Eethuis Wayang

Woensdag t/m Zaterdag 12:00 - 21:00
7,2
Dick W.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Even getwijfeld na het lezen van een paar mindere resencies, maar ik heb het er toch op gewaagd. 's Middags had ik al stevig zitten lunchen, dus ik heb mij beperkt tot 3 kleine gerechtjes. Begonnen met een soto ayam, goed van smaak mar geen peper. Na een flink schaaltje huisgemaakte sambal gekregen te hebben en ik vervolgens de soep op smaak kon brengen was hij prima. Een stukje citroen had nog wel lekker geweest. Verder saté kip en saté garnalen met rijst gegeten. Ook deze moesten behoorlijk op smaak gebracht worden met sambal, maar waren verder vers en smakelijk. Bij navraag kreeg ik te horen dat in deze contreien (al meerdere keren meegemaakt in het noorden en noord oosten van het land) men niet op peper gesteld is, vandaar dat het eten aangepast is. Ik vindt dit rampzalig,maar deze mensen hebben geen keus. Ik kom zeker terug maar vraag dan wel een dubbele portie sambal, dan is mijn probleem opgelost.
Mormil M.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Laat mij nu denken dat dit een Iens topper was en mij na zaterdag denken waarom? ben ik hier gaan eten.En toch is het niet slecht maar om een topper te wezen heb je voor Iens, meer nodig. Op een warme zomeravond buiten gegeten, dus over het interieur kan ik niets vertellen behalve snel, vriendelijk en niet opdringerig, misschien omdat we de enigste gasten waren dus een reservering was overbodig. We hadden een rijsttafel voor 2 pers besteld en er kwamen allemaal schaaltjes op tafel met de uitleg wat er in lag. Ik had mij verheugd op de Redang maar die viel zwaar tegen, geen enkele smaak en van draadjes vlees met kruiden en vooral pepers geen sprake. wel werd er ons verteld dat de produkten naar Europese smaken werden afgestemd, Maar we zijn toch niet bij de Chinees, noem jezelf dan geen Indonesisch restaurant, alle andere schaaltjes met gerechten waren niet slecht maar van Pittig en Heet was geen sprake en daar hadden we ons nu echt op verheugd, erg jammer maar voor een echte Indonesische maaltijd weten we wel andere en betere adressen, We hadden zonder problemen meer betaald als het originele maaltijden waren geweest.
Breipen .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
We hebben er lekker gegeten maar de wijze waarop we behandeld werden slaat alles. Met z'n vieren hebben we drie rijsttafels besteld. Mijn man kan door een operatie maar heel weinig eten, van teveel eten wordt hij ziek. We hebben één gerechtje bijbesteld. Na het afrekenen kregen we letterlijk op ons kop omdat we maar drie rijsttafels hadden genomen en verder niets. We hadden voor diegene die geen rijsttafel nam, een tientje moeten bijbetalen. Toen we uitlegden waarom we dit hadden gedaan blééf de eigenaresse bijzonder onaangenaam. Het erg aardige meisje dat ons had bediend kreeg ook nog even een sneer, zij had onze bestelling nooit mogen aannemen. We gaan er nooit meer heen.
PedroSanchez .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Heerlijk gegeten, alles goed!
De rijsttafel was onbeperkt en de service was correct. Gewoon uiteten zoals uiteten hoort te zijn
Mangkon ..
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Hier wezen eten met vriendin en schoonouders.

Het eten:
Een prima indonesisch keuken maar niet bijzonder. In de rendang zat zoveel anijs dat het enige wat je proefte was anijs. De curry's en sauzen waren erg waterig, niet zoals het hoort.

Service:
Een aardige service, maar een glimlach kon er niet vanaf.

Decor:
Tafels in hoeken gepropt was een lichtelijk irritant.

Jammer genoeg het enige Indonesische restaurant in de buurt.
Ilovenicefood .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Twee weken geleden hebben mijn vrouw en ik hier voor het eerst gegeten en het is ons uitstekend bevallen. Het restaurant zelf is niet groot, maar gezellig en warm ingericht in Indonesische stijl. Het was goed dat we hadden gereserveerd want het zat behoorlijk vol en gedurende de avond bleek dan ook dat verschillende tafels zeker twee keer bezet waren. We hadden allebei voor de rijsttafel gekozen met daarbij een portie Udang Bali. De rijsttafel bestond uit 10 verschillende gerechten (o.a. saté, groentes, rund en kip) die onbeperkt bijbesteld konden worden met daarbij witte rijst, bami en/of nasi naar keuze. Zeker in combinatie met de Udang Bali bleek het bijbestellen niet echt nodig, want de 10 gerechten waren meer dan genoeg voor een gemiddelde eter. Desalniettemin toch rendang en kip bijbesteld omdat het zo lekker was, dus aan het eind van de avond zaten we behoorlijk vol. De smaak van het eten was prima, vermoedelijk omdat met verse Indonesische kruiden gewerkt wordt. We waren blij dat de gerechten authentiek Indonesisch waren en niet Chinees-Indisch, want dat is toch heel wat anders. Ook de Udang Bali en de zelfgemaakte sambal waren prima. De bediening was attent en vriendelijk en erg behulpzaam. Mijn vrouw en ik eten vaker Indonesische, ook in steden met veel Indonesische restaurants als Den Haag en Amsterdam, maar dit restaurant vonden we eigenlijk beter. Zeker als je kijkt naar de prijs/kwaliteitsverhouding (EUR 18,50 voor een onbeperkte rijsttafel met deze smaken vinden wij erg schappelijk) en de warme sfeer. Al met al een prima avond gehad. Hier komen we zeker terug.

Sandra D.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
We waren een lekker nachtje weg naar Lochem en zochten een leuk restaurant voor 's avonds.
Mn vriend was wel benieuwd naar dit Indonesisch restaurant, gelukkig nog een tafeltje voor 2 over. Gekozen voor de rijsttafel omdat we dan van alles konden proberen. Was een goede keuze want wat een heerlijke gerechten. We hebben zelfs nog een aantal gerechten een keertje extra bijbesteld. Inrichting simpel maar mooi gedaan.
RoCi .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Vorige maand hebben we hier gegeten met twee vrienden. Het is ons erg goed bevallen, zowel qua eten als bediening. We hadden de Indonesische rijsttafel, saté kambing en een visgerecht dat op ons verzoek werd klaargemaakt. De rijsttafel bestond uit ongeveer 10 gerechten die constant bijbesteld mochten worden. En daarbij kreeg je nog bijgerechten zoals krupuk, bami, nasi etc. De smaak was prima. Alles was goed gekruid en heerlijk bereid. De saté kambing was heel mals en de saus paste er goed bij. Ook over de vis waren we zeer tevreden, helemaal als je bedenkt dat dit gerecht eigenlijk niet op de kaart staat.. Al met al een prima, gezellig eethuis waar we nog zeker een keer terug zullen komen.
Brian T.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Wij hadden hier de rijstafel. Meerdere heerlijke gerechten. Lekker pittig maar zeker niet te. ik kan dit zeker aan een ieder aanbevelen. Zeer prettige bediening, heerlijk eten en een relaxte sfeer.
Top, meer hoeft het niet te zijn!
Jan-Gerard R.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2014
Authentieke Indische rijsttafel voor een zeer schappelijke prijs. Gerechten zijn zelf gemaakt, niet uit een potje, en dus erg arbeidsintensief. Zeer vriendelijke bediening. Vrij eenvoudige, maar nette en schone inrichting. Kan niet wachten om hier weer terug te komen!
Aanrader!
Jeroen M.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2014
Het is al lang geleden en weet eerlijk gezegd de precieze datum niet meer, maar wil toch nog even aandacht vragen voor dit fijne restaurant. We hebben 3x gegeten het afgelopen jaar (toen we een tijdelijk huisje in Lochem hadden). De bediening is zó ontzettend vriendelijk en het eten geweldig. Vaste prik: rijsttafel. een stuk of 8 schaaltjes met heerlijkheid. Is het op? Je hoeft maar te vragen en je krijgt een refill. We hadden ons voorgenomen daar in ieder geval 1x per maand te gaan eten, maar helaas moesten we ons Lochemse tijdelijke huisje verlaten, en ligt het net even iets te ver weg om er zo regelmatig terug te keren.
Maar als we Lochem aandoen, Gaan we zéker naar Wayang!