Over restaurant Eetcafé Van Beeren

De romantiek van bruin eetcafe

Een bruin eetcafe met kaarsen op de tafel of een romantische binnentuin? Van Beeren is zo'n unieke plek in het centrum van Amsterdam waar dit samenkomt. De kaart is gevarieerd en wisselend aangezien er met dagverse en biologische producten wordt gewerkt. Een glas uit de mooie wijnselectie erij en de avond is van jou!

Meer informatie over restaurant Eetcafé Van Beeren

Maandag t/m Donderdag 17:00 - 01:00
Vrijdag 17:00 - 03:00
Zaterdag 12:00 - 03:00

• Betaalpas , Mastercard , Visa card
  • Af te huren , Air-conditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Eten8,1/10
Service7,7/10
Decor8/10
Geertruida J. Bourgondiër (3 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Lekker eten! Gratis karaf water met munt en citroen. Gratis water zou in principe bij ieder restaurant geserveerd moeten worden; verhoogt smaak van eten, vooral bij meerdere gangen en staat voor service en gastvrijheid. Rustig café, informeel. Ruime keuze op de kaart en daghap voor maar 10 euro. Dessert merengue was overheerlijk!
Lisette K. Gastronoom (27 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Annelies D. Gastronoom (11 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
in de binnentuin gezeten , helemaal geweldig!
heerlijke tartare van nieuwe haring als voorgerecht , risotto als hoofd en een verrukkelijk dessert gegeten.
Al met al een super ervaring, zo verscholen achter in een eet café.

Hans H. Gastronoom (93 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Was al weer een mooie avond, dus neer gestreken in de kleine intieme tuin bij dit eetcafé. Een plek waar je echt lekker verwend wordt, karaf water en bakje olijven staan gelijk op tafel en het brood wat ze serveren met heerlijke Aioli is perfect. Dit keer een keer gegaan voor de dagsoep en dagschotel en heerlijke rode wijn erbij en natuurlijk met prima koffie en espresso afgesloten. De bediening is losjes en leuk. Een plek om regelmatig terug te komen.
Lucy P. Bourgondiër (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Heerlijk gegeten, ribeye was erg goed. Ook het voorgerecht gambas smaakten voortreffelijk. Vriendelijke bedoening en gezellige sfeer. Wij komen terug!
Marcel O. Gastronoom (71 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Een gezellig 'eetcafé plus', klassiek maar niet oubollig. Dat komt vooral door de charmante meiden in de bediening. Het eten was prima, al moesten we lang op het hoofdgerecht wachten. Liever hadden we voor dat geld een extra lamsgehaktballetje gehad – die waren heel lekker, maar wel erg klein, en we gaven aan dat we zouden delen, dus waarom dan drie stuks... En de spareribs had juist weer wat minder gekund dan drie grote stukken. Die waren trouwens niet bijzonder qua smaak en erg droog. De ribeye was wel gewoon goed. De friet zijn ze vergeten te brengen, en wij zijn vergeten er iets van te zeggen. We namen, heel gewaagd, een fles Duitse rode wijn. Geen aanrader en de tien euro goedkopere Franse huiswijn was veel lekkerder. Tip: zet een goede dranger op de wc-deur (koude, onfrisse lucht) en de afzuiging in de keuken een standje hoger (kleren ruiken naar snackbar).
Leny S. Gastronoom (83 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
De daghap was Köfte met gebakken aardappelen en lekkere groene groenten: heerlijk en dat voor nog geen tientje. T had de eend, ook lekker. Omdat het een gewone doordeweekse dag was besloten we het bij het hoofdgerecht te laten, alleen nog een kopje koffie. Gratis kraanwater. Lekker eten, no nonsens en druk.
Vriendelijke bediening.
Huygens . Gastronoom (29 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Van Beeren was in zijn klasse altijd top: een sfeervol bruin eetcafe met prima bediening en goed klaargemaakte gerechten. Maar er lijkt iets veranderd te zijn. We aten er op zondagavond met 7 personen. Alle vleesgerechten op het menu waren rond 19.30 al op, op twee black angus steaks na. Te krap ingekocht? De diverse voorgerechten (wildpate met cranberry, Franse uiensoep, carpaccio van entrecote) kwamen snel en smaakten goed. Maar daarna duurde het bijna een uur (!) voor de hoofdgerechten werden geserveerd. Onze klacht hierover werd niet serieus genomen, maar beantwoord met wat onhandig gemompel. Geen excuses, geen gebaar ter compensatie. Zo hoort het niet. De hoofdgerechten waren redelijk, maar misten net de kwaliteit die we bij Van Beeren gewend waren. De black angus steak smaakte ietsje goedkoop, de frites waren wat te lang doorgebakken (of opnieuw opgebakken?). Al met al leek er net niet genoeg zorg aan de hoofdgerechten besteed, ietsje te nonchalant bereid. Jammer, hopelijk was dit een incident.
Stan O. Gastronoom (62 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Net uit de drukte van de Nieuwmarkt ligt eetcafe Van Beeren. Helaas heeft een creatieveling bedacht om dan overal beren op af te beelden, maar dat zien we maar even door de vingers.

Een eetcafe, en dus echt een simpel bruinkroegje al ligt de nadruk op eters en het menu hier toch (gelukkig) meer dan op biertjes drinken/borrelen.
Gewoon een simpel what you see is what you get eetcafe dus met een weinig bijzonder maar best knus bruin interieur.

De service loopt sterk uiteen. De ene serveerster doet op alle vlakken hard haar best en is de vriendelijkheid en gezelligheid zelve, de andere kijkt ons elke keer nog chaggerijniger en arroganter aan dan de keer er voor. Geen geduld en ze kijkt me aan alsof ze me wil vragen wat ik in hemelsnaam in haar tent kom doen?!

Het eten dan is een verrassing voor deze categorie eetcafees! Een niet echt standaard (deels wellicht) menu met enkele leuke keuzes, zoals bijvoorbeeld hert, slakken en eend.
De eend zag er niet alleen fantastisch uit, hij smaakte me goed! Zeer goed gegarneerd met allerlei mooie smaken als cranberry, pastinaak, biet, groene asperge, peen etc.
Lekker eten dus, en naast de niet minimale kaart, ook nog eens meerdere dagmenu's!
Enige minpunt zijn de wijnen. Beide rode wijnen per glas geprobeerd, en helaas waren ze beiden echt niet lekker. Zonde bij zulke mooie vleesgerechten!

Kortom, voor een eetcafe verrassend veel en goeie keuzes, en heerlijk eten. Wel een simpele setting, kans op chaggerijn en voor een goeie wijn moet je een hele fles bestellen.
Mcfj . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Een zeer gemoedelijk eetcafe met vriendelijke bediening. Heerlijke daghap kip met overheerlijke frietjes en salade. Ik kan niet wachten om de rest van de kaart uit te proberen.
Albert V. Gastronoom (20 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Wij houden van de sfeer van een echt eetcare en daarom was het een aangename verrassing toen we toevallig bij Eetcafe van Beeren terecht kwamen. Wat een prima plekje en nu eens niet een eetcare waar je gek wordt van de herrie! Prima uiensoepje met heerlijk brood en aioli. De enige opmerking hierbij is dat het wel een klein kopje soep was voor 6 euro..wel iets te duur. Daarna mosselpannetje met friet...ook prima! Wat ons betreft komen we hier weer terug als we in een ongedwongen sfeer iets willen eten.
RmR68 . 1e beoordeling (1 recensie) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Al een jaar of dertien kom ik met enige regelmaat eten bij Café van Beeren; tot op heden eigenlijk altijd naar volle tevredenheid. Afgelopen zaterdag echter, kwam aan deze toch best indrukwekkende serie een eind. Na om kwart over acht van een tafel voorzien te zijn, begonnen we aan een lang diner. Dat we een uur op de voorgerechten moesten wachten en daarna nog drie kwartier op het hoofdgerecht was voor onze hongerige magen wat ongemakkelijk, maar het eten zelf was zoals gebruikelijk uitstekend. Zaterdagavond, het was druk, dat kan gebeuren. Toen we tevreden na dit maal nog een dessert wilden bestellen, was de teleurstelling dan ook groot dat de keuken inmiddels gesloten was. Het was inmiddels ook na half 11, maar we deden wel a zeker een kwartier verwoede pogingen de aandacht van de serveerster te trekken. Enigszins teleurgesteld (misschien had je even langs kunnen lopen toen de keuken sloot, om te vragen of alles naar wens was en of we nog iets wilden misschien), vroeg ik aan de dienstdoende dame of ze misschien nog iets kon regelen voor ons, we hadden tenslotte toch best lang op ons eten moeten wachten. Ik zei dit alles op een uiterst voorzichtige, vriendelijke manier, het antwoord dat ik kreeg echter was zowel verassend als verontrustend. Met de letterlijke woorden “Oh, dus nu ligt het aan mij???” wist ze zowel mijn stemming als mijn vertrouwen in deze eetgelegenheid vakkundig de grond in te boren. Natuurlijk, je kan een slechte dag hebben, het kan druk zijn, maar je had me op honderd zachtere manieren af kunnen schepen en dat had je geen enkele moeite hoeven kosten.
Vaak ben ik skeptisch als mijn buitenlandse vrienden klagen over Nederlandse klantvriendelijkheid, maar hier werd ik keihard met de neus op de feiten gedrukt. Het lijkt me in ieder geval dat wat de restauranteigenaar wil bereiken met jou werk (tevreden klanten) niet overeenkomt met wat jij bij denkt te moeten dragen (Joost mag het weten, maar dat niet...). Jammer, het had zo mooi kunnen zijn...
Patricia O. Gastronoom (16 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2015
Een knus tentje, vlakbij de Nieuwmarkt met gezellige terras (binnenplaats).
Voor wat betreft het eten was ik met mijn rode curry zeker tevreden. Er lekker, spicy, iets minder koriander gewenst. Dit alles voor een zeer schappelijke prijs.

Verbazingwekkend dat ik op maandagavond moest wachten op een tafel, maar dat geeft in mijn optiek ook aan dat het erg gewaardeerd wordt.

Service is prima en in tegenstelling tot op andere plekken in Amsterdam wordt je ook binnen een aantal minuten geholpen.

Ik ga nog een keer!

Ron020 . Gastronoom (14 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Met zes mensen wezen eten in de gezellige tuin. De Black Angus als hoofdgerecht was perfect en ze hebben daar zeker door wat medium bakken is !! Bediening is vriendelijk en niks op aan te merken . Een eetcafé wat aan te bevelen is
Pauline1975 . Bourgondiër (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Restaurant van Beeren is in mijn ogen absoluut een aanrader! Het eten is fantastisch en de personeel is vriendelijk. Er wordt tijd voor je vrij gemaakt om uitleg te geven over de kaart. Ook krijg je heel veel, voor een prima prijsje (in de buurt). Helaas geen huiswijn. Wij gaan hier zeker gauw weer naartoe.
Patrick B. Bourgondiër (3 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Vandaag weer heerlijk gegeten. Favoriete eetcafe in Amsterdam. Leuke oprechte bediening. Kaart is eenvoudig maar van hoge kwaliteit. Bij elk bezoek word je ruimschoots voorzien van gratis water, olijfven en brood. Aan de achterkant van het eetcafe zit "verborgen" tuin. Hier zomers lekker buiten zitten; even uit de drukte van de stad. Elke dag een daghap voor minder dan een tientje, echt een aanrader!
Erica B. Gastronoom (42 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Het personeel is erg goed, professioneel en met aandacht! Het is een oer-oud gezellige plek, je zit er prima. Mbt tot de akoestiek beter niet kiezen voor het tafeltje op het 'podium' achterin. Wijnen prima; ik denk van Wijnkoperij De Hermitage met die goede Spätburgunder van Regnery. Eten: prima Carpaccio, goede slakken, van mij hoeft dat niet in combi met paddestoelen eigenlijk, en de hoofdgerechten waren uitstekend: goed aangebraden eendeborst en spareribs.
L S. Gastronoom (60 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Heerlijk gegeten in het sympathieke eetcafé. Alle tafels bezet. Geeft al aan, dat men hier graag komt eten. Ruime keuze aan voor- en hoofdgerechten: klassiekers en Hollandse Pot. We hadden de kleine schotel spareribs met friet. Gelukkig de kleine variant, want die leek al genoeg voor twee personen. De andere tafelgenoten kozen de rode kool met hachee en puree. Verrukkelijk. En vriendelijk geprijst. Alles vers, zelf gemaakt, smaakvol. De huiswijn is oké. Het nagerecht, cheesecake, was even wennen: laagjes in een wekpotje. Grappig, dat wel. Maar toch liever een taartpunt à la Holtkamp.
Huygens . Gastronoom (29 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Op een erg koude zaterdag tijdens het Amsterdam Light Festival met 7 personen naar Van Beeren, we hadden pas laat die dag gereserveerd maar met wat improviseren werden er twee tafeltjes aan elkaar geschoven. Bij Van Beeren weet je wat je krijgt: geen haute cuisine maar altijd goed en eerlijk eten met sympathieke bediening in een prettige atmosfeer. Alle gerechten zijn uitstekend bereid: de ribeye, de portobello, de procureur, de ravioli, de tarbot en de spareribs. En als dessert perencrumble en wentelteefjes. Een zeer geslaagde avond, Van Beeren stelt nooit teleur!
Sander D. Gastronoom (30 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2014
Van binnen een echt eetcafé; veel hout, eenvoudige tafels en stoelen, geen linnen of andere poespas dus. Het voorgerecht van gegratineerde mosselen was OK. Lekker en op eetcafé niveau zullen we maar zeggen. Het hoofdgerecht echter was geweldig. Ribeye perfect van smaak en cuisson begeleidt door een heerlijke saus. Zelden at ik lekkerder vlees. Ook de frieten waren van een niveau waar niet veel andere zaken aan kunnen tippen. Bij het nagerecht een klein foutje. De soesjes kwamen zonder de chocoladesaus. De saus werd na een minuut of vijf alsnog in kommetjes apart geserveerd. Toen waren de soesjes al op. Desondanks is Eetcafé Van Beeren wat mij betreft zeker een aanrader.