Over het restaurant Eeterij Tante A'n

Sfeervol en ongedwongen

Middenin het centrum van Hollum vind je Eeterij Tante A’n. Het restaurant serveert lekkere lunches en heerlijke diners. De menukaart staat vol met zowel Amelandse als internationale gerechten. Bij Tante A’n hangt er een fijne en ongedwongen sfeer en het personeel verwelkomt je graag!

Meer informatie over restaurant Eeterij Tante A'n

- Lunch vanaf 10:00
- Diner vanaf 17:00

9,1
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2013
Vanavond gegeten bij Tante A'n en we komen hier zeker nog eens terug. De (huis) wijnen waren erg lekker met als hoogtepunt de Shiraz-Viognier. Rijke smakelijke salades en goed vlees bij het hoofdgerecht. Vooral de kip die geen kip is, is een aanrader. Ze hadden geen karafje kraanwater maar we kregen wel gewoon glazen water die veelvuldig werden bijgevuld. De bediening is bijzonder hartelijk en vriendelijk alleen soms niet alert genoeg. Iets meer oog voor de (lege) glazen en we hadden nog een extra ronde wijn besteld. Verder een absolute aanrader voor elke Amelandbezoek (st) er.
EtenIsWeten1 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2013
Vorige keer toen we op Ameland waren voor een dagje kwamen we uit bij Tante A'n. Wij hebben toen echt uitstekend gegeten, dus we besloten nogmaals terug te keren. Toen midden in de winter, nu waren we midden in de zomer op een mooie zwoele zomeravond.

We zijn buiten gaan zitten op het terras, want binnen was het ons iets te warm en te druk met schreeuwende kinderen (ook logisch aangezien het zomervakantie is). Was ook heerlijk toeven daar.
Ontvangst was weer hartelijk en plesant. Fris, jong team van mensen die weten hoe je de gasten het naar het zin moet maken. Wat kost nu een mooie glimlach? Hier kost het ze niks, ze hebben er gewoon lol in dat zie je aan alles. Ondanks de drukte krijg je toch net zoveel aandacht als dat wij kregen op een rustige winteravond met 5 tafeltjes in de zaak, complimenten.

Het eten was weer 'ouderwets lekker'. Nu met wat leuke zomergerechten erop, ik nam het duet van garnalen en mijn vrouw de meloensalade. Niks op aan te merken. Godzijdank stond de kabeljauw er nog op!! Die hebben we beide genomen, en die was weer gruwelijk lekker. Om het af te maken een witte chocolademousse met verse aardbeien (TE lekker) en strawberrycheesecake ijs (!?), was ook aan te bevelen. Heerlijk heerlijk heerlijk. 10, 10, 10...
Hoglard .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2013
Erg lekker gegeten bij Tante A'n.
De voorgerechten waren heerlijk (salade met gebakken mosselen en de Hollandse garnalen met garnalenkroketten).
De hoofdgerechten ook van hoog niveau en mooi op smaak (Kalfsoester en Kabeljauw).
Bediening een beetje jong en onervaren maar adequaat.
Wat is dat toch dat wanneer de serveerster je gerecht komt opdienen niet naar je glas kijkt, constateert dat het leeg is en vraagt of je nog wat wil drinken? Niet alleen hier maar overal waar ik eet, kijkt de vaak jonge bediening niet uit hun doppen of er nog drankjes op tafel staan. Alsof ze geen omzet willen! Rare trend is dat.
De huiswijnen, zowel rood als wit, zijn prima evenals de aankleding (terras).
Aanrader dus!
michel D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2013
Gezellig restaurant in de oude dorpskern. De kaart is nauwelijks veranderd de afgelopen jaren. Voor zowel de volwassenen als de kinderen is er een kleine maar gevarieerde kaart. Het prijs/kwaliteitniveau is goed in verhouding. Wijn (Rose en de rode Merlotwijn) is helaas tikje onder de maat. Bediening is correct.
Petervl57 .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2013
We kwamen hier tot nu toe wel eens voor een lunch, maar hebben hier deze zomer nu ook twee keer ' avonds gegeten, één keer op het terras en één keer binnen. Dat we twee keer kwamen zegt genoeg. Tante A'n is een "Eeterij" waar je graag terugkomt: eten goed, bediening vriendelijk, prijzen redelijk en het is prettig zitten.
martin61 .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2013
Het begon met een kopje koffie op het terras maar door het slechte weer.toch ook binnen gezeten en laten ze daar ook een superleuke speelhoek hebben. Dus voor onze dochter was dit al favoriet nr 1. Maar ook het eten was zeer goed met een heerlijke espresso na ...helemaal goed dus. Al met al een toptent.
Greattaster .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2013
Voor het eerst naar Ameland geweest, van tevoren gekeken op iens naar leuke, gezellige restaurantjes. Tante A'n uitgeprobeerd, was helemaal top! Service was goed, eten was zeer goed. Ik vond de namen van de gerechten al heel origineel. Echt heerlijk voorbereid, ik had de runderentrecote, was erg lekker gemaakt.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2013
In een sfeervolle zaak met 2 personen heerlijk gegeten. De bediening is zeer vriendelijk en attent. Als voorgerecht hadden we een 'ouderwetse' garnalencocktail en een duo van gerookte zalm en groene asperges. Prima van smaak, al moesten de garnalen met een groot vork en mes uit de kom worden gehaald en dat lukt nu eenmaal beter met een kleine lepel. Het bijgeleverde stokbrood werd geserveerd met een prefab plastic kuipje boter. Jammer, had dat gewoon in een klein kommetje gedaan dat maakt het geheel mooi af.

Als hoofdgerecht hadden we beide de sliptong, die ook prima was. Ruim voldoende porties ook, lekkere gebakken aardappeltjes erbij en gestoomde groenten.

Als nagerecht een parfait van witte- en melkcholade en bananenijs met bokkepootjes. Heerlijk grote porties met overheerlijke slagroom! Hiervan kunnen andere horecabedrijven nog leren. Het lijkt alsof de kok een voorliefde voor nagerechten heeft.

De opvolging van de gerechten ging in sneltreinvaart. Daarover kunnen de meningen verdeeld zijn, maar naar onze beleving ging het iets te snel allemaal.

Daarna nog een lekker kopje koffie met een likeurtje. En dan kan je nadien alleen maar zeggen dat je een heerlijke avond hebt gehad. We komen zeker weer!
Nienke P.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2013
Erg leuk ingericht restaurantje met een cadeauwinkeltje erbij. Het eten is goed. Wij hadden carpaccio en hollandse garnalensalade en daarna biefstuk en meervalfilet. Als sidedishes een aangemaakte salade en gebakken aardappeltjes. Ruimschoots voldoende. Jammergenoeg vonden wij de groenten die bij de hoofdschotel zaten te veel doorgegaard, vandaar een 7. Heel aardige bediening, heel relaxed allemaal!
Evelien M.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2013
Op het personeel absoluut niks aan te merken, vriendelijk, behulpzaam, humoristisch, maar toch serieus met hun zaak bezig. Erg leuk, vriendelijk en prettig interieur, leuke, fijne sfeer. Het eten, natuurlijk het belangrijkst, is heerlijk, geen enkele minpunt. Porties zijn goed, alles is perfect bereid en ook de wijnen smaken heerlijk. Alleen jammer dat er niet het hele jaar meerval op het menu staat, maar de claressefilet was een goede vervanger! Al met al weer een topavond gehad! Ook zeer geschikt voor kinderen.
fvanleer .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2013
Prima spijskaart. Eindelijk weer eens groente en een uitgebreide salade erbij. Vis en vegetarisch: alles supervers.
Gewoon kraanwater gratis verkrijgbaar zoals het hoort. Wijnkaart is te beperkt, vnl. St. Alicia wijnen erop. Zo'n goede keuken verdient meer keuze in wijnen.
Bediening erg vrolijk en attent
Riekus H.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2013
Erg gezellig plekkie met heerlijke gerechten en een zeer service gerichte staf. Heerlijk no nonsense plekkie met eerlijke gerechten.
Page .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2013
Wij kwamen voor de lunch en kregen een voortreffelijk broodje zalm/tonijnsalade geserveerd. heerlijk. Gezellige inrichting.
EtenIsWeten1 .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2013
Mensen hier moet je zijn geweest!
Zaterdag j.l. zijn mijn vrouw en ik hier wezen eten en het was in een woord: Verrukkelijk. Duet van garnalen en runder carpaccio vooraf, heerlijke verse ingrediënten en alles goed op smaak. Maar toen kwam het hoofdgerecht: kabeljauw met een kaaskruidenkorst (briljant) en mijn vrouw had een kalfsoester, ze heeft zitten smullen kan ik u vertellen. Toetje hebben we niet gehad, zaten te vol, maar zag er ook zeer smakelijk uit wat voorbij kwam. Ruime keuze, goede porties en prima prijs/kwaliteit verhouding. 'Schuif gezellig aan' is de slogan, doe dat zou ik zeggen!
probeereenswatanders .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2012
Leuke inrichting
Een beperkte kaart
Prijs wat aan de hoge kant
Bediening is oké en flexibel
Wil een lunchgerecht terwijl het avond is
Geen probleem
michel D.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2012
Op een gezellig punt in het historische centrum van het dorpje Hollum (Ameland) gelegen familierestaurant. Wij aten hier diverse keren, altijd naar tevredenheid. Vandaag namen de 2 volwassenen biefstuk en de 2 kinderen Visvingers. Geserveerd met prima patat, salade (iets gronderig), appelmoes en mayo. Maar vooral ook prima vis (soort van vissticks) en goede biefstuk. Rode huiswijn (een Chileen van Cabernet Sauvignon is al een bezoek waard!). Uitstekende bediening in leuke ambiance, kortom: leuk restaurant voor ouders met kinderen. Met 55 euro ook nog een een goede prijs/kwaliteitverhouding!
hetty69 .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2012
Geweldig dat er zoveel rekening met ons werd gehouden.Wij(2 zussen)hebben een maagverkleining gehad en kunnen daardoor heel weinig eten.Dit was voor "tante An" geen bezwaar...we kregen gewoon 1 diner voor twee personen apart op een bord geserveerd! En de extra kosten? die hadden ze niet!
Liselotte D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2012
Schattige inrichting, leuk restaurant. De bediening is zeer vriendelijk en het verrassingssmenu van de chef was heerlijk. De wijnkaart is wat beperkt maar het aanbod was prima.
Evelien M.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2012
Opeen rustige avond heerlijk gegeten. De ontvangst was super, erg vriendelijk personeel. Het decor is mooi, vooral de grote foto op canvas van de reddingsboot in actie. Er heerst een prettige sfeer. Ook voor kinderen is een speelhoekje ingericht. Het eten is erg lekker, met name de meerval als hoofdgerecht is om je vingers bij op te eten. De desserts zijn ook erg lekker en ik had ze wel allemaal willen uitproberen. Zeker het terugkomen waard!
Geert H.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2012
Vanavond met kinderen bij Tanta A'n geweest dineren.
De gereserveerde tafel stond mooi, met kinderstoel, kinderbestek en kleurpotloden op ons te wachten.
Het restaurant ziet er mooi uit en heeft een leuke kinderspeelhoek.
Het gehele restaurant is kindvriendelijk, overal kruipen de kleine kids rond en iedereen (incl. personeel) gaat er gemakkelijk mee om.
We hebben een zeer ruime portie gekookte mosselen voor twee personen gegeten, met heerlijke zelfgemaakte sausjes en werkelijk fantastische dikke frieten. Meer friet, meer sausjes? Geen probleem, verschijnt zelfs niet op de rekening.
Ook het nagerecht was heerlijk, echt een toplokatie voor Ameland!