Eetcafé 't Pleintje

Meer informatie over restaurant Eetcafé 't Pleintje

Jouw recensie over het restaurant Eetcafé 't Pleintje

Eter2012 .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Komen er al jaar of 10. Prima eten, zowel kwaliteit als kwantiteit en bovenal prima medewerkers. Gaat zo goed dat reserveren een must is.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Zoals gewoonlijk een prettige sfeer in dit Strijps eetcafe.
Goede en vlotte bediening. Meer dan voldoende betaalbare à la cart en weekmenukeuzes.
Zeker voor herhaling vatbaar. Tot gauw!
Ad V.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Was heel erg verbaasd toen ik laatst een recensie over een van mijn vaste eetadressen in Eindhoven wilde schrijven dat Eetcafé 't Pleintje aan het Sint Trudoplein nog niet op de website van IENS stond. Meteen aangemeld en vandaag mijn ervaringen van de laatste keer dat ik er met zoon, schoondochter en dochter heb gegeten opgetekend. Een sfeervol eetcafé met een apart en ruim eetgedeelte en een zitgedeelte voor de bar waar je met maximaal 4 personen per tafel in wat comfortabelere stoelen ook gezellig kunt eten. Zomers ook een gezellig terras met zicht op de kerk aan de overkant. 't Pleintje heeft zowel een uitgebreide lunch- als dinerkaart om a la carte te eten, maar je kunt er ook voor een weekmenu of weekspecialiteiten kiezen. De twee dames gingen zoals bijna altijd ook dit keer weer voor de overheerlijke carpaccio van ossenkaas als voorgerecht. De mannen beide voor de scampispiesjes in lekkere oestersaus vergezeld van knapperig gebakken ontbijtspek, een verrukkelijke combi. De dames vervolgden ditmaal met de iets lichtere visgerechten, schoondochter koos voor de scholfilet in dillesaus en dochter voor de tongrolletjes met Hollandse garnaaltjes. De mannen ook nu weer eensgezind voor de beroemde saté van varkenshaas met eigengemaakte satésaus. Alle gerechten zoals altijd rijkelijk voorzien van knapperig verse salade en de bekende grote verse frieten mét. De porties zij er altijd zo groot dat een 3 gangen etentje hier veelal teveel wordt.
Wel ben ik benieuwd hoe lang ze hier het steeds voortreffelijk getapte glaasje Dommelsch kunnen blijven tappen, nu de brouwerij in ander handen is overgegaan. De dames hielden het overigens bij de goed op temperatuur zijnde frisse witte huiswijn. 't Pleintje blijft een echt 'terugkomertje' wanneer je even knus ergens uit eten wil gaan en dan niet voor een restaurant maar voor een eetcafé kiest. Blijf zo doorgaan dames!