Eethuis de Zon

Dunne Bierkade 13 2512 BC Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant Eethuis de Zon

Rijke historie in Den Haag

Welkom bij Eethuis De Zon, een vegetarisch en biologisch eetcafé in Den Haag met een rijke historie. Hier kun je dagelijks terecht voor een verrassend en veelzijdig dagmenu en vergeet ook zeker niet om een blik te werpen op de wijnkaart. Het personeel is uiterst hartelijk en je voelt je dan ook meteen welkom als je hier een voet over de drempel hebt gezet!

Meer informatie over restaurant Eethuis de Zon

Maandag t/m Zaterdag 17:00 - 21:00
Zondag Gesloten

7,1
Voordelig
Maartje-Arie .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Goed verzorgd drie-gangen menu. Elke dag een ander dagmenu. Heerlijke kruidige soep met venkel en wortel,
verrassend hoofdgerecht van pasta met kaassaus, bietjes, spinazie en sla. Fijn van smaak. Als nagerecht lauw warme stoofpeer met vanille ijs, slagroom en chocolade. Kortom heerlijk gegeten. Bediening was vriendelijk en efficiënt. Dit restaurantje is en aanrader.
Tina V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Heel lekker gegeten en met de AH restaurantaktie ontzettend voordelig. Leuke ontdekking en een absolute aanrader. Zat ook op maandag lekker vol.
Stefan H.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Wij hebben hier gegeten met de AH-Iens actie. Doordat er geen keuze is in de maaltijd die je voorgeschoteld krijgt, eet iedereen hetzelfde en is de wachttijd erg kort. Binnen een uur hadden wij van alledrie de gerechten genoten, waarbij deze dag vooral de soep erg in de smaak viel. De rest van het eten was ook zeer goed, zeker tegen de geringe prijs; alleen de drankjes (vruchtensappen) waren iets aan de dure kant. De sfeer is erg goed, aardige bediening en vrij rustig kunnen eten. Wij komen hier zeker terug!
Kirsten V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Het personeel was vriendelijk, het menu was lekker. Alle gerechten werden snel gebracht. Het was ook niet duur. Gezellig etentje gehad.
Sash .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Kortaf ontvangen en geen uitleg gekregen over wat we voorgeschoteld kregen. Eten was vers en huiselijk net als de vorige keer.
Nataschabronsgeest .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
De inrichting is wat sobber maar dat hoort er wel bij maar het eten was echt super lekker. En de service is vriendelijk. Het was fantastisch. Vooral het toetjes was heerlijk en prachtig geserveerd. We komen zeker terug. Mijn complimenten.
Escorpio .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Het eten was heerlijk, werd super snel opgediend. Ondanks de drukte was er maar een vrouw die bediende, in razend snel tempo met een vriendelijkheid die je niet vaak tegenkomt. Geweldig.
Een plek om te onthouden.
Hanneke V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Met de ah Iens actie krijg je prima waar voor je geld. Komt dan neer op e8,5 per 3 gangen diner. De dingen die ik heb gegeten waren op t niveau. An een thuiskok, niets bijzonders maar aardig. Dame in bediening is ontzettend vriendelijk.
Jacqueline K.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Al heel wat jaren komen wij hier..puur voedsel absoluut top!
Er wordt met zoveel liefde gkookt...het liefst eet ik hier iedere dag!
Masss .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Verwacht niet te veel van het decor en de opmaak van het eten... Maar de kwaliteit van het eten is echt super. Heerlijke, smaakvolle gerechten en ook tegen een zeer goede prijs!
Wij waren positief verrast!
Marcel_kortekaas .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Lekkere eenvoud. Eerst een heerlijke bietensoep vooraf. Daarna spaghetti met een fijne salade, aangevuld met komkommer rauwkost en een champignon pasteitje. De chocolade mousse was goed, romig en zwaar van smaak. "Gewoon" een leuke avond.
Lotte M.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Een fijn eethuis met heerlijk eten! Lekkere combinaties van gerechtjes bij het hoofdgerecht, en eenvoudige maar hartelijke bediening.
John R.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Je kunt heerlijk buiten zitten. Aan de gracht. Aan de straat of in de binnentuin.. Een 3gangen vegetarisch maaltijd lost 18.50 en is goed verzorgt. Meerdere bier soorten/verse mint thee en fijne mensen.. Wel enig zins alternatief. Maar dan wel een goed alternatief.
Familie Lekkerbek ..
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Gisteravond hier gegeten. We hadden al ver van tevoren gereserveerd en rond half drie werd het menu bekend:
Voorgerecht: Wortelgroentensoep
Hoofdgerecht: Rijst met ui en basilicum, Gefrituurde courgettebloem, Kastanjechampignons, Tuinbonensalade en Groene salade
Dessert: Roomkwark met pruimen
Soep was prima, hoofdgerecht een mooi bord vol eten. Vooral de rijst was erg lekker en de courgettebloem gaf het bord extra kleur, met een minicourgette eraan :-)
Het dessert was verrassend; het leek meer op dunne roomyoghurt, maar heel goed van smaak. Daarin een aantal gehalveerde, verse pruimen, een knapperig koekje en kaneel erover. Heerlijk!
Erbij dronken we een klein glaasje vlierbessensap. Heel gezond.
We gingen met een voldaan gevoel weg, zonder schuldgevoelens over een (voor de gezondheid) slechte maaltijd :-D

Dick V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Eethuis De Zon. Bijna alles is er aan eenvoudig. De inrichting, de entourage, bijna alles.
Wat niet eenvoudig is, is de bediening, heel aardig, het eten, eenvoudig maar lekker, drie gangen compleet en de huiswijn (rode in dit geval) smakelijk en het geheel in € zeker zeer voordelig.
Luct .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Ontvangst en bediening was een beetje ongemakkelijk, onaangepast en zelfs enigszins onbehouwen.
Het concept van maar één 3-gangenmenu per dag was me vooraf al bekend. De 3 geserveerde gangen waren best aardig, maar ontstegen tegelijkertijd nooit dat niveau. Dankzij de AH-actie waar wij gebruik van maakten (tweede 3-gangenmenu gratis) was de prijs/kwaliteitsverhouding weer een beetje acceptabel; dat zou het zeker niet zijn geweest als we het volle pond hadden moeten betalen.
Corrie1953 .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Over het eten kunnen we kort zijn.......het was namelijk heel erg lekker! We hadden het restaurant geboekt naar aanleiding van de reviews op het internet. Het is ons absoluut niet tegengevallen . Zeer vriendelijke bediening. Een no-nonsens eetgelegenheid. Zeer aan te bevelen!
D75 .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Lekker, verrassend en gezond. Goede prijs/kwaliteit. Decor is eenvoudig maar wordt ruimschoots gecompenseerd door de bediening en kwaliteit.
Chris B.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
We gingen hier heen met de AH-actie bon en kregen een lekker 3-gangenmenuutje geserveerd. Dit is een heel bescheiden, lief en no-nonsense restaurantje. Verwacht geen sjieke tafelservice, uitgebreide verhalen of kleine verwennerijen. De bediening is functioneel, hartelijk, maar kort en krachtig. Het interieur is simpel, geen kapsones, je hebt de ruimte. Achterin is een mooie buitenruimte waar je ook kan zitten. We bleven binnen, lekker warm. Als voorafje werden we getrakteerd op een heerlijke linzensoep met koriander en komijn. I loved it! Lekker pittig en smaakvol. Het hoofdgerecht bestond uit een collage van gele rijst, doperwten, paprika, tortilla, geitenfeta, tomatengroentenloaf. Lekker, voedzaam, smakelijk. That's it, geen vuurwerk of spannende combi's. Gewoon smakelijk. De toet bestond uit roomijs met verse aardbeien, fruitmoes en slagroom. Dat paste heel mooi in het concept: simpel en smakelijk. Eethuis de Zon is een prima plek om te eten, te zitten, te praten. Geen haute-cuisine-fratsen. Helder, duidelijk.
Joke K.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
De spinaziecurry bij het hoofdgerecht was erg lekker en de rest van het hoofdgerecht ook. Van voor en nagerecht minder onder de indruk. Het meisje dat ons bediende was heel vriendelijk.