Eethuis Wayang

Goirkestraat 157A 5046 GG Tilburg Nederland Kaart
31-137852033

Over het restaurant Eethuis Wayang

The Indonesia lover can indulge himself in this cosy eatery called Wayang. With 30 years of experience in the kitchen, the surprice ricetable will not likely disappoint you! Authentic dishes are for example: rendang, gado gado and spekkoek. And as an extra they also serve 'southern ribs'. In this restaurant the Indonesian vibe is all around, but you can also order a buffet at home or at the office.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Eethuis Wayang

Dinsdag t/m Zondag 15:00 - 21:00

• Af te huren , Catering , Engels gesproken , Kookcursus
7,1
eddy256 .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten, we hadden gebruik gemaakt van de AH restaurant actie en hier voor hadden ze bij eethuisje Wajang een heel lekker gevarieerd menu voor samen gesteld. Het is een echte aanrader.
Deeverhaar .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten ! De bediening was perfect.
We komen graag terug. De sfeer was echt goed.
De smaak van de gerechten was duidelijk javaans georiënteerd en dus lekker.
Ik miste alleen petehbonen in de sayur lodeh!
bram-mulder1 .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
zeer vriendelijk ontvangen goede bediening en het eten was gewoon goed komen zeker nog een keer terug en niet te vergeten de prijs oke
chiara89 .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Heerlijk gegeten, gerechten waren goed bereid, service was vriendelijk; er werd steeds verteld wat er geserveerd werd. Erg leuk om van alles te kunnen proeven en niet 1 gerecht te hoeven kiezen. Lekker rustig en ruim opgezet. Alleen keuze in drinken was beperkt.
M.C.C B.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Leuke tent met redelijk eten in een goede prijs/ kwaliteit verhouding.
Het ijs toetje Steeg boven de rest van de maaltijd uit.
Groenten zouden in meer variatie opgediend kunnen worden. Nu wel heel veel vlees.
Er zou meer doorgevraagd kunnen worden bij het verassingsmenu, wat je absoluut wel/ niet wil eten.
pietpeggy .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Op de eerste plaatshebben wij heel lang op ons eten moeten wachten, het eten was beslist op de hollandse
smaak afgestemd wij zijn zelf indisch dus kunnen het heel goed beoordelen. Wat wij ook jammer vinden dat er niet
was gevraagd of wij witte rijst of nasi wilden bij onze rijsttafel wij kregen nasi goreng dat er voor onze begrippen
niet echt lekker was. Voor ons was er maar 1 ding goed en dat was de ober !!!!!
Jantine R.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Wij hebben (weer) heerlijk gegeten bij Wayang, het is iedere keer een verrassing welke gerechtjes er in het menu zijn opgenomen en iedere keer smaakt het weer voortreffelijk! De bediening is vriendelijk en de sfeer gemoedelijk.
Voor ons ligt Wayang op loopafstand, dat maakt gaan eten hier nog aantrekkelijker. Ook de afhaalmaaltijden zijn altijd prima trouwens.
Lous K.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Bij binnenkomst doet het erg lijken op een standaard snackbar maar de luchten van het heerlijke eten komt al snel tegemoet. Drinken word geserveerd door middel van flesjes of blikjes, dit beangstigde ons bezoek. Totdat het eten op tafel kwam. Dit was heerlijk.
Wat ons echter opviel was dat er niet direct een toilet beschikbaar was. Misschien moet je hier naar vragen, maar dit zou eigenlijk niet moeten. Mocht je overigens een alcoholisch drankje willen nuttiger dan zit je hier verkeerd, dit serveren ze niet.
Al met al, het eten wat voortreffelijk en zeker voor herhaling vatbaar. Maar in het vervolg aan te raden dit gewoon af te halen. Voor de sfeer hoef je niet te komen.
Gwen D.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Lekker gegeten met de AH actie. Vlees/kip goed van smaak en heerlijk mals. Vriendelijke bediening. Enige minpunt is dat er geen alcohol geserveerd wordt en het zitgedeelte veel aandoet als een eetcafe.
Jo S.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Met AH actie naar Eethuis Wayang voor een eerste kennismaking. Geweldig 3-gangen diner met authentieke Indonesische gerechten. Bereid met verse ingrediënten, smaakvol gekruid. De samenstelling van het diner was
gevarieerd en origineel. Vriendelijke bediening. Wij komen zeker een keer terug.
Nico M.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Op zondagavond gegeten, er waren nog 2 andere tafeltjes bezet, dus erg rustig. De buitenkant oogt niet erg gezellig, maar dat valt binnen mee. Het was niet erg duidelijk wat we met de AH-bon konden bestellen, dat bleek pas bij navraag na het eerste gerecht. Ook op de rekening werd dat niet duidelijk aangegeven, we bleken een (vast) 3-gangen menu te krijgen dat normaal €30 p.p kost, en kregen nu dat menu voor €15 p.p. (dat menu staat overigens niet op de prijslijst, wat de onduidelijkheid nog vergroot).
Dan het eten zelf: dat was wel prima, alleen jammer dat we zelf niets konden kiezen.
De bediening was snel en vriendelijk.
Ook erg jammer was, dat we geen alcoholische dranken konden bestellen, dus dat werd Bavaria malt uit blik !
Dat er geen alcohol geserveerd wordt heb ik achteraf wel bij de recensies die via Iens zijn gemaakt gelezen, maar zou wat mij betreft ook wel op de site van het restaurant mogen staan.
Zolang dat niet verandert zullen wij Wayang niet meer bezoeken.
Marjon S.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Geweldig eten, superaardig en heel sociaal personeel. Een hele leuke avond gehad met alles erop en eraan. Het enigste wat ik op te merken is de verlichting..zou ik iets zachter of minder fel doen...maar complimenten en je zag dat de man die t rondbracht heel veel plezier in zijn werk had, alles uitleggen wat het is was en maar lachen...ik kom hier zeker terug!!!
leon T.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Gisteren via groupon een rijsttafel voor 2 personen en een voor 3 personen afgehaald. Heerlijk eten, goede smaken en veel. De spekkoek die erbij zat is ook lekker . We gaan hier zeker nog een keer wat afhalen. Ook al ligt het niet bepaald in de buurt.
debabyface .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Het was rustig, we kregen dus alle aandacht en het eten was lekker en naar wens niet teveel gekruid. Het eten wordt ook mooi opgediend. Een aanrader dus.
anouwens .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
We hebben lekker gegeten, het smaakte heerlijk.
De bediening was prima en zeer vriendelijk.
We komen zeker nog eens terug.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
We kwamen er via Socialdeal achter dat er in Tilburg een nieuw Indonesisch eethuisje was geopend waar met authentieke smaken word gewerkt. Dit trok onze aandacht.
Het is gevestigd in een woonhuis in de loop tussen twee van Tilburgs gerenommeerde musea. (De Pont en het Textiel museum). Ze zijn eigenlijk al een jaar open maar in het eerste jaar lag de focus meer op het afhalen.
Parkeren kan gratis in de straat, fijn. De inrichting is redelijk basic, ruimte voor 24 gasten met in het pad naar de keuken een afhaalbar. Ze hebben nog geen tapvergunning, dus geen alcoholische consumpties. Gelukkig is bij Indonesisch eten Jasmijnthee een van mijn favoriete begeleiders. Helaas was er slechts keuze uit een tiental Pickwick soorten, dat kan beter.

De eerste gang bestond uit een viertal hapjes. Miniloempia’s in een lekkere satésaus met serreh toets. Cassave chips, garnalen in een jasje van filodeeg met chilisaus en een stukje lontong met erop een stukje pikant vlees en plakje komkommer. Eigenlijk was in mijn beleving alleen de laatste enigszins authentiek. (6.5)

De tweede gang was een GadoGadosoep met ernaast wat rijst, stukjes krokant gebakken ui en taugé. De soep was wat dun met een uitgesproken kokos toets, met het garnituur kon je hier wat textuur aan geven. (6)

Over naar een rendangkroket op een bedje van pikante sla met een honing mosterd dressing. Ernaast nog een dip van de saus van rendang. De kroket was goed gevuld en lekker, wel wat droog, de dip bood een prima oplossing. (7.5)

Het hoofdgerecht was een rijsttafel. Nasi goreng met een vijftal smaakmakers en twee soorten saté. De kipsaté was lekker maar rund was lekkerder omdat de typische roostertoets beter te proeven was. De pindasaus was redelijk standaard en niet echt origineel. Verder een bakje daging rendang, oké. Sambal goreng boontjes, sappig en pikant. Ayam ketjap behoorlijk zoet met toets van steranijs. Sayoer lodeh (groentenmix in milde kokosmelk), lekker.
De Ayam kerrie was oké. Met de garnalen kroepoek kon je de satésaus op dippen. Voor mijn gevoel waren de smaken toch aardig afgestemd op de Nederlandse klanten. (7)

We zaten vol en pasten voor het dessert.

Bediening was ruim voldoende door een vriendelijke man.

Prijs-kwaliteit was goed. Het menu koste €19,- en de thee €1,80. Wanneer de originele prijs van €40,- zou moeten worden betaald dan zou ik het te kostbaar vinden.

Kortom, lekker gegeten en voor ons een aangename afwisseling. De Nederlanders hebben het zaakje al wel gevonden want het was deze avond helemaal uitverkocht. Ook kwamen er aardig wat afhalers, die helaas via het restaurant moesten.
beaweymiens .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Met de AH korting gaan eten. Gevarieerd,smaakvol, pittig en authentiek Indonesisch eten, vriendelijke bediening. Minpuntje : drinken uit blik.
AdleSage .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Eten was erg lekker, bediening zeer correct. Aankleding van de zaak is eenvoudig maar alles is wel netjes en schoon. Ambiance heeft de pret verder niet gedrukt. Zeker aanrader voor lekker diner.
Er wordt geen alcohol geschonken.
Gemma B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Via de AH actie hebben mijn man en ik hier heerlijk gegeten! Heerlijke traditionele Indonesische gerechtjes zoals een heerlijke Gado Gado soep en echte spekkoek als toetje. Veelzijdige gerechtjes en een hele vriendelijke persoonlijke bediening. Een leuk plekje met een intieme en knusse sfeer!
Marjellie .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Heerlijk Indisch gegeten; een tafel vol heerlijke gerechtjes. Voor- en nagerecht ook erg smakelijk.
Jammer dat je geen biertje kunt drinken (geen tapvergunning) want dat is er zo lekker bij.