Eetcafé Uniek

Rijksstraatweg 145 9752 BD Haren Nederland Kaart

Over restaurant Eetcafé Uniek

Een unieke ervaring

Van Japan tot Italië; de chef bij Uniek neemt je mee op een smakelijke, creatieve wereldreis. Terwijl je geniet van al dat lekkers legt de bediening je helemaal in de watten. Genieten!

Meer informatie over restaurant Eetcafé Uniek

• Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Kerninzicht .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Prima sfeer, heerlijk drie gangen menu. Het enige minpuntje van mijn vis hoofdgerecht was de extreem zure 'kool/groenten' waar de vis op de lag. Dit kwam de vis niet ten goede helaas.
R. M.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
We hadden gereserveerd voor een maandagavond. We waren wat vroeger dan gepland, maar dat was geen probleem. Zeer vriendelijke personeel. Eten was heerlijk en ambiance gemoedelijk. Het zat zo goed als vol in het restaurant, en dat voor een maandagavond... Dat zegt genoeg!
Oti .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
8 Oktober Warren we te gast bij eetcafe Uniek te Haren. Ze organiseren regelmatig een verrassingsmenu. Deze keer betrof het een vegetarisch 5-gangendiner. Bij elk gerecht werd een goed gekozen glas wijn geserveerd die werd aangekondigd en uitgelegd door een vinoloog. Het was werkelijk een fantastische avond. Wijn en gerechten waren exquise gekozen. De koks van Uniek samen met het bedienend personeel verdienen een ster. Waarom ze die nog niet hebben is onbegrijpelijk.
L.D. P.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Zeer vriendelijke ontvangst, voor herhaling vatbaar! rustig tempo van serveren, zodat we heerlijk konden bijpraten in een prettige omgeving zonder zelf te hoeven koken! :)
Joost D.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Zeer goed gegeten met de Ah restaurantketen. Kwalitatief goede gerechten. Attente bediening
Wij komen hier zeker een keer terug.
Joost D.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Wij komen hier zeker een keer terug.
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Een ontdekking! We komen hier wekelijks langs, het restaurantje is centraal gelegen in Haren aan de Rijksstraatweg, maar waren er nog nooit naar binnen gegaan. Waarom niet? Waarschijnlijk is het de naam, 'Eetcafé Uniek'. Wij associeerden dat eerder met een cafetaria dan met een leuk restaurantje. Toch is Uniek dat laatste.
De kaart van Uniek verraste ons: die is gevarieerd en creatief. De keuken is kennelijk van alle markten thuis. Wij kozen vooraf voor gazpacho en krabkroketjes (dat bleken in feite een soort bitterballen te zijn). Twee keer helemaal goed.
Als hoofdgerecht: makreelfilets met palingmousse en lamsballetjes met Griekse salade. We kregen er de beste frieten bij die we ooit in Haren hebben gehad, plus een halve verse artisjok. Weer twee keer helemaal goed.
De bediening was jong, alert en professioneel. De sfeer was best. De rekening redelijk. Een heel fijn restaurantje dus met mooie gerechten.
Alleen die naam, 'Eetcafé Uniek'... Of ligt dat aan ons? Maak er maar Klein Restaurant Eigenwijs van of zoiets.
M.fokkema11 .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Vorige week donderdag met de AH actie bij Eetcafe Uniek gegeten. We hadden een prachtig mooi plekje op het terras wat zeker een 8 waard is! omdat we niet binnen zijn geweest kan ik niet over het decor oordelen. Bedeining was ontzettend vriendelijk en vlot, kortom gewoon heel profesioneel. Als voorgerecht haddeen we kruidenciabatta met een tapenaden van walnoot, paprika en aubergine, en we hadden een gerookte zalm. Beide gerechten waren prima op smaak! Hoofdgerechten hadden we japanse kipsate met boekweitnoodles en zeebaars met forel, ook deze 2 gerechten waren heerlijk! Wat ik wel een minpuntje vond was dat de warme kip boven op de koude boekweitnoodles werd geserveerd, volgens mij horen de boekweitnoodles toch ook warm te zijn? Als nagerecht hebben we ons laten verassen door de koks en die zijn met vlag en wimpel geslaagd! Het was al om al een unieke ervaring en we komen daarom zeker nog eens een keer terug
Noordje01 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Maandag ontzettend lekker gegeten in Restaurant Unique. Zelf had ik een kalfsribeye met gepureerde doperwtjes in een madeirasaus en artisjok frietjes en een frisse salade. Was onwijs lekker. Mijn tafel genoot had kipspiesjes gemarineerd in een japanse soyasaus met noodles. Smaakte ook zeer goed.
Tomvr .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
De kalfsribeye was heerlijk. Bediening was zeer vriendelijk en professioneel. Goede sfeer en mooie locatie. Kortom zeker voor herhaling vatbaar.
Joketjeert .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Eetcafé Uniek ligt op een unieke plaats in het centrum van Haren. Ruime keus uit het AH/Iens menu. Een lekker voorgerecht, een overheerlijke visschotel als hoofdgerecht en een creatief nagerecht maakte het geheel tot een heerlijk verblijf. Een glaasje wijn en een pilsje erbij, wat wil een mens nog meer. Een fantastische bediening en service. De sfeer is ook uniek door de mooie inrichting. En wat opvalt: het Eetcafé was helemaal bezet. Dat zegt genoeg over de kwaliteit, de prijs en de bediening.
R.E. W.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
We hadden een verschillend voorgerecht. Mijn partner koos voor de zalmfilet en ik had ciabatta brood met tapenade en gepofte knoflook. Als hoofdgerecht hadden we gekozen voor scholfilet met een heerlijk sausje van krab. De begeleidende salade was eenvoudig en de frietjes prima. We konden probleemloos bij bestellen en dat werd vlot geserveerd. De keuze voor het nagerecht viel op het grand desert en die was wederom heerlijk. Al met al heerlijk gegeten!
ArendJohan .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Kozen Uniek uit (via iens waardering) voor ons AH diner.
Leuk, klein, sfeervol bedoeninkje. Vriendelijke ontvangst en verzorging.
Smakelijke gerechten. Mooi opgemaakt. Pluim!

(Tipje: verzin eens iets anders dan een apart AH menu)
Oti .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Kippensoep met kokosmelk. Super
Lamsrack goddelijk. Reserveren is een aanrader want veel mensen weten dat je hier altijd geweldig lekker eet
Bbe .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Heerlijk genoten en gegeten bij uniek.
Runderbavette echt een aanrader.
Goede wijn met uitleg van zeer vriendelijk bediening.
Een zeer geslaagde avond.
Tilly D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
N.a.v. de AH-actie voor het eest gegeten bij Eetcafé Uniek. Op mijn vraag of ik extra groente kon krijgen werd gelijk een rabarberpotje met aarbeien toegevoegd bij de salade (zonder bijbetaling!). Heerlijke zwaardvis gegeten. Een aanrader!
Dick7 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Een leuk pandje in het centrum van Haren. Bediening erg gastvrij en vriendelijk. Voor de AH-actie kan er gekozen worden uit een speciaal gemaakte kaart. Voor de vegetariër werd het lekker brood met tapenade, de ander nam zal met mierikswortelsaus, dille en wat groen, heel verfijnd. Het hoofdgerecht voor beiden auberginetaart (een frittata / clafoutis-achtige creatie) met een bijzondere eigengemaakte rabarbercompote, groenten en frites. Tot slot een grand-dessert, dat werkelijk uitblonk door de smaakcombinaties. Een bijzondere chef die zoveel smaaknuances in alle gangen weet aan te brengen!
Nienke B.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Gisteren heerlijk gegeten op het terras van eetcafe Uniek. Inderdaad hele unieke combinaties die qua smaak goed bij elkaar passen. Vriendelijk personeel die uitleg gaf over de ingrediënten op de kaart. Echt een aanrader als je een keer wat anders wil, iets UNIEKs.
Bakkerb .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Vanmiddag een heerlijke High Lunch gehad met mijn moeder. We hebben genoten. Niet alleen s'avonds een smaaksensatie bij Uniek maar ook overdag!

Khl55 .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Wij hebben wederom weer genoten bij uniek.
Dit maal hebben wij vooraf gamba's gehad, waar we netjes een extra bordje en doekjes voor onze handen bij kregen.
Heerlijk en vlot klaar vanuit de keuken.
De bediening was erg attent en konden ons precies vertellen welke wijn het beste bij het gerecht zou passen.
Als hoofdgerecht de runderbavette en Thaise salade. Echte huis gemaakte frietjes erbij, salade en groenten.
Mijn partner en ik hebben genoten.
Gezellige sfeer, heerlijk eten en vriendelijke bediening.
Wij komen zeker weer!