Meer informatie over restaurant Eeterie 03402

Dinsdag t/m Zaterdag 17:00 - 21:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Leontien V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Voor de derde keer gegeten bij Eeterie 03402. Dit keer met zeven personen. Het verrassingsmenu. En weer was het heerlijk. Iedereen krijgt de gerechten tegelijkertijd. De gerechten zijn heerlijk warm. De bediening is vlot, op een goede manier informeel. Persoonlijk. Petje af voor de derde keer. We komen zeker terug. Aanrader!
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
We kozen voor het driegangenverrassingsmenu. Vooraf een zeer smakelijke Tartare van tonijn en paling. Daarna kregen we een entrecote. Deze was ook fijn van smaak, mooi sappig met een randje vet. Het dessert bestond uit een triootje kleine hapjes; crème brulee, pannacota en gecaramelisserde ananas. Goed van smaak en in de juiste hoeveelheid. Zoals altijd was een bezoekje aan de Eeterie weer een feest.
Paul G.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Afgelopen zaterdag weer heerlijk gegeten bij de Eeterie, daar kiezen lastig is tussen al die heerlijke gerechten gekozen voor het 03402 menu, Parade van 5 kleine voorgerechten, hoofdgerecht verrassing, Parade van 5 kleine nagerechten. Het was weer heerlijk. Fijne bediening, lekker eten, kortom alles top!
Henk Jan P.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Nadat ik vorig jaar hier een paar keer heb gegeten met mijn dochters, laatst ook een keer met mijn echtgenote. Inmiddels voor de komende periode 4 reserveringen gemaakt. Moet ik er nog meer over zeggen? Misschien dit, zonder in details te treden... Zelden een restaurant gezien met zoveel persoonlijke aandacht en betrokkenheid bij bijzondere wensen.... H.J. Prins.
Anoush D.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Strak en eenvoudig ingericht restaurant met kleine tafeltjes voor totaal 20-25 gasten. Maar liefst drie mensen in de bediening waarvan twee jonge meisjes, die hun best deden. Toch voelde het als té veel. Ook in de deels open keuken heel wat personeel. Bij het aperitief werd niet meteen de kaart gegeven. Dat is jammer. We kozen beiden voor allesn een hoofdgerecht. Zeer goed en smakelijk gegaarde eend op een bedje van aardappelpuree. Daarnaast gek genoeg nog een aardappelgerecht (frites) en een saai ogend en redelijk smakend schaaltje sla. Niet echt bijzonder te noemen in deze tijd van prachtige wintergroenten, en een gemis. Een van de koks liet aan onze buren een schaal met twee levende en dus bewegende kreeften zien, iets dat ik niet echt nodig vind. Dat ze daarna in mijn zicht ook levend de pan gingen is niet meer van deze tijd. Het eerst doden en dan in verschillende porties verdelen is niet alleen leuker voor het beest maar geeft ook betere garing per onderdeel (elk zijn eigen tijd in de pan). Brood wordt extra gerekend, water komt in betaalde fles. Na betalen hebben we zelf moeten vragen om onze jassen, die bij binnenkomst wel erg aardig van ons werden aangenomen. Kortom, redelijke zaak, maar service en eten kan beter.
Fijn dat u de moeite heeft genomen om ons te beoordelen. Daar willen wij graag op reageren.
Daar wij al jaren bestaan en regelmatig vol zitten betekent dat er toch een goede bedrijfsvoering is. Maar naar uw idee had dit beter gekund. Het klopt idd dat we 1,75 voor brood rekenen als mensen geen voorgerecht bestellen. Normaal zit dit er bij. Tevens als mensen om "water" vragen pakken wij idd literflessen water uit de koelkast die goed geprijsd zijn (onder de 5 euro) . Mochten mensen expliciet om "'KRAANWATER" vragen..schenken wij dit ook zonder morren. We zijn natuurlijk een bedrijf, gas,water, licht en personeel kost geld. Dus we moeten ergens wel wat mee verdienen.
Dan de bereiding van de Kreeft. We zijn een voormalig exclusief , eerste MSC Vis-restaurant. In 10 jaar tijd al zeer veel Kreeften bereid. Dat u de kreeft levend in de pan hebt zien gaan klopt,zo is het beestje in 1 keer dood,in stukken snijden is zeker niet leuker voor het beest mochten ze missteken etc. Dit was één onderdeel van de bereiding. De rest heeft u ws niet gezien,maar de garing na 20 minuten diverse bereidingen is perfect. Zodra wij wintergroenten gaan serveren moeten we en de prijs omhoog doen en mensen vragen of wij geen sla hebben. Tevens is dde sla,jonge bladsla,mesclun. De verse frieten kunnen voor mensen overbodig zijn maar ook voor dit geld..als we ze niet serveren,wordt er om gevraagd. Dat is de reden waarom we het doen zoals we t nu doen en dat kunnen velen waarderen.
Op Zaterdag staan wij idd met 3 in de bediening en 3 in de keuken. Naar ons idee niet te veel.
Spijtig dat u even moest wachten op de jassen, echter geld bij ons als er een gerecht meegaat wat warm is gaat dit voor zodat iedereen lekker en warm eet.
In ieder geval ook bedankt voor uw bezoek.

Dixie S.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Op een prachtig plekje in Vreeswijk op een dinsdagavond heerlijk gegeten in dit knusse huiskamer restaurant. Gezellige, ouderwetse Franse chansons op de achtergrond. Mijn tafelgenoot nam de hors d'oeuvre met 5 voorgerechtjes en was helemaal tevreden, de derde tafelgenoot vond de gerookte zalm als voorgerecht heerlijk en ik werd helemaal blij met de gegratineerde mosseltjes. Enige minpuntje was het truffel sausje bij de runderhaas, dat had iets meer smaak mogen hebben. De Tongschar als hoofdgerecht was verrukkelijk en een behoorlijk grote portie, waar maak je dat nog mee. Echt een verassing dit eethuisje.
TwanenHelene .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Omdat we weten dat het goed is hebben we ons weer eens laten verwennen door het verrassingsmenu. Vooraf steak tartare gewoon klassiek lekker daarna een heerlijk stoofpotje van wildzwijn en hert met rode biet. Echt super met een ster kun je wel zeggen HEERLIJK. Het hoofdgerecht was livar varken gewoon precies goed. Zeer verrassend was het toetje bereid met drop echt overheerlijk. Daarnaast is de zeer betaalbare wijnselectie van Virginia altijd goed. Wij hadden een super pomerol uit 2010 al heerlijk op dronk. Blijft gewoon een prachtig restaurant
VanVeelen .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Weer een keer bij de Eeterie beland. Blijft super eten, goede bediening met veel aandacht voor wijn_spijscombinaties in een mooie ambiance. Heerlijke klassieke Franse gerechten met af en toe een Mediteraanse twist. Vooraf hadden we wildsoep en triade van vlees wat uit steak tartaar, rosette en huisgemaakte paté bestond.. Beide als hoofd de wild zwijnhaas.. Dat vlees smelt op de tong.. Zo botermals hebben wij zelden gegeten. Als dessert streekkaasjes en een tarte Tatin.. Overal een bijpassende wijn bij.. Was weer een geweldige avond. Tot de volgende keer.
Stine L.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Voor het eerst bij Eterie 03402 gegeten. Van begin tot eind genoten. Het eten was super en de wijn was heerlijk.
Gezellig en spontaan bediening, kon het niet beter wensen.
Marieke S.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Gezellig restaurantje waar je met lekker weer prima buiten kunt zitten. Vooral het hoofdgerecht (gekonfijte eendenbout) was erg lekker en goed op smaak. Er werd heel goed rekening met mijn glutenintolerantie gehouden (zelfs friet kunnen eten!). Vriendelijke bediening, vooral de enthousiaste gastvrouw die passie voor haar vak heeft, leuk!
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Vandaag Eeterij 03402 weer een bezocht. Het blijft zeer goed. Mijn tafel genoot had botervis als hoofdgerecht, terwijl ik een Noordzee tong gekozen had. Beiden waren we enthousiast. De tong, die in zijn geheel geserveerd werd, was zeer makkelijk te fileren en smakelijk. Als toetje had ik de kaasplank met streektalen, terwijl mijn partner genoot van van haar granita van meloen, met van een appel crumble. Het laatste wordt speciaal door John voor haar gemaakt vanwege haar dieet. Het geheel werd vergezeld met een heerlijk frisse Cote de Gascogne en een attente bediening. Al met al weer een succes.
Ted V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2015
Met 2 personen gedineerd. Bediening was zeer vriendelijk en attent. Gelegen in het mooie stukje Vreeswijk, maar binnen zie je daar jammer genoeg verder niets van. Interieur is keurig, tafeltje voldoende groot en fijne stoelen en wat ik fijn vind is dat het een niet al te grote zaak is. Dan het eten: beiden een zeer smakelijk asperge soepje vooraf. Tafelgenoot was zeer tevreden over de geserveerde zalm en ik had zelf vis buiten de kaart om. Die was eveneens lekker. De bijgerechten (frietjes en salade) vond ik qua portie matig. Voor mij persoonlijk niet indrukwekkend genoeg om bij een volgend etentje deze op mijn favorietenlijst te zetten, maar alles overziende is het een aardig restaurant waar het prima vertoeven is en dat ik zeker ook aan anderen durf aan te bevelen.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Wat een verrassing speciaal voor mij kippenlevertjes ingekocht omdat ze weten dat ik dit heerlijk vind. Was weer een heerlijke dag, bedankt!!!
En jullie wederom bedankt voor jullie bezoek. Als jullie weer eens iets speciaals willen eten,laat ons dat dan weten!!
Marie-Pomme .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2015
Wij vinden het onbegrijpelijk dat er zoveel hoge punten worden gescoord bij dit restaurant voor hert eten. De geitenkaas salade is lekker, maar erg karig: alleen sla, saus en geitenkaas. Geen pijnboompitjes, pecan-nootje, appel, tomaat of iets dergelijks. Maar het ergste waren de 'gamba's', een vrij duur voorgerecht was niet meer dan een warme groente saus (met groente) waar gewoon wat roze garnalen doorheen zijn geroerd! Kom op zeg, dat zijn geen gamba's! Achteraf dachten we: hadden we het maar teruggestuurd, want we hebben behoorlijk veel afgerekend voor heel matig eten.
Beste Marie-Pomme,

Spijtig te horen dat het eten niet naar wens is geweest voor u. Jammer dat u daar tijdens het eten en checken niks over hebt gezegd en dat de borden wel helemaal leeg waren.
3 dames bestelden een voorgerecht (de gambas) als hoofdgerecht. Dit staat zo beschreven op de kaart..
Gamba 12.50
Roergebakken kleine gepelde gamba’s met taugé, prei
en kruiden-knoflooksaus.

Wij serveren black tigers, deze zijn grijs maar zodra je ze roerbakt verliezen ze hun schutkleur en worden ze roze/rood net als kreeftachtigen. Dus wij hebben er geen roze garnalen door geroerd..gambas kunnen wij in vele maten bestellen en aangezien het een voorgerecht is normaliter serveren wij ze niet te groot.
En wij serveren ze in room met knoflook prei en taugé,1 van onze meest verkochte voorgerechten. En onder de salade Geiten kaas zit weldegelijk sla,appel zonnebloempitjes en pompoenpitjes maar misschien heeft u dit niet gezien tijdens het eten. Dit is tevens ook een voorgerecht en naar ons idee hoort daar niet heel veel extra garnituur op.
Tessa V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Het eten bij eeterie is gewoonweg een smaak beleving. Je kan proeven dat er al veel voorbereiding aan vooraf zijn gegaan. Het eten is geen snelle in elkaar gedraaide hap... Het eten is echt heerlijk en je geniet echt van elke hap. Het is knus ingericht, je zit er heel gezellig. Bediening is ook vriendelijk en alert. Mosselen en oesters zijn ook een aanrader om eens te proeven. Maar eigenlijk alles is bij de eeterie 03402 heerlijk.
Linda_w .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
We zijn hier vaker geweest en worden altijd hartelijk ontvangen. Leuk is dat er ook iemand bij was met dieetwensen waar ze altijd aan denken, heel attent.
Naast de kaart was er vooraf kreeftensoep en als hoofdgerecht zalmfilet. Ik heb beide genomen en zeker geen spijt gehad. De soep werd wel erg warm geserveerd, maar was na het afkoelen erg lekker.
De zalm was ook goed op smaak en er waren verschillende kleine dingen omheen (saus, mousse etc) wat goed pastte bij de smaak.
Als toetje had ik Franse chocoladecake met een zachte kern en cassis sorbetijs. Het was een beetje jammer dat het cakeje meer een mousse was geworden omdat het nog zo zacht was, maar de smaak was er niet minder om.
Kortom een topavond!
RDekker .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Op aanraden van een wellnesscentrum waar we waren hebben we hier heerlijk gegeten. Je merkt gewoon aan alles dat er veel aandacht aan besteed wordt. De bediening is vriendelijk en professioneel, het eten is gewoon top. Wij hadden wild en filet mienon, beide geserveerd met heerlijke saus en een groentestamppot. Het nagerecht was was een feestje waar diverse toetjes, waaronder mijn favoriete creme brullee bij zat. De kok kwam nog even een praatje maken en vragen of alles gesmaakt had. Dat had het zeker! Dit kleine, maar zeer gezellige en sfeervolle restaurant heeft een grootse Keuken, met een hoofdletter K
Bedankt voor jullie positieve recensie..!!
Jolanda S.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2015
Afgelopen donderdag weer heerlijk gegeten bij de Eeterie als voorgerecht hadden we de heerlijke mosselen daarna als hoofdgerecht de gegrilde zalm die was voortreffelijk en om het af te sluiten het kaasplankje we hebben heerlijk genoten en de gastvrijheid was echt super zoals altijd eigenlijk en de inrichting is en blijft gezellig de muziek maakt het voor mijn man compleet
Tanja D.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Wij zijn al meerdere malen wezen genieten hier.
Heerlijk puur eten en zeer vriendelijk/kundig personeel met oog voor detail.
Kwalitatief zeer goed eten voor een hele mooie prijs. Kortom : klasse !
Beste Tanja,

Bedankt voor jullie bezoek en deze recensie..!!
JKvdberg .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
We waren nieuwsgierig naar dit restaurant, dus besloten om de Eeterie eens uit te proberen.
De gerechten waren wel prima, maar weinig verrassend. De smaken waren niet bijzonder vergeleken met andere vergelijkbare restaurants in Nieuwegein. De bediening was oké, mocht wel iets enthousiaster. Het decor vind ik niet sfeervol, het is denk ik gewoon niet mijn ding.
Het ziet er wat ouderwets/eetcafé achtig uit. Je moet ervan houden.
Met verbazing lezen wij uw recensie. Daar wij service hoog in het vaandel hebben staan zou ik graag willen weten wat ik (de gastvrouw) of één van mij collega's deze avond verkeerd hebben gedaan daar wij volgens u niet enthousiast waren. Wij behandelen iedereen als gast waar wij heel blij mee zijn. Onze inrichting is 4 jaar oud en zoals het in de franse bistro's is.. Warm, foute placemats met een linnen servet zodat mensen thuis komen.. Dat is idd persoonlijke smaak maar er is over nagedacht

Reactie van proever:

Bedankt voor de reactie. Misschien kwam ik op de verkeerde avond. Maar ik vond de jongedame wat onpersoonlijk en ongeinteresseerd overkomen. Een glimlach of wat vrolijker uitserveren, zou ons meer welkom laten voelen.

anf 2e reactie van restaurant:

We hebben het reserveringsboek er nog even bij gepakt om te kijken of we u konden herinneren..maar uw naam stond er op deze data niet in. Wel werken wij met iemand die een verstandelijke beperking heeft en af en toe iets mee mag uitserveren misschien keek ze te serieus?
al met al..Prettig weekend