Eetcafé Vidocq

• Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras
Duur
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Met twee personen gegeten bij Vidoq. Enige jaren geleden dat we daar voor het laatst zijn geweest Het interieur is opgeknapt en verbeterd zonder dat het de authentieke sfeer verliest. Sanitaire voorzieningen zijn sterk verbeterd. Het eten is daarbij echter ook onveranderd gebleven en blijven hangen.

Het voorgerechtje, nachos met guacamole, was eenvoudig maar lekker.

De spareribs daarentegen waren een tegenvaller. Een beetje droge stukken spareribs met twee verschillende 'marinades'. In ieder geval de BBQ-saus lijkt gewoon uit een fles te komen. Het garnituur bestaat uit hompen fruit, verlepte alpha alpha en een volledig smakeloze en verborgen aardappelsalade. Fantasieloos en weinig smakelijk. Geen aandacht voor het gerecht op een te klein bord. De friet te doorbakken.

Geef de juiste aandacht aan het voedsel, dien het op op een juist formaat bord en doe eens iets anders met je standaard garnituren uit de jaren '70. Voor de standaardfriet zijn nu toch ook wel lekkerdere (friet)alternatieven. Voor €16,50 moet dit haalbaar zijn.

Bediening was heel vriendelijk en vlot.

Ondanks de 'early-bird' korting toch te duur. Hoop echt op een revolutie in de keuken.
NinoG .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij Vidocq! Prijs/kwaliteit een van de betere restaurants in Gouda. De carpaccio en escargots zijn van goede kwaliteit. Gevolgd door Entrecote de Paris, een echte aanrader. Goed sfeer en ondanks de drukte een perfecte bediening! Wij komen gauw weer.
S. V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Lekker gegeten! Gezellige dame in de bediening.
Wij hadden een bon via Gift for 2. Duidelijk werd aangegeven op de site van Gift for 2 dat je á la cart kon eten en kon kiezen voor een voor- en hoofdgerecht óf hoofd- en nagerecht.
Bij het afrekenen moesten we ineens bijbetalen voor het eten omdat de bon blijkbaar bij hun een tegoed had van maximaal 45 euro.
Dit had ik graag vooraf op de site helder teruggezien, zoals andere restaurants dit ook doen.
Brit62 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Een gezellig -eetcafe- interieur, waar je je gelijk thuis voelt. Mooie kaart, met overheerlijk eten. We hadden mosselen vooraf en lamshaasjes als hoofgerecht. Het vlees was mals en goed gebakken.
Minpunten: weinig groente en de wat Amerikaans aandoende snelheid van het opdringen van drankjes. We hebben uiteindelijk genoeg te drinken besteld voor de omzet (rekening was 140 euro voor 3 personen) maar het had wat ons betreft iets minder opdringerig gemogen. Kortom, wel een aanrader om eens terug te gaan.
Arnoldkoot .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Gisteren weer eens gegeten bij Vidocq. Vooraf escargots, en als hoofdgerecht de tournado met gorgonzola rode port saus. En het was echt voortreffelijk,zeker de tournedos was perfect klaar gemaakt. Ik kom al jaren bij Vidocq en elke keer is de kwaliteit gewoon goed, een dikke pluim voor de kok. Dit in combinatie met het decor, de sfeer en de vriendelijke bediening maakt Vidocq mijn favoriete restaurant van Gouda.
NickvY .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Genoten van de entrecote cafe de paris. De rest van het eten was ook erg lekker. Bediening is jong, vriendelijk, maar konden vragen over het menu nauwelijks beantwoorden. Doordat we in een hoekje zaten, werden we tijdens en na het hoofdgerecht een beetje vergeten.

Al met al zou ik vidocq zeker aanraden om het lekkere en toegankelijke eten en de gezellige cafe uitstraling.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Dit is een prima restaurant, de sfeer is heel relaxed en in franse bistro stijl. De bediening is erg goed en de kaart is prima. Sommige gerechten staan er al heel lang op maar ja, waarom zou je iets wat goed is willen veranderen? We hadden de cordon bleu en de ossehaaspuntjes met pepersaus, recht toe recht aan gerechten maar goede kwaliteit producten en goed klaar gemaakt. En heel erg betaalbaar ook, we lopen er graag even naar toe!
Ricardo B.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Vanavond 27 december na jaren weer in Vidocq gegeten, het was heerlijk en vriendelijke bediening, vriendelijke prijs etc bestaat er al velen decennia. Onze erste keer was 5 januari 1985 toen stonden er nog kikkerbillen op het menu in de echte bistro stijl.
Nu hert gegeten, escargots en lekkere wijn.
Folkert F.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
De eerste gedachte, die bij je opkomt als je naar Vidocq wandelt is; in welke gribus ben ik nu terecht gekomen . het ligt aan het eind van een onooglijk steegje, waar de vuilnisbakken en afval met elkaar strijden over wie de meeste plaats inneemt. De toegangsdeur heeft een nieuw verfje gekregen, maar de hal en de trap, die je naar de 1e verdieping brengen blijven een smoezelige en vuile indruk maken. De gedachte is; Ik kom een studentenkroeg/societeit binnen.
Binnen in het restaurant is het niet anders. Het meubilair bestaat uit tafels en stoelen, die van mindere kwaliteit zijn dan wat het gemiddelde is bij de kringloopwinkels. Je vraagt je af hoe ze deze verzameling bij elkaar gekrgen hebben. De toiletten zijn tegenwoordig verbeterd en bevinden zich op een hogere verdieping. De muren zijn behangen met posters en krijtborden, waarop de gerechten staan vermeld. De gerechten zijn in zijn algemeenheid al jaren hetzelfde. De weeksuggesties verschillen, maar komen met regelmaat terug.
Toch komen wij, u begrijpt het al, met regelmaat terug. Zo'n 4 a 5 keer per jaar. Dit, nadat wij ontdekt hadden dat het hier altijd gezellig is en vol bezet. Wij bespreken altijd en hebben zo'n beetje een vaste tafel. Het personeel is vriendelijk en opereert in zijn algemeenheid snel en adekwaat.
Deze keer hertenbiefstuk gegeten. Onovertroffen goed. Lekker mals en sappig. Beter dan daar wij het eerder de voorbije maanden gegeten hebben. De biefstuk wordt gepresenteerd op een bedje aardappelpuree met een stoofpeer. Daarnaast wordt in frites voorzien, die ook meestal goed is, zoals nu.
Bij het hert wordt altijd een heerlijke stoofpeer in rode wijn gepresenteerd. De peer is zo lekker, dat wij bij onze bestelling tegelijk vragen of de kok een extra schaaltje stoofperen voor ons wil bereiden. Ook nu weer kon dat gelukkig. ( hangt van zijn voorraad af). Ik heb niet vaak zulke lekkere stoofperen gegeten.
Als nagerecht een chocoladebom met koffie ijs en slagroom. Voortreffelijk. De huiswijn is goed maar niet uitzonderlijk.
Brutogusto .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2015
We aten beiden vooraf mosterdsoep en als hoofdgerecht de gebakken geitenkaas met cranberry's. De soep was smaakvol, maar wat erg romig. De geitenkaas was een prima vegetarisch alternatief. Smaakte uitstekend bij een Nieuw Zeelandse Bishop's Leap Sauvignon Blanc. Deze combi is een aanrader. Als ook de friet bijzonder was geweest, dan was het hoofdgerecht helemaal in orde. Ik had 'huisgemaakte' cheesecake (is dat niet eigenlijk 'thuisgemaakte'?) met een bolletje ijs toe. Heerlijk, maar al met al een overload aan calorieën, natuurlijk. De bediening was snel (misschien omdat het maandagavond was) en vriendelijk. Als je van een echt bruine 'worn out' entourage houdt: Vidocq is dat al tientallen jaren, en ze doen helemaal niets om dat te veranderen. Volgens mij stond het er in 1995, toen ik hier voor het eerst kwam, precies zo bij.
JandL .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Na een bezoek aan Den Haag een tussenstop gemaakt in Gouda. Ik kende de koster Gijzensteeg uit mijn jeugd, een vrij onbetekenend steegje in de Goudse binnenstad. Nu zitten er vlak bij elkaar (ook Achter de Kerk meegerekend) enkele restaurantjes annex eetcafé's. Ik koos voor Vidocq, een gezellig eetcafé op de verdieping van het pand. Ik was er tamelijk vroeg, dat betekende dat ik voor 19.00 uur had gegeten, hetgeen een aardige korting van 25% opleverde. Maar was dat het ook waard. De keuze uit visgerechten was niet groot. Deze avond stondn slibtongetjes op het menu. Maar desondanks een goede keuze, drie heerlijke visjes op een bedje van groente. Apart daarbij werden veel frietjes geserveerd. Vooraf at ik een prima uiensoep met stokbroodjes, waarvan één warm gemaakte met kaas en de overigen met kruidenboter. Met dranken en koffie na voor nog geen € 25 is wat mij betreft een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding. Op het einde van mijn maaltijd arriveerde er een groep die vlak naast mij plaatsnam. Ik had er zeker geen last meer van, omdat ik toch vertrok, maar het is allemaal vrij krap bemeten.
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Na 10 jaar weer een keer terug geweest bij Vidoq, we kwamen er vroeger vaak toen we in Gouda woonde. De kaart is nog exact het zelfde dan 10 jaar geleden en de Cafe de paris nog net zo vet, zowel kaart als ambiance kinnen wel een upgrade gebruiken. Prijzen hoog. Eten redelijk. Dame in de bediening best wel goed!
Bas I.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Lekker gegeten, niet duur, en leuke ambiance! Spareribs zou ik je niet aanraden, maar de rib eye was buitenaards lekker!
ClaudiavdD .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Beetje krap daar bij Vidocq, maar wel lekker eten. De mosterdsoep vond ik persoonlijk wat minder, maar smaken verschillen. De gebakken camembert met bosbessensaus daarentegen was heerlijk, een echte aanrader! Op mijn vraag welke gerechten níet geschikt waren voor zwangeren, wist de serveerster het antwoord niet, maar ze is het wel meteen gaan uitzoeken. Bediening deed zn best maar ze zouden een handje extra kunnen gebruiken.
Comet .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Van te voren gebeld of met een groep (waarvan 1 persoon glutenvrij) kon eten. Helemaal geen probleem, werd gezegd!! En als je dan vraagt of de patatjes (apart) gebakken zijn, dus gluten vrij, krijg je als antwoord, ja ik weet niet hoe erg of je het hebt.....met andere woorden heb je het erg, eet je het niet en heb je het niet zo erg oke dat is het ook voor jou. Nou dat was dus vis waarbij je de groente moet zoeken zonder patat aard of rijst!!! Voor mij nooit geen vidoq meer!!!
Judithz15 .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Eetcafe Vidocq is een echt eetcafé met de juiste ambiance en aankleding. We hebben hier met 4 personen een drie gangen a la carte menu gegeten. Ruime keus. De uiensoep, mosselen en inktvisringen zijn zeer zeker aan te raden. Als hoofdgerecht hebben we allen een tournedos (rood) besteld en ook gekregen. Dat is altijd al een pluspunt! De dame blanche als toetje was ook zeker erg lekker. We hebben hier op zondag 1e Paasdag gegeten. De hele tent zat vol. Helaas leek het erop dat het personeel hier niet op gerekend had en daarom hard moest werken. Hierdoor werd de bediening erg abrupt en afstandelijk (wegkijken tijdens bestelling). Hier krijgen ze zeker minpuntjes voor. Eten en ambiance zijn verder helemaal in orde.
Sophie Z.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Het duurde erg lang voor de bestelling opgenomen werd, maar toen het eten er was, was het lekker. Voorgerecht met gefrituurde inktvisringen was echt top! De zalm als hoofdgerecht was oké. Als je voorkeur hebt voor de gaarheid van je vlees, moet je het zelf aangeven. Het werd (bij ons in ieder geval) niet gevraagd. Prima porties.
Annette V.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
30 jaar geleden was ik hier voor het eerst. Ik woonde toen ik Gouda. Vidocq was voor een jaar of 7 ons "stamrestaurant". Ik ben er ontzettend lang niet geweest, maar er is in al die jaren niet veel veranderd. De toiletten zijn verplaatst en ze hebben helaas de geweldige mega grote wijnglazen vervangen door een alledaags glas.
De serveerster was geen toppertje. Toen er gevraagd werd, waarom ze niet vroeg hoe we het vlees gebakken wilde hebben, was haar antwoord dat ze daar niet aan kon beginnen. Ze kon echt niet aan iedereen gaan vragen hoe ze de tournedos gebakken wilden hebben. Standaard werd het medium gebakken want dat wilde toch bijna iedereen. Nou, niet aan onze tafel!! Wat een onzin. Zeg dan: "Standaard wordt het vlees medium gebakken. Als u het anders wilt, moet u dit even aangeven".
Gelukkig was het resultaat geweldig. De tournedos was perfect rood gebakken zoals gevraagd en de pepersaus was overheerlijk. Schaaltje frites erbij en een bakje mayonaise, echt eetcafé eten!
Mijn voorgerecht, garnalen in hete knoflookolie, had voor mij iets pittiger gemogen, maar was zeker niet slecht.
De rode huiswijn, een Côtes du Rousillon, dronk lekker makkelijk weg en was gewoon goed.
Het sfeertje is dat van eetcafé, rumoerig en no-nonsens. Het restaurant is niet toegankelijk voor mensen in een rolstoel en moeilijk toegankelijk voor mensen die slecht ter been zijn: het is alleen te bereiken d.m.v. een steile trap.
Yvette B.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2015
Gisteren na lange tijd weer eens bij Vidocq gegeten. Sowieso leuk dat het restaurant op een dinsdagavond (in Gouda) gezellig vol zit maar dat er ook nog een tafel beschikbaar was. Leuke kaart met verschillende lekkere gerechten (wellicht voor de visliefhebber iets minder keuze maar dan zou je bijvoorbeeld 2 voorgerechten (scampi's) kunnen kiezen). Wij hadden heerlijke ossenhaaspuntjes met stroganoffsaus! Een eerder gerecht wat we besteld hadden was er niet meer maar alsnog stonden de ossenhaaspuntjes snel op tafel. Lekkere rode huiswijn erbij. En alles voor een normale prijs. Aanrader om gezellig te eten. Wij komen weer terug!
Van W.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2015
Vidocq heeft een leuk aanbieding als je voor 19.00 weg gaat krijg je 25 procent korting op het eten. Je kan er prima alleen eten, het is een sfeervolle accomodatie met rustige jazz music. Het restaurant is niet rolstoel toegankelijk en ik vind de trap erg stijl voor mensen die slecht ter been zijn. Mijn favoriet is de tournedos met pepersaus, saté, dagschotel of gebakken brie met veenbessen saus. Een gezellig restaurant met een prettige bediening.