Eetcafé Ugly Duck

Dinsdag en Woensdag 12:00 - 23:00
Donderdag t/m Zaterdag 12:00 - 00:00

Rosalein V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Onlangs hier op de bonnefooi een hapje gegeten op vrijdagavond. Gelukkig waren we op tijd, want een half uur later waren alle tafeltjes bezet. Ugly duck heeft een aparte glutenvrije kaart en zijn duidelijk goed op de hoogte van allergieën. Genoten van een voorafje met nacho's en een hamburger op een glutenvrij broodje. Een heerlijke avond in een sfeervolle entourage, hier komen we nog eens terug!
Kayleighvanvelden .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Ik heb hier op mijn 23ste verjaardag gegeten. Ik ben zeer tevreden over de bediening en de manier waarop er met mijn glutenintolerantie werd omgegaan. Het eten was erg lekker en aangepast aan mijn dieet. Ook de sfeer en uitstraling van het restaurant vond ik goed. Ik ga hier zeker nog een keer eten!
GWGrn .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Na eerdere heel goede ervaringen, sinds lange tijd weer eens hier neergestreken op donderdag 22/9 jl. Helaas bleken er dit jaar geen mosselen te zijn, zonder duidelijke redenen. Jammer want die hadden me een jaar ervoor prima gesmaakt daar. Vervolgens gekozen voor kaasfondue, de bier-variant. Die bleek helaas op dus de wijn-variant gekozen. Tot zover prima bediening en tekst en uitleg.
Karige hoeveelheid groenten (4 stukjes paprika, 1 roosje broccoli en 5 cherry tomaatjes) en een riante mand met brood (goed en lekker brood, dat wel). Intussen ging de heer van de bediening luidruchtig aan het bijvullen achter de bar, wat klonk alsof hij aan het bowlen was met de flesjes. De dame van de bediening daarop aangesproken, die dat vervolgens afdeed met een simpel 'dat moet ook gebeuren'. Toen er uiteindelijk werd afgeruimd, wat erg lang duurde dus had mijn tafelgenoot alle tijd mijn brood op te eten en ik nog te snoepen van zijn frietjes, werd er gezegd dat mijn opmerking over de karige hoeveelheid groenten besproken zou worden met de keuken. Geen mens meer gezien/gehoord, dus toen er geïnformeerd werd naar desserts heb ik korzelig bedankt. Geen tegemoetkoming in de vorm van een drankje oid, terwijl mijn glas al enige tijd leeg was! Bij het afrekenen vroeg de jongeman nog of alles, los van mijn eerdere opmerking, verder naar wens was geweest. Nee dus! Geantwoord dat ik het jammer vond dat er geen terugkoppeling had plaatsgevonden, waarop hij wederom er het zwijgen toe deed. Het leek wel of ze deze donderdag vroeg wilden sluiten, ook al waren we er om ca 20 uur.
Ik ben voorlopig wel uitgegeten en gedronken hier!
Janfam .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Al vele jaren bezoek ik Ugly Duck. De ontvangst en bediening was vriendelijk, maar net een tikkeltje te overdreven. De tafelopstelling is OK en de sfeer is heerlijk ongedwongen, rustig en relaxed. Mijn keus was ditmaal weer eens de klassieker, het Duckstoofpotje. Het rundvlees was heerlijk; de garnituur met prima grote frites, zeer smaakvolle chinese kool en rauwkost was dik in orde. De avond werd afgesloten met een goede kop koffie. Tot een volgende keer.
Machteld V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Regelmatige bezoeker van de Duck,. Altijd lekker eten en een supergoeie sfeer.
De kaart wisselt vaak en er zijn altijd leuke daghappen en een gerecht met bier.
Bediening is vlot en weet wat ze doen.
Erg leuk eetcafe.
Bel52le .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Voldoet volledig aan de verwachtig, klassieke menukaart, en dat klopt met de gerechten, goede koffie ! Behoorlijk druk op zaterdag, maar de bediening loopt correct en redelijk vlot.
Nienke N.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Op donderdagavond hier met ons 2en gegeten. Altijd goede ervaringen bij Ugly Duck, maar nu konden ze ons de tent wel uit kijken. Het voorgerecht werd van tafel gehaald, voor we het op konden eten en na het hoofdgerecht werd ons gemeld "Ik had jullie graag een dessert willen aanbieden, maar de keuken is dicht". Niet echt sprake van service..
Wehes .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Heerlijk gegeten met 5 personen, die ieder een ander gerecht hadden: kaasfondue, stoofpotje, mul, snoekbaars en Thaise curry. Alle gerechten waren lekker, goed geserveerd en genoeg. De huiswijn was ook o.k. Bediening vlot en goed.
Fam. S.
Marjo84 .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Vorige week ben ik uit eten geweest bij de Ugly Duck in de Zwanestraat in Groningen. Het is een gezellig restaurantje en ik kom er wel vaker. Helaas dit keer echt een slechte ervaring en door de waardeloze manier waarop er met mijn klacht werd omgegaan heb ik besloten een negatieve review te schrijven.

Ik had een kogelbiefstuk besteld, well-done. Het biefstuk was echt zo droog dat het bijna niet weg te krijgen was. Gewoon echt niet lekker meer. Toen ik hier wat van zei werd er overlegd met de keuken. De reactie was dat dit nu eenmaal was hoe ze hier de well-done maakten. Ik kon wel een kopje koffie krijgen. Er zijn in het geheel geen excuses gemaakt. Ik werd behandeld als een zeur. Het excuus wat de keuken gaf vind ik (indien het echt zo is dat zij altijd zo hun well-done biefstuk maken) getuigen van onbekwaamheid. Je kan een biefstuk prima well-done bakken zonder dat het een droge lap leer wordt. Je kon zelfs zien aan de structuur van het vlees hoe uitgedroogd het was.

Ik ga niet meer terug naar de Ugly Duck. Dat het een keer mis kan gaan in de keuken begrijp ik. Maar dat ze er vervolgens op deze manier mee omgegaan zijn vind ik belachelijk. Wat is er gebeurd met de goede service?
Chzeut .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Als je in Groningen hebt gewoond weet je dit eetcafe wel weer te vinden als je een dagje Groningen doet. Was druk, gelukkig gingen net twee mensen weg. Niet te ingewikkelde kaart, ik had het stoofpotje (een klassieker) en mijn disgenoot de vegetarische champignon/bier kaasfondue. Ook ruine keuze uit speciale biertjes. Kortom, lekker zoals altijd.
Hansvolvo .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
we waren met zn 5en, en dus de mogelijkheid om een diversiteit van voorgerechten te proberen, dat was goed bevallen en ruim voldoende per portie, ook de hoofgerechten waren goed en smakelijk, mn. de gnocci en sate waren erg lekker, veel friet en groenten kortom lekker en genoeg.
bediening wel wat traag, maar wel zeer vriendelijk
Erick83 .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Na een warme dag werd het tijd voor een hapje eten in de stad. Veel restaurants in de stad bieden tegenwoordig mooie terrasjes aan, waarvan de Ugly Duck er één is. Het terras was op deze dag aanzienlijk uitgebreid, waardoor er voor ons nog een mooi plekje beschikbaar was. De Ugly Duck is een eerlijk eetcafé zonder fratsen, waar geen uitzonderlijke gerechten op het menu staan, maar waar wel voor een goede prijs prima maaltijden worden geserveerd.

Nadat we ons tegoed hadden gedaan aan een verfrissend drankje, besloten we onze honger eerst te stillen met een voorgerecht. We kozen ervoor om wat brood met kruidenboter en pesto te nemen en een schaaltje tortillachips. Beide waren prima van smaak, waarbij vooral het lekkere verse brood mij goed beviel.

Als hoofdgerecht had ik gekozen voor een mixed grill. Deze bestond uit een aantal spareribs, een kleine biefstuk en een kipfilet. De spareribs waren bijzonder mals en waren zelfs met bestek prima te eten. Ook de smaak was goed, al waren ze wel voorzichtig gekruid. De biefstuk die ik rare had laten bakken, bleek precies goed te zijn. Ik geef de voorkeur aan mediumrare gebakken biefstuk, maar mijn ervaring dat restaurants vaak toch de biefstuk te ver doorbakken bleek hier terecht.

De bijgerechten bij de hoofdmaaltijd bestonden uit een bakje groente, wat salade en zoals te verwachten een bak friet. Van alles was meer dan genoeg, zodat er in ieder geval geen tekort was voor mij en mijn tafelgenoten om hiervan te eten. Deze waren allemaal prima van smaak, maar ook niet meer bijzonder dan te verwachten was.

Omdat zelfs na het hoofdgerecht we nog wel wat lustten, kozen we er ook voor om een nagerecht te nemen. Ik koos voor de tiramisu van aardbei en pistache. Deze bleek in combinatie met de extra slagroom een flinke hap te zijn, maar wel erg goed te smaken. Al ben ik meer een liefhebber van de klassieke tiramisu, kon deze variant mij ook zeker bekoren. De enorme hoeveelheid room en slagroom maakte echter wel dat ik met moeite het gehele toetje op kon krijgen. Desalniettemin was het een goede afsluiting van een fijne maaltijd.

Over het geheel gezien was het een prima maaltijd, met nette bediening en een fijn terras in één van de leukere, rustige straatjes van Groningen. Spectaculaire gerechten staan er niet op de kaart, maar alles wat wij kregen was goed van smaak, prima klaargemaakt en ruim voldoende. De bediening was bovendien vriendelijk en behulpzaam. Voor wie van een degelijke maaltijd houdt voor een eerlijke prijs, kan ik dit eetcafé aanbevelen.
LienG .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
Gemiddeld eetcafe zowel qua prijs als qua eten. Op zich redelijk goede daghap, tegen redelijke prijs. weinig vegetarische opties.
Monica O.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Vandaag heerlijk geluncht bij dit eetcafé. Ze hebben een ruim aanbod van lunchgerechten en genoeg keus voor vegetariërs. We hebben een vegetarisch broodje met gegrilde groenten en brie besteld, een broodje met vegetarische kroketten en een puntzak friet. De gegrilde groenten waren heerlijk op smaak gebracht, ook de kroketten waren erg lekker en het brood was heerlijk vers en knapperig. Het enige minpuntje was dat de gerechten iets te veel gezouten waren. Verder een hele gezellige plek om lekker te lunchen en zeer geschikt voor vegetariërs.
Patricia M.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Heerlijk biergerecht gehad. Lekker mals, mediummgebakken biefstuk met Koninck bier en stukjes peer en framboos. Goede prijs 13,80 met lekkere frietjes, warme groenten (rode biertjes) en een salade.

Nagerecht een triffle met peer en hangop. Heerlijk en wederom voor een nette prijs.

Het was het weekend van Eurosonic/Noorderslag kortom erg druk, nog net een plaatsje aan de bar. We kregen snel een drankje en na 15 minuten konden we aan tafel.

Aardige en attente bediening ondanks de drukte! Ik eet graag in dit bruine eetcafé!
Eeffieh .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Al vaker bij de Ugly Duck gegeten maar deze keer viel het bijzonder tegen. De biefstuk, kip en zelfs de frietjes waren droog. Wel vriendelijk bediend en gezellig gezeten.
Kersen .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
We hebben gisteren heerlijk gegeten bij Ugly Duck. We waren met zijn vieren en alle vier enthousiast. De sfeer is heel gezellig; het meisje dat onze bestelling opnam en het eten en drinken serveerde deed dat heel enthousiast en vriendelijk en het eten was echt lekker! Wat ons betreft dus een aanrader. Als voorgerecht hadden we de dagsoep (Hongaarse goulashsoep) en mandje brood met kruidenboter en groene pesto. Hoofdgerechten: gebakken varkenshaasmedaillons omwikkeld met serranoham en daarbij een heerlijke saus; kabeljauw met avocado, garnalen en room en de vis van de maand (Heek). Daarbij friet en salade en warme groente. De witte huiswijn was prima.
Lenneke J.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
Al een aantal keer gegeten en geluncht bij dit gezellige eetcafé. Het is er heel gezellig ingericht en ik krijg er altijd de neiging om er iets nieuws te proberen. De biergerechten zijn er ook erg goed!
Rosalein V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Een gezellig bruin-café met een verrassend goede kaart! Als vegetariër gekozen voor een kleine kaasfondue die niet bepaald doorsnee was, heerlijke pittige kaas met een pepertje erin en diverse groentes om te dippen. Vriendin nam een stoofpotje die ze niet helemaal op kon, kreeg een mooi bakje met de restjes mee naar huis om de volgende dag op te peuzelen. Vriendelijk en vrolijk personeel maakt het sfeertje af. Toegankelijk en vooral niet ingewikkeld.
Edgar V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2014
Tijdens ons bezoek aan Groningen eens gegeten bij eetcafé Ugly Duck. Het eerste wat ons opvalt bij binnenkomst is de muziek, die ons nou niet echt in de stemming brengt voor een lekker avondje uit. Soort hardrock en ook nog zeer aanwezig. We vragen het personeel of ze wat anders kunnen opzetten. Personeel reageert hier zeer adequaat en attent op en verandert de muziek. Wij bestellen een eendeborst en een witvis als hoofdgerecht. Wat we op ons bord krijgen is wel echt middelmatig: de witvis staat krom van de droogte en de eendeborst smaakt laf en heeft een soort rubberachtige substantie. De warme groente is een ondefinieerbaar prutje, waar smaak nog kraak aanzit. enige pluspunt zijn de patatjes: die zijn knapperig en vers.
Al met al gingen we niet echt met het idee naar huis van 'lekker gegeten' maar meer van: 'jammer dat we voor dit eetcafé gekozen hebben' . Maar je kunt er een keer naast zitten, gelukkig was het niet echt duur: rond de €35,- voor 2 hoofdgerechten en drank. Geen aanrader, deze ugly duck.