Eetcafé Van Beeren

Koningsstraat 54 1011 EW Amsterdam Nederland Kaart
31-206222329

Over het restaurant Eetcafé Van Beeren

De romantiek van bruin eetcafe

Een bruin eetcafe met kaarsen op de tafel of een romantische binnentuin? Van Beeren is zo'n unieke plek in het centrum van Amsterdam waar dit samenkomt. De kaart is gevarieerd en wisselend aangezien er met dagverse en biologische producten wordt gewerkt. Een glas uit de mooie wijnselectie erij en de avond is van jou!

Meer informatie over restaurant Eetcafé Van Beeren

Maandag t/m Donderdag 17:00 - 01:00
Vrijdag 17:00 - 03:00
Zaterdag 12:00 - 03:00

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Eetcafé Van Beeren

Appels E.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Zeer sfeervol eetcafe annex restaurant met goed eten en fijne prijs/kwaliteitverhouding. Net buiten de toeristengekte van de Nieuwmarkt heeft dit cafe nog echt een buurtgevoel. Mooie wijnen, hele fijne bediening.
M.beemsterboer B.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2018
Lekker genieten op een heerlijke, rustige locatie in het centrum. Bij mooi weer kun je gezellig in de tuin zitten. Een aanrader!
Paul A.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2018
Altijd helemaal in orde hier. Prima slakken, prima schol, prima frietjes, prima Portugese wijn.
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2018
Bekend studentikoos eetcafe, net uit de richting naast de Nieuwmarkt.
Bruinkroegsfeer, met zeer vriendelijke en enthousiaste jonge bediening. De inrichting is gewoon gezellig; Hout, kaarsjes en krijtborden.
Ook in de tuin kan worden gegeten (tot een bepaalde tijd), al is die wel wat gedateerd en afgeragd.
Binnen is het gewoon knus en gezellig, en prima voor een informeel etentje met vrienden, familie of wederhelft.

De grote verrassing is de kaart. Niet de eeuwige sate en hamburger, maar een behoorlijk originele en uitgebreide kaart, en dat voor een eetcafe! Chapeau!
En dan ook nog eens een hele lijst met heerlijke dagspecials.

We kiezen pulled pork loempias met coleslaw en een gegrild geitenkaas slaatje. Beiden top. Zien er mooi uit, zijn ruim, en smaken top.
Daarna laten we ons verwennen met enorme bergen mosselen. Een portie wokmosselen met aziatische saus met koriander en Spaanse pepers, en een traditionele mosselpan. De laatste was wat saai zo zonder extra smaken, maar de eerste was overheerlijk en verrassend!
Beiden ruim, en dat ook nog eens met smakelijke dikke frieten met schil.

Niets op aan te merken, maar als het moet; Een minilepeltje bij een enorme (hoge) Irisch Coffee is erg onpraktisch, en zoals gezegd mag de tuin (en de wc's) zeker grondig mogen opgeknapt!

NIettemin een zeer gezellige tent met originele heerlijke gerechtjes voor een schappelijke prijs. Topper onder de eetcafees!
Josta V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2018
Gezellig terras in de tuin, lekker eten, prima prijzen.
Rudolf F.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
We zaten heerlijk in de knusse tuin achter restaurant.
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2018
heerlijk in de tuin gegeten op een zwoele zomeravond, heerlijke sfeer vriendelijke bediening en geweldige gerechten.. jammer dat tuin dicht gaat om 22:00 uur..
Nicolette K.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2018
Leuk tuintje achter eaar je heerlijk zit. Echt een eetcafe. Kleedje en parasol wel aan vervanging toe ????. Zeer vriendelijk personeel!
Emmy N.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Beetje rechttoe rechtaan eten. Wel fijne sfeer en leuke tuin
julieke S.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Ik ben verrast, verrast door hoe alert en vriendelijk de bediening was. Hoe we als familie heerlijk konden zitten in de binnentuin en het eten met lieve en aandacht werd gemaakt en op tafel werd uitgeserveerd. Prijs/kwaliteitsverhouding kloppend. Wij hadden een geslaagde familie reünie. Ik kom zeker terug!
Mary B.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
We hebben heerlijk gegeten. dat er een persoon (kind) bij kwam was geen enkel probleem. De sfeer is erg goed. Helaas was het te koud om buiten te zitten. Binnen was ook prima. Unieke plek in Amsterdam!
Pietro R.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Very good!
Appels E.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Gezellig eetcafe met een pareltje bij mooi weer, namelijk een hele intieme binnentuin waar je je bijna in Frankrijk waant. De goedkope dagschotel is over het algemeen al vroeg op, normale a la carte kaart is goed en er zijn mooie wijnen. Eten is ietwat aan de prijzige kant voor een eetcafe. Bediening heel erg goed: attent, super vriendelijk en professioneel.
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2018
Heerlijk gegeten en gedronken, zowel wit als rood (P Grig en Rioja). Vortreffelijke salade met geitenkaasje en aangenaam stukje vlees met goed klaargemaakte groenten. Knoflooksaus was geweldig! Vriendelijke bediening en een uitstekende kok. Bravo. Ik ga zeker terug.
Tinka M.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2018
Altijd weer een fijne plek om te eten, te praten en te genieten!
Carmelo S.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
very nice
Leontine H.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2018
Het menu was mooi en het cafe altijd gezellig.
Helaar was het vlees (hert) niet warm toen het werd geserveerd. Ook de aardappel gratin waa vanbinnnen echt koud. Daarbij had ik om friet gevraagd ipv de gratin. Deze werd nagebracht. Jammer.
Verkeerde fles wijn geserveerd.
Rein V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Zeer gezellig. Typisch Amsterdam, niet posh, wel vertrouwd.
Alexis S.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Heel gezellige plek. Lief en goed personeel, het was hardstikkke druk en Mo na voirgerecht een beetje lang wachten op hoofdgerecht maar vonden we geen probleem. Het was zo een goede sfeer!!

Lekker eten ook!
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
Prima plek om rustig te eten in een eetcafe met restaurant gerechten! Wij waren hier met vrienden na het light festival gezien te hebben. Heerlijk gegeten tegen een goede prijs. Vriendelijke bediening en we kregen de koffie gratis omdat er iets niet goed was gegaan in de communicatie tussen bedienend personeel en de keuken waardoor we iets langer moesten wachten op ons hoofdgerecht. Hadden we zelf niet in de gaten daar we gezellig zaten te kletsen....dit eetcafe is echt een aanrader