Eethuis Twintig

Piushaven 20B 5017 AN Tilburg Nederland Kaart

Over het restaurant Eethuis Twintig

Sfeervol dineren aan de waterkant

Er is genoeg te zien bij Eethuis Twintig. Alle leuke details in het interieur eisen ogenblikkelijk je aandacht op en laten je niet meer los. In deze sfeervolle ambiance verschijnen er keer op keer mooi opgemaakte gerechten op tafel die ook nog eens fantastisch smaken. Ook een prima plek voor een borrel met vrienden. Hier kom je zeker terug!

Meer informatie over restaurant Eethuis Twintig

• Kom je met de auto?
    U vindt ons in het Falconpand aan de Piushaven, nummer 20B

Maandag gesloten met uitzondering van feestdagen
Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant Eethuis Twintig

Ellis V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Hele gezellige inrichting waar je ontspannen kunt zitten met zeer goede service.
De gerechten zijn echt fantastisch!!!!
Cindy G.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Heerlijk weer om aan het water te eten. Erg goed en lekker eten.
j0ve .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Wij wilden gaan eten in de Piushaven. Topplek in Tilburg (en als een Bredanaar dat zegt, dan is dat heel wat ;-))
Mijn tafelgenoten zijn best een beetje wereldwijs en ook best een beetje hip, ook in culinair opzicht. Na het zien van een paar foto's van Eethuis Twintig was de keus daarom snel gemaakt. Zeker na een snelle blik op de recensies.

Mijn inschatting was gelukkig goed. Zowel wat betreft het restaurant op zich, als wat betreft de voorkeuren van mijn metgezellen. Ik vond de inrichting net iets te meisjesachtig voor wat je kan doen met zulk designmeubilair, maar dat is smaak en geen kritiek.

Het eten was prima. De prijs/kwaliteit verhouding ook.
Helaas moet ik het wel bij prima houden, want het dessert van mijn 3-gangen verrassingsmenu was een magere voldoende.
Als je de lat in de keuken hoog legt, en je haalt dat niveau nog ook, met mooi opgemaakte borden, originele combinaties, complexe smaken, dan is een bolletje vanille-ijs met nootjes en een stukje chocola een echte tegenvaller.
Je kunt er proberen wat meer van te maken door het vanille-ijs te marineren, en nog wat andere elementen in te brengen, maar als dat niet toevoegt (het smaakte gewoon naar vanille-ijs met nootjes), dan moet je dat als chef ook kunnen toegeven. Een interessante beschrijving maakt het gerecht niet automatisch ook interessant.

Verder had ik het idee dat de mannelijke serveerder wat minder gemotiveerd was, of zijn poging tot laid-back zijn kwam niet helemaal over. Op de vraag naar een wijnkaart kwam een wedervraag "wit of rood", maar gelukkig wist de man vervolgens wel de beschikbare rode wijnen heel goed te beschrijven. Hij vergat later ook nog een drankje te brengen, en hij vergat er ook eentje op de rekening te zetten.

Maargoed dit zijn allemaal kleine details (behalve dat dessert, dat was wel echt een beetje jammer), die niet opwegen tegen de vooral zeer positieve ervaring.
Aanrader!
MS1309 .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Omdat we geabonneerd zijn op de nieuwsbrief van dit restaurant, maakten we gebruik van de winteractie 2 driegangen menu's van 32,50 halen, 1 betalen. We hadden gereserveerd op zondagavond en het was niet druk, maar gelukkig niet leeg. Man had vooraf quiche van dadel die lekker was, ik had 2 wonton garnalen die ook bijzonder goed smaakten. Als hoofd had man kalfssukade met zuurkool, die hoewel mals best vlak van smaak was. Ikzelf had geroosterde groenten met falafel in libanees platbrood: erg smakelijk, hoewel weinig groenten. Als desert hadden we beiden kokospanacottamet verse ananas. De panacotta was niet zoet, maar smaakte lekker samen met de ananas. Zoon had een lekker biefstukje met aardappelwedges en sla wat ook erg in de smaak viel. Vanwege de actie natuurlijk prima prijs/kwaliteit verhouding. Als ik voor beide gerechten 32,50 zou moeten afrekenen, vind ik die verhouding een stuk minder! Prima bediening en omdat je alles wat je aan woonaccessoires ziet kunt kopen, viel er genoeg te zien.
Natascha L.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Wij hebben een High Tea gehad en die was fantastisch verzorgd, heerlijke gerechten en prettige bediening! Leuke ambiance. Wij komen hier zeker terug.
culimar .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Lekker eten in een leuke omgeving. Maar niet top. De gerechten missen hier en daar iets fris..... alles om je heen qua inrichting is te koop Maar als je lang wilt tafelen, is een goede stoel en een tafel op de juiste hoogte ook fijn. En dat ontbreekt echt. Houten stoelen, te klein, lage tafels etc.
Mieke B.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Heerlijk gegeten, genoten van de perfecte bediening in een leuke ambiance. Een aanrader.
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Eethuis twintig is – zoals ze het zelf noemen- een lifestyle-restaurant, mooi gelegen aan de Piushaven. Je kunt er met goed weer buiten zitten, maar ook binnen is de aankleding bijzonder, met tafels en stoelen, die ook in de verkoop staan.
In het aspergeseizoen waren we hier ook als eens geweest, maar toen waren we minder te spreken over de garing van de asperges. Dit keer lunchten we op het buitenterras en namen de tweegangs-verrassingslunch. Het eerste gerecht was een salade met 2 rondjes filet, wat plakken gegaarde kalfsmuis, een crumble met ras el hanout en een dressing van basilicum-olie, die goed smaakte. Men heeft hier bieren van La Trappe op tap, dus we namen een Puur en een Witbier. Puur is een lekker bier, dat je helaas maar zelden tegenkomt in de Nederlandse horeca.
Het tweede gerecht was een goed gebakken doradefilet, met wat groene asperge, een wortel, een stukje venkel en een röstirondje.
Hierbij dronken we een rosé out of the blue, wel lekker, maar voor 5 euro wat karig geschonken. De bediening was zonnig en vriendelijk.
Dus dit keer een positieve ervaring. Wat beter kan is ook dit keer de bereiding van de groente, en bij her eerste gerecht zou ook wel een stukje brood geserveerd kunnen worden.
angelinec .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
We hebben nu twee keer gegeten bij eethuis Twintig, een keer in de winter en nu in de zomer en we komen zeker terug! Beide keren was het eten super en de bediening snel en leuk. Zeer goede prijs-kwaliteitverhouding, niets dan lof!!
Ben V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
We werden allervriendelijkst ontvangen en konden kiezen voor buiten zitten of binnen. Mocht het weer veranderen konden we altijd nog naar binnen. We hadden voor verrassingsmenu gekozen. Dit bleek een goede keuze we hebben heerlijke gerechten voorgeschoteld gekregen die de smaakpapillen een plezier deden. Het personeel is zeer attent .
timila .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Ook wij hebben gekozen om voor ons een onbekend restaurant te zoeken in Tilburg ,en dat is zeker gelukt bij eethuis 20 .heerlijk gegeten alle smaak pupillen werden geactiveerd door het scala aan smaak. De bediening was perfect was vriendelijk en had aandacht voor de klant.
Mariet V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Eethuis twintig heeft een heerlijk terras aan het water, en daar kan je zalig zitten. We hebben alleen nachos gegeten, waar wat weinig saus en kaas opzat. Daarnaast heerlijk geborreld. Binnen bij twintig was het prachtig maar bloedheet. (tip: zet de ventilatoren in deuringang, zodat ze de koelere buitenlucht naar binnen blazen) De dames bediening waren zeer charmant maar veel te druk. Dus zaken vergeten, te laat en dergelijke. Met een extra bediende had er veel meer verkocht en geserveerd kunnen worden, dus zonde voor de dagomzet leek ons.
Ik wil even toelichten dat er een onverwachte topdrukte was gisteren in de Piushaven vanwege het evenement Oud-Hollands Fiets Duiken voor de 1e maal georganiseerd, waarvan wij geen idee hadden hoeveel mensen daar op af zouden komen. Vandaar dat het allemaal wat hectischer was dan normaal. We hopen dat jullie toch een heerlijke middag hebben gehad met dit leuke evenement.
jules1981 .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Eten was met veel aandacht en zorg bereidt. Heerlijk gegeten (steak tartaar, vissoep en vis) in een bijzonder decor. De gastvrouw doet er echt alles aan om het haar gasten zo aangenaam mogelijk te maken en goed en vriendelijk personeel. Zeker een aanrader wat ons betreft.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Wij hebben een heerlijke avond gehad bij Eethuis Twintig... Het begon al met de enthousiaste bediening... Je merkt meteen dat er met plezier gewerkt wordt.
Er is een mooie kleine menukaart waar je losse gerechten kan bestellen of menu's.
Het eten is van verse ingrediënten en wordt heel mooi opgediend. Zo mooi als het uitziet, smaakt het ook.
Daarbij hebben we goede wijnen gedronken.
Dit is wat ons betreft echt een aanrader. Een pareltje in de Piushaven
Bram P.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Met 2 personen voor het 4 gangen menu gekozen. De door de chef aangeboden amuse was een smaakexplosie en verrassend. De toon was gezet. De gangen waren een voor een met zorg bereid. De smaken mooi afgestemd en opmaak netjes en uitnodigend. Service vriendelijk en attent in een ongedwongen en ongecompliceerde ambiance. Dit was de tweede keer en we zullen er vast en zeker meer komen. Geen minpunten te noemen en de prijs prestatieverhouding prima voor deze klasse
KdJ .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
mooi plekje aan de haven. Jammer dat we niet buiten konden zitten.
Goed eten, leuke gerechten op de kaart.
Goede en attente bediening.
Jos K.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Prima eet ervaring aan de piushaven op een zonnige namiddag! Gezellig eethuis, menuutje met lekkere gerechtjes en vlotte bediening.
Sjouwbeest41278 .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Lekker verrast door de chef met een 3-gangen verrassingsmenu. Een echte aanrader voor wie niet kan kiezen. Vriendelijk personeel en goede uitleg bij de gerechten.
loonix .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Na een gerechtje vn de aspergetour geproefd te hebben, zijn we blijven hangen voor een hoofdgerecht. Beide gingen voor de eendenbout. Het bord zag er prachtig uit en wat er op lag smaakte goed. Er waren drie asperges, mini courgette, mini aubergine, paprika en een lekkere puree. En natuurlijk de eendbout. Alles smaakte prima en qua kleuren was het een genot om naar te kijken. De wijn was lekker en de bediening prima. We komen zeker nog een keer teurg.
Tasmara R.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Leuk restaurant waar je alles wat je ziet ook kan kopen.

Lekker eten, leuke bediening. zeker genieten daar. Kleine maar goede menukaart en de gerechten zijn stuk voor stuk goed klaar gemaakt.