Eetkamer De Gaper

Wilhelminaplein 5 5611 HE Eindhoven Nederland Kaart

Over restaurant Eetkamer De Gaper

Art-deco in Eindhoven

Welkom in dit sfeervolle art-deco restaurant in Eindhoven! Op de kaart vind je een mix van klassiekers en vernieuwende gerechten die gebaseerd zijn op de mediterrane keuken. Of je nou met zijn tweetjes komt of met een hele groep. Hier zit je goed! Bestel ook vooral een goed glas wijn en daarna wil je al helemaal niet meer weg!

Meer informatie over restaurant Eetkamer De Gaper

Dinsdag t/m Zaterdag 17:30 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
Rik.hoevenaars .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Prima eten en goede service. Komen zeker een keer terug.
Luca S.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Gisterenavond voor de derde keer gaan eten bij de Gaper en ook deze keer weer verrast! Op de wisselende kaart stonden allemaal aantrekkelijke gerechten, als voorgerecht gingen we voor de Confit de Canard en Coquilles met chorizo en linzen. Ontzettend lekker en mooi gepresenteerd! Als hoofdgerecht hadden we de special voor 2 personen, het ribstuk van fleckvieh rund op houtskool gebakken met citroen en verse kruiden. Hierbij werd een frisse simpele salade geserveerd met frietjes. Ook dit gerecht was weer zeer geslaagd.

We zijn in de keren dat we zijn geweest nog niet aan een dessert toegekomen, een voor- en hoofdgerecht zijn ruim voldoende. Misschien maar een keer geen voorgerecht en dan een dessert uitproberen.

De service is heel prettig, duidelijke uitleg van het menu en de specials. Er hangt een gemoedelijke sfeer.

Ohja voor het voorgerecht werden er alvast een plankje met broodjes,olijven,boter en nootjes op tafel gezet. Ook erg lekker!

Ga hier zeker een keer eten! Wij komen hier zeker terug!
Siri1977 N.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijk 3 gangen verrassingsmenu gegeten. Heel vriendelijke bediening.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Top! Niks op aan te merken. Ingredienten smaakvol ook qua pairing. Aanrader: Het vlees van Vleckvie rund of hoe je dat ook mag schrijven. We komen nog zeker terug!
Ine65 .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Gisteren hadden we weer ons jaarlijks reünie-etentje. Deze keer bij “De Gaper” Omdat we allemaal mosselliefhebbers zijn zou het hoofdgerecht dus mosselen zijn.
De ontvangst was prima, ze hadden voor ons een tafel gereserveerd op het terras, heerlijk, want het weer was prima.
We kregen direct al een paar leien plateautjes met olijven, noten, boter en een soort zoute pretzels bij het eerste drankje. Bier en een goede droge witte wijn. Op verzoek werdt er ook een fles water koud gezet.
Als voorgerecht konden we een keus maken uit een beperkt aantal gerechten. Wat een prima manier is om keuzestress te vermijden. Een paar mensen in ons gezelschap kozen voor coquille met zwezerik, een nam de burrata en een paar de sashimi van tonijn. Alle voorgerechten vielen goed in de smaak. De borden mooi opgemaakt en een heel verzorgd garnituur erbij. De bediening is ongedwongen, heel voorkomend en vriendelijk. Degene die onze tafel onder zijn hoede had, is een meester in het omgaan met de gasten.
De mosselen waren van goede kwaliteit en lekker klaargemaakt, hoewel er enkelen van ons zich verbaasde over de keuze van de bloemkool als onderdeel van het groentenbouquet in de mosselen. Erbij lekkere sausjes en goede frietjes. We kregen er ook een salade bij, die had dezelfde zoetige dressing die ook bij het voorgerecht was geserveerd. Bij het voorgerecht een prima combinatie, maar bij de mosselen niet zo geschikt. Daar had beter een gewone, simpele, wat zurige vinagrette bij gepast. Maar dat was dan ook het enige minpuntje bij dit geweldige avondje uit.
Kortom een aanrader, en we komen hier zeker nog eens terug.
Gummbahla .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Een beetje gebakken lucht... Op papier prima gerechten, maar in praktijk een allegaartje van matig bereid eten. Sfeer is prima, zeker bij lekker weer is het prima toeven op het terras. Bediening zakelijk en niet heel geïnteresseerd. Volgende keer ergens anders.
Mcvanderwilt .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Het eten bij de Gaper is absoluut van goede kwaliteit. De borden zien er goed verzorgd uit en het smaakt verrukkelijk. Wel jammer dat het decor, een bruin café, niet helemaal past bij de kwaliteit van het eten. De service die wordt gegeven is van goede kwaliteit, alleen een uitleg over het eten wordt er niet gegeven.
Tim D.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Wat een aangename verassing! De zeer hoge kwaliteit van de gerechten die wij afgelopen zaterdag hier hebben gegeten hadden we niet verwacht. Prachtig opgemaakte borden, kwaliteitsproducten en ook nog voor een zeer aangename prijs. Wij komen hier vaker terug!
Janneke S.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Vanwege het mooie weer konden we buiten op het terras eten. Prima gegeten, goede bediening en als afsluiter mooi EK halve finale kunnen kijken :)
Arjan164 .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Gisterenavond na lange tijd weer eens "boven" De Gaper gegeten. Samen voor 48 euro een prachtig stuks vlees gegeten (gegrild op hete kooltjes). Een aanrader!
Arjan
Hanneke159 .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Bij binnenkomst dacht ik, dit is een café harde muziek en druk. Maar dan ga je een grote trap omhoog en kom je in een andere wereld, het restaurant, het ziet er netjes en verzorgd uit.
De bediening was enthousiast en de eigenaar kwam nog een praatje maken.
Het eten is prijs- kwaliteit erg goed, duidelijk een kok met passie voor zijn werk omdat ook hij kwam vragen hoe het smaakte.
Ik ben erg enthousiast, werk zelf in de horeca en heb heerlijk ontspannen gegeten, dit was voor mij een fijn compleet plaatje.
A.ockhuijsen .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Afgelopen zaterdag heel lekker en gezellig gegeten. Beneden een gezellig café, boven in alle rust fijn dineren.
Mooie gerechten met liefde bereid.
Saskiacuijpers .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
we hadden het verrassingsmenu en het was heerlijk. een hoge kwaliteit met goede, verfijnde smaken en gelukkig ook niet overdreven veel. de serveerster heeft per gang voor ons een goede wijn erbij geserveerd. helemaal top!
Remco R.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Prima no-nonsense eetgelegenheid. Goed geprijsd en lekkere maaltijden. Prima voor als je even lekker wilt genieten, maar er niet de hoofdprijs voor wil betalen. Bediening is goed en klantgericht. Als je binnenkomt meteen naar de trap lopen: dan kom je van een café-omgeving in een leuk eetlokaal.
Thomas H.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Met z'n tweetjes voor de eerste keer genoten bij De Gaper. De kaart is kort en krachtig, maar voldoende afwisselend. De voorgerechten zagen er prachtig uit en smaakten prima (tonijntartaar en krab/langoustine). De zeewolf en vooral de parelhoen met scampi (ja, lees je goed) waren ook prima. Ambinace is ontspannen en vriendelijk. De kok kwam nog even informeren. Ja, we hadden daar een fijn diner.
Robert-ottens .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Super eten vooral dat groot stuk super mals vlees. Bediening staat altijd voor je klaar en is vriendelijk. Niet heel veel ruimte waardoor leuke sfeer.
Josvangastel01 .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Verrassingsmenu besteld. Was heel lekker. Na de afsluiting met het kaasplankje had ik ook genoeg gehad, dus wij vertrokken met een voldaan gevoel.
Jjakkel .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Heerlijke gegeten, prettige ambiance. De chef komt regelmatig vragen hoe we het eten vinden. De bediening was om door een ringetje te halen. Kortom een super avondje!
Arthur.van.es .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Naar aanleiding van Wijn en Spijs teruggekomen bij De Gaper.
Zwitsers beef is echt een aanrader voor wie van rood vlees houdt.
Lekkere huiswijnen. Eenvoudige maar smaakvolle salade. Kom zeker nog eens eten maar met je moeder van 88 door een drukke kroeg naar boven begeven en vooral terug op zaterdag tijdens PSV was misschien niet zo slim maar dat doet aan het een niets af.
Groet Thur.