Eethuis Sajaki

Nieuwehaven 232 2801 ED Gouda Nederland Kaart

Over restaurant Eethuis Sajaki

Dé plek voor een Indonesische avond

Eethuis Sajaki is dé plek in Gouda voor een authentieke Indonesische maaltijd, een begrip in het Groene Hart. Een Indonesische maaltijd heeft als basis altijd witte rijst. Dit is niet alleen voedzaam, maar ook kalmerend bij spicy gerechten. Van mild tot lekker pittig alle gerechten hebben in ieder geval één ding gemeen bij Sajaki en dat is dat het echte smaakbommetjes zijn.

Meer informatie over restaurant Eethuis Sajaki

Dinsdag t/m Zondag 16:00 - 21:00

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
T V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Een fijne gastvrije sfeer ,we komen graag terug
Alma K.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Het was heerlijk eten, in een goede ambiance en met een hartelijke ontvangst en bediening. Kortom: geweldig!
We komen vast nog eens terug!
Wcs.schouten .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Heerlijk eten, vooral de saté,????????
Rustig de tijd tussen de gerechten in, dat is juist fijn!
Bediening erg attent en aardig.
Alleen aan de afzuiginstalatie moet nodig wat gedaan worden, we ruiken nog naar Indisch eten.
Alan D.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Nasi rames gehaald! Maar liefst 10,50 en 2,00 extra voor gebakken rijst. Halve bak met 6 stukjes vlees. Heb nog maar een pizza besteld daarna. Duur en zeer weinig.
Hdefelde .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Erg vriendelijke bediening! Eten ook gewoon goed en voor een prima prijs.
Alleen als niet Gouda-er is het wel lastig om in Gouda centrum te komen!
Kasmarjo .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Het was heel simpele restaurant en eten is wel een beetje prijzig, maar goed.
Het ligt op een plek, waar niet veel mensen langs zullen lopen en zien.
Margreeth V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Heerlijk met zijn tweeën gegeten. We maakten gebruik van de AH-actie. De bediening was verzorgd en vriendelijk. Een aanrader.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Sajaki geeft het gevoel terug te zijn op Bali.
Uitgebreide keuze uit de Indonesische menukaart.
Naar keuze minder, mild of pittig gekruid.
Goede porties, vriendelijk attent personeel.
Voor de Indonesische keuken is Den Haag bekend maar Sajaki heeft voor het Groene Hart echt voldoende kwaliteiten om in de buurt van Gouda te blijven.
Marion K.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
N.a.v. de laatste recensie wilden we eigenlijk niet bij dit restaurant reserveren. We zijn, in alle jaren dat het bestaat (ruim 20 jaar), hier nog nooit gaan eten en nu we binnenkort ook een bewoner worden van de Nieuwehaven wilden we daar graag gaan eten.
Zo jammer, die laatste recensie, want wij hebben het tegenovergestelde ervaren. Het eten was zalig, vooral de soep, je kon proeven dat de bouillon zelf getrokken was, je kon het eten zelf pittiger maken als je dat wilde, het was warm (zeer warm zelfs) en de bediening was zeer vriendelijk en geïnteresseerd. Er was ruimte voor een praatje en dat missen we in de meeste restaurants. Er is ook ruimte om te vertellen als iets niet naar je zin is en daarom vind ik het zo jammer dat iemand via een recensie zijn gal spuit. Doe dit dan op de avond zelf dan kan de eigenaar er nog iets mee. Bij Sajaki willen ze bovenal dat je een leuke avond hebt, lekker eet en tevreden naar huis gaat. Ik respecteer iedereen zijn mening, maar als het niet naar wens gaat meldt het dan die avond zodat je in je recensie tevens kan opnemen wat er aan je ongenoegen is gedaan. Dan is het voor de nieuwe bezoeker ook een prettiger verhaal.
Wij hebben een hele leuke avond gehad en omdat wij straks heel dichtbij wonen zal het zeker een restaurant zijn waar we vaker zullen gaan eten.
Piet M.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Een gezellig kleinschalig eethuisje met heerlijke INDISCHE gerechten. Een aanrader!
Jan-Gerard R.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Weer heerlijk gegeten. Aardige mensen. De hoeveelheid per bijgerechtje zou wat groter mogen zijn, dan mag het best iets duurder worden. Na de recente verbouwing ziet het restaurant er veel mooier uit!
Petervb V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Vorig jaar hier mer de AH aktie uitstekend gegeten. Autentieke smaken wel bekende gerechten maar ok dat neem je op de koop toe. fijne sfeer en bediening. Zeer aanbevolen bij vrienden waar we zondag mee gereserveerd hebben. Wat een verschil met de vorige keer. Niets fouts over de vriendelijke bediening , maar het eten…. Vooraf had ik kipsate. Gortdroge eerder klaargemaakte en weer opgewarmde stokjes waar weinig tot geen smaak aan zat. Pindasaus was ook niet om over te roepen. Elk supermarktpakje doet het beter. Mijn vrouw had snacks. Dat bleken frituur dimsums waar ook geen lol aan te belevn viel. Het soepje was aardig maar niet meer dan dat. Toen het hoofdgerecht. Nassi Ramas. Bijna koude nassi goreng waar weinig aan gedaan was om de rijst wat smaak mee te geven anders dan even aanbakken. Een schepje smaakloze groente voornamelijk boontjes en wat vlees waarin geen duidelijk kruidenmelange te ontdekken viel. Geen seroenden, kenteng kereng, atjar,brokje tempeh of wat dan ookEr was al verteld dat de sate babi op was. Daarom namen we kambing Die was echt niet van geitenvlees. Waarschijnlijk lamsvlees en ook eerder gemaak en daarna opgewarmd. Dus smaakloos en gortdroog.
Kwam het dat we de vorige keer zo enthousiast waren omdat we met de eigenaar in gesprek kwamen over indonesische gerechten, de kookboeken van Beb Vuyk, Oma Keasberry, Lia Warani en niet te vergeten Selamat Makan uitgegeven door de Koninklijke Marine, de restaur ants van vroeger in Den Haag, Tampat Senang, Bali, Sarina etc., het verschil tussen koken met verse kruiden en gedroogde poeders waar we ons vroeger mee moesten behelpen. Kregen we daardoor betere produkten ? Wat het diepe dal waar we nu doorheen moesten te verklaren uit het feit dat we de laatste gasten waren voordat het restaurant 14 dagen dicht ging en moest er wat opruiming gehouden worden in de keuken.
Ik schaamde me voor onze vrienden dat we dit restaurant op basis van de eerdere ervaring hadden aangeraden. Ze kunnen het wel, goed indisch koken maar nu (even?) niet
Di68 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
De bediening was goed. Aan het eten zat weinig smaak. Uit de keuken hoorde we constant het belletje van de magnetron.
Arthur-10 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Gegeten in het kader van de AH restaurantactie. Niet heel veel goedkoper dan normaal naar mijn gevoel, maar eten bij Sajaki blijft wel een feest. Lekker eten, aardige mensen.
Yvonnevanneck .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Hebben gisteravond heerlijk gegeten. Zeer gastvrij ontvangen en een heel ontspannen sfeer. Veel aandacht voor de gasten.

Chrisje E.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Vandaag heerlijk gegeten bij Eethuis Sajaki. Ontzettend vriendelijke mensen die een zaak runnen waar de klant zich nog koning voelt en het eten was heerlijk puur en niet overgoten met alles verbloemende sausjes. Een aanrader en wij komen ook zeker nog eens terug.
Gerardina K.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Het was goed eten bij Sajaki. En super vriendelijke bediening. Ik vond het ook heel fijn dat de eigenaar even een praatje met ons kwam maken aan de tafel. En niet alleen maar vroeg of als naar wens was. Hij had echt belangstelling. Heel fijn.
C.v.sprang .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Uitstekend eten zonder heel bijzonder te zijn. De inrichting van het eethuis is simpel. We hebben genoten van eersteklas gastheerschap! Het was daardoor echt een avondje uit.
Maud.van.etten .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Het menu was duidelijk afgestemd op de AH Actie en wij vonden het niet helemaal 'value for money'. Je betaalt dus p.p. € 15 maar dat was het niet echt waard. Kleine bordjes, weinig keus en ondanks dat we daarom verzocht hadden, was het NIET pittig.
Beste mevrouw van Etten, jammer dat u onze kaart niet bekeken heeft. Dan had u kunnen constateren dat de AHaktie NIET financieel is afgestemd op welke aktie dan ook. M.a.w. ons 3 gangenmenu is ruim voldoende en heeft 3 keuzes per gang, waardoor men (soms) niet toekomt aan een nagerecht. Iets wat wij niet erg vinden, want wij willen dat onze gasten voldaan en tevreden naar huis gaan.
Voor een totale besteding van € 19,25 van 19.00uur tot 21.20uur heeft u m.i. een gezellige avond gehad met 4 personen. Wat betreft de pittigheid, mijn collega heeft u een pittige 3e gang verstrekt zoals gevraagd en er stond sambal badjak op tafel. Als u het nog pittiger had gewild had u dat bij mijn collega alsnog aankunnen geven. Dan hadden wij u verse tjabe rawit verstrekt.
En ja, pittigheid is voor een ieder anders. Jammer dat u dat niet aan mijn collega gemeld heeft, dan hadden we nog iets voor u kunnen betekenen.
Rialfons1 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Het eethuisje is gevestigd in een 18e eeuws pandje vlak bij het oude centrum van Gouda. Eenvoudig maar sfeervolle inrichting met enkele Indische accenten. De bediening was prettig en de schotels waren verzorgd opgemaakt.
De gerechten hadden allemaal hun specifieke smaak, prima gekruid en klaargemaakt. Men schenkt hier o.a. Bintang bier.
Pluspunt: Er wordt In dit eethuis geen gebruik gemaakt van Ve-tsin.