Eethuis De Koegelwieck

Dinsdag en Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 17:30 - 21:30

Henk J.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Hier gegeten met 4 personen, een klein eethuisje met typische Ierse gerechten.
Mijn keuze voor een starter ging uit naar een goedgevulde vissoep met diverse vissoorten en garnalen een heerlijk soepje en niet te zwaar om mee te beginnen.
Als hoofdgerecht gekozen voor een Ierse ovenschotel met gestoofd lamsvlees, aardappelen, uien en gegratineerd met Cheddar, deze was voortreffelijk gegaard met de juiste kruiden.
Als nagerecht een Apple- pie gedrenkt in Ierse whisky met vanille-roomijs en vanille saus. Al met al een geslaagd diner in dit pittoresk eethuisje “De Koegelwieck”op Terschelling met een uitstekende bediening.
HLA .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Het restaurant is gevestigd in een Terschellinger huis en niet erg groot, reserveren is dus noodzakelijk. De kaart is gevarieerd en het aanbod van wijnen is ruim, voor iedereen wat wils dus. wat extra plezierig is, is dat niet zo grote eters van een aantal gerechten kleinere porties kunnen bestellen, dat zou in veel meer restaurants moeten kunnen Vooraf een heerlijke vissoep genomen, gevolgd door lamskoteletten, ook uitstekend van smaak. Als bijgerecht verscheen o.a. een schaaltje rabarber, een prettige verrassing. Op het eten( en de wijn) viel niets aan te merken, ook niet op de bediening, het enige minpunt was dat de gangen te snel na elkaar werden opgediend, we waren niet uit eten gegaan om alles in rap tempo naar binnen te slaan, maar dit was het enige dat beter zou moeten.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Gereserveerd om 19.30 maar alleen een klein zijkamertje apart om te zitten als de tafel niet op tijd klaar was. Iets meer ruimte bv aan de bar zou helpen, want met de drukte die er die avond was is dat wel nodig. Verder was de bediening top, en ook het eten heerlijk. Lam voortreffelijk, vissoep ook lekker en de kinderen een heerlijk gefrituurde witte vis.
atmosfeer in deze ierse pub /eetcafe was uitstekend.
Yolanda W.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
Heerlijk gegeten op het terras. Het was maandagavond en nog geen hoogseizoen op Terschelling, maar het restaurant was binnen vol en meerdere stellen kwamen voor niets. Gelukkig hadden we gereserveerd.
Ik nam het Ierse menu en dat is ecgt een aanrader. Lamshaasje op een mooi bedje groene sla met honing tijm dressing, heerlijke dikke moot huisgerookte zalm, en toe appeltaart in wiskey gedrenkt met vanille roomijs en slagroom. Lekkere bijgerechten zoals pommes gratin, worteltjes en rabarbermoes zoals mijn oma die maakte. Voldoende voor grote eters, en niet duur. Ook de witte huiswijn waa prima. Mijn man had het maand menu, dat vergelijkbaar was in kwaliteit. We hopen hier nog eens terug te komen.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Hier op zaterdag 14 mei met 4 personen gegeten. Wat een heerlijk gezellig en ongedwongen restaurant en wat een best hoge kwaliteit eten.
Als voorgerecht hadden we o.a. Ganzenborstsalade en lamshaassalade. Verrukkelijke gerechten en mooie grote, maar niet te grote porties. Ook de garnalen met vruchten zijn echt om aan te bevelen. Smaakvol.
Als hoofdgerecht hadden we overheerlijke, op de juiste wijze gebraden en niet te lange gebraden buikspek. Verrukkelijk. En laten we absoluut de gerookte zalm niet vergeten. Zodra het bord aan tafel komt ruik je al het roken van de zalm. En een smaak, verrukkelijk.
Alom een restaurant waar het echt lekker toeven is en waar je waar krijgt voor je geld. Aan te bevelen.

Fons V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Op eerste paasdag met vier personen aan de ronde tafel bij De Koegelwieck gegeten. We aten vissoep vooraf, heek en lamskoteletten als hoofdgerecht en verschillende nagerechten. Allemaal gerechten die bij Terschelling horen. De vissoep was heerlijk evenals de hoofdgerechten die goed bereid waren en bovendien zeer fraai opgemaakt werden. Hetzelfde geldt voor de toetjes. Als er iets te zeuren valt: bij zulke heerlijke gerechten hoort mijn inziens ambachtelijke gemaakte frites en geen fabrieksgedoe.

De bediening was zeer professioneel, attent en deskundig zonder te overdrijven.

De entourage is gezellig, warm, huiselijk en goed onderhouden. (Ik begrijp alleen niet dat zo’n uitstekend restaurant een framing, styling als Ierse pub kiest of nodig heeft.)

Komen we terug?: jazeker, maar inderdaad wel tijdig reserveren
Leoniepeute .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
In 1 woord geweldig. Het eten was perfect die bediening ,vriendelijk ,correct en de entourage zeer gezellig een echte aanrader wij komen zeker terug
Jose K.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Heel erg genoten van de salade met bloedworst, waar kun je dat nog eten en ook nog zo lekker? Ook de vissoep is een aanrader. Alle gerechten waren heerlijk en werden heel mooi opgediend en veel bijgerechten bij de hoofdschotel waaronder zeer smakelijke rabarber. Dit wordt ons vaste eetadres als we op Terschelling zijn.
Ellen B.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Wij verbleven 4 dagen op Terschelling en hebben daarvan 2 dagen gegeten bij Koegelwieck in Hoorn, Terschelling. Wat een smaaksensaties en wat een fijne bediening! Uitstekende kwaliteit met verrassende opgemaakte borden! Kun je bij de betere restaurants van Terschelling noemen. Ik zou zeggen een echte aanrader..... met een gedreven, vriendelijk en enthousiast team!
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Hier op zaterdag 16 mei met vier personen gegeten. Dit was niet de eerste keer en zal zeker niet de laatste keer zijn. Een zeer gezellig restaurant met en goede huiselijke sfeer, waarbij de bediening, door de eigenaresse en een personeelslid, uitermate vlot en soepel verloopt.
Het eten is van een bovengemiddelde kwaliteit en erg goed van smaak. Natuurlijke ingrediënten en verse groeten maken het geheel mooi en af. Dit restaurant is van goede kwaliteit en het is zeker de moeite waard om hier terug te komen ( als we weer op Terschelling zijn ?)
Els S.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Heerlijk 3 gangen iers menu en maandmenu. Alles was lekker goed verzorgd, mooi opgemaakt. De salade bij het voorgerecht had wat veel zoete dressing, maar dat was ook het enige minpuntje. De kalfslever uit het maandmenu was perfect rosé en de turfgerookte zalm uit het ierse menu echt een smaaktopper. Alle bjgerechtjes waren een leuke verrassing. Bediening hartelijk en attent.
Zo geslaagd dat we nog een keer terug wilde gaan, maar toen zaten ze al vol. Bijtijds reserveren dus voor deze aanrader!
Jacoba G.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2013
Eerste kerstdag: enorm lekker gegeten. Veel verassingen voorbij zien komen.
Prijs voor het heerlijke eten is in balans. Wijnarrangement iets minder in balans.
Super personeel en keuken. Was zondermeer een bijzonder Kerstdiner!
Aanrader voor een volgend Kertdiner (niet voor niets ook elke avond volgeboekt!)
Jan1969 .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Wat een gezellig eethuisje bijna aan het einde van het eiland Terschelling. We waren blij verrast door de leuke ontvangst en het heerlijke eten. Deze mensen hebben echt begrepen hoe het moet!
Ik had vis besteld en soep vooraf, en er werd gevraagd of ik misschien vegetarisch ben, dit omdat er spekjes in de soep zitten. De bediening is zeer vriendelijk en attent.
Naar we begrepen is het restaurant tot de kerst gesloten, daarna komen wij graag een keer terug!
Roberto S.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
Leuk,sfeervol restaurant met een prima kaart.Huiswijn is wat matig,kan echt beter.Eten prima,vooral visueel een topper.Bediening is echter matig,heeft te weinig aandacht voor de gasten.Jammer wat dat haalt het eetplezier naar beneden.
Nico R.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
Heerlijk iers gegeten en gedronken hier, niks op aan te merken, erg leuk restaurantje met heerlijk (iers) versgetapte guinness, zeer smakelijke mosterdsoep, erg lekkere en zeer complete irish stew en verrukelijke sticky cake na natuurlijk nog gevolgt door een echte irish coffee. zeer geslaagd en met recht een topper2013
Michiel A.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2013
In het plaatsje Hoorn op Terschelling bezochten wij restaurant de Koegelwieck. Het restaurant is geïnspireerd door Ierland en dat zie je terug in de inrichting en de keuken. Het restaurant maakt een gezellige en knusse indruk. De bediening is zeer gastvrij, vriendelijk, attent en efficiënt (het was full-house die avond). De kaart biedt zowel een tweetal menu’s als ook een ruime à la carte keus (vlees, vis, vegetarisch). De wijnkaart is redelijk geprijsd, er zijn diverse open wijnen met zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding en natuurlijk is er Murphy’s red beer van de tap! De Ierse keuken behoort niet direct tot de toppers van de wereld, maar hier wordt er een Terschellingse touch aan gegeven met als resultaat overheerlijke gerechten. Neem de sea-food salade : eenvoudig, maar met voortreffelijke ingrediënten. De lamsracks waren prachtig rosé, botermals, met een heerlijke tijm-cider saus. De bijgerechten waren allen met zorg en toewijding bereid en smaakten heerlijk. Ook de grilled rib roast met Guinness saus aan de overkant van de tafel was meer dan uitstekend. Hier weten ze hoe je vlees moet bereiden! De toetjes (trifle van o.a. chocolade brownie en de cranberry crumble) waren prima en geheel volgens de Angelsaksische traditie stevig gevuld en vullend. Kortom een aanrader!
Ijsvogeltje .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Klein restaurant in Hoorn. Helemaal in de stijl van wat past op Terschelling ingericht. We hadden gelukkig gereserveerd want het is een populair restaurant.
Gekozen voor het brood vooraf. Daarna de surf&turf gekozen. De tournedos was heerlijk mals en goed op smaak. De gamba's vond ik een beetje droog. Simpel drie gamba's op een stokje. Mijn tafelgenoot had de varkensmedaillons welke ook erg lekker waren.

Het dessert de de triple chocolate brownie met stoofpeertjes en baileysirishcream en kaneelkleurig was echt super, echt een aanrader!
De wijnkaart is uitgebreid en goed!

De bediening is zeer vriendelijk en alert!

Het enige minpuntje is dat het jammer is dat je niet standaard brood erbij krijgt.
Johanna54 .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2013
Hier kan ik eigenlijk heel erg kort zijn, erg goed restaurant met een kleine kaart met mooie gerechten.
De black pudding, bloedworst, was werkelijk verrukkelijk en de presentatie is ook steeds weer mooi.
We hebben alle visgerechten van de kaart gegeten, allemaal erg smakelijk bereid en gepresenteerd.
Ook de lamsvleesgerechten hebben we met smaak genoten.
De bediening doet op een informele, vriendelijke wijze haar werk, correct en attent.
Als ik dan iets moet opmerken, de toef sla met stengels bladerdeeg of bieslook vind ik een beetje gedateerd, maar dat is dan ook gelijk het enige puntje dat ik kan maken.
Het feit dat het restaurant de 3 avonden dat we er hebben gegeten volgeboekt was en men elke avond weer mensen zonder reservering moest wegzenden, zegt misschien nog meer.
Dikke vette aanrader, De Koegelwieck!!
WvWetering .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2013
Na 7 dagen iedere dag een ander restaurant aangedaan te hebben, kunnen we niet anders dan concluderen dat de Koegelwieck er met kop en schouders bovenuit steekt. Met 4 personen 11 verschillende gerechten geproefd en allemaal even heerlijk en bijzonder. Alle vleesgerechten die wij hier nuttigden waren van absoluut sterniveau. Samen met de vriendelijke en persoonlijke bediening een absolute aanrader. Wij hadden -net als vorig jaar- een topavond! - Fam. v. Wetering, IJmuiden
D D.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
Tijdens een korte vakantie gegeten in dit restaurant, na op Iens.nl de goede beoordelingen te hebben gelezen. Aangezien het binnen vol was konden wij gelukkig nog plaatsnemen op het gezellige terras aan de achterzijde.
Het broodplankje met kruidenboter en andere heerlijkheden was verrukkelijk, de tortellini was heerlijk en de triffle kon ik helaas niet helemaal meer op. Geweldig genoten! Eten is fantastisch qua smaak en de borden zijn mooi opgemaakt. Qua prijs ook heel betaalbaar allemaal. Eind vd de maand ga ik hopelijk weer zo genieten bij dit restaurant!