Eetsalon Van Dobben B.V.

Korte Reguliersdwarsstraat 5 1017 BH Amsterdam Nederland Kaart
31-206244200

Meer informatie over restaurant Eetsalon Van Dobben B.V.

Cor B.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Zeer slechte bediening. Broodje half om met gesnipperd vlees. Lever was niet vers. Weinig beleg. Zat al zout en peper op.
Ronduit zeer slecht.Wij komen hier niet meer.
Ook geen reactie terug op onze opbouwende kritiek.
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Helder?
Menig Amsterdammer is Apetrots op zijn/haar broodjeszaak 'van Dobben'!
Ook de nieuwe eigenaren enkele jaren geleden moesten ondervinden dat er niet zomaar 1 2 3 gesleuteld kon worden aan de formule, de geleverde producten etc. en ach ja de uitstraling, het interieur heeft een slinger gekregen, lekker fris.
Dus......al ruim 40 jaar klant, mijn kinderen mee oplaten groeien en menige vrienden, ook zakelijk altijd een inmens plezier gedaan om ff een Lekker bezoekje aan 'van Dobben' te laten plaatsvinden!
Dus? Hulde aan deze aller allerbeste broodjestent van Holland.
Joost
Partyparty .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
De broodjes zijn altijd even lekker, we lopen altijd even binnen als we omgev. Rembrandtsplein zijn. Alleen zijn we nu hard na buiten gehold, omdat er een muis in de zaak liep....we hebben er achteraf hartelijk om moeten lachen...bestelde broodje werd buiten gebracht, ondanks dat de muis al door klanten naar buiten was getoerlesjoerd..hij liep weg, maar keerde daarna weer richting voordeur, we hebben ook op straat nog staan trappelen dus. Die muis houdt dus ook van de broodjes van Dobben ha,ha...
Faralley .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Dobben is wereldberoemd in Nederland voor de kroket. Broodje kroket smaakt nog steeds hetzelfde als 10 jaar geleden er is niets mis mee. Verder had ik een broodje tartaar met ui en voldeed aan de verwachtingen. Dobben is gewoon lekker voor als je effe snel in de lunch of na het stappen voor niet veel geld een broodje (kadetjes) naar binnen wil "schuiven" Een echte specialiteit hebben ze in mijn ogen niet. Voor de gezelligheid of lekker zitten moet je hier niet zijn want het is een veredeld tegeltjesparadijs met krukken en tafeltjes. Personeel is vrolijk (cynisch) Amsterdams.
Marcel J.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Voor een goed broodje croquet is dit de plek. Ook de overige broodjes zijn goed belegd en goed van smaak. De zaak is sfeervol. De bediening vriendelijk en attent. Kortom een prima locatie om ven snel een broodje te eten.
Maria W.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Over de croquette (zoals ze het zelf graag noemen) geen kwaad woord, die is gewoon lekker. Maar dat op een klef wit fabrieksbolletje voor 3 euro vind ik best een beetje uit verhouding. Op zich geen onaardig personeel, maar om dan een bevriende klant haar baby's luier te laten verschonen op een van de eettafeltjes waarnaast gegeten wordt, vind ik echt niet kunnen. Ik had mijn kroket (want dat was het gewoon) al op, maar dit was een goede reden om gauw weg te gaan en nooit meer terug te keren.
Ben H.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Uiteraard gingen we weer een broodje eten bij van Dobbe, zo leuk de vorige keer. Bestelde nu een broodje welke ooit een 10 heeft gescoord. Zal wel heel lang geleden zijn, want men is het recept en de presentatie vergeten. Het was een smakeloos wattig broodje, met Americain Filet?!, wat er heel slordig gekwakt was. Op onze vraag is dit nu (wijzend naar de test met een 10) dit broodje? Werd er stellig aan ons verzekerd, dat dit het was; en we hadden er het maar mee te doen en op te eten.
Het was gewoon een broodje mayonaise (uit de emmer) met hier en daar en korreltje kalfsvlees.
Heel teleurstellend!
Ranti T.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
Heb al langere tijd willen schrijven hoe leuk we Eetsalon Van Dobben vinden, gelijkertijd, waarom zou je, want iedereen kent het toch? Ontzettend gevat en voor provincialen wat brutale Amsterdamse bediening, sneller dan in menig Chinees restaurant, maar stukken aardiger. Zowel de oudere generatie als de jongere generatie bediening staat in de witte stofjassen zich het hemd van de naad te werken. Van de week bestelde ik een broodje kroket en een broodje warm vlees met satésaus. De kroket wordt in twee helften uitgeserveerd op twee helften wit bolletje. Uitstekend kroketje, niks aan veranderen. De warme fricandeau komt in familieportie ook op een wit bolletje met een dot zijde zachte satésaus erop. Nog een klassieker die ik al sinds mijn studententijd hier nuttig. De Eetsalon heeft nog een aantal andere klassiekers, zoals het broodje halfom, allemaal aanraders. En wat drinken we erbij? Inderdaad: een glaasje melk!
Stijntje1999 .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2014
Wat een bijzondere zaak met bijzondere sfeer.
de broodjes zijn top mijn favoriet is filet americain.
Geven jullie ook recepten want die wil ik graag van de file americain.

Ga zo door jammer dat wij in Leeuwarden wonen.
erna.kuik@znb.nl
Han2Go .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Eetsalon Van Dobben, rustpunt in hartje Amsterdam, in straatje nabij Rembrandtplein. Heeft met witte betegeling iets van een nostalgische slagerij weg, en is toch anno nu. Bestaat sinds 1945. Je zit op hoge of lage barkrukken aan marmerblad, potje mosterd, servetten. Counter met schalen heuveltjes vers gesneden vleeswaar, bak met roomboter. Personeel in witte jas. Reageert gewiekst op opmerkingen van clientèle. Broodje halfom, roomboter, en royaal met lever en pekelvlees belegd, plukje extra van de schaal, de kracht van Van Dobben, nooit een zuinige greep. Plus toegift. En ja, kadetje croquet, de kalfsvleesragout zacht, licht gekruid, in een krokante jas. Legendarisch lekker. De ander een cadet ei-tomaat, met een beetje, ofwel lik mayo, en wordt dan ‘lichtstraaltje’, en als je dit mee wilt, vraag je om ‘export’. Prima zaak als je snel wilt eten, van hamburger tot broodje versierde bal, warm vlees, americain, tot een broodje paling, of biefstuk in eigen jus. Pretentieloos Amsterdams, al jaren. Broodjes vanaf € 2,50.
NN2 .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2014
Hoewel de hoeveelheden beleg langzaam iets minder lijken te worden naarmate de personeelsleden met pensioen gaan (meneer Ben blijft gewoon de juiste hoeveelheid geven: prima!), blijft dit al decennia een vaste plek voor – by far – de beste broodjes in de wereld. Alleen al hierom zou je niet emigreren. Van Dobben is ook een van de weinige plekken waar ze nog normaal doen met de broodjes: gewoon kadetjes, geen sla en andere overbodige, ongevraagde en ongewenste rommel eromheen. Zeer goed. De mosterdpotjes zijn ook altijd schoon: hier zien we al enkele decennia op toe. De beste americain, tartaar en halfom; zonder meer!
Peterdus .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2014
Een broodje americain een broodje warm vlees zonder saus en een glas melk alstublieft, binnen twee tellen staat het voor je neus.
Al 40 jaar kom ik hier als ik in Amsterdam ben, toen nog kleine zaakjes naast elkaar, dit is een broodjeszaak naar mijn hart zoals er vroeger in mijn stadje Utrecht ook een aantal waren.
Die filet Americain daar zou ik het recept wel van willen hebben. Ga zo door dames en heren.
Christine77 .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2014
Als echte Amsterdamse is van Dobben een must en gek genoeg lunch ik hier vaker nu ik niet meer in Amsterdam woon. Nou ja, het zal wel zoiets zijn als het emigrant syndroom: naar drop, stroopwafels en kaas snakken wanneer je in Canada of Australië woont. In ieder geval ieder heeft zo zijn/haar eigen voorkeur in deze eetsalon. De mijne: Filet americain. tartaar speciaal en kroket of zoals ze bij van Dobben schrijven croquette. Het blijft een bijzondere ervaring. Ga het personeel daar nooit met pensioen? Van Dobben zou je eigenlijk al een 10 moeten geven omdat in al die jaren de kwaliteit altijd top is gebleven. Châpeau!
Jacco D.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2013
Ben inmiddels 50 en voor mij (net als voor vele anderen) is van Dobben een begrip. Vroeger met je vader ging je er altijd "even langs". In de jaren erna ook altijd even langsgeweest. Dit keer langs met vrouw en zoontje (11). Ik begrijp dat men de Amsterdamse bediening als onvriendelijk kan woden ervaren maar voor mij is het een feestje. Het "schat" "lieverd" en "mop" vliegt je om de oren. Het helpt wel als je zelf Amsterdammer bent want je kunt daar gewoon lekker in meegaan, het is meteen vertrouwd. Het eten blijft prima, zelf ga ik altijd voor de lever maar zoonlief moest en zou natuurlijk aan de kroket. Hij heeft ervan genoten. Ik zou zeggen, van Dobben hou dit stukje Amsterdamse historie vast.
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2013
een zalig broodjes half-om, een heerlijke kroket, een echt ouderwets interieur en dat is prachtig, alleen wij hadden de onmazzel dat de man die ons hielp chagrijnig was en bijzonder kort (veel te kort) in zijn woorden/aandacht naar ons.
Nicole V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2013
Uit jeugdsentiment heb ik hier laatst wat broodjes gegeten. Van Dobbe is gewoon zoals van oud, precies zoals je van hun verwacht. Alles in een schone, nette omgeving. Bomvol dus de kwaliteit moet goed zijn. Nou, dat was echt een teleurstelling!! In mijn leven heb ik nog nooit zulke onvriendelijk en zeer onbeschofte mensen meegemaakt. Om dit af te wimpelen met Amsterdamse humor vind ik wel erg makkelijk. Ik kom zelf ook uit Amsterdam maar het maakt naar mijn mening niet uit waar je vandaan komt. Al kom je uit Timboektoe. Dat geeft niet aan dat je mensen onbeschoft, onvriendelijk (met rollende ogen) en arrogant mag behandelen. Ik durfde niet eens meer nog een broodje te bestellen. Ik vind dat er wel heel erg veel beleg op het broodje ligt. Hierdoor werd het allemaal erg klef. Nee, ik hou het toch maar bij jeugdsentiment.
Menno-Jurriaan V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2013
Wij komen hier altijd als we een dagje/weekendje in Amsterdam zijn. Mijn opa is Amsterdammer en kwam hier als klein kindje al. Wat een een heerlijke sfeer zoals je die nergens meer ziet. Echte Amsterdamse dames achter de balie, een kale koude inrichting, geen poespas, maar wat een gezelligheid en kwaliteit. Druk of niet, er wordt gelachen en er is tijd voor iedereen. Met betrekking tot het eten: wij nemen altijd broodje filet american en broodje eisalade, heerlijke witte bolletjes op een schoteltje. Hopelijk tot snel
HetSer4tje&Lepel .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2013
Het is misschien een clich?,
een lunchsalon roept een beeld op van de jaren 50.
Geheel onterecht om daar een laag kwalitatief cijfer aan te geven.
Van Dobben beroemd om zijn "Croquetten" is een bezoek voor een lunch meer dan waard.
Bijvoorbeeld een broodje (wit/bruin) met 'schelvislever', waar krijg je dat nog...!
Noa L.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2012
Geweldige tent. Vroeger kwam ik hier altijd met mijn opa na ajax wedstrijden. Authentieker dan deze vind je ze bijna niet meer. Wit betegelde eetsalon met hoge krukken, waar je of aan de hoge tafels (met mosterd, Maggi en zout op tafel) of aan de bar waar de vleeswaren achter glas liggen, kan eten. De broodjes zijn binnen 1 minuut klaar en het personeel is heerlijk plat Amsterdams met witte slagersjassen aan. TL licht zet de puntjes op de i.

Het brood is altijd vers, ik eet hier eigenlijk maar een ding: het fameuze broodje Van Dobben kroket (met boter en persoonlijke favoriet extra zout). Maar de kaart aan de muur is groot. Met Scoupy kan je hier 2 broodjes kroket voor de prijs van 1 eten, aanrader!

Gezellig alleen of met vrienden, voor de snelle hap. Ze zijn in het weekend trouwens tot heel laat open, dus ook voor/na het uitgaan lekker.
Tom K.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2012
Echte Amsterdamse broodjeszaak die niet voor niets al een eeuwigheid bestaat! Let op: een broodje ossenworst (of welk ander beleg dan ook) is eigenlijk ossenworst met brood. De bediening is Amsterdams brutaal en de zaak is verder kraakhelder wit. Onbeperkt mosterd staat op tafel en sla vooral de échte Amsterdamse broodjes niet over (halfom, zalm mayonaise, speciaaltje, en uiteraard de kroket).