lunch for All’!
Loes M.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Hier met een groep van 7 gegeten, in de ''Tuinkamer'', een aparte ruimte, geschakeld aan het restaurant op de begane grond. Echt ideaal als je rustig wilt bijpraten maar niet in complete stilte. Heerlijk! Zeer vriendelijke, professionele bediening. Enige belangrijke misser (die meteen werd gecorrigeerd gelukkig) was dat iemand met een gevaarlijke allergie voor paprika toch een stuk paprika op zijn vis had liggen... Verder werd uitermate goed ingespeeld op onze wensen en was de timing tussen de gangen ook prima. Eerste gang had wel iets eerder mogen komen (hadden we bij aankomst al aangegeven) Toen het voorgesteld menu een gang met buikvet/spek bleek te bevatten werd die op onze verzoek meteen vervangen door een andere gang. Alle gerechten smaakten goed; mijn 6 tafelgenoten waren ook tevreden. Het enige wat me tegenviel was het kaasplankje, dit kan beter. De harde kazen leken wat droog.
Alex G.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Heerlijk gegeten van het 4-gangen lentemenu. Goede bediening, prima uitleg bij opdienen waar je als gast van mag genieten, want dat was het. Frietjes ietwat smaakloos, dessert uit de kunst. Prijs kwaliteit verhouding is naar mijn idee goed, porties waren ruim voldoende. Voor herhaling vatbaar!
Waterwolf .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Een vorige keer waren we zeer tevreden, mooie wildkaart en heel verzorgde gerechten. Nu waren er allemaal kleine gerechten waar we 3 van uitzochten, in de veronderstelling dat we zo een 3 gangen menu van 35 euro hadden besteld. Bleek echter dat het een all you can eat menu was van 42,50. Voor oudere mensen, de gemiddelde leeftijd van de gasten schat ik op 75 jaar, is dat niet een goede formule. Ook is het decor niet prettig, met allemaal indirect licht ziet het er grijs en wat somber uit.
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Op uitnodiging met een groep van 20 hier geluncht. We zaten op de eerste etage in de voorkamer. Gastvrij onthaald door vriendelijke bediening. Vijf gangen, alle prima verzorgd met soms - op verzoek - extra toelichting. 1 Salade van appel en witlof met tartaar van krab, gerookte zalm en gebakken scampi; 2 Runderbouillon met truffelroom; 3 Spoom van rode wijn en specerijen; 4 Zachtgegaarde fazantenborst en gebakken duivenborst met saus van veenbessen; 5 "Omelette Siberienne". Laatstgenoemde, het dessert, was wat mij betreft de topper. Zag er geweldig uit en smaakte heerlijk. Iets minder ben ik te spreken over de fazantenborst, die was te droog. Al met al een geslaagde lunch, en hoewel ik de rekening niet gezien heb, krijg je hier volgens mij wel waar voor je geld.
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2015
Afgelopen maandag hier gegeten met een aantal collega's in aparte zaal op de eerste verdiepeing. Het voorgerecht met zalm en krab was ontzettend goed. Het hoofdgerecht, doradefilet, was prima evenals de kaas na. De bediening liet echter na enige toelichting toelichting te geven op de gerechten en de wijnen. Dat was jammer, zeker ook omdat de bediening expliciet aangaf veel meer te willen vertellen(?).
Renata N.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Onlangs hier gegeten met familie. We kozen alle 6 voor het verrassingsmenu met het wijnarrangement. Heerlijk gegeten en bij iedere gang werd een fijne bijpassende wijn geschonken. Kregen uitleg over het eten maar ook over de herkomst van de wijn en waarom er voor die wijn was gekozen wat een feestje o hier te eten. Personeel is erg klantvriendelijk en voelt goed aan wanneer het bij een gezelschap iets losser kan. Hoop snl weer te koen genieten.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
hebben we er met 4 personen gedineerd
4 gangen verrassing menu gekozen vinden wij altijd wel prettig daar je dan meestal ook iets te eten krijgt wat je niet snel zelf zou kiezen alles heerlijk in gewone porties wij kiezen meestal portie grote van een voorgerecht .
kortom goed eten en een heerlijk bijpassend wijntje
aanrader wat ons betrefd

HaroldvB .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Uitstekend geschikt voor zakelijke lunch. Kwaliteit is prima terwijl bediening toch prettig relaxed is. Bediening weet flexibel om te gaan met onze beperkte tijd.
Embeeee .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Diner met familie op het prachtig verzorgde terras van de statige Eetvilla. Gastvrije ontvangst met apéritif aan keurig gedekte tafels in ongedwongen sfeer. Wij kozen voor het viergangen Chef's menu met uitstekende en zeer smakelijke gerechten, oa. heilbot en parelhoen. Iets vegetarisch toevoegen was geen enkel probleem. Twee flessen heerlijke bijpassende wijn, kan ook per glas. Ook voor de kids was er à la carte volop keus en zelfs buiten de kaart om alle ruimte om ook typische 'kinder eetwensen' te vervullen. Dat bleek niet nodig :-) Diverse desserts en koffie met zoetigheden toe, mmmmm. Het was een super avond!
Rimi .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Wij laten ons meestal verrassen door Stefan en Sebastiaan. Het menu buiten de kaart is ook altijd een feest. Kies voor het wijnarrangement, altijd bijzonder en bijzonder goed, met een leuke aansprekende toelichting. Eigenheid en gezelligheid zijn de sleutelwoorden voor het succes voor deze geweldige eetgelegenheid! Wat een vakmanschap!
Edwin K.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Hier met 3personen geluncht , in 1 woord, TOP!!!!! Super dat we met de lunch voor het diner for all concept konden kiezen, het was gewoonweg geweldig. Mooie visuele en smaakvolle gerechtjes, lekkere wijnen en goede attente bediening. Wij waren hier voor de eerste keer, maar ZEKER niet voor de laatste keer. Voor ons een adres om voor terug te komen!!!
Loes M.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Wij hebben een heerlijke avond gehad in de Eetvilla. Van begin tot eind een uitstekende, deskundige en vriendelijke service. Wij kozen a la carte en de 4 gangen waren allen uitstekend. Moderne gerechten, mooie porties en een verademing vergeleken met de meer conservatieve keukens in deze regio. Compliment trouwens dat kraanwater wordt geschonken, lekker en vele malen meer milieuvriendelijk! De friandises bij de koffie waren heerlijk. De tijd tussen de gangen was prima. De akoestiek was erg prettig, de zaak zat vol maar toch hadden wij geen last van andere gesprekken. De inrichting is een mix van klassiek en iets moderner, zeker niet onprettig. Wij komen zeker terug!