Eethuys Dorestad

Dinsdag en Woensdag 11:00 - 23:00
Donderdag t/m Zaterdag 11:00 - 23:00

Haroldvanveen .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Tijdens een tochtje door Nederland aangekomen in Wijk bij Duurstede. Na een rondwandeling en bezichtiging van het kasteel zijn wij neergestreken op het terras van Eethuys Dorestad. Ontzettend vriendelijke ontvangst, service met een smile! Genoten van een heerlijke hamburger met een stoer (huisgemaakt) sausje. Mijn vrouw had een zalig broodje met tonijnsalade. Het geheel klopt als een bus; dit zijn mensen die snappen hoe de horeca werkt. Een aanrader !!
Sannevanbentum .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Heerlijk gegeten bij Eethuys Dorestad! Na een ongelukje met rode wijn heel prettig contact met de eigenaar gehad en het is heel netjes opgelost, nogmaals veel dank!
Bloempje28 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Als inwoner van Wijk bij Duurstede blijf ik graag bij Dorestad komen. Er hangt een fijne sfeer, het eten is verrukkelijk en de prijs/kwaliteit verhouding klopt. Er is voor ieder wat wils en niemand zal daar weg gaan met een lege maag.
Bloemenrijk .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
We waren nooit in dit stadje geweest en waren aangenaam verrast. Erg leuk stadje! Zo kwamen we terecht bij dit restaurant. Best groot en leuke inrichting. We hebben hier heerlijk gegeten. Zelf ben ik niet zo'n grote eten en bestelde een voorafje geitenkaas met bladerdeeg en een nagerecht kaasplankje. Was geen enkel probleem! Volgende keer komen we hier graag nog eens terug.
Kokkiethuis .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Een gezellig eetcafé waar het goed toeven is. Zo kom je tijdens je omzwervingen toch leuke tentjes tegen: dit is er een van. Lekker gegeten en goed bediend. Geitenkaas in bladerdeeg is een aanrader als voorgerecht. Als hoofdgerecht gekozen voor de ossenhaaspuntjes, deze waren heerlijk mals. Daarbij een vriendelijke, niet opdringerige bediening: we komen hier zeker nog eens terug.
Charles K.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
Ondanks alle lovende verhalen is met name de keuken maar ook het restaurant toe aan een impuls, de snelle hap prima maar zorg voor wat meer kwaliteit. De biefstuk was lauw en de pepersaus smaakt alsof die uit een pakje komt. De bijgerechten krijgen een krappe voldoende. Mijn idee is werk met meer verse producten, maak zelf eens je friet en je salade kan creatiever en er mag best verse bladsla gebruiken ipv grote stukken komkommer. Maak zelf sausen en serveer wat groentengarnering. De bediening is vriendelijk alleen niet ervaren. Al wat vaker hier gegeten en doordat ze de keuken niet ontwikkelt krijg je een déjà vu die niet doorslaat naar positief.
Bob P.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Vorige week tijdens een fietstocht uitstekend geluncht op het prettige terras van Eethuys Dorestad. De kwaliteit van het gebodene was opvallend boven het gemiddelde, alles was vers gemaakt en heel smakelijk. Het broodje van de week was een wit/bruine tosti (ene kant witbrood, andere kant goed bruinbrood) met roomkaas (voor het smelten), oude kaas (voor meer smaak), prei (veel beter dan ui) en verse tomaat waarbij in plaats van de bijna nergens te vermijden ketchup uit een flesje een perfecte huisgemaakte paprikasaus werd geserveerd. Heel smakelijk allemaal, net zoals de duidelijk zelf vers gemaakte tomatensoep met tomaten en crème fraîche. Goede kok hier! Plus vriendelijke efficiente bediening en een heerlijk terras midden in het historische centrum.
Marcel-Jeroen .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2015
Heel gezellig restaurantje aan de markt in Wijk bij Duurstede.
Het zag er binnen sfeervol en netjes uit. de bar is sinds kort verbouwd en ze hebben lekkere bieren en veel bieren van het vat.
De prijs kwaliteit is zeer goed in verhouding en het personeel was zeer behulpzaam en vriendelijk.
Als voorgerecht een heerlijk scampi pannetje gehad waar ik echt van heb genoten.
Als hoofdgerecht had ik een zalm met pasta met een vis saus.
Het was heel eenvoudig maar wel erg lekker.
Ik raad het zeer zeker aan om hier te gaan eten als je in Wijk bij Duurstede bent!

Mvg. M.J
Drswgj .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
prima plek zowel op het terras als binnen.
heerlijke franse kip (soort coq au vin) gegeten met een uiensoepje vooraf.
prima eethuis
Steven V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2014
Naar aanleiding van goede verhalen naar Eethuys Dorestad gegaan en het viel zeker niet tegen al zijn er nog puntjes waar er ruimte is voor verbetering.

Bij binnenkomst was het restaurant vol maar dit was geen probleem want we konden even aan de gezellige bar plaatsnemen met een drankje voordat we aan tafel konden. Hier hadden we ook wat broodjes besteld alleen werden deze helaas vergeten.

Eenmaal aan tafel deze nogmaals besteld en dit keer kwamen ze wel. Vervolgens gekozen voor varkenshaas en zalm. Deze waren van smaak zeer goed maar er zat wel een groot verschil tussen de gerechten. Waar de zalm op een groot diep bord lag met veel pasta en vanalles erop en eraan was de varkenshaas niet meer dan een stuk vlees met de chanpignonsaus. Ondanks dat dit qua smaak zeker goed was miste ik hier wel iets ernaast.

Ook na het uithalen van de gerechten was er weer een stuk verwarring. Zo werd alles al meegenomen terwijl ik nog 1 van de frietjes in mijn mond had zonder te vragen of we al klaar waren. Vervolgens een hele tijd moeten wachten voordat werd gevraagd of we nog een dessert wilden nadat de jongen uit de bediening terug was bij de bar en onze kant op keek en het leek of hij zag dat hij het vergeten was.

De dessert waren ook weer goed van smaak (brownie en creme brullee) al mocht de suikerlaag bovenop nog iets langer gebrand worden zodat deze wat harder was.

Al met al zeker goed gegeten en we komen ook zeker terug en ben benieuwd de "foutjes" in de bediening incidentjes waren of dat hier in zijn algemeen ruimte is voor verbetering
Ernst G.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2014
Een gezellig restaurant met een bruin café uitstraling en vriendelijke mensen. We hebben heerlijk gegeten. Erg mals en goed gebakken mixed grill en sate met het lekkerste bier van Wijk, Paulaner op de tap!
Erik T.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Eethuys Dorestad heeft een leuk en ruim terras, en het personeel is vrij attent en heel vriendelijk. Een leuke plek voor een borrel. Het eten was niet bijzonder. Het stokbrood was standaard, de mixed grill redelijk, de pittige kip was aardig. In de zeer directe omgeving kun je kwalitatief beter eten, je zit dan alleen minder leuk.
Vissertransport .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2013
Gisteren een heerlijke lunch gehad bij Dorestad. De bediening was aangenaam en de gerechten helemaal subliem. Ook de glazen wijn waren goed gevuld. Echt een aanrader voor prijstechnisch zeer goede gerechten.
Ikook1970 .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2013
Prettig restaurant met vriendelijk, hulpvaardig personeel.
Leuke kaart en de keuken is goed!

Het terras is niet al te groot, maar het uitzicht compenseert dat dubbel en dwars.
Daniel H.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2013
Het eten was heerlijk. Maar 3 uur zitten voor een uiensoep en een saté is eht te lang. We werden niet vanzelf bediend. Na een kwartier kwam er iemand een bestelling opnemen. Wachten op drinken heel lang, zelf moeten vragen of we eten mochten bestellen duurde ook weer 50 minuten, dat was het voorgerecht. Toen weer drie kwartier wachten op het hoofdgerecht. De rekening gevraagd en kwam natuurlijk ook niet. Misschien dat ze personeelstekort hadden, maar de snelheid en alertheid van het personeel leek echt nergens op. Misschien dat we net pech hadden...
Wout K.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2013
Een prima eetcafé voor een snelle hap. Vanmiddag gegeten bij dit eethuis en er vielen mij daarbij een paar dingen op: Het is er gezellig, maar het interieur neigt bijna naar oudbollig, dat laatste hangt van je smaak af. De dames van de bediening zijn erg vriendelijk! Het eten is helaas niets bijzonders: De luxe broodjes vallen zelfs een beetje tegen voor de prijs die men ervoor vraagt. De kaas zou 'old amsterdam' moeten zijn, maar aangezien de kaas smakeloos was, vraag ik me af of dat ook inderdaad zo was. Als je niet teveel van een lunch verwacht is dit een prima plek.
Debolle1949 .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2012
Prima eetcafe waar je goed terecht kunt voor saté of biefstuk. Verwacht geen hoogstaande culinaire verrassingen.
De bediening is attent en vriendelijk.
Het decor is gezellig, maar wel wat verouderd.
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2012
Dat is wel erg toevallig, maar waar. Precies een jaar na ons vorige bezoek zijn we weer voor werkzaamheden in de stad en kiezen ervoor om te lunchen in dit eethuis, mede omdat we het de vorige keer gezellig vonden en het eten prima was.
Rond de middag is het hier al behoorlijk vol met eters. Wij vinden de inrichting van de zaak grappig, gezellig en huiselijk. Bovendien is het binnen lekker warm, terwijl het buiten waterkoud is. Nadeel van de olielampjes op bijna alle tafels is, dat je ze best wel ruikt.
We kiezen voor een glas rode huiswijn (Tempranillo) en een cola. Ik koos een Burger om te eten en de dame wat anders. De Burger was vers gemaakt, goed van kruiden en gelukkig niet te zout. Veel verse frietjes erbij. Wel miste ik een beetje groen of een stukje komkommer.
In Eethus Dorestad is geen WiFi beschikbaar, dus we konden onze Geocaches niet loggen.
De leestafel is goed gevuld met allerlei leesmateriaal en als ik in de buurt woonde, zou ik hier best regelmatig willen zitten.