Over het restaurant Eeterij Tante A'n

Sfeervol en ongedwongen

Middenin het centrum van Hollum vind je Eeterij Tante A’n. Het restaurant serveert lekkere lunches en heerlijke diners. De menukaart staat vol met zowel Amelandse als internationale gerechten. Bij Tante A’n hangt er een fijne en ongedwongen sfeer en het personeel verwelkomt je graag!

Meer informatie over restaurant Eeterij Tante A'n

- Lunch vanaf 10:00
- Diner vanaf 17:00

9,3
Kan beter
Martin N.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Afgelopen vrijdag zijn wij bij Tante A'n geweest. Niet geresreveerd aar was geen probleem ondanks behoorlijk volle zaak. Kunnen niet anders zeggen dan wat een prima restaurant zeg, een echte aanrader voor de liefhebber van gezelligheid,ongedwongen en erg prima eten.Brood geserveerd in een klomp wat er gewoon leuk uitziet. Zelden zo'n heerlijke Hollandse biefstuk geproefd door de kok zelf aan tafel geserveerd!!.Service is ronduit prima en attent. Ook de prijs was conform de entourage en sfeer. Wij komen hier zeker weer bij ons volgende bezoek aan Ameland
Tom D.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Sfeervol en leuk eigenzinnig restaurant. Zeer attente bediening. Het eten krijgt een ruime voldoende. We hadden vooraf klompje brood, daarna vis (mosselen en kabeljauw) en toetje huisgemaakte Magnum.
Martin O.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
Vandaag ons neer gezet voor de high tea met hooge verwachtingen. Helaas kwamen deze niet echt uit. Geplaceerd op een plek dichtbij de in-en uitgang waar een ieder die naar het toilet moet ons moest passeren met als gevolg veel spiedende blikken naar onze high tea. Het assortiment voldoend niet aan de €19,95 die hiervoor wordt gevraagd. Ook misten wij de Muffins, wraps en de toastjes met carpaccio en andere zaken die onontbeerlijk zijn voor een high tea die wel degelijk op de menukaart staan vermeld. Voor extra tea water moeten vragen daar mensen op het terras belangrijker waren.
Al met al een teleurstellende high tea die in mijn ogen alles miste wat een high tea tot een high tea maakt. Verdiep U eerst eens in een high tea alvorens deze op de menukaart te vermelden.
Niels J.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Prima uitvalsbasis geweest na de vele strandwandelingen die we deze vakantie hebben gemaakt. Gerechten zijn van goede kwaliteit en er is aandacht besteed aan de garnituur. Verreweg de beste locatie in Hollum met gezellige buitenzitjes.
Riekus H.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Lekkere slibtongetjes in ongedwongen sfeer. Lekker luieren en beetje happen. Gezellige staf en eerlijke gerechten. Een heerlijk soepje vooraf (courgettesoep met zalmsnippers) Disgenoten genoten van een mooi lamsrack en lekkere rib-eye.
michel D.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
Uitstekend restaurant in hartje Hollum. Vrij kleine kaart, maar wat erop staat is goed. Vooraf brood en salade trio vis (vers) en geitenkaaskroketjes met fijne bietensalade. Daarna speenvarken en sliptong. Goede bediening en prima wijnen. Lekkere patat en mooi opgemaakte borden. Prijs/kwaliteitverhouding helemaal goed!
EricW1970 .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
Lunch is geweldig, vooral de ruimhartig belegde broodjes zijn een aanrader. Attente service en een gezellig terras. Alleen het uitzicht is wat minder, maar dat wordt gecompenseerd door de vele voorbijgangers die voorbij flaneren.
Inge H.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2014
Wat een rare mismatch! Inrichting, muziek en menu van Tante A'n passen geen van allen bij elkaar.

Zaak oogt als een theehuis/cadeauwinkel, maar heeft de kaart (en prijzen) van een fatsoenlijk restaurant, waar dan wel weer luide popmuziek wordt gedraaid.
Zelfde typische combinaties trof ik op mijn bord: heerlijke mosterdsoep met harde worst (?), gevolgd door prachtige asperges geserveerd op tagliatelle (?). En dan ook nog gebakken aardappels én idiote zoete roze kroepoek on the side.

Kwaliteit van de afzonderlijke componenten helemaal top. Net als de prima Chileense huiswijn. Maar kies alsjeblieft consequent voor 1 concept, want al die rare stijlen samen leiden onherroepelijk tot een flop.
Marleen V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2014
Wij gingen hier eten omdat we de goede recensies hadden gelezen op iens. Het is als je binnenkomt een grappig restaurantje wat er uitziet als winkeltje. We bestelden een broodbol uit de klomp met smeerseltjes voor 6,50 en carpacchio. De carpacchio was prima, we kregen drie witte sneetjes brood erbij en vroegen naar ons brood.. Deze kregen wij toen ons voorgerecht bijna op was. Als hoofdgerecht nam ik biefstuk en mijn man hert. Wij hadden samen het idee dat het geen hert was en gaven dit aan bij de serveerster, die reageerde alleen met; het is wel hert. Beetje jammer. We hebben helaas geen dessert meer genomen .
yvonnebu .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2014
Heerlijk gegeten bij Eeterij Tante A'n! Op ons verzoek (enkele dagen voor ons bezoek) was er speciaal lamsvlees van het eiland in huis gehaald en een heerlijke honing tijm saus bereid. Deze goede service konden wij zeer waarderen. De voorgerechten (carpaccio en vitello tonato) waren ook zeer smaakvol. Vriendelijke bediening en gezellige sfeer in het restaurant. Als we nog eens op Ameland zijn, gaan we zeker terug naar Eeterij Tante A'n.
FotoRein .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2014
Hier hadden we al veel goede berichten over gezien, ook op deze website trouwens. Bij het kiezen van de gerechten vonden we wel dat er op de kaart eigenlijk een lekkere maaltijdsalade ontbrak.

De keuze:
Hollandse biefstuk in pepersaus en zeker geen kleintje. Perfect bereid met goede gebakken aardappeltjes. De echtgenote een zalmfilet met … jawel salade. En die zag er niet alleen smakelijk uit maar was ook nog eens bijzonder goed aangemaakt, lekker fris en sappig, hier mankeerde werkelijk niets aan. Eenzelfde portie bij de biefstuk.

Het decor:
Overdag leek het interieur een beetje tuttig, veel wit en enigszins rommelig met veel truttemerullen. In de avond bleek dit toch wel mee te vallen en was het sfeervoller door gedempt licht en kaarsen.

De service:
Vriendelijke bediening, wel weer wat geduld nodig omdat de wachttijden niet erg kort bleken. Als enige minpunt; de muziekkeuze. Opgewonden popmuziek, niet passend bij een kalm avonddiner. Werd na verzoek wel iets zachter gezet.
Hennie D.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2013
Hier vorige week geluncht op het terras,mooi weer,vriendelijke bediening en een goede lunch.Entourage leuk maar niet mijn smaak.
Sjon O.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2013
Heerlijk gegeten bij Tante A'n! Door de regen waren we genoodzaakt om binnen neer te strijken. Hartelijke ontvangst in een wat té lichte ruimte. Of het nu de witte/lichte inrichting is, of de te heldere verlichting: het deed wat weinig sfeervol aan. Maar goed, dit kleine zeurpuntje werd direct goedgemaakt door een overheerlijke mosterdsoep, een malse kalfsoester en een perfecte droge witte huiswijn. Porties precies goed, alles lekker vers en mooi opgediend. Complimenten voor de alerte, vriendelijke en servicegerichte bediening. Samengevat een heerlijke avond gehad, we waren echt te gast!
Mirjam B.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2013
Leuke plek in het centrum van Hollum. Lekker terras en goede bediening. Met name de kabeljauw is een aanrader. Prima prijs/kwaliteit verhouding.
Riekus H.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2013
Heerlijk plekje middenin Hollum op Ameland. No nonsense. Goede kaart, mag wel wat meer variatie over de seizoenen heen overigens, en eerlijke hap. Gezellige meiden. Zowel leuke plek voor lunch als diner.
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2013
Vanavond gegeten bij Tante A'n en we komen hier zeker nog eens terug. De (huis) wijnen waren erg lekker met als hoogtepunt de Shiraz-Viognier. Rijke smakelijke salades en goed vlees bij het hoofdgerecht. Vooral de kip die geen kip is, is een aanrader. Ze hadden geen karafje kraanwater maar we kregen wel gewoon glazen water die veelvuldig werden bijgevuld. De bediening is bijzonder hartelijk en vriendelijk alleen soms niet alert genoeg. Iets meer oog voor de (lege) glazen en we hadden nog een extra ronde wijn besteld. Verder een absolute aanrader voor elke Amelandbezoek (st) er.
michel D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2013
Gezellig restaurant in de oude dorpskern. De kaart is nauwelijks veranderd de afgelopen jaren. Voor zowel de volwassenen als de kinderen is er een kleine maar gevarieerde kaart. Het prijs/kwaliteitniveau is goed in verhouding. Wijn (Rose en de rode Merlotwijn) is helaas tikje onder de maat. Bediening is correct.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2013
We kwamen hier tot nu toe wel eens voor een lunch, maar hebben hier deze zomer nu ook twee keer ' avonds gegeten, één keer op het terras en één keer binnen. Dat we twee keer kwamen zegt genoeg. Tante A'n is een "Eeterij" waar je graag terugkomt: eten goed, bediening vriendelijk, prijzen redelijk en het is prettig zitten.
Sammi T.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2013
Voor het eerst naar Ameland geweest, van tevoren gekeken op iens naar leuke, gezellige restaurantjes. Tante A'n uitgeprobeerd, was helemaal top! Service was goed, eten was zeer goed. Ik vond de namen van de gerechten al heel origineel. Echt heerlijk voorbereid, ik had de runderentrecote, was erg lekker gemaakt.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2013
In een sfeervolle zaak met 2 personen heerlijk gegeten. De bediening is zeer vriendelijk en attent. Als voorgerecht hadden we een 'ouderwetse' garnalencocktail en een duo van gerookte zalm en groene asperges. Prima van smaak, al moesten de garnalen met een groot vork en mes uit de kom worden gehaald en dat lukt nu eenmaal beter met een kleine lepel. Het bijgeleverde stokbrood werd geserveerd met een prefab plastic kuipje boter. Jammer, had dat gewoon in een klein kommetje gedaan dat maakt het geheel mooi af.

Als hoofdgerecht hadden we beide de sliptong, die ook prima was. Ruim voldoende porties ook, lekkere gebakken aardappeltjes erbij en gestoomde groenten.

Als nagerecht een parfait van witte- en melkcholade en bananenijs met bokkepootjes. Heerlijk grote porties met overheerlijke slagroom! Hiervan kunnen andere horecabedrijven nog leren. Het lijkt alsof de kok een voorliefde voor nagerechten heeft.

De opvolging van de gerechten ging in sneltreinvaart. Daarover kunnen de meningen verdeeld zijn, maar naar onze beleving ging het iets te snel allemaal.

Daarna nog een lekker kopje koffie met een likeurtje. En dan kan je nadien alleen maar zeggen dat je een heerlijke avond hebt gehad. We komen zeker weer!