Eetkamer Van Zanten

1-B Het Zand 3811 GB Amersfoort Nederland Kaart

Over restaurant Eetkamer Van Zanten

The cute terrace on the front welcomes you to enter Eetkamer van Zanten. In the open kitchen they prefer to work with biological products and/ to go with the countless special beers. It is a comfortable place with brown leather seats and a easy going vibe. Like they describe it: in the Eetkamer creative chefs lead the kitchen, you are king and you won't leave hungry.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Eetkamer Van Zanten

• : Parkeerplaats

• Af te huren , Bar , Engels gesproken , Open op zondag , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Marlies B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Heerlijke avond gehad met zn 4en. Bediening was helemaal goed, eten heerlijk, wijn erg fijn! Konden zelfs lang blijven hangen na het eten. Mooie locatie en inrichting. Zeker voor herhaling vatbaar. Bedankt!
Rianne D.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
De lekkerste vegaburger verkopen ze hier!
Lucie V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Prima gelegenheid om lekker te eten tegen een goede prijs!
Linda R.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Wij hebben prima gegeten. De prijs - kwaliteits verhouding is uitstekend.
Peter J.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
wanneer je fan bent van middelmatig eten en dito bediening zit je gebeiteld bij van Zanten. Hartelijke bediening maar duidelijk ongeschoold. horeca is een vak. Laten restauranthouders eens wat kritischer zijn
Elles B.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Heerlijk gegeten, correcte bediening, we hebben in t restaurantgedeelte gegeten met 7 personen. Heerlijk plateau vooraf met oa zelfgemaakte pesto en lekker brood. Ik nam de zeebaars, heerlijk! Komen zeker x terug!
Ton D.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Heel gezellig en lekker gegeten bij dit restaurant. Zeker voor herhaling vatbaar.
Eric S.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Het voorgerecht was qua omvang eerder een amuse dan een echt voorgerecht. Het leek er een beetje op dat alles wat er aan 'aankleding' in het menu beschreven was, vergeten was door de keuken. Het hoofdgerecht was gewoon niet goed. Alsof er een amateur kok in de keuken staat. De keuken dient ook als snackbar voor het naastgelegen cafe (dus voor de bitterballen e.d.). Ze kunnen zich beter daar bij houden dan proberen als zich als restaurant te profileren.
Wat betreft de service, als lege borden niet worden weggehaald, een fles wijn meteen wordt ingeschonken zonder dat gevraagd wordt deze te keuren en als daarna lege glazen niet worden bijgeschonken, dan is er wat mij betreft weinig service.
Annelies K.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Voor een eetcafe waren de prijzen erg fors en de porties erg klein. De parelhoen was taai en garnituur erg mager De wijn was lekker maar prijsklasse goed restaurant. Wij waren dus niet erg enthousiast over dit restaurant
Beste Annelies,
Wat jammer om achteraf te horen dat u niet enthousiast bent over ons restaurant. Onze ervaring is dat gasten de porties juist veel of voldoende vinden. Onze wijnen worden met veel zorg uitgekozen, ik vind het vervelend dat voor u de prijs-/kwaliteitsverhouding uit balans is.
Ik hoop dat u ons nog een tweede kans kunt geven.
Met vriendelijke groet,
Daan
Luukesser .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Heerlijke basics, die merkbaar met zorg worden bereid. Oplettend personeel en gewoon lekker laagdrempelige uitstraling. De burrata is een aanrader.
Frankenmarrit .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Prima voor een saté maar geen culinaire hoogstandjes. Prijs kwaliteit verhouding is voor de wisselende kaart wat uit verhouding. Een biertje drinken is een aanrader, met een fijne kaart. Wijn daarentegen is duur en komt in kleine goedkope glazen.
Jip V.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Met vier personen gaan eten bij Van Zanten. Ik had van te voren de menukaart bekeken en die zag er erg goed uit, en ik was erg enthousiast. Bij binnenkomst werden we nauwelijks aangekeken terwijl er twee man personeel stond. Na een aantal minuten werden we toch wel geholpen en kregen we redelijk vlot ons drankje. De menukaart en mandje brood lieten echter erg lang op zich wachten. Uiteindelijk een keuze gemaakt en na bestellen kwam er ineens een mosselpan voorbij, een gerecht wat niet op de kaart stond en blijkbaar een daghap was. Toen we daarnaar vroegen antwoordde het meisje van de bediening: 'Ja, mosselen hebben we ook' zonder enkele excuses. We bestelden een flesje wijn en deze werd op tafel gekwakt zonder dat de fles even voor ons werd opengemaakt en ingeschonken, hetzelfde gebeurde met de fles water. Ook werden de lege glazen niet van tafel gehaald. Als voorgerecht had ik de zalmrouleau, was wel lekker, maar de zure asperges vond ik er niet goed bij passen, een beetje augurk-achtig. Ook was er in het gerecht naar mijn mening veel te veel roomkaas gebruikt. We hebben twee uur gewacht op het hoofdgerecht, gerechten bleven lang bij de keuken staan, dus de friet was koud. Gelukkig kregen we nadat we het hadden aangegeven nieuwe friet, deze was wel super lekker. Mosselen smaakten ook erg goed, wel een beetje saai. Als nagerecht hadden we de framboos, helaas was het frambozenijs op, maar kregen we daarvoor in de plaats heerlijk vanille ijs. De koffie was ook erg lekker. Al met al zou ik hier niet meer terugkomen, ondanks dat het eten best lekker was.
FLUITKETEL65 .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Op een vrijdag avond daar gegeten, hadden niet gereserveerd, maar konden gelukkig nog een tafeltje voor 2 krijgen. En daar waren we zeer blij mee. Hadden gewoon even zin in een snelle hap. En daarvoor kan je zeker bij eetkamer Van Zanten voor terecht. Heerlijke hamburger en een saté besteld en daar zit je echt wel vol van de patat die erbij geserveerd word is echt verrukkelijk.
Bediening zeer vriendelijk, over de inrichting is ook niks op aan te merken.
Komen zeker weer een keer terug.
Paul F.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Lunch gebruikt op het terras vanwege het onverwacht warme weer. Heerlijk in het zonnetje. Als lunchgerecht een Tosti "Van Zanten" genomen. Ik ben gewend dat als je een gerecht kiest dat de naam van de zaak draagt, hier meestal extra hun best voor wordt gedaan. Dat was een tegenvaller. Twee kleine sneetjes brood mager belegd met kaas, tomaat, ui, champignons en wat mozzarella. Dat onder de grill gesmolten. Beetje karig groenvoer erbij en klaar. Jammer. Duurde ook ontieglijk lang voor zo een klein gerecht.
Braban B.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Afgelopen zaterdag met zijn zessen voor het eerst gegeten in dit gezellige restaurant. Er heerst een ontspannen sfeer, mede dankzij de uitstekende bediening. De één zou een zus kunnen zijn van Brigitte Kaandorp (uiterst ad rem maar met veel lol en klantvriendelijk).
De ander is bijna het tegenovergestelde maar weet minstens zo goed hoe je een klant tevreden kan stellen. Wat het eten betreft; ook niets anders dan lof. Alle gerechten worden mooi opgemaakt en smaken uitstekend. Ook met allergie-wensen wordt rekening gehouden. Tot slot worden er prima (huis)wijnen geschonken. Wat ons betreft zeker een aanrader !
Marilon .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Wij komen al vijf jaar regelmatig bij Van Zanten (men kent ons daar inmiddels ;-)) en zijn nog nooit teleurgesteld. De hamburger en varkenshaassaté (vast op de kaart) zijn ongeëvenaard wat mij betreft - hier komen we soms speciaal voor langs. Verder élke maand een nieuwe kaart (er zijn maar weinig restaurants die hen dat nadoen), dus steeds weer iets nieuws te kiezen!

Omdat het een combi is van eetkamer en café weet men veel van de drank en is er ook een ruime keuze (m.n. in bieren). En de desserts zijn ook geen ondergeschoven kindje (voor mij net zo belangrijk als het voor- en hoofdgerecht!).

Afgelopen week hebben we voor het eerst meegedaan aan de "tafel van 12" - hier wordt elke 1e dinsdag van de maand de nieuwe kaart gepresenteerd en krijg je van alle gerechten een kleine portie te proeven, desgewenst met bijpassende biertjes. Super lekker én gezellig, want doordat je met z'n twaalven aan tafel zit, leer je weer eens nieuwe mensen kennen. En tegen een heel scherpe prijs! Zeker een aanrader dus (wel ruim van te voren reserveren).

Kortom, een dikke pluim! Wij zullen hier nog vaak aanschuiven.
Roedja .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Weer superlekker gegeten bij eetkamer van Zanten ! Ik eet er regelmatig en ben nog nooit teleurgesteld. Prachtige gerechten, mooie smaken, mooie opmaak, en een zeer gastvrije en bekwame bediening. Dit restaurant is een must voor een ieder die van lekker eten houdt. En dit alles in een mooie ambiance , waanzinnig lekkere stoelen. Tegen de achtergrond van een prachtdecor.Vriendelijk geprijsd . Een zaak met veel potentie. Komt dat zien en proeven!!
Johan1994 .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
Poosje terug met mijn vrouw gegeten bij eetkamer van zanten leuke sfeer leuke bediening en goede keuken de koks praten ook met de gasten dat is leuk we hebben simpel gegeten de saté en fisch en chips die wat prima bereid vooral omdat de vis van kabeljauw gesneden was dat is top ik heb een leuke avond gehad
Geke K.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
Vanavond met 2 personen bij van Zanten gegeten. Vooraf gekozen voor schelvisfilet en de Thaise gehaktsalade van eend. Beide gerechten waren zeer goede op smaak en verrassend qua smaakbeleving. Het geadviseerde biertje paste er perfect bij.
Daarna de lamsrack en de beenhouwerbiefstuk. Ook deze gerechten waren erg lekker. Het biertje bij de biefstuk paste ook zeer goed en ook de wijn die werd aangeraden bij de lamsrack paste uitstekend.
Het nagerecht hebben we dit keer even over geslagen.
We eten wel vaker bij van Zanten en je zit er comfortabel, het personeel is erg vriendelijk en prijs-kwaliteitverhouding is wat ons betreft zeer goed.
Een aanrader.
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Op het terras van van Zanten een hamburger en fish en chips gegeten. Hamburger was droog, brood oud en een mini stukje kaas er op en een heel klein stukje spek. Hamburger was totaal niet te eten. Vriendin haar vis was niet gaar. Klacht nee gelegd bij het personeel. Die kwamen niet verder dan de klachten opschrijven totaal geen oplossing geboden. Dus gewoon het volle pont voor betaald. Wij gaan hier nooit meer eten.
Beste Michiel, wat vervelend om deze recensie achteraf te lezen. Onze medewerker vertelde dat de klacht pas aan het einde van de avond is doorgegeven. Helaas heeft de keuken daardoor niet de kans gehad om de gerechten naar wens aan te passen. Onze hamburger serveren we al 11 jaar met trots en de fish & chips is dit jaar nieuw op de kaart te gekomen en wordt ook altijd erg positief ontvangen. We doen er alles aan om de gerechten perfect voor te schotelen. Zou je contact met ons op willen nemen? Graag willen we deze slechte ervaring met je oplossen. Mvg, Hilde