Over het restaurant Eetcafé Van Beeren

De romantiek van bruin eetcafe

Een bruin eetcafe met kaarsen op de tafel of een romantische binnentuin? Van Beeren is zo'n unieke plek in het centrum van Amsterdam waar dit samenkomt. De kaart is gevarieerd en wisselend aangezien er met dagverse en biologische producten wordt gewerkt. Een glas uit de mooie wijnselectie erij en de avond is van jou!

Meer informatie over restaurant Eetcafé Van Beeren

Maandag t/m Donderdag 17:00 - 01:00
Vrijdag 17:00 - 03:00
Zaterdag 12:00 - 03:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Jean-Paul S.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Van Beeren is een enorm leuke plek om te gaan eten met hartelijk personeel en gewoon goed en lekker eten. Reserveren is wel nodig, zeker op een vrijdag wanneer het rond 19:00 gezellig druk wordt. Eén minpuntje: de prijzen voor de nagerechten schrokken ons toch af (alles tegen de 10 Euro), terwijl de prijzen voor de hoofdgerechten zeer redelijk waren.
mieke.groothengel G.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Gezellige sfeer zonder poespas. Goede bediening, prettig en snel. Leuke kaart, niet veel keus maar prima aanbod.
Julie A.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Voor de tweede keer komen eten bij dit heerlijk authentiek Amsterdams ogende café! Voor beide keren hadden wij dit restaurant gekozen voorafgaand aan een concertje in het muziek gebouw aan 't IJ. Je loopt zo in 15 min. daarnaar toe ideaal! Heerlijk grand-cafe menu met een franse slag, zonder hipster achtige taferelen. Verander alsjeblieft niet!
Joja K.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Heerlijk gegeten in een ongedwongen sfeer
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Goed eten voor een schappelijke prijs. Gezellige informele sfeer. Reserveren is goed om te doen want het zit snel vol. Bediening gezellig en ze nemen de tijd voor je.
Carel C.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
altijd lekker en gezellig. dagmenu is aanrader.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Sympathieke service, smakelijk eten, redelijke prijzen
Piet L.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Geweldig leuk restaurant. Slechts twee dames in de bediening maar geen enkele hapering in de service. Eten gewoon goed. Kom hier zeker weer.
Sandra D.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Heerlijk gegeten, welkome ontvangst en vriendelijke bediening, prima!
Casper D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
leuk restaurant , heerlijke wildschotel
prima bier
goede sfeer als bij een bruine kroeg
Céciel V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
De bediening is vriendelijk en denkt mee. " De kok kan ook mosterdsoep zonder melk voor u maken."
Julie A.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Gezellige café, rustig gelegen in een zijstraat van de Nieuwmarkt. Aardige bedieninging, heerlijk gegeten, precies waar we zin in hadden. Leuke aanrader!
G V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Lekker eten! Gratis karaf water met munt en citroen. Gratis water zou in principe bij ieder restaurant geserveerd moeten worden; verhoogt smaak van eten, vooral bij meerdere gangen en staat voor service en gastvrijheid. Rustig café, informeel. Ruime keuze op de kaart en daghap voor maar 10 euro. Dessert merengue was overheerlijk!
lisette K.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Leuke eetcafé, als het redelijk weer is is de binnentuin een prachtig verscholen plekje in het centrum van de stad. Dorade was heerlijk, er waren geen krieltjes meer die er normaal bij geserveerd worden, dus kozen we voor couscous, dit was er misschien nog wel beter bij: lekkere frisse combinatie! Marrokaanse stoof met kip was prima, had van mij nog wel wat pittiger en sterker van smaak mogen zijn, was een beetje 'veilig' maar het smaakte verder goed. Dames in de bediening waren vlot en erg sympathiek.
Annelies D.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
in de binnentuin gezeten , helemaal geweldig!
heerlijke tartare van nieuwe haring als voorgerecht , risotto als hoofd en een verrukkelijk dessert gegeten.
Al met al een super ervaring, zo verscholen achter in een eet café.

Hans H.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Was al weer een mooie avond, dus neer gestreken in de kleine intieme tuin bij dit eetcafé. Een plek waar je echt lekker verwend wordt, karaf water en bakje olijven staan gelijk op tafel en het brood wat ze serveren met heerlijke Aioli is perfect. Dit keer een keer gegaan voor de dagsoep en dagschotel en heerlijke rode wijn erbij en natuurlijk met prima koffie en espresso afgesloten. De bediening is losjes en leuk. Een plek om regelmatig terug te komen.
Lucy P.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Heerlijk gegeten, ribeye was erg goed. Ook het voorgerecht gambas smaakten voortreffelijk. Vriendelijke bedoening en gezellige sfeer. Wij komen terug!
Marcel O.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Een gezellig 'eetcafé plus', klassiek maar niet oubollig. Dat komt vooral door de charmante meiden in de bediening. Het eten was prima, al moesten we lang op het hoofdgerecht wachten. Liever hadden we voor dat geld een extra lamsgehaktballetje gehad – die waren heel lekker, maar wel erg klein, en we gaven aan dat we zouden delen, dus waarom dan drie stuks... En de spareribs had juist weer wat minder gekund dan drie grote stukken. Die waren trouwens niet bijzonder qua smaak en erg droog. De ribeye was wel gewoon goed. De friet zijn ze vergeten te brengen, en wij zijn vergeten er iets van te zeggen. We namen, heel gewaagd, een fles Duitse rode wijn. Geen aanrader en de tien euro goedkopere Franse huiswijn was veel lekkerder. Tip: zet een goede dranger op de wc-deur (koude, onfrisse lucht) en de afzuiging in de keuken een standje hoger (kleren ruiken naar snackbar).
leny S.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
De daghap was Köfte met gebakken aardappelen en lekkere groene groenten: heerlijk en dat voor nog geen tientje. T had de eend, ook lekker. Omdat het een gewone doordeweekse dag was besloten we het bij het hoofdgerecht te laten, alleen nog een kopje koffie. Gratis kraanwater. Lekker eten, no nonsens en druk.
Vriendelijke bediening.
Huygens .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Van Beeren was in zijn klasse altijd top: een sfeervol bruin eetcafe met prima bediening en goed klaargemaakte gerechten. Maar er lijkt iets veranderd te zijn. We aten er op zondagavond met 7 personen. Alle vleesgerechten op het menu waren rond 19.30 al op, op twee black angus steaks na. Te krap ingekocht? De diverse voorgerechten (wildpate met cranberry, Franse uiensoep, carpaccio van entrecote) kwamen snel en smaakten goed. Maar daarna duurde het bijna een uur (!) voor de hoofdgerechten werden geserveerd. Onze klacht hierover werd niet serieus genomen, maar beantwoord met wat onhandig gemompel. Geen excuses, geen gebaar ter compensatie. Zo hoort het niet. De hoofdgerechten waren redelijk, maar misten net de kwaliteit die we bij Van Beeren gewend waren. De black angus steak smaakte ietsje goedkoop, de frites waren wat te lang doorgebakken (of opnieuw opgebakken?). Al met al leek er net niet genoeg zorg aan de hoofdgerechten besteed, ietsje te nonchalant bereid. Jammer, hopelijk was dit een incident.