Eetkamer De Oude Schut

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 11:00
Zondag vanaf 15:00
Jens C.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Erg leuk restaurant!Lekker eten, super bediening, goede bijpassende wijnen. Absoluut een uitblinker in Weert! Minpunt: zoals wel vaker in Weert verbaasde ik me over de rare, zogenaamd hippe wijnglazen, waar nauwelijks uit te drinken viel.
Paul F.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Met zijn vieren een driegangenmenu, keuze van de chef, met wijnarrangement en koffie genomen. Een voorgerecht van een weliswaar vrij kleine maar wel smaakvolle salade met vis en noten en een frisse dressing begeleid door een glaasje tomatensoep met hollandse garnaaltjes. De soep vond ik niet harmonieus, de garnaaltjes voegden niets toe, integendeel. De begeleidende duitse Grauburgunder was prima. Daarna als hoofdgerecht een kalfsentrecote, met groenten, begeleid door een zakje frites. Prima van smaak maar omdat er al frites bij geserveerd werden vond ik de aardappeltjes die ook op het bord lagen een beetje teveel aardappel. Daar zou ik wat meer andere groenten voor doen. Maar dit is persoonlijk. De bereiding was prima. Als nagerecht een mooi langwerpig schaaltje met verschillende ijs/mousse smaken, begeleid door een zoete Rivesaltes. Koffie of thee na. De porties waren niet erg groot, dus de wat betere eter kan maar beter een 4-gangenmenu nemen.
Vanwege het heerlijke warme weer zaten we buiten op de binnenplaats waar het heerlijk toeven is. De verlichtingop de tafel was onvoldoende. De patron en het personeel uitermate vriendelijk en attent. Hier komen we zeker terug.
Danielle B.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Gisterenavond heerlijk genoten van het viergangen verrassingsmenu inclusief het wijnarrangement bij Eetkamer de Oude Schut. Het was een goed gevarieerd menu met verse seizoens producten. De porties waren niet te groot waardoor een viergangen diner goed te doen is. Elk gerecht werd begeleid door een goede bijpassende wijn, zodat de smaakbeleving compleet was. De service van de gastheer was prima. Kortom, een (verrassings)diner in dit restaurant is sterk aan te bevelen!
Lot1993 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Tops:
- gratis brood
- goede service
- lekker eten
- aangename sfeer in een kleine ruimte
- bij elk gerecht bijpassende wijn gezocht

Tips:
- plafond past niet bij de naam en het decor
- kaart mag weleens aangepast worden ondanks dat die wel goed is.
- boter bij het brood was hard.
Leonora S.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Altijd voel je je er erg welkom, in de zomer buiten op het heerlijke terras, regelmatig onder het genot van mooie wijn genieten van een gezellig muziekje. Vriendelijke bediening, en altijd goede suggesties. Wij komen er graag. Met jonge kinderen of met minder validen, altijd is er een fijne plek voor ons.
Fijnproever_m .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Het was een hele gezellige warme zomeravond en we werden zeer vriendelijk ontvangen. Het sfeervolle buiten terras maakte de avond compleet.
Het eten was erg lekker. De borden waren zeer netjes opgediend en goed gevuld.
Marc W.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Naar aanleiding van de recensie op iens besloten om Eetkamer De Oude Schut te bezoeken voor een 'gezellig dinertje voor twee op een doordeweekse dag'. Hartelijke ontvangst door de dame en heer die je op een aangename manier laten merken dat je welkom bent. We hebben beide gekozen voor het 3-gangen keuze menu van € 28,50 hetgeen ons zeer goed bevallen is. Met speciale wensen wordt goed rekening gehouden. Leuke smaakvariaties, uitstekend bereid en ook qua hoeveelheid prima. Ik kan Eetkamer De Oude Schut van harte aanbevelen, wij komen er in ieder geval zeker terug.
Lot1993 .
- lekker eten
- leuke sfeer
- goede prijs/kwaliteit

Tips:
- gastheer rookt rondom zicht van gasten
- carpaccio heb ik weleens lekkerder gehad
- geen nieuw glas bij nieuwe ronde drinken
Nico D.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Wij hebben met twee personen gegeten op een frisse zaterdagavond in augustus. Wij hebben allebei het 3-gangen keuze menu van € 28,50 besteld met een fles rode huiswijn (Temperanillo € 22,50) . Beide keuzes waren erg goed bevallen. Er waren twee lekkere amuses een hapje met chorizo en vers brood met pesto. Als voorgerecht hadden we een frisse salade (rucola) met zalm en saffraanmayo en een met coquilles met krokante pancetta, zongedroogde tomaatjes beide waren voorzien van een lekkere dressing enz. Als hoofdgerecht hadden we een kabeljauwhaas met meiknol, trostomaatjes, groene asperge en diamanthaas 2 runder medaillons met truffel/rode wijn saus en verse groenten vergezeld van heerlijke frietjes. Als nagerecht hebben we gekozen voor de hemelse modder en het kaasplankje (€ 1,50 extra) maar dat is het zeker waard de kazen en het brood enz was erg lekker enige minpuntje was de te lage temperatuur van de kazen. Alles werd keurig geserveerd en smaakte voortreffelijk. De eetkamer is niet zo groot en de ruimte tussen de mooie tafeltjes en prima zittende stoelen is niet te groot maar dit is wat ons betreft niet storend. De zaak ziet er keurig netjes uit en het was dan ook helemaal vol. Wij denken dat je zeker in het weekend beter kunt reserveren. Wij komen zeker terug en kunnen het restaurant zeker aanbevelen.
Joost T.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2014
Hier gegeten op een dinsdagavond. Het weer was goed dus veel mensen zaten buiten. Wij zaten als enige binnen. We hadden een arrangement van Royal Club (2de 3 gangen keuzemenu gratis). We hadden 1 vegetarisch menu wat lekker en verrassend was. Het andere menu was een vleesgerecht met rode wijnsaus. Het was medium bereid en smaakte perfect. Het glas chardonnay wat werd aanbevolen paste ook goed bij de rode wijnsaus. Als toetje had ik een kaasplankje en de ander "dessert de oude schut" en was super lekker.

Dit kleine restaurant is een echte aanrader. Het is niet groot, je zit dicht op elkaar maar het eten is en bediening zijn super.

Als extraatje kwam de crew van Bonje met de Buren (Patty Brard en Jochem van Gelder) daar ook eten.