Eethuys Café de Generaal

7,2

Jouw recensie over het restaurant Eethuys Café de Generaal

Jelle S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2018
We waren hier afgelopen zaterdag om een uur of vier. Het was prachtig weer dus we dachten een drankje te doen op het terras. Helaas werden alle tafels die vrij waren of waar iemand weg ging meteen voorzien van een bordje gereserveerd. Toen mijn vrouw vroeg of we wat konden drinken kon dat niet want er kwamen mensen voor het diner...... Alle tafels? Om vier uur? Zeldzaam ongastvrij! Ze hebben kennelijk de omzet van zes dorstige passanten niet nodig.
Jan J.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2018
Top restaurant voor en goed prijs!!

Heerlijk gegeten afgelopen maandag. Vooral de tomatensoep en saté zijn een aanrader.
Ook mijn toekomstige schoonzoon die normaal erg lastig is gaf aan een heerlijke biefstuk te hebben gegeten. Zeker mijn liefelings restaurant in de omgeving! Op het sluisje in Spakenburg na
Cora K.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2018
Na een slechte ervaring heb ik hier jaren niet meer gegeten. Maar mede door de enthousiaste lunchverhalen van een familielid, hebben we dit restaurant een nieuwe kans gegeven.
Wij hebben hier op een doordeweekse avond gegeten. Het was gezellig druk. We hebben een lekker sateetje met patat, salade en een biertje genomen en waren rond de 40,- kwijt voor 2 personen.
Fijne sfeer, leuke plek. Eenvoudig eten. En daar is niets mis mee.
David B.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
Dit voormalige stationsgebouw, nu in kersttooi, straalt gastvrijheid en gezelligheid uit.
Binnen heerst er een heerlijk huiskamergevoel. De verschillende formaten van tafels en de verschillende ruimtes en niveaus dragen bij aan dit gevoel.
Hoewel we er waren om 17:00 was ik blij dat ik gereserveerd had – dit populaire restaurant raakte steeds voller terwijl we er zaten en het aangename geroezemoes ging ten slotte over in een voor ons wat onprettige rumoerigheid… het voordeel, dus, voor ons om daar bijtijds te dineren.
Een glas Chardonnay (€4,50) en een heerlijke groene thee (€2) vormen de vloeibare omlijsting voor de hoofdgerechten die in verrassend rap tempo op tafel verschenen: een perfect gebakken malse biefstuk (€16,75) en de vegetarische kipsaté (€16,75), beide met bijlagen (friet en rauwkostsalade).
De service is vriendelijk, correct en stipt.
Dit is een restaurant waar we graag terugkomen!
Eén groot voordeel van deze locatie: veel én gratis parkeren.
Sanne H.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Een restaurant bij het bos is natuurlijk de plek om warme chocolademelk te drinken. Heel jammer als dat niets met chocolade of met melk te maken heeft en meer met suikerwater.
K. R.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Dit eethuis valt ook onder de Hollandse Hoerca besodemieterij.
Allereerst de kaart staat bij de ontvangst niet op tafel dus wat wilt u bestellen? Wat heeft u?
Welke bieren heeft u? Ik kies de dubbel. Later zie ik een van af prijs van €2,75 maar dan moet men al argwaan krijgen.
Later bleek deze ver overtroffen met €4,75
Als lunch de Ceasarsalad als maaltijdsalade voor €14,50 en alweer werd ik besodemieterd met botersla, vier schijfjes kip ter grote van een aardappelschijfje (alleen dunner). De beloofde croutons heb ik maar niet meer naar gevraagd nadat ik om de beloofde Romainesla heb gevraagd. Ik kreeg nog wat droge rucola erbij en dat was het. De beloofde smaakmakende dressing was zo weinig dat m' n bord er niet eens door vies is geworden.
Dan de bediening, er liep een draaikont van een meisje waar lachen pijn bij deed. Een tweede dame negeerde mijn gebaren, een opmerkzame klant bracht mijn aanroep bij haar in de aandacht maar ik viel niet in haar wijk blijkbaar want zij vertrok naar binnen. De koffie was lekker en het is een prachtige lokatie maar ik zou er niet gaan eten. Duur betaald en ondermaats.
JH S.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Inderdaad wat een droevenis. Matige kaart, matige kwaliteit eten en wijn. Het laatste werd ook met een klap op tafel gezet. Je voelt je hier geen welkome gast. Misschien moet de Generaal eens een keer een generale repetitie doen....
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Ze doen iets goed, want het zit weer goed vol. Maar wat een droevenis. Het duurste gerecht, een ribeye voor 24,75 is een biefstuk vol zenen, de dikke frieten zijn standaard en komen zonder iets, de rauwkostsalade is fantasie- en smakeloos. Een toetje met warme kersen waar de bliksmaak nog aanzit. Het is allemaal zo verschrikkelijk onder de maat. Zo'n prachtige lokatie gun je zoveel beter!
Anita D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Tijd niet geweest en vooraf 'n tikje twijfel vanwege kritische recensies, maar vanmiddag met z'n vieren gelunched. Prima bediening, goede gerechten en relaxte atmosfeer. Reden genoeg om te blijven komen.
Peter van Bokhorst V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Kwaliteit en prijs werkelijk niet verhouding. Bediening niet vriendelijk. Eten veel te duur voor wat je krijgt. Niet goed.
David B.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Een warme, vriendelijke welkomst is altijd heel fijn!
We zijn vroeg (17.00) en er is nog ruime keuze aan tafels. Er is een gezellige rumoerigheid en de klassieke muzioek draait zachtjes en sfeerverhogend in de achtergrond - heel prettig.
De service is snel en attent.
Groene thee (€1,95), munt-thee (€3,-), glas Chardonnay (€4,25), perfecte biefstuk (€16,25), vega kipsaté (€15,75), beide met heerlijke toebehoren (frites, rauwkostsalade), crème brûlée (€4,75) - verrukkelijk!
Tip: reserveer goed van tevoren.
Pluspunt: ruime, makkelijke parkeergelegenheid.
Ik ga zeker terug!
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Vorige week zondag zonder reservering gegeten met 5 personen. 3x sate, vispannetje en parelhoen. Porties sate aan de kleine kant en bovendien lauw en de kroepoek was taai. De parelhoen was ook aan de magere kant. Dit eetcafe is leuk voor een snelle hap maar ook niet meer dan dat.
Ingrid P.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Bij ontvangst werd de groep na ons als eerste te woord gestaan en werden wij genegeerd. Verder Slechte ervaring met bediening. Zon scheen in het gezicht maar onze poging daar met het gordijn iets aan te doen werd door de bediening afgesnauwd.
Dieetbeperking was telefonisch geen probleem, maar bleek ter plekke onmogelijk (gluten en melkvrij)
Wandav V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Vandaag bij de Generaal geweest en vond het eten veel te duur voor wat je krijgt. De champignons in bierbeslag was voor 7,50 echt te duur voor vier champignons en niet eens zo groot. De tomatensoep kwam gewoon uit blik een klein kopje voor 5,95. Met niet eens echte gehaktballetjes maar van de nepworstballen dat ze ook hebben bij soep uit blik. De wijn in hele kleine wijnglaasjes. Lange wachttijden , te weinig personeel. Ben er vaker geweest maar vond het nu niet zo best.
Welmer B.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Oninsprirerende kaart! Beetje eetcafe-achtig menu met voor dat niveau dure gerechten. Leuke sfeer. Prima drankje, goede tosti (dat was het enige dat ik durfde te bestellen!)...
Wilco L.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Hier kun je een standaard hollandse pot verwachten. Wij hadden pasta met draadjesvlees (geen draadjesvlees maar vierkante stukken rundvlees, smakeloos en droog), paté (lekker vers), spareribs (droog). Goede fles Provence rosé. De sfeer is oubollig.
Wij komen helaas niet terug vanwege de zeer matige kwaliteit van het eten.
Paula D.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Na een wandeling in de prachtige omgeving is dit eetcafé voor ons een vaste pleisterplaats.
Zo heerlijk dat we hier "vlees" van de vegetarische slager kunnen krijgen in de vorm van "kip"saté, smakelijk en vullend.
De entourage nostalgisch, zoiets als 1e klas wachtkamer van CS in Amsterdam, gezellig rumoerig. Snel geholpen, tot de volgende keer!
Jhetveen .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Al meerdere malen tot volle tevredenheid hier wezen eten. De laatste keer op vrijdag 9 september was een bittere teleurstelling. Trage, onvriendelijke en onoplettende bediening. Was het hier heel wat andere gewend.
Door het vergrote terras is het toch al wat minder gezellig de slechte bediening maakte het niet beter. Zo snel mogelijk nadat eindelijk het bestelde op tafel stond weer vertrokken en dessert en verder nagetafeld op een terras in Lage Vuursche. Een genot om daar wel een attente bediening te treffen.
Ria V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
We hebben het idee dat de kwaliteit van het eten op een glijdende schaal naar beneden is. Dondedag 18/8 gegeten en gedronken met 4 personen. We haden o.a. zalm bearnaise, Hollandse vissalade en sukade van black Agnes. De zalm was op zich goed klaargemaakt en geserveerd met met een beker goede friet, voor de rest was het een kale boel uitgezonderd een minibakje salade. De black Anges was ook op zich goed maar verder was het nogal kaal. De Hollandse Vissalade was een aparte ervaring, de salade bestond uit een pluk tonijn waarschijnlijk zo omgekeerd vanuit het blik op het bord, een pluk gerookte zalm, gerookte makreel en een schep garnalen. Onder het geheel zat ook nog een toefje sla. Dit alles was fantasieloos op het bord gekwakt, de bereidingstijd zal niet meer dan 5 minuten geweest zijn. Ook de fles Merlot die we er bij dronken was van matige kwaliteit en kwam waarschijnlijk bij de supermarkt vandaan. Jammer! We komen al jaren twee a drie keer per jaar bij de generaal om een wandeltocht af te sluiten met een maaltijd maar daar gaan we mee stoppen. De bediening is zeer vriendelijk en attent en de ambiance is geweldig. Een leuke plek voor de koffie of een drankje maar meer ook niet(meer).
Sander B.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Kan helaas niet zo lovend zijn als anderen over De Generaal. Vond de prijs/kwaliteit verhouding een beetje uit balans.

Zo bestelde ik de varkenshaas saté met friet, ananas en salade voor E14,75. Voor dat geld kreeg ik 1 spies saté, met een bekertje friet en salade. De sla van de salade smaakte niet vers, niet aangemaakt en nauwelijks andere groente en was daardoor behoorlijk aan de droge kant. De ananas leek uit blik te komen (of was gewoon heel sappig) en tussen de forse hoeveelheid seroendeng op het bord vond ik nog 5 verdwaalde pinda's. De friet was overigens wel goed gebakken, mooi knapperig en zo te zien nog extra gekruid (hulde!).

Als dessert koos ik voor de lemon cheesecake, geserveerd met een bolletje frambozenijs. Dat was wel lekker en ook aanzienlijk mooier gepresenteerd dan het hoofdgerecht.

Bediening snel en kundig, en het is prettig zitten op het ruime terras.