Eetlokaal Het Witte Huis

Geldersekade 1C 3011 WB Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Eetlokaal Het Witte Huis

Het Witte Huis van Rotterdam, gebouwd in art nouveau stijl, was aan het eind 19e eeuw het hoogste kantoorgebouw van Europa. De beelden die aan de gevel hangen vertegenwoordigen de kwaliteiten van Rotterdam. Ondanks verwoestende bombardementen in de Tweede Wereldoorlog, bleef dit baken wonderlijk overeind. Vandaag de dag kun je op de begane grond heerlijk eten en drinken in Grand Café Het Witte Huis. In een authentieke ambiance geniet je van een magnifiek uitzicht, absoluut de moeite waard.

Meer informatie over restaurant Eetlokaal Het Witte Huis

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Eetlokaal Het Witte Huis

Ellen G.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Op zaterdagavond met een groep van 20 personen hier gegeten. Bediening was bijzonder vriendelijk en vlot.
Het eten was heerlijk. Vooraf een plank met verschillende lekkere hapjes. Ik had als hoofdgerecht kalfsentrecote, perfect gebakken, met tempura van asperges. Een geweldige avond gehad! Ik kom hier zeker terug.
incisu Ü.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Good environment, delicious food!
Yvonne K.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Heerlijk gegeten! Goede service en sfeer. Volgende keer weer!
Mira R.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Het eten is echt heel goed. Je verwacht bij de inrichting dat het een eetcafé is, maar de kwaliteit van het eten is echt een stuk beter. De prijs is goed in verhouding met de kwaliteit, maar de porties zijn wel klein. Je moet echt apart patat en groente bij bestellen of drie gangen nemen om niet met honger weg te gaan. De bediening is vriendelijk en correct, alleen topen het druk werd in het café gedeelte kon de bediening (één persoon) het niet meer bijbenen en moesten we te lang wachten op koffie en de rekening. Al met al een goede ervaring.
Raymond S.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Beperket keuze. Eten goed op smaak. Geitenkaasquiche te hard gebakken, jammer. Prima lokatie.
Bjorn D.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Een verrassende menu kaart met mooie gerechten. Het eten is super goed en wordt vers voor je bereid voor een prima prijs. De wijn keuze is goed afgestemd op de gerechten. De service en sfeer zijn goed.
sabinebever .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Vorige week ben ik met een vriendin wezen eten bij het eetlokaal, geweldige locatie en ambiance. Dit beloofde veel goeds, we hebben besloten om te gaan voor het 3 gangen menu. De prijskwaliteit was zeer goed voor net geen 30 euro uitermate goed gegeten. Elk gerecht was goed bereid en smaakte heerlijk. De tijd tussen de gerechten was ook precies goed. We konden gewoon rustig door eten zonder het gevoel te hebben dat we weg gekeken werden omdat het best druk was. Dit kan ik zeker iedereen aanraden en ik kom hier zeker nog een keer terug!
Ginsas .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Afgelopen vrijdag met vriendinnen hier geborreld, gegeten en geborreld. Er hangt een relaxte en huiselijke sfeer. Het eten is verrassender dan je in eerste instantie bij een grand café zou verwachten en heeft een goede prijs kwaliteit verhouding. Tot in de late uurtjes blijven hangen en verrast door heerlijke gin tonics. Een aanrader!
René A.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
We kwamen binnen terwijl het restaurant leeg was. Werden neer gezet aan een tafeltje. Tafel dekken of bestek..... gebeurde niet. Dat zelf maar gepakt van een tafel. Nadat we besteld hadden duurde alles echt heel lang ondanks ruim voldoende personeel. Na het voorgerecht (kaaskrokketen, niets bijzonders maar goed te eten) mochten we de borden en bestek aangeven ondanks dat de bediende er goed bij kon. Het Hoofdgerecht (hamburger van 18,50) kwam en weer geen bestek. Ik vroeg dus om bestek, dat kwam uiteindelijk. We hadden de salade niet geheel opgegeten en daar kregen we commentaar op. De hamburger was erg vet (droop eruit) niet iets wat je verwacht voor 18,50, Een goed hamburgerrestaurant doet dit veel beter. Het toetje, 5 aardbeien versneden met wat slagroom, was op zich goed te eten maar veel te duur voor wat er wordt geboden (8 euro 50). Als laatste hebben we koffie besteld... Mijn mede tafelgenoot vroeg om een lepeltje etc voor zijn koffie. Die werd uit mijn reeds opgedronken koffiekop gepakten ging zo in zijn koffie. Mijn ongebruikte koekje... kreeg hij ook..... De koffie was verder wel goed Wat een absoluut waardeloze tent is dit qua service en veel te duur. Gezien de andere recensies hebben wij hun offday gehad maar het is wat het is.
Oioioi .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Ondanks het feit dat ik de gerechten vrij hoog geprijsd vond, heb ik hier lekker gegeten. We moesten snel ergens een hapje eten alvorens we elders naar een vergadering moesten en kwamen ongepland bij het Witte Huis terecht. Een collega had de eendenbout, waar ik een hapje van geproefd heb. Deze smaakte voortreffelijk. Zelf had ik een steak, die ook goed smaakte. Het personeel was vrij down to earth en erg goedlachs en vriendelijk. We werden snel geholpen en waren ruim op tijd klaar voor onze afspraak. Enig minpuntje was het kaasplankje, dat wij voor die prijs vrij karig vonden.
LevensgenieterRdam .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Wat een fijne plek, Café Het Witte Huis! Super locatie, super sfeer en hele goede service. Een plek waar je, als je er eenmaal binnen bent gewandeld en wat te eten hebt besteld (erg goede keuken overigens!) nooit meer weg wilt. De heren achter de bar zijn op slag m'n vrienden geworden en de dj-programmering elke laatste vrijdagavond van de maand (DJ Beauty Kees) maakte m'n avond compleet. Toptent!
Jojanneke H.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
De ambiance, het uitzicht, de locatie vind ik super! Het decor binnen in het restaurant gedeelte vind ik heel romantisch en knus en erg passen in het geheel. De open keuken in het restaurant geeft een intieme sfeer en de kok is op deze manier meer betrokken bij de gasten dat het net lijkt alsof hij puur en alleen voor jou aan het koken is. Hoewel ik de bediende op dat moment ook zeker wel vriendelijk vond, had hij van mij ook iets meer open en betrokken mogen zijn.
vooraf twijfelend of wij voor het 3 gangen menu zouden gaan omdat het wellicht te veel zou zijn hebben we er toch voor gekozen. Gelukkig maar. Het was precies genoeg en goed op elkaar afgestemd.
Tim W.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Altijd leuk om aan de oude haven te zitten. Ik kom daar meestal van de andere oever binnen en vergeet soms om te lopen. Vanaf nu ga ik dat vaker doen, want het Witte Huis is dat zeker waard. Wij zaten buiten maar kwamen tot de conclusie dat het die avond iets te hard waaide om daar ook te eten. De vriendelijke ober bracht ons en onze drankjes naar binnen.

We gingen voor het 3-gangen diner, wat ik zeker kan aanraden. Als ik gedwongen wordt om een kritiekpunt te bedenken, dan is dat de hoeveelheid - ik kreeg het bijna niet op. Maar al met al hebben we genoten van een fijne avond en waren we met zijn tweeën nog geen 100 euro kwijt. Daarvoor hebben we heerlijk gegeten en een hele fijne avond gehad.

Helemaal top.
Lodiwereld .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Heerlijk gegeten! Goede service, lekkere wijn (Grüner Veltliner), en lekkere gerechten met een originele touch (parelhoen en entrecote). Prima portiegrootte ook. Restaurant ziet er mooi uit zonder dat de grand-cafe sfeer verloren gaat. Pareltje!
Bibi S.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Heerlijk gegeten en super gastvrij, echt een aanrader!
3-gangerdiner voor 29,50 euro met een zee aan keuze in alcoholische versnaperingen!
Gijs V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Een van de beste restaurants van Rotterdam. Gewoon in de leukste kroeg van de oude haven. Als vleesliefhebber word ik steeds weer verrast door de extreem goede bereiding van oa de eend en de steak. De kok heeft liefde voor zijn vak en praat je graag bij over de oorsprong van het eten. Ik kom hier regelmatig om iets te vieren of gewoon als ik even een lekkere verwennerij in een ongedwongen setting zoek. Goede speciaalbieren ontbreken ook niet. Gewoon helemaal top!
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Het witte huis is ideaal om je vrijdagmiddagborrel te verlengen met een hapje als je niet langs de snackbar of een fastfoodrestaurant wilt onderweg naar huis. De borrelhapjes zijn van goede kwaliteit, maar de gerechten zijn top en niet alleen voor een kroeg/cafe, het is echt heel goed. En je kunt je favoriete biertje erbij blijven drinken.
FredRotterdam .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
We hebben heerlijk gegeten! De zalmtartaar met spinazie, ei en bearnaisesaus zou ik elke dag wel kunnen eten, zelfs als ontbijt. De eend als hoofdgerecht was perfect bereid en de saus was heerlijk van smaak. Lekkere kaas als dessert. Helemaal top. Het Witte Huis is sowieso een hele fijne kroeg natuurlijk, leuk dat de 'bistro' die lijn voortzet.

Bedankt en tot de volgende keer!
MARIAN V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Mooi ingericht restaurant (met apart bargedeelte) met uitstekende prijs/kwaliteitverhouding. 3-gangen menu € 29,50. In restaurantgedeelte direct zicht op kookgedeelte kok. Voorgerechten charcuterie en rilette van eend. Heerlijk van smaak. Hoofdgerechten eendenborst, bavette en skrei. Mooi opgemaakte borden, goede portionering, uitstekend gebakken en op smaak. Nagerechten prima. Een minpuntje: kleine wijnkaart met grote prijsverschillen. Bediening erg enthousiast en professioneel.
Marc H.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Gisteravond heerlijk gegeten dankzij een verrassingsmenu van Joris. Het restaurant ziet er prachtig uit sinds de verbouwing en het eten en de bedienings is zeer goed! We zijn erg benieuwd wat voor een ruimte gecreëerd gaat worden achterin de zaak. We komen snel terug om dat te bekijken!