Eetcafe 't Sand

Kerkstraat 5 2042 JC Zandvoort Nederland Kaart

Over restaurant Eetcafe 't Sand

Vlak naast de zee

Restaurant ‘t Sand is gelegen in het centrum van Blankenberge, op steenworp afstand van de zee. Hier kun je terecht voor een kop koffie, een frisse salade, een stevige lunch of een uitgebreid diner. Eigenlijk voor alles wat je hartje begeert dus. Door het enthousiasme van de bediening voel je je hier direct thuis en kun je onbezorgd van een avondje uit genieten!

Meer informatie over restaurant Eetcafe 't Sand

Sjonnie33 .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Op een winderige dinsdag hier prima gegeten... Verassende kaassoep prima gebakken kabeljauw..... Een klein puntje van aandacht zou de gepofte aardappel kunnen zijn deze was helaas niet warm... Knusse zaak met prima vlotte bediening, gewoon een kwalitatief goed eetcafe.... Tot ziens
Helena V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Heerlijk eten, de kaart in simpel echt eetcafe eten, maar het is heerlijk bereid en duidelijk van goede kwaliteit!!.
Wij komen hier nu geregeld eten
Gerben H.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Top gegeten met gezin. Moesten wat langer wachten maar wat zeker de moeite waard. Geen bijzondere kaart maar wel goed bereid
Geertjewessel .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Met de familie zijn wij daar afgelopen maand wezen eten & we hebben een hartstikke gezellige avond gehad. De voorgerechten zijn allemaal heel erg lekker, wij konden bijna niet kiezen !
De hoofdgerechten vond ik wat simpel maar alles wat iedereen had besteld was erg lekker.
Wat wij vooral erg lekker vonden was de cremebrulée, deze was echt heerlijk!
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Vrijdag jl., 26 juni 2015, met mijn geliefde hier in dit gezellige eetcafé in Zantvoort gegeten. Het was fraai, redelijk warm weer, waardoor de terrasdeuren wijd open stonden. Wij hadden de ongelooflijke mazzel dat we juist daar (binnen) mochten plaatsnemen. Daardoor hadden we een heerlijk zicht op het terras en het drukke voetgangers- en fietsverkeer dat gedurende ons verblijf in de avond daar plaatsvond. Topgezellig dus!
Uiteraard namen we voorafgaand aan het diner een drankje. In het geval van mijn partner was dit een zoete witte wijn, die kennelijk prima smaakte, want later op de avond nam ze er nog een. Ik ging als (speciaal)bierliefhebber voor La Chouffe. Een bier dat qua smaak heel erg dicht bij een tripel komt, vind ik.
We maakten dankbaar gebruik van een Social Deal voucher. Tot op heden heeft dit ons geen enkele teleurstelling opgeleverd. Ook dit eetcafé voldeed volledig aan onze verwachtingen.
We begonnen ons diner met gamba’s al pil pil voor mijn tafelgenote en een klassieke carpaccio voor mijzelf. “Pil pil” deed de naam eer aan, want de garnalen werden sissend heet opgediend. De smaak was volgens mijn vriendin ook buitengewoon heerlijk. De carpaccio was ook prima, met (huisgemaakte) pesto, Parmezaan, pijnboompitten, rode ui en diverse slasoorten, waaronder rode, en tomaat. Echter geen rucola, dat een beetje als standaard ingrediënt geldt. Deed echter aan de smaak geen afbreuk, want de carpaccio was in al zijn eenvoud gewoon goed te noemen.
Voor het hoofdgerecht had mijn lief haar keuze laten vallen op de sliptong. Hiervan kreeg zij twee flinke exemplaren, voorzien van citroen en een rauwkost salade met o.a. komkommer en verschillende slasoorten. Volgens haar waren de vissen prima op smaak en goed gebakken. Als vleesliefhebber besloot ik uiteraard om de biefstuk te nemen. Er werd keurig gevraagd hoe ik deze gebakken wilde hebben (medium) en zo werd hij ook opgediend. Bleek een prima stuk vlees te zijn zonder zenen, en zeer mals en sappig. Daarbij werden sperziebonen en rode en gele paprika geserveerd. Eenvoudig maar gewoon heel erg lekker. Tevens werden wij voorzien van heerlijke (Belgische) dikke frites met een bakje mayonaise. Tijdens het hoofdgerecht nam ik nog een La Chouffe en mijn disgenote bruiswater.
Voor het dessert waren wij eensgezind: beiden lieten wij ons vergasten op een Dame Blanche. Hierbij gaf mijn prinses aan dat ze geen slagroom lust en daaraan werd keurig gehoor gegeven, daar waar het meestal in de haast misgaat. Zo niet hier. Keurig! Het ijs (twee bollen vanille) was van een uitstekende kwaliteit en overgoten met een lekker warme chocoladesaus. Daarbij kreeg ik wel slagroom met een kletskop. De slagroom was naar mijn idee een beetje aan de (te) slappe kant, maar smaken verschillen nu eenmaal. Maar voor mij persoonlijk mag de slagroom wat body hebben, dus steviger zijn.
We sloten de avond af met een verse muntthee.
Kortom, de prijs/kwaliteitsverhouding scoorde voor ons een heel vette tien.
In de bediening stond slechts één jongedame, maar zij leek geen enkele moeite te hebben met het tijdig opnemen van bestellingen en het uitserveren van de gerechten. Ze was dus buitengewoon oplettend en handelde snel. Klasse!
Na het eten hebben we tot slot nog even een wandelingetje door het knusse Zantvoort gemaakt, want daar nodigde de sfeer en het weer wel toe uit.
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
Met twee SD-vouchers op een echte winteravond het nieuwe en verrassend gezellige en knus ingerichte Sand binnengestapt.
Jongeman in de bediening zeer attent, vriendelijk en bovenal kalm.

Als voorgerecht uiensoep, recht toe recht aan, niet spannend.
Als hoofdgerecht beiden ook hetzelfde, zalm. Royaal stuk, goed op de huid gebakken en toch zacht/sappig; bijbehorende groente bestond alleen uit groene (sperzie?!)bonen, terwijl we op andere plekken minimaal 2 soorten gewend zijn (worteltjes bijvoorbeeld).
Bijbehorende frietjes (dik gesneden) goudgeel gebakken, tikje aan de droge kant, maar goed te doen.
De kok moet echter leren een goede dikke pannenkoek met body te bakken, zoals je gewend bent van pannenkoekenhuizen; hier was de pannenkoek als kindermenu te dun (deed denken aan pita-broodje) en te droog. Lijkt me niet moeilijk dit te verbeteren.

Als dessert creme brulee. De creme was smakelijk, maar de (zeer jonge) kok moet nog even oefenen met de brulee, want de krokante, gecarameliseerde laag kwam niet uit de verf (deels nog niet-gecarameliseerde suikerkorrels).

Rode huiswijn vond ik persoonlijk wat aan de zoete kant.
Brood met aioli, die we extra besteld hadden buiten de voucher om, was qua hoeveelheid brood royaal. Olijftapenade lekker, maar knoflook/aioli iets teveel mayonnaise-achtig naar onze smaak.

3-gangen keuzemenu voor 22.50 euro (met keus uit aantal opties voor voor-, hoofd, en nagerecht) is te doen, maar moet zeker niet hoger worden op basis van wat wij gegeten hebben.
Een kijk in de menukaart toonde voorgerechten, die geprijsd waren op 11 euro; nou lijkt me dat wat hoog, alhoewel we deze (carpaccio etc) nog niet geproefd hebben.

Als de jonge kok (hij moet ook wel de kans krijgen, maar wel begeleiding nodig) zich verder bekwaamt, is deze plek zeker de moeite waard, sowieso met bovengenoemd keuzemenu, aangezien de plek dus wel sfeer heeft en mooi is ingericht.