Eetlokaal De Noot

Meer informatie over restaurant Eetlokaal De Noot

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

Laura H.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Ben je in de buurt van Amersfoort en is het tijd voor een knus eetcafe achtig restaurant, maar dan veel beter? Dan moet je bij De Noot zijn. Nu al voor een 2e keer geweest en wat een schatten van mensen. De eigenaresse - denk ik - is een lieverd en zo word je bediend: professioneel maar met liefde. Het eten is lekker; de carpaccio gewoon goed, het biefstukje precies zoals gevraagd, de frietjes knapperig, en bij de dame blanche lekker veel chocolade.
De ambiance: je moet wel van muziek houden. Overal hangen instrumenten, het broodmandje is van een oude LP 'gegoten' en de kaart ontvang je in een oude LP-hoes. De muziek zelf staat niet hard aan. Prima plek dus!
En als je het lief vraagt, dan mag je in de keuken helpen met het toetje :)
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Op de weg terug van een kerstconcert in Naarden schoven we met vrienden aan bij Eetlokaal De Noot in Hoogland, bij Amersfoort. Niet te verwarren met buurman De Noot want dat is een jazzcafe. Een zeer joviale ontvangst door de eigenaresse was de start voor een samenzijn in een gezellige ambiance. Het mandje vers brood met kruidenboter kreeg snel gezelschap van een goed glad rode wijn en een gin/tonic.

Geen voorgerecht deze keer. Het hoofdgerecht werd twee stukjes ossenhaas uit het Nootmenu (zeer mals, mag een stukje meer), een hertenbiefstuk (veel te dik, kan beter in plakjes) en een vegetarische gado-gado schotel (kun je beter aan de echte "indo" overlaten). De groenten vonden wij ondermaats maar dat is helaas in meer restaurants het geval. Op tafel kwam verder een kom huisgemaakte (lekkere) frites met mayo die nog eens werden aangevuld. Het nagerecht was wel dik in orde: 3x dame blanche en lekker nougatijs met kletskoppen en slagroom.

De sfeer was die van een gezellige, stemmig verlichte huiskamer, gelardeerd met allerlei muziek instrumentarium. De service was vanaf binnenkomst uitstekend: oog en oor voor de klant, goede uitleg en meedenkend. Waar zie je dat nog? De keuken met twee koks was voor zijn taak berekend ofschoon er qua finesses nog wel wat gesleuteld mag worden (zie boven) aan de overigens uitgebreide menukaart.

Nog wel een opmerking. We waren de eerste gasten maar dat duurde niet lang. Op drie tafeltjes na was het weldra vol. Naast ons kwam een groep van 12 mensen te zitten waarvan enkele mannen meenden na inname van de nodige alcohol hun haantjesgedrag te moeten etaleren. Irritant want het verbale volume moest fors omhoog om elkaar nog te kunnen verstaan. Een punt van aandacht voor de directie.

Niettemin een goed adres om eens aan te schuiven want je voelt je als gast echt welkom in een warme ambiance. Prijs/kwaliteit is voor een eetcafe in grote lijnen in orde.
Ing6 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Wij zijn vaste gasten bij De Noot. Je voelt je zo thuis daar, de mensen zijn zo warm. Het eten is altijd met n eigen kleine twist en erg lekker! Voor ons een absolute aanrader! Deze keer hebben we vooraf de gerookte makreelsalade, de gerookte kipsalade en de carpaccio gegeten. Alle 3 de voorgerechten waren uitstekend. Het hoofdgerecht was ditmaal van de seizoenskaart de fish&chips 2x en van de klassieke noten het bordje indisch. Beide gerechten waren weer om te smullen. Toe ditmaal een lekkere Tea for One, verkrijgbaar in diverse heerlijke smaken en 2 maal een lekkere koffie.
Ninette V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2013
Gezellige tent vlak bij mijn oude woonwijk, lekker gegeten met vrienden. Was super gezellig en lekker blijven hangen aan de bar.
Edwin B.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2012
Na lange tijd weer eens gegeten bij de Noot. Het was weer voortreffelijk, als van ouds, goede porties van een uitstekende smaak, een goede wijnkaart met heerlijke wijnen en een goed advies van de eigenaar. Wij komen snel weer terug.