Eeterij Suster Anna

6,5
7,1
Willem_Zon .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Vanwege een verandering van plannen, ineens in Veere gegeten. Suster Anna zag er uitnodigend uit in het prachtige oude pand aan de Markt. Een plekje in de tuin aan de achterzijde gezocht zodat we nog wat van de late zon konden genieten. De daghap besteld. Op vrijdag zijn dat de gamba's in knoflook met gebakken aardappeltjes en salade. De smaak van de garnalen was goed, maar het zou ons niet verbazen als ze gewoon uit de supermarkt kwamen. De salade was ook niet onaardig, maar de aardappeltjes waren wel heel erg gaar. Ook geen krokant Jasje. Gezien de verder beperkte kaart en de redelijke prijzen hadden we echter al geen hoogstandje verwacht. De bediening is oké. Aardig en vrij vlot. Toe koffie met een likeurtje genomen. De koffie had sterker gemogen, beetje te slappe bak zo na het eten. Al met al zit je er goed in een mooie omgeving. Met iets meer aandacht voor het eten zou het voor herhaling vatbaar zijn.
Eten1744 .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Voor lunch geweest. Helaas wat een flater. Omelet zalm genomen. Presentatie was een aparte ervaring. De omelet zat in een minipan vastgeplakt aan de bodem en erg doorgebakken. En pannekork van dochter heeft ze niet opgegeten en dat begreep nadat ik het had geproefd.
Deventenaar .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Op 11 mei 2016 hebben we met een groep van 12 personen dit restaurant voor de lunch bezocht.
Bij het maken van de afspraak viel het al op: Prettig contact. Bij het bezoek stond een keurig gedekte tafel voor ons klaar. De pannekoeken (met zeeuws spek) smaakten ons prima evenals de Caesar salade.
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Afgelopen donderdag (laat) gelunched bij Eeterij Suster Anna in het mooie Veere!

Oprecht, Veere is een mooi plaatsje! We hadden allemaal honger en besloten even neer te strijken bij dit restaurant voor een late lunch (het was al richting 4 uur). Voor en binnen wilden we niet zitten dus gingen we in de prachtige tuin zitten. De bediening kwam al redelijk snel op ons af maar gaf mij en de rest van onze groep het gevoel dat we niet echt welkom waren, beetje kortaf en een... en dit zeg ik voorzichtig, neerbuigende houding. We zien er allemaal als studenten uit maar dat is geen reden voor zo'n houding. Naja dat is mijn hypothese ik laat het erbij.

Enfin we namen cappuchino's en thee (pluspunt op het thee assortiment en uitservering! Goede keuze en vooral de smaken waren echt top, ook in een thee-ei geserveerd). We bestelden daarna 2 buckets met brood, 3x de tomatensoep, 2x de appeltaart en voor mijzelf de soort van clubsandwich. Ik zeg soort van want zo stond deze niet vermeld maar het neigt er wel naar.

Appeltaart was top, crumble erop en een ruime portie! Cappuchino was automaat = jammerlijk maar ach. De soepen zagen er goed uit, mooie tomatensoep en goed gebonden. Iedereen was happy. Puntje voor de bediening, als er 3 soep bestellen waar er brood bij geserveerd wordt dan kun je zeggen "naja er wordt brood bij geserveerd, misschien wilt u 1 bucket brood minder." Maar de kwaliteit was goed, de buckets ook overigens.

Mijn sandwich was meer dan goed, dikke snede brood met een lekkere eiersalade en crunchy bacon. Ik was helemaal happy!

Concluderend: Prachtige locatie, goed eten en vooral RUIME porties (echt een pluspunt). Bediening was wat matig, vooral ongeinteresseerd en kortaf. Daarnaast rekende de cassiere ons verkeerd (in hun nadeel) af, dat was voor ons een plus maar voor het restaurant 6 euro in de min. Werk wat aan de gastvrijheid, jullie keuken en locatie zijn het waard,
Shubadu .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Op een stralende zondag, de eerste vakantie dag zijn we naar Veere vertrokken om een stadswandeling te maken over het bolwerk, langs de haven en neer te strijken voor een pannenkoek bij Eeterij Suster Anna.
Direct gingen we de terras tuin in om nog even na te genieten van de zon. Niemand van het personeel bekeek ons en wij zochten een tafeltje; alles was bezet. Een vriendelijk echtpaar meldde dat zij weg gingen dus konden wij het tafeltje, onder de overkapping en in de zon, neerstrijken. De tafel was nog vol met achtergebleven kopjes, bordjes e.d. en we dachten dan ook dat er snel een serveerster langs zou komen om dit op te ruimen...mis dus. De serveerster haar paardestaart danste in de lucht, kwam langs onze tafel en snelde weer weg...tenslotte zeiden we dat we graag wat wilde bestellen na een tiental minuten (niet zo erg dit keer, genietend van de zon) en kregen het antwoord...oooo, ik had u niet gezien! Nuja, de kaart kwam er zo aan, want het was druk. Ze pakte de bordjes op en na een vijftal minuten werd de kaart gegeven. Op haar vraag of we gelijk al wilde bestellen, was nogal snel. Weer een vijftal minuten later kwam ze de bestelling opnemen. Op de vraag welke thee er nog meer was, werd medegedeeld dat dit op de kaart van soorten thee stond en op de vraag of er ook verse muntthee was, meldde ze: o ja die staat voorop.
Twee pannenkoeken uitgekozen....na een tiental minuten kwamen deze aan, gebracht door een andere serveerster met een lach en een vriendelijkheid hetgeen een enorme verrassing was. Zij ruimde gelijk de nog achtergelaten kopjes op...wat een genot om ook zo'n serveerster te zien; met plezier voor haar werk.
De pannenkoeken (kaastrio en zeeuws spek/kaas) waren heerlijk.
De verse muntthee was goed (hoewel er enkele niet goed uitziende muntblaadjes tussen zaten).
Het kan beter.....
Loes C.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
We wilden even Veere bezoeken en voor de lunch een leuke plek zoeken. Dat lukte zeker bij Suster Anna.
Jammer dat het nu net op deze woensdag behoorlijk regenachtig was.
Het was er nog net niet bomvol maar we moesten naar het (te warme) entresol uitwijken om nog een tafeltje te bemachtigen.
Een gezellige zaak met een niet al te grote kaart. Toch had men zeer veel moeite om iedereen op tijd te bedienen en wij moesten dan ook een goed uur (!) wachten voordat de lunch eindelijk kwam: een baguette serranoham met tomatensalsa en een lunchsalade met gamba's.
Het bestelde smaakte goed, echter al dat wachten was een behoorlijke tegenvaller. Het is natuurlijk ook behoorlijk problematisch als je je restaurant in dat slechte weer ziet vollopen met dagjesmensen die een plekje willen bemachtigen en weg willen uit de regen… Het bedienend personeel had het er zichtbaar moeilijk mee. Het zij jullie vergeven, lieve jongedames…jullie deden je best en waren ondanks alles vriendelijk. Helaas geef ik een 4 voor de service vanwege het lange wachten, aan de kwaliteit lag het zeker niet. Anders was dat zeker een 7 geweest...
Tip: als Suster Anna de volgende keer een extra oproepkracht achter de hand houdt, wordt het allemaal vast nèt iets beter.
Remco .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2013
Vanavond met onze twee kinderen wat pannenkoeken en poffertjes gegeten bij Suster Anne. De zaak was goed bezet maar niet overvol, echter de bediening leek er erg druk mee te zijn. In ieder geval te druk om een beetje hartelijk en gastvrij over te komen. Nadat we hadden besteld werd ons eten snel (dat wel) maar gehaast gebracht. Mijn dochter had haar (kleine) portie poffertjes echter al snel op dus bestelden we maar een tweede portie voor haar. In plaats van snel even een paar poffertjes erbij te bakken (hoe lang kan het duren) moesten we bijna een half uur wachten. Toen we ernaar vroegen werd ons verteld dat ze erg hun best deden maar dat het nu eenmaal heel erg druk was. We kregen de indruk dat we ze tot last waren.
De pannenkoeken waren redelijk maar zeker niet zo goed als je mag verwachten in een restaurant dat zich profileert met pannenkoeken. Jammer, maar de belangrijkste reden om hier niet weer te gaan eten is toch het gebrek aan gastvrijheid.
John S.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2013
Gewoon goed. Niks op aan te merken, lekker gegeten, hoewel het wel even duurde voordat we geholpen werden en ons eten en drinken kregen (hoewel het niet druk was).
Prijzen zijn in orde, voor wat je krijgt. Wij hadden en pannenkoek en pasta, allebei goed gesmaakt!
Toegang is wel wat moeilijk, steil glad trapje (problematisch voor ouderen, wat ook bleek toen andere gasten op leeftijd binnen kwamen), maar voor ons geen probleem.
Locatie is mooi, dicht aan het water! Inrichting binnen wel wat sober en kaal, beetje ongezellig. Aan de andere kant, wel veel ruimte, in sommige zaken zit je vaak op elkaar gepropt.
Totaalplaatje: goed, doch niet bijzonder.
Esmeralda C.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2013
Met twee kinderen gegeten. De kinderen een pannekoek, wij allebei een pasta. In een woord heerlijk. Echt goed eten, vers, goed op smaak en precies een goede portie. De bediening was erg vriendelijk. Ze nam ondanks de drukte toch de tijd om de kinderen uit te laten praten. Als dessert heb ik de appeltaart genomen, heerlijk. Mijn man een ijsje ( kaneelpijp met kletskoppen) was ook goed. Het decor is simpel, maar het past gewoon in de sfeer van het dorp. Wij vinden het een echte aanrader . Jammer dat we niet in. Buurt wonen.