Eethuis Dayang

Dinsdag t/m Zaterdag 12:00 - 22:00

7,2
Jochem R.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Afgehaald voor 22e; Ik kreeg echt zo belachelijk weinig dat ik dacht dat er iets fout was. "Nee hoor, dit zijn onze porties" kreeg ik te horen met een extra bak witte rijst als troost aanbod.

Nee dank u.

Prijs, kwaliteit & kwantiteit verhouding is uitermate schaamteloos en teleurstellend. Er zijn veel betere tentjes dan deze. (Soeboer, cendana, bogor etc.
Chobel .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Hun specialiteiten Mpek-mpek lenggang en Rujak Soun geprobeerd, met deze niet standaard gerechten onderscheidt Dayang zich van andere Indonesische restaurants. Deze gerechten zijn een soort zurig/pittige maaltijdsoep.
Nog niet zo ondersteboven van het eten, maar we gaan nog eens terug voor een ons meer bekend gerecht, zodat we beter kunnen vergelijken.

Het decor is eenvoudig en er werd hippe lounge muziek gedraaid, wat we daar niet verwachtten maar wel leuk was.

De bediening is vriendelijk en leuk was dat de kok zelf kwam vragen hoe we het vonden.
Annemarie S.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Heerlijk gegeten, samen met mijn man, is een indo en als hij zegt dat t goed is dan is het goed ! Het was een lekker bord vol, heerlijke kip van het niet hete gerecht! Mijn man had t pittige gerecht : Lekker !
Ramirez .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Gister in den haag en dan ga je natuurlijk voor de Indische keuken. Lekker struinend door Chinatown in de wagenstraat viel ons oog op eethuis dayang. Na een hartelijk welkom een tafeltje aan het raam namen nasi goreng rames en longtong rames. Met 2 soorten groenten en vlees en een telor erbij. Rendang , roedjak, sayuh lodeh en temping goreng was een goed groot gevuld bord voor een zeer redelijke prijs van e9,50. Het eten was echt heerlijk. Niet te pittig, maar met wat zelfgemaakte sambal erbij echt goed. We waren zeer tevreden en komen zeker terug
Erick83 .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Voor een vlugge maaltijd was ik op zoek naar een restaurantje in China Town. Mijn oog viel op Indonesisch Eethuis Dayang. Ik ben een liefhebber van de Indonesische keuken en de keus was dan ook snel gemaakt.

Na binnenkomst kreeg ik snel de kaart en een drankje stond ook snel op tafel, wat gezien de geringe drukte ook weer niet heel bijzonder was. De kaart is redelijk simpel en biedt een mooie keus uit de bekende gerechten uit de Indonesische keuken. Mijn keus viel op de nasi rames, een bord met daarop rijst en twee vlees én twee groentegerechten. Deze is dan zelf uit te kiezen uit een lijst van gerechten.

Het eten was snel klaar en binnen niet al te lange tijd stond er een mooi, ruim bord met eten voor mij klaar. Het deed mij denken aan een bord eten op een verjaardag bij een Indische familie. De gerechten waren allemaal erg smakelijk en elke hap smaakte prima. Helaas was de smoor op sommige punten een beetje aan de droge kant, maar de smaak maakte dat zeker goed. Ook was het eten iets minder heet dan ik van Indonesisch eten gewend ben, maar wat mij betreft doet dat geen afbreuk aan de smaak. Zowel de tempeh kering als de rendang waren pittig en lekker kruidig van smaak.

Alhoewel het gebruikelijk is bij een Indische verjaardag om een tweede bord te nemen, was ik toch behoorlijk voldaan na mijn maal. Daarom heb ik geen kijk meer genomen op de kaart voor een nagerecht en kan ik daar dan ook niet over oordelen. De prijs voor een maaltijd is gezien de afwisseling van smaken en de kwaliteit van de gerechten een koopje. Voor de vlugge hap is dit een prima eethuis en een volgende keer wil ik graag de volledige rijsttafel eens proberen.

Het decor van Dayang is niet bijzonder te noemen. Het is een simpel eethuis met enkele Indonesische objecten aan de muren en bijbehorende muziek op de achtergrond. Wel zijn de tafels netjes gedekt en oog het iets sfeervoller en warmer dan ander eethuizen, waar men nog wel eens witte plastic stoelen en ongedekte tafels aantreft.

Arnoud V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Deze dependance van Dayang in de Prinsestraat biedt niet de kwaliteit van het 'moederbedrijf'. De lontong rames bestaat voor 75% uit lontong en 10% uit saus en 15% uit garnalen, vlees en groente. Het smaakte niet vers. De bediening is erg bijdehand - roept als ik nauwelijks binnen ben of ik het al weet - maar niet betrokken. De kok let niet op: het bestelde gerecht koud meenemen wordt uiteindelijk half warm meenemen. "Thuis moet u het dus nog een beetje opwarmen", roept het meisje in de bediening mij nog na. Als ik de eigenaar was zou ik zo nu en dan eens gaan observeren. Na deze derde teleurstelling kom ik niet meer terug.
Gerardbrennink .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Dit was toch altijd het betere afhaal adres. Het is nog steeds niet slecht, maar niet zo scherp meer als vroeger. Bij de rendang is de saus niet echt blondo gebakken, en de lodeh te dun, de kool erg zacht. Wachttijden zijn niet lang, dus nog steeds een goed adres als je even niet wil koken op een doordeweekse avond.
Claire V.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Vanavond voor de tweede keer heerlijk gegeten bij dayang in de wagenstraat. Ik kende dit restaurantje via indonesische kennissen en zij zijn er ook erg enthousiast over. Er waren voldoende vegetarische gerechten. Een vegetarische rijsttafel stond niet op de kaart, maar het was geen enkel probleem om deze toch te bestellen. Het eten was heerlijk op smaak, niet te zout, zeer gevarieerd en de gerechtjes in derijsttafel vulden elkaar goed aan. Verder vind ik de prijs/kwaliteitverhouding uitstekend. 33 euro voor een rijsttafelvoor twee personen; ter vergelijking: in Utrecht betalen we ongeveer het dubbele als we bij 1 van de indonesische restaurants gaan eten.

De dame in de bediening was ontzettend vriendelijk en verder hoefden we nergens lang op te wachten. We gaan snel nog een keer!

Ik vond het decor overigens helemaal niet slecht, prima plek voor een gezellig etentje.
NocheV .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
We kwamen hier om een niet al te uitgebreid diner te nuttigen. Mijn tafelpartner had het visgerecht (ikan bakar) besteld en ik de soto ayam. Als drinken hadden we de thee besteld en, heel netjes, geen gedoe met een theezakje en glaasje heet water, maar gewoon zoals het hoort: een eigen gemaakte thee geserveerd in een keteltje. Zowel de vis als de soto ayam voldeden ruimschoots aan onze verwachting. De vis was vergezeld van een fijne saus, die zowel zoete als een wat meer bittere elementen bevatte.

In tegenstelling tot wat eerdere recensent meldde, zijn er behoorlijk wat tafeltjes en stoelen in de lokatie Wagenstraat. Het geheel maakte op ons een prettig verzorgde indruk.
De service werd door slechts één jonge dame verzorgd, maar deze stond uitstekend 'haar mannetje'.

Kortom, het geheel maakte op ons een plezierige indruk en kunnen dit restaurantje zeker aanbevelen bij liefhebbers van de Indonesische keuken.
Joostvannoord S.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
lekker eenvoudig Indonesisch eethuis. Prijs/kwaliteit verhouding is erg goed. de Rijsttafel was prima, maar net wat te eenvoudig voor een hoger cijfer.

Lekkerste gerechten waren de garnalen en de pittige boontjes. De rendang had nog iets smaakvoller gekund. Daarnaast was de temperatuur van de geserveerde gerechten wat aan de lauwe kant, soms. Toch is het een leuk eethuisje voor een snelle lekkere maaltijd voor een redelijke prijs.
Peter-vH .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2014
We hebben een rijsttafel van 40 euro voor 2 personen besteld, die bestond uit kippensoep, 4 stokjes saté (heel mals), 3 vleesgerechten, 3 warme groente gerechten en een koud groente gerecht, 2 halve eitjes en kroepoek plus emping. Als dessert koffie met p.p. 2 stukjes spekkoek. Alles heel smakelijk en zoutarm. Voor de nasi goreng moet je extra betalen.
De bediening was vriendelijk en vlot. De inrichting is zeer eenvoudig, maar dat vinden we okay. We komen vooral voor het lekkere eten en vinden een mooie inrichting onbelangrijk.
We zijn daar heen gegaan vanwege de positieve recensies en onze verwachtingen zijn goed uitgekomen.
B. K.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2014
In de Wagenstraat gegeten. Is meer een afhaal dan een eethuis, heeft maar tien stoelen. Goed authentiek Indonesisch eten. Ik vroeg om mild voor mijn gezelschap en dat was grotendeels heel mild. Mijn Sumatraanse vis smaakte opvallend authentiek en huisgemaakt. De bediening waarschuwde me zelfs of ik wel wist wat ik bestelde, kan me voorstellen dat sommigen het een 'acquirerd taste' vinden. Ik vind niets echt heet, heb een hele pot sambal gegeten bij mijn maaltje.
Casmat V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2013
Sindskort mijn favoriete Indonesisch restaurant in Den Haag. De prijzen zijn heel betaalbaar. De service is vriendelijk en het eten is zeer authentiek Indonesisch. Mijn vriendin uit Indonesië bevestigde dat de smaak zeer authentiek is. Hun topgerecht Ayam Bakar, smaakt zoals je het in Indonesië eet in de warungs en foodstalls. Heimwee. De overige gerechten zijn ook heerlijk. Al mag de Daging Blado meer spicy zijn.
Jammie2 .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2013
zowel hiero in de wagenstraat, als in de prinsenstraat dus echt lekker pittige sumatraanse keuken.. je stelt je eigen nasi of bami rames samen.. prinsenstraat mini2 eethuisje, meer ophaal, hiero meer plek, beetje meer restaurant, maar sfeer helaas beetje functionneel lokaalachtig.. meer het eten is dus verrukkuluk en gewoon goedkoop.. selamat makan, terima kasi, ciao