Eethuis Nurks in de Hout

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 12:00 - 20:30

Bertjan-sneller S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Ik kom er zeer vaak, vaak samen met mijn moeder die aan de overkant in Spaar en Hout woont. Altijd heerlijk eten, vooral de soepen, lunchbroodjes en pannenkoeken doen het prima. Entourage is eenvoudig en krapjes, de bediening is meestal snel en vriendelijk. Het kan weleens erg druk zijn, dan zijn service en netheid niet "bij te sloffen". Straalt op en top Haarlemse sfeer uit.
Caro H.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijke pannekoeken en het warme broodje brie is zeker een aanrader! Leuke tent met vriendelijke en enthousiaste bediening.
Caro H.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Anouk-E .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Op 19 augustus 2016 even een pannenkoek gegeten bij Nurks op het terrasje buiten, samen met zoontje van 4 jaar. Leuke locatie in het bos bij de kinderboerderij. Aankleding van het terras prima. Maar de serveerster was helaas weinig klantvriendelijk. Geen enkel contact bij aankomst, nadat er eindelijk oogcontact was kon er geen lachje vanaf en het opnemen van de bestelling gebeurde kortaf en nogal, tja, nurks! Tafeltje werd niet schoongemaakt na de vorige gebruikers. Pannenkoeken waren op zich zelf prima. Jammer, gemiste kans op deze leuke locatie.
Heikje .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Op een zonnige middag buiten gezeten voor een drankje, borrelhap en pannenkoek voor de kinderen. Prachtige locatie maar verder viel het erg tegen. Glazen waren erg vies, alsof ze nooit goed worden afgewassen. Na verzoek om de glazen schoon te maken werden er weer vieze glazen neergezet. Daarna zo goed als schoon maar kon nog steeds beter. Borrelplank was een grote tegenvaller. Saaie kazen, smakeloze smeersels, en weinig bijzonder brood. Pannenkoek was wel lekker evenals de bitterballen. Ondanks de leuke locatie niet voor herhaling vatbaar.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Onlangs gegeten bij Nurks in de Hout. Der locatie is leuk, midden in het park en vlak bij de kinderboerderij. De inrichting is krap, maar gezellig. Wel staan de tafeltjes wat dicht bij elkaar.

Wij kregen helaas niet het gevoel echt welkom te zijn. We werden niet begroet bij binnenkomst. De serveerster kwam nogal nors over, ook bij het opnemen van de bestelling kon er geen lachje vanaf. Jammer.

De pannenkoeken waren oke. Wel vind ik ze wat mager belegd (een paar spekreepjes). De tiramisu als nagerecht was wel heerlijk!

Al met al een matige beoordeling voor Nurks. Deze zou omhoog kunnen als het personeel wat enthousiaster en vrolijker met de gasten om zou gaan.
MJ1985 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Een zonnige maar koude zaterdagmiddag, spitsuur bij Nurks. Iedereen wil kennelijk na het wandelen nog een hapje eten. En dan is het naar mijn smaak krap binnen, je zit schouder aan schouder met de buren. De binnenkomst was daarbij wat chaotisch: het personeel was zo druk aan het rennen dat ze weinig oog voor nieuwkomers hadden. Eerlijk gezegd kreeg ik even het gevoel dat ik vooral 'in de weg liep' op zoek naar een plekje. Jammer. Uiteindelijk wel een tafeltje gevonden. Bij het weggaan bleek dat dit tafeltje niet goed was schoongemaakt na de vorige gasten, want er lagen nog wat verstopte pannenkoekresten. Overige minpuntjes: qua temperatuur vond ik het niet echt aangenaam, de muziek was nogal aanwezig en de sinaasappelsap was op.

Gelukkig zijn er zeker ook pluspunten: het restaurant is leuk gelegen naast de kinderboerderij en oogt er sfeervol. De gegeten pannenkoeken met o.a. geitenkaas, spek, rucola en honing, waren bovendien erg lekker en dat is natuurlijk één van de belangrijkste zaken. Ik had de indruk dat de bediening ook wat relaxter werd nadat de rust weer wat was teruggekeerd.

Ik kom heus nog wel eens terug, maar dan op een wat rustiger tijdstip of bij mooi weer zodat ik lekker op het terras kan zitten.
Sybe H.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Voor de tweede keer hier gegeten. Ditmaal als lunch pannenkoeken besteld (huisspecialiteit).
Pannenkoeken zoals ze moeten zijn, niet te veel beslag, niet te dik en bijvoorbeeld met vers gebakken appel. Koffie is gemiddeld en laat ruimte voor verbetering. Aardige attente bediening.
Pelu2712 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
In een schilderachtig huisje middenin de Haarlemmer Hout was het goed genieten van een zondagse high tea. We hadden de uitgebreide variant (Hildebrand): onder meer sandwiches met brie, walnoot, honing èn carpaccio, garnalenkroketjes, scones, brownies, citroentaart, worteltaart, sticky toffee cake en een glaasje prosecco. Mijn opsomming is niet volledig, dat geeft wel een beetje aan hoe uitgebreid deze hight tea is. Veel belangrijker nog was dat het allemaal zo lekker was! Thee werd onbeperkt bijgeschonken. De bediening is zeer alert en vriendelijk. Topadres voor een high tea en/of pannenkoek!
J51 .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
ik dacht eten in dat Hans en Grietje huisje? maar wij hadden onze kabouter (kleinzoon) bij ons dus wij naar binnen. De inrichting was....oohhja het is een boshuisje! maar wat er op onze borden kwam was heerlijk! voor onze kabouter een pannenkoek, voor opa en oma een uitsmijter, super, we konden de rest van de dag niks meer op! de volgende oppas dag komen we er weer aan hoor......
Stiep .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Kleine kaart (ook letterlijk) maar simpel en goed. Pannenkoeken zijn lekker en ook daghap is altijd goed.Ook simpele prijzen.Nu zo'n 15x hier gegeten.Gewoon value for money.
Corinne V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Echt een aanrader met kinderen. Pannenkoeken zijn heel lekker, niet te dik, zoals ze moeten zijn. Daghappen, Sateh enz helemaal prima! Locatie natuurlijk heel leuk voor zowel buiten als binnen. Prijs kwaliteit verhouding is gewoon goed!
Anne-Klaver .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Wat een super locatie om met kinderen heen te gaan, vriendelijk en vrolijk personeel.
Diverse gerechten voor een mooie prijs/kwaliteit verhouding.
Ondanks dat de kinderen zich buiten top vermaakten, mag het speelgoed voor de kleintjes schoner en beter. Absoluut een aanrader!
Sybe H.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Gezellig eethuis met een eenvoudige, maar wel gevarieerde kaart .
Wij aten zowel de "Greek" als de gewone burger. Geen hoogstandje maar gewoon goed bereid met lekkere frieten. Verder de "Nurk" noodles waren erg lekker.
Leuke bediening en altijd leuk om te komen voor een hapje of gewoon een kop koffie.
AnitaVlaar .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Wat een te leuke gezellige plek is dit! Gister met man en kindjes wezen eten na een lekkere wandeling. Daghap steak bearnaise was tot mijn grote verbazing echt verbluffend lekker (bearnaise gaat namelijk best vaak fout) en dat voor 13,95. Kindjes blij met pannenkoek en leuk cadeautje. De bediening vonden wij heel vriendelijk en behulpzaam. Kortom we komen zeker snel weer terug!
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Geweldig feestje gegeven bij Eethuis Nurks, heerlijk Walking Dinner met top wijnen, supervriendelijke en snelle bediening op een unieke locatie!! Ik ga mij binnenkort ook maar eens inschrijven voor een Gastkokavond bij Nurks.

Ron Schreuder
Mirthe V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Al een keer eerder gegeten toen was het prima... Nu dramatisch!
Stoofpotje maar het vlees was koud, overduidelijk dat het niet bij elkaar in de pan zat, verteld aan de bediening en opgewarmd in de magnetron, daarna proef je pas de echte smaak... Gewoon niet ekker, en zo moeilijk is het niet! Vrienden waren wat sceptisch om hier te eten maar nadat ik ze -enthousiast- had overtuigd gingen ze toch mee...
Wat ontzettend jammer dat de bediening hier niks mee doet, 2x een stoofpotje en 2x niet lekker, frietjes kregen we gratis nou daar hoeven we het niet voor te doen! Als het personeel er beter mee was omgegaan waren we zeker terug gekomen(keuze om iets anders te eten, korting o.i.d.)
Jammer! Anders was ik -wij- zeker terug gekomen!
Bente J.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Wat een fijn plekje blijft dit toch! Fantastische locatie met goed terras, leuke kaart met voor ieder wat wils. Bediening is soms wat onhandig en onervaren maar wel heel vriendelijk. We komen hier graag!
Tatapatrick .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Wat een gezellig eethuisje! Heerlijk geluncht. We hadden een broodje carpaccio en een broodje oma kegge. Wat een heerlijk bruin brood en rijk belegd! De carpaccio was echt heerlijk van smaak en de gegrilde groenten van het andere broodje waren echt vers en goed op smaak.
De bediening was ook meer dan prima. Gezellige en professionele meiden! We hadden een leuk praatje over waar de naam Nurks vandaan kwam.
De plek is natuurlijk ook perfect! Volgende keer komen we hier s'avonds een keer uitproberen!
Kevin V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Ben hier nu twee keer geweest voor een lunch. Een keer een broodje tonijnsalade besteld en een keer een broodje Ossenworst. Voor die prijzen heb ik echt nog nooit zo'n fantasieloos broodje gehad. Wat onregelmatig gesneden ijsbergsla, een plakje komkommer, plakje tomaat en wat ondefinieerbare dressing op een taai oerbroodje. En dan dus een schepje (zelfgemaakte?) tonijnsalade en twee plakjes ossenworst. Zo haal ik ze bij wijze van spreken in de snackbar. Maar dan voor 3,50 euro in plaats van 8 euro. Als je dan ook nog een uur op dat broodje moet wachten en als goedmakertje een drankje krijgt aangeboden waar je vervolgens ook twee keer naar moet vragen om hem vervolgens na een half uur te krijgen... tja... dan verdien je geen voldoende. Jammer, de locatie is prachtig en ik had zo gehoopt dat men hier kwaliteit kon bieden. Voor de lunch in ieder geval niet.