Eethuis Wayang

Goirkestraat 157A 5046 GG Tilburg Nederland Kaart
31-137852033

Over restaurant Eethuis Wayang

The Indonesia lover can indulge himself in this cosy eatery called Wayang. With 30 years of experience in the kitchen, the surprice ricetable will not likely disappoint you! Authentic dishes are for example: rendang, gado gado and spekkoek. And as an extra they also serve 'southern ribs'. In this restaurant the Indonesian vibe is all around, but you can also order a buffet at home or at the office.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Eethuis Wayang

Dinsdag t/m Zondag 15:00 - 21:00

• Af te huren , Catering , Engels gesproken , Kookcursus
7,2
Voordelig
Marjon S.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Geweldig eten, superaardig en heel sociaal personeel. Een hele leuke avond gehad met alles erop en eraan. Het enigste wat ik op te merken is de verlichting..zou ik iets zachter of minder fel doen...maar complimenten en je zag dat de man die t rondbracht heel veel plezier in zijn werk had, alles uitleggen wat het is was en maar lachen...ik kom hier zeker terug!!!
Tinusjes .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Gisteren via groupon een rijsttafel voor 2 personen en een voor 3 personen afgehaald. Heerlijk eten, goede smaken en veel. De spekkoek die erbij zat is ook lekker . We gaan hier zeker nog een keer wat afhalen. Ook al ligt het niet bepaald in de buurt.
Debabyface .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Het was rustig, we kregen dus alle aandacht en het eten was lekker en naar wens niet teveel gekruid. Het eten wordt ook mooi opgediend. Een aanrader dus.
Anouwens .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
We hebben lekker gegeten, het smaakte heerlijk.
De bediening was prima en zeer vriendelijk.
We komen zeker nog eens terug.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
We kwamen er via Socialdeal achter dat er in Tilburg een nieuw Indonesisch eethuisje was geopend waar met authentieke smaken word gewerkt. Dit trok onze aandacht.
Het is gevestigd in een woonhuis in de loop tussen twee van Tilburgs gerenommeerde musea. (De Pont en het Textiel museum). Ze zijn eigenlijk al een jaar open maar in het eerste jaar lag de focus meer op het afhalen.
Parkeren kan gratis in de straat, fijn. De inrichting is redelijk basic, ruimte voor 24 gasten met in het pad naar de keuken een afhaalbar. Ze hebben nog geen tapvergunning, dus geen alcoholische consumpties. Gelukkig is bij Indonesisch eten Jasmijnthee een van mijn favoriete begeleiders. Helaas was er slechts keuze uit een tiental Pickwick soorten, dat kan beter.

De eerste gang bestond uit een viertal hapjes. Miniloempia’s in een lekkere satésaus met serreh toets. Cassave chips, garnalen in een jasje van filodeeg met chilisaus en een stukje lontong met erop een stukje pikant vlees en plakje komkommer. Eigenlijk was in mijn beleving alleen de laatste enigszins authentiek. (6.5)

De tweede gang was een GadoGadosoep met ernaast wat rijst, stukjes krokant gebakken ui en taugé. De soep was wat dun met een uitgesproken kokos toets, met het garnituur kon je hier wat textuur aan geven. (6)

Over naar een rendangkroket op een bedje van pikante sla met een honing mosterd dressing. Ernaast nog een dip van de saus van rendang. De kroket was goed gevuld en lekker, wel wat droog, de dip bood een prima oplossing. (7.5)

Het hoofdgerecht was een rijsttafel. Nasi goreng met een vijftal smaakmakers en twee soorten saté. De kipsaté was lekker maar rund was lekkerder omdat de typische roostertoets beter te proeven was. De pindasaus was redelijk standaard en niet echt origineel. Verder een bakje daging rendang, oké. Sambal goreng boontjes, sappig en pikant. Ayam ketjap behoorlijk zoet met toets van steranijs. Sayoer lodeh (groentenmix in milde kokosmelk), lekker.
De Ayam kerrie was oké. Met de garnalen kroepoek kon je de satésaus op dippen. Voor mijn gevoel waren de smaken toch aardig afgestemd op de Nederlandse klanten. (7)

We zaten vol en pasten voor het dessert.

Bediening was ruim voldoende door een vriendelijke man.

Prijs-kwaliteit was goed. Het menu koste €19,- en de thee €1,80. Wanneer de originele prijs van €40,- zou moeten worden betaald dan zou ik het te kostbaar vinden.

Kortom, lekker gegeten en voor ons een aangename afwisseling. De Nederlanders hebben het zaakje al wel gevonden want het was deze avond helemaal uitverkocht. Ook kwamen er aardig wat afhalers, die helaas via het restaurant moesten.
Beaweymiens .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Met de AH korting gaan eten. Gevarieerd,smaakvol, pittig en authentiek Indonesisch eten, vriendelijke bediening. Minpuntje : drinken uit blik.
AdleSage .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Eten was erg lekker, bediening zeer correct. Aankleding van de zaak is eenvoudig maar alles is wel netjes en schoon. Ambiance heeft de pret verder niet gedrukt. Zeker aanrader voor lekker diner.
Er wordt geen alcohol geschonken.
Gemma B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Via de AH actie hebben mijn man en ik hier heerlijk gegeten! Heerlijke traditionele Indonesische gerechtjes zoals een heerlijke Gado Gado soep en echte spekkoek als toetje. Veelzijdige gerechtjes en een hele vriendelijke persoonlijke bediening. Een leuk plekje met een intieme en knusse sfeer!
Marjellie .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Heerlijk Indisch gegeten; een tafel vol heerlijke gerechtjes. Voor- en nagerecht ook erg smakelijk.
Jammer dat je geen biertje kunt drinken (geen tapvergunning) want dat is er zo lekker bij.
Geert D.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Via de AH-actie bij dit eethuis terecht gekomen ... vooraf hadden we de recencies gelezen; onzer ervaring deed op geen enkel punt onder voor onze verwachtingen. De keuken is authentiek en dus lekker, de bediening is ronduit goed en de entourage viel ons (in vergelijking met onze verwachting op basis van de gelezen recensies) mee. Het is een eethuis waarbij de tijd en energie in de keuken gestopt wordt en minder in de inrichting. Toch is deze prima, sober en leuk met veel foto's aan de muur van Indonesiche mensen en taferelen. Al bij al, een zeer goede beleving. Wij komen er in de toekomst weer, met plezier!
Ingrid_sleddens .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
We hebben heerlijk gegeten. Eigenlijk was alles lekker. Hele vriendelijke bediening. Leuk, gemoedelijk tentje!! Een aanrader!
Marion V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Fijn licht (slechtziende), heerlijke stoelen, lekkere rijsttafel (wel veel met spercieboontjes), voor-en nagerecht ook verrassend en heerlijk, aardige bediening. Beetje rommelig vw afhaal-en wegbrengactivieiten. Geen alcohol.
Zesje .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Het eten was heerlijk!
Wij waren er met de AH actie en kregen en vastgesteld 3-gangen menu. Het was (meer dan) voldoende en zoals ik al zei, heerlijk.
Het decor is simpel en mag best wat meer uitstraling krijgen, maar het eten compenseert dat!
RachelGM .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Enorm welkom gevoel. Heerlijk authentiek Indonesisch gegeten. Het is echter een kleine eetgelegenheid. Niks mis mee, maar verwacht geen restaurant. Gewoon een net en gezellig eethuis met leuke mensen en goed eten.
Costar .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Een aanrader authentieke Indonesische keuken, lekkere gerechten en een vriendelijke bediening.
Niet te pittig ( had mij niet uitgemaakt ben wel wat gewent) maar ook voor de Blanda's goed te doen.
BramdeLaat .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Drie gangen menu op. Was uitermate lekker. Echte authentieke Indonesische smaken. Betreft een kleine eetgelegenheid met 12 zitplaatsen maar oogt netjes, verzorgd en knus. Aardig personeel en en de keuken meekijken was geen enkel punt. Al met al erg tevreden
René B.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Kleine, knusse eetgelegenheid. Wel buiten het centrum, maar 1 minuut van de bushalte of 20 minuten lopen van Station Tilburg. Heerlijke Indonesische gerechten. Echte aanrader.
Hanstilburg .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Klein eethuisje met warme sfeer. Had al eerder een keer eten laten bezorgen en ben deze keer zelf op locatie gaan eten. Ook dit is goed bevallen. Werd vriendelijk ontvangen en heb heerlijk zitten smullen van een rijsttafel. De rendang sprong er echt tussenuit. Deze was heerlijk mals. Kortom echt een aanrader voor de echte indo liefhebber!