Eethuis Lustig

Maandag 13:00 - 12:00
Dinsdag t/m Zondag vanaf 12:00
Marjabalk .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2014
Met een groupon-bon gegeten bij dit surinaamse eetcafe. Overigens kon je, toen wij er waren, met bijna dezelfde korting het lopend buffet krijgen. Bij binnenkomst om 18.00 was het er half gevuld. We werden vriendelijk ontvangen en kregen een beschrijving van de gerechten van het lopend buffet. Natuurlijk had het handig geweest als er bij de verschillende gerechten een bordje met de ingrediënten had gestaan, maar ach. De saoto-soep was heerlijk, de gemengde groenten, de aardappels, de eitjes, de kouseband, de tempeh, het was allemaal erg smakelijk. En het was bij het begin van het buffet warm, maar als je na een halfuur nog eens gaat is dat wel iets minder. De salade is eenvoudig maar lekker, met als extra heerlijke omeletreepjes. De verschillende soorten kip zijn erg lekker en bereid zoals je mag verwachten. Je krijgt er op verzoek de rotipannekoek bij. Ook de verschillende soorten rijst en de mie hebben ons goed gesmaakt. Het bier wat we bestelden kwam snel, was koud en het glas was gespoeld. Service is okay.
Lustig is natuurlijk geen restaurant met een Michelin-ster, maar een mooi eetcafe waar je voor een redelijk prijs even lekker surinaams kan eten onder het genot van gezellige bijpassende muziek met het juiste volume . We komen er zeker nog eens terug. En misschien wel nog eens en nog eens.........
Pablo98 .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Met de groupon bon bij Lustig gegeten. Ontvangst was prima. Uitleg over de gerechten was goed. Het enige wat ik echt lekker vond was de roti, gemengde groenten en de 2 kipsoorten. De overige gerechten waren niet voldoende gekruid. Als je om 18.00uur kan beginnen met eten behoren alle gerechten goed warm te zijn, dit was niet het geval en dat komt de smaak van de gerechten niet ten goede. Het aanbod van onbeperkt drinken voor €5,00 hebben wij aangenomen maar hadden hier achteraf spijt van. We kregen drinken, waarschijnlijk uit een fles die al eerder opengemaakt was waardoor je proefde dat er bijna geen prik meer in zat. Als je niet koos voor het drankarrangement kreeg je een blikje. De service was prima, de vuile borden/bestek werden snel opgehaald en de jongeman vroeg tijdig of we nog iets wilde drinken. Het interieur is niet warm en sfeervol. Op de achtergrond was een heerlijk muziekje van Juan Louis Guerra. Qua gerechten helaas niet voor herhaling vatbaar.
Stenerik .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2014
Prettig ontvangen. Kregen eerst uitleg over buffet. Op verzoek kreeg je een roti aan de tafel. Genoeg keus bij het buffet. Vier soorten kip, erg lekker. Onbeperkt frisdrank voor 5 euro per persoon. Wij waren er met een groupon-bon. Zeker voor herhaling vatbaar.
Kijkduinse .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2014
Wat een slechte zaak. Lang wachten eer er iemand komt vragen wat je wil drinken. Dan duurt het heel lang en moet je paar keer vragen wanneer de drankjes komen. Ober heeft geen inzicht en geen overzicht. Vervolgens is het eten steenkoud en daardoor niet lekker. Klagen bij de ober helpt niet, hij reageert onverschillig en doet er niets mee. De onbeperkte frisdrank die je voor
€ 5 kunt bestellen blijkt geen echte cola. Bestel je echter apart cola waarvoor je 2,50 betaalt, dan krijg je een blikje echte cola.Na wederom 10 min wachten hebben wij het eten en de zaak gelaten voor wat het is.
Eten dus nauwelijks aangeraakt, het was immers koud!
Wij gaan er niet meer heen!

YvonnedeBlijker .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Min punten-Bij binnenkomst geen ontvangst, geen kapstok. Div gerechten waren koud en smaakloos of op en niet aangevuld. Inrichting sfeerloos, geen Surinaamse sfeer. Bestek niet aanwezig, je moet er om vragen. Chaotisch door te weinig personeel. Frisdrank onbeperkt voor 5 euro, maar je moet wel om drinken vragen, je kan het niet zelf pakken en het wordt ook niet gevraagd of je nog drinken wil. Buffet niet aantrekkelijk aangekleed. De deksels van de au bain marie zijn dicht en geen bordjes erbij met wat er in zit. Jammer dat er geen bara's, saté, gebakken banaan in het buffet zitten. Plus punten: Uitleg van het buffet, Rotti wel lekker en warm, Locatie perfect in het centrum. Vriendelijke eigenaar, heeft tijd voor een praatje. Prijs wel oké maar betaal liever meer als de min punten worden aangepast. Tip voor de eigenaar: zet gezellige Surinaamse muziek op, mag best wel iets harder, maak de entree uitnodigend en verkoop div Surinaamse broodjes voor fastfood publiek.
Sjoerd1980 .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Ik was afgelopen zaterdag daar gaan eten, het was helemaal vol. Het buffet was uitgebreid, het eten was lekker, maar wel een klein beetje pittig gekruid. Ondanks de drukte werd de buffet wel goed aangevuld. We hadden voor 5,- extra onbeperkt drinken, alleen moesten we door de drukte wel lang wachten voor onze glas opnieuw werd aangevuld. Misschien een idee om volle flessen op de tafels te zetten.
Zeker voor herhaling vatbaar.

Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2014
Ook wij hebben gisteren mogen proeven van de Surinaamse keuken in Lustig. Wij vonden de ontvangst geweldig. We werden heel netjes te woord gestaan en kregen snel een tafeltje en iets te drinken. Het buffet werd ons persoonlijk toegelicht. De saoto-soep was mijn favoriet, een smaakvolle kippenbouillon met de gebruikelijke lekkere ingrediënten erin. Ik heb er 2x van opgeschept. Er is al eerder beschreven wat het buffet verder aan gerechten bevatte. Ik heb de bruine nasi, mie, ketjap kip en de geroosterde kip geproefd en het smaakte me goed. De boontjes met tempe waren ook lekker. De sambal had van mij wat pittiger gemogen, maar was wel erg lekker van smaak. Er werd regelmatig bijgevuld, wat erg prettig was. De wijnglazen hadden naar onze mening wel iets groter mogen zijn. Voor E 3,50 verwacht je wel iets meer wijn voor je geld. We hebben helaas ook tot 2 keer toe hetzelfde drankje moeten bestellen. Dit is denk ik wel een verbeteringspuntje, want het restaurant was zo goed als leeg. Niet prettig om dan vergeten te worden. Maar de service die erop volgde was weer grandioos. Als ik naar de prijs van het buffet kijk, moet ik helaas zeggen dat ik dat, (als je niet aan Groupon meedoet), toch wat aan de dure kant vond. De gerechten zijn weliswaar erg lekker, maar er is inderdaad niet zo heel veel keus. Dit restaurant moet op deze dure locatie concurreren met kleinere Surinaamse winkels die goedkoper, en minstens zo lekker zijn. Dan moet je naar mijn mening toch ergens in uitblinken. Maar ze zijn nog niet zo lang open, dus wie weet hoe een en ander zich verder zal gaan ontwikkelen? Misschien wat exclusievere gerechten erbij? Wat de inrichting betreft kan ik zeggen dat ik zo'n locatie nog niet eerder gezien heb. Het ziet er netjes uit, maar het ademt wel de sfeer van de discotheek die ook in het pand gevestigd is. Heel ruim, hoge plafonds, mooie lange bank met strakke zwarte tafeltjes en stoelen erbij. Het is op zich mooi, maar het heeft niet echt de warmte of knusheid van wat ik persoonlijk prettig vind in een restaurant. Aan de buitenkant van het restaurant maakt het helaas een beetje een goedkope indruk door de overvloedige neon-reclames. Ik zou normaal gesproken niet gezien hebben dat dit een eetgelegenheid is. Mede doordat het erg donker lijkt van buiten. Ik zou eerder denken aan een uitgaansgelegenheid, wat het ook grotendeels is natuurlijk. Maar het restaurant mag best gezien worden. Ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan met Lustig. Wij hebben hier in elk geval wel een fijne avond gehad.
VUrki .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2014
Samen met Roos en Jochem genoten van het Surinaams buffet met gebruik van de Grouponbon.
De (in vorige recensies al beschreven) keus was inderdaad niet super uitgebreid, maar ruim voldoende voor een heerlijk etentje! En misschien was er nu een ander soepje n.a.v. de recensies, want zeker niet waterig, heerlijk juist, zeer goed gevuld. Alles smaakte, zoals het naar mijn idee moet smaken! Zeker een volgend bezoekje waard! Ook de drie soorten kippenpootjes: om te smullen! Ik kan niet aangeven wat ik het lekkerste vond, alles was lekker, jammer dat er op een bepaald moment een verzadigingspunt is bereikt!
Thomas M.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2014
Helaas kan ik me totaal niet vinden in de bovenstaande recensies. Deze recensies lijken wel door lustig zelf geschreven, want wat ik daar gegeten heb was waardeloos. De buurman levert betere kip en ik ben totaal geen fan van fastfood.

Zelden ben ik zo teleurgesteld geweest in een lopend buffet waar ik onbeperkt zou kunnen eten. Waar ik met groupon 2x 12,50 neerlegde voor mij en mijn vriendin, zou ik dat geld beter besteed kunnen hebben bij een fastfood gebeuren. Daar zou je nog gezondere, meer smaakvolle kip vinden dan bij Lustig in Den Haag. Het aanbod bestaat uit 21 mogelijke gerechten. Als je dat concretiseert, resteren slechts rijst, spaghetti, een verdwaalde sperzieboon en kip (gefrituurd en gekookt). Dat deze plek zichzelf een restaurant durft te noemen in plaats van een (slechte) snackbar is werkelijk bizar. Waar zij het lef vandaan halen kan ik me niet voorstellen.

Ik zal op elk van de drie pointers van deze website in gaan.

Het eten
Het eten is niet divers. De rijst is smerig (hoe kun je rijst vies maken? Gooi er een flinke klodder vet doorheen), de kip is ranzig (ik bedoel dit niet beledigend. Ranzig betekent naar Nederlandse begrippen dat het uiteen valt van doorgekooktheid) en... nouja, afgezien van een sperzieboontje met wederom een klodder vet erdoorheen is er niets meer. Ik schrijf dit niet om negatief te zijn, maar om andere mensen het geld te besparen. Als je dan toch vet en frituur wil eten, ga dan liever naar de lokale friettent. Voor hetzelfde geld eet je daar diverser, gezonder en meer. Ik blijf het bizar vinden dat ik iets ongezonders zou vinden dan fastfood.
Van een restaurant mag je toch verwachten dat een kok zich heeft ingespannen lekker eten te maken? Begrijp me niet verkeerd, de (echte) surinaamse keuken heeft mij altijd aangesproken. Maar dit is geen surinaams eten. Dit is voor zo min mogelijk geïnvesteerd geld, zoveel mogelijk vragen. Het is bijna oplichting.

De service
Mijn vriendin heeft jarenlang in de horeca gewerkt en de stelregel is: keer het merk van het glas naar de klant toe, zelfs dat kunnen ze niet. Bij deze zaak vergeten ze niet alleen het glas om te spoelen voor je daar bier ingooit (het water isoleert het bier, waardoor het minder snel doodslaat), je krijgt een droog glas met een blikje (?!) bier. In welk restaurant geven ze in hemelsnaam een blikje bij je eten? Dat is uitsluitend in een snackbar.

Het decor op de foto's lijkt gezellig, maar in een stad als Den Haag verwacht je niet dat de stoeprand in de realiteit gezelliger eruit ziet dan het interieur van het restaurant. Na een half uur schaamde ik me werkelijk dat ik m'n vriendin naar zo een plek heb meegenomen.

Het spijt me dat ik zo'n negatief beeld schets, maar ook slechte recensies moeten kunnen worden gegeven, zeker aangezien dit een realistisch beeld schetst van restaurant lustig in Den Haag.

Niet voor herhaling vatbaar en beslist géén aanrader!
Vleesje .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2014
Waar eerst een geflopte sushi restaurant zat is nu dus een surinaams buffet restaurant geworden. Van de buitenkant ziet het er nog steeds niet uitnodigend uit.
Pamfletten van discotheek beneden belemmeren het zicht en niets wijst op het feit dat er een eetgelegenheid zit in het zelfde pand. Al is er wel neon reclame inmiddels boven de zaak.

Via groupon betaalden wij zo;n 12.50 pp voor een buffet.
Op zich is het goed te doen. Maar het aanbod is vrij beperkt.
De roti aardappelen zijn prima op smaak. Maar men kan alleen kippenbouten toevoegen.
Geen filet. Kippenbouten beheersen ook het buffet.
Er is nasi, bami en witte rijst.
Maar er had wel wat meer ingredienten toegevoegd mogen worden van de kaart.
Vis? Bara? Sate?Bonen? Had lekker geweest.
Andere afknapper is de koffie na afloop.
Instant oploskoffie. Dat kan echt toch niet in een eetgelegenheid.Kom op.
Interieur blijft ongezellig en zeker niet sfeervol.

Ik kom nog wel een keer terug om roti kipfilet af te halen. Wel op kaart verkrijgbaar.
Maar echt uit eten hier zal ik niet zo snel meer doen.

Roy H.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
Via de groupon uitgekomen bij Lustig, dat in de weekenden 's avonds dienst doet als club. Goede zet dus van de uitbaters om in de stille uren wat volk over de vloer te krijgen door een 'unlimited buffet' met Surinaams eten te presenteren. Het eten is prima, en ook de hoeveelheid is goed. De gerechten worden continu ververst uit het kleine keukentje, smaak is ok: roti, veel kip, rijst, noedels, een ietwat waterig soepje, en een soort gewokte groenten. Als je wilt, brengen ze warme roti pannenkoekjes. Bediening is aardig, je krijgt het idee dat je in een klein familierestaurant zit, maar het decor is wel bedroevend: het is een nachtclub met de lichten aan - dat ziet er nergens gezellig uit. Verder is het eten halen natuurlijk self service. Beetje raar dat er geen bier van de tap wordt geserveerd (alleen flesjes), maar goed. Ook is niet helemaal duidelijk wat de drie man sterke brigade achter de bar doet, want bij het afrekenen moest gewacht worden op de (enige) ober die in de zaal liep. Al met al een oké-adresje, voor een snelle of late night hap, maar niet iets waar je gezellig met je liefste gaat dineren.