Eethuys Café de Generaal

Meer informatie over restaurant Eethuys Café de Generaal

6,3
K. R.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Dit eethuis valt ook onder de Hollandse Hoerca besodemieterij.
Allereerst de kaart staat bij de ontvangst niet op tafel dus wat wilt u bestellen? Wat heeft u?
Welke bieren heeft u? Ik kies de dubbel. Later zie ik een van af prijs van €2,75 maar dan moet men al argwaan krijgen.
Later bleek deze ver overtroffen met €4,75
Als lunch de Ceasarsalad als maaltijdsalade voor €14,50 en alweer werd ik besodemieterd met botersla, vier schijfjes kip ter grote van een aardappelschijfje (alleen dunner). De beloofde croutons heb ik maar niet meer naar gevraagd nadat ik om de beloofde Romainesla heb gevraagd. Ik kreeg nog wat droge rucola erbij en dat was het. De beloofde smaakmakende dressing was zo weinig dat m' n bord er niet eens door vies is geworden.
Dan de bediening, er liep een draaikont van een meisje waar lachen pijn bij deed. Een tweede dame negeerde mijn gebaren, een opmerkzame klant bracht mijn aanroep bij haar in de aandacht maar ik viel niet in haar wijk blijkbaar want zij vertrok naar binnen. De koffie was lekker en het is een prachtige lokatie maar ik zou er niet gaan eten. Duur betaald en ondermaats.
JH S.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Inderdaad wat een droevenis. Matige kaart, matige kwaliteit eten en wijn. Het laatste werd ook met een klap op tafel gezet. Je voelt je hier geen welkome gast. Misschien moet de Generaal eens een keer een generale repetitie doen....
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Ze doen iets goed, want het zit weer goed vol. Maar wat een droevenis. Het duurste gerecht, een ribeye voor 24,75 is een biefstuk vol zenen, de dikke frieten zijn standaard en komen zonder iets, de rauwkostsalade is fantasie- en smakeloos. Een toetje met warme kersen waar de bliksmaak nog aanzit. Het is allemaal zo verschrikkelijk onder de maat. Zo'n prachtige lokatie gun je zoveel beter!
Anita D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Tijd niet geweest en vooraf 'n tikje twijfel vanwege kritische recensies, maar vanmiddag met z'n vieren gelunched. Prima bediening, goede gerechten en relaxte atmosfeer. Reden genoeg om te blijven komen.
Peter van Bokhorst V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Kwaliteit en prijs werkelijk niet verhouding. Bediening niet vriendelijk. Eten veel te duur voor wat je krijgt. Niet goed.
David B.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Een warme, vriendelijke welkomst is altijd heel fijn!
We zijn vroeg (17.00) en er is nog ruime keuze aan tafels. Er is een gezellige rumoerigheid en de klassieke muzioek draait zachtjes en sfeerverhogend in de achtergrond - heel prettig.
De service is snel en attent.
Groene thee (€1,95), munt-thee (€3,-), glas Chardonnay (€4,25), perfecte biefstuk (€16,25), vega kipsaté (€15,75), beide met heerlijke toebehoren (frites, rauwkostsalade), crème brûlée (€4,75) - verrukkelijk!
Tip: reserveer goed van tevoren.
Pluspunt: ruime, makkelijke parkeergelegenheid.
Ik ga zeker terug!
Edwinvanooijen .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Vorige week zondag zonder reservering gegeten met 5 personen. 3x sate, vispannetje en parelhoen. Porties sate aan de kleine kant en bovendien lauw en de kroepoek was taai. De parelhoen was ook aan de magere kant. Dit eetcafe is leuk voor een snelle hap maar ook niet meer dan dat.
Ingrid P.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Bij ontvangst werd de groep na ons als eerste te woord gestaan en werden wij genegeerd. Verder Slechte ervaring met bediening. Zon scheen in het gezicht maar onze poging daar met het gordijn iets aan te doen werd door de bediening afgesnauwd.
Dieetbeperking was telefonisch geen probleem, maar bleek ter plekke onmogelijk (gluten en melkvrij)
Wandav .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Vandaag bij de Generaal geweest en vond het eten veel te duur voor wat je krijgt. De champignons in bierbeslag was voor 7,50 echt te duur voor vier champignons en niet eens zo groot. De tomatensoep kwam gewoon uit blik een klein kopje voor 5,95. Met niet eens echte gehaktballetjes maar van de nepworstballen dat ze ook hebben bij soep uit blik. De wijn in hele kleine wijnglaasjes. Lange wachttijden , te weinig personeel. Ben er vaker geweest maar vond het nu niet zo best.
Bart H.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Oninsprirerende kaart! Beetje eetcafe-achtig menu met voor dat niveau dure gerechten. Leuke sfeer. Prima drankje, goede tosti (dat was het enige dat ik durfde te bestellen!)...
Wilco L.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Hier kun je een standaard hollandse pot verwachten. Wij hadden pasta met draadjesvlees (geen draadjesvlees maar vierkante stukken rundvlees, smakeloos en droog), paté (lekker vers), spareribs (droog). Goede fles Provence rosé. De sfeer is oubollig.
Wij komen helaas niet terug vanwege de zeer matige kwaliteit van het eten.
Paula D.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Na een wandeling in de prachtige omgeving is dit eetcafé voor ons een vaste pleisterplaats.
Zo heerlijk dat we hier "vlees" van de vegetarische slager kunnen krijgen in de vorm van "kip"saté, smakelijk en vullend.
De entourage nostalgisch, zoiets als 1e klas wachtkamer van CS in Amsterdam, gezellig rumoerig. Snel geholpen, tot de volgende keer!
jhetveen .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Al meerdere malen tot volle tevredenheid hier wezen eten. De laatste keer op vrijdag 9 september was een bittere teleurstelling. Trage, onvriendelijke en onoplettende bediening. Was het hier heel wat andere gewend.
Door het vergrote terras is het toch al wat minder gezellig de slechte bediening maakte het niet beter. Zo snel mogelijk nadat eindelijk het bestelde op tafel stond weer vertrokken en dessert en verder nagetafeld op een terras in Lage Vuursche. Een genot om daar wel een attente bediening te treffen.
willem-ria .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
We hebben het idee dat de kwaliteit van het eten op een glijdende schaal naar beneden is. Dondedag 18/8 gegeten en gedronken met 4 personen. We haden o.a. zalm bearnaise, Hollandse vissalade en sukade van black Agnes. De zalm was op zich goed klaargemaakt en geserveerd met met een beker goede friet, voor de rest was het een kale boel uitgezonderd een minibakje salade. De black Anges was ook op zich goed maar verder was het nogal kaal. De Hollandse Vissalade was een aparte ervaring, de salade bestond uit een pluk tonijn waarschijnlijk zo omgekeerd vanuit het blik op het bord, een pluk gerookte zalm, gerookte makreel en een schep garnalen. Onder het geheel zat ook nog een toefje sla. Dit alles was fantasieloos op het bord gekwakt, de bereidingstijd zal niet meer dan 5 minuten geweest zijn. Ook de fles Merlot die we er bij dronken was van matige kwaliteit en kwam waarschijnlijk bij de supermarkt vandaan. Jammer! We komen al jaren twee a drie keer per jaar bij de generaal om een wandeltocht af te sluiten met een maaltijd maar daar gaan we mee stoppen. De bediening is zeer vriendelijk en attent en de ambiance is geweldig. Een leuke plek voor de koffie of een drankje maar meer ook niet(meer).
Sander B.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Kan helaas niet zo lovend zijn als anderen over De Generaal. Vond de prijs/kwaliteit verhouding een beetje uit balans.

Zo bestelde ik de varkenshaas saté met friet, ananas en salade voor E14,75. Voor dat geld kreeg ik 1 spies saté, met een bekertje friet en salade. De sla van de salade smaakte niet vers, niet aangemaakt en nauwelijks andere groente en was daardoor behoorlijk aan de droge kant. De ananas leek uit blik te komen (of was gewoon heel sappig) en tussen de forse hoeveelheid seroendeng op het bord vond ik nog 5 verdwaalde pinda's. De friet was overigens wel goed gebakken, mooi knapperig en zo te zien nog extra gekruid (hulde!).

Als dessert koos ik voor de lemon cheesecake, geserveerd met een bolletje frambozenijs. Dat was wel lekker en ook aanzienlijk mooier gepresenteerd dan het hoofdgerecht.

Bediening snel en kundig, en het is prettig zitten op het ruime terras.
robboddaert B.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
De Generaal is een begrip in Baarn en omtrekken.

Ideaal voor een zakelijke lunch, goed parkeren voor de deur en een niet te ingewikkelde kaart met vele klassiekers. Goede broodjes, lekkerre omeletten, garnalen met cocktail saus, goede bediening en dat alles in een authentiek, historisch pand.

Niet spectaculair maar gewoon goed.

Arend B.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Een goed geoliede machine, zonder dat het menselijk aspect uit het oog verloren wordt.
Geen haast of druk ondanks een best aanbod aan klandizie, oog voor detail en vriendelijke bediening.
goede afstemming in tijd tussen voor en hoofd gerecht, met andere woorden, een geslaagde avond , waar voor dank!
Bart-René T.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Allereerst is het goed te vermelden dat het een eetcafé is dat al jaren bekendstaat om zijn goede service. Niet alleen zijn ze vliegensvlug maar ook zeer hartelijk. Volgens mij is het menu al '100 jaar' hetzelfde. Ook de aankleding is al die jaren niet veranderd. En dat hoeft ook niet! Ik was daar met een stel vrienden om te lunchen. Ik had Hollandse op brood met cocktailsaus, geen haute cuisine dus. Toch waren de garnalen overheerlijk, het brood vers en knisperig en de portie genereus.
sparkml S.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
De Generaal is voor ons al jaren een vertrouwde plek voor een gezellige en smakelijke maaltijd, maar volgens mij is men nu het begrip klantvriendelijkheid en service uit het oog verloren.

Vanavond zijn we met 3 volwassenen en twee kinderen (4 en 6 jaar) om 18.00u bij de Generaal geland voor een avondmaal. Toen ik de niet al te vrolijke serveerster vroeg of we voor de kleinste telg misschien een pannenkoek met poedersuiker konden krijgen, werd er resoluut Nee gezegd. Items van de lunchkaart konden niet na 16.30u bereid worden, ook voor kinderen werd geen uitzondering gemaakt.

Vervolgens heb ik voor de jongste gevraagd om een stukje vis (zalm) met wat friet. Dat was geen probleem volgens de serveerster. De andere familieleden hebben standaard gerechten van de kaart gekozen, die overigens prima smaakten.

Bij afrekenen werden we voor het kindermenu met vis aangeslagen voor een volledig hoofdgerecht. De serveerster wilde daar niets aan veranderen. Ik heb vervolgens de chef aangesproken en gemeld dat de serveerster bij de bestelling op zijn minst had kunnen melden dat we niet de prijs van een kinder maar volledig hoofdgerecht zouden betalen.
De chef heeft de bon aangepast en we zijn vertrokken, overigens wel met een kater.

Teleurgesteld, want deze ervaring strookte niet met wat we gewend zijn op dit adres.
Voor De Generaal heb ik een paar eenvoudige tips:
- Zorg voor vrolijk personeel, vriendelijkheid kost echt geen extra moeite en maakt dat mensen zich welkom voelen
- Denk mee met verzoekjes voor de kleine gasten, de vragen zijn doorgaans echt niet ingewikkeld.
- Een kindermenu met alleen keuze uit groentekroket of vlees is echt wat karig anno 2016. Zet er een friet met visje (zalm of kabeljauw) bij.

Jammer dat men de draad een beetje kwijt lijkt te zijn, hopelijk wordt er wat gedaan met dit signaal.
Nietvtp .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Wat een leuk restaurant, met een goede sfeer en aardige bediening. Maar jammer dat het eten wat minder was. Het was 'wel lekker', maar niet meer dan dat. Zo zonde want verder klopt alles. De carpacio was wat taai, miste net wat toevoegingen, sate was ook 'gewoon'. Niet weggegaan met een tevreden gevoel. Echt jammer, ambiance belooft zoveel meer.