Eetcafé 't Havengat

Haven 64 1131 ES Volendam Nederland Kaart

Over restaurant Eetcafé 't Havengat

Volendamse gastvrijheid

Stap in een huiskamersfeer en geniet van een heerlijk etentje met fantastisch uitzicht over het IJsselmeer. De prachtige locatie aan de haven van Volendam is een echt pareltje. ‘T Havengat is een bekende in dit dorp. Je kunt hier tijdens lunch en diner genieten van authentieke en eigentijdse gerechten, midden in het bruisende hart van Volendam. Kom snel langs!

Meer informatie over restaurant Eetcafé 't Havengat

• : Parkeerplaats

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Wi-Fi
Voordelig
KittyDeGraaf .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Hier per toeval beland, nadat we eigenlijk bij Spaander wilden eten. Daar stonden we minutenlang te wachten na binnenkomst, en uiteindelijk maar weggegaan omdat er geen personeel was. Daarna nog Cathrien geprobeerd, maar dezelfde ervaring: ongeïnteresseerd personeel en bovendien vreselijk licht, deed erg ongezellig aan. In het Havengat uiterst vriendelijke ontvangst (zo voelde het na de eerdere ervaringen die avond in elk geval). Heerlijk gegeten, bediening kwam vragen of alles naar wens was en lette goed op of we nog iets wilden drinken. Inrichting heel gezellig en warm, zéér schone toiletten etc. Komen hier zeker nog terug. Prijzen heel redelijk, de moeite waard.
Semra A.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
We waren een half uur te vroeg, dit was geen probleem. Het eten was niet verkeerd, maar weinig gekruid. We hadden de dagschotel; de pasta met garnalen in kreeftsaus. Er hadden wel wat meer garnalen ingemogen. Verder weinig op te merken en zeker voor herhaling vatbaar.
Pieterdeboer1990 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Heb hier vorige week aan het einde van de vakantie gegeten en heb de vis van de dag genomen. Het was een overheerlijk diner waarbij niets ontbrak. Daarbij was de bediening ook heel vriendelijk en is het 'decor' met uitzicht op de haven van Volendam ook heel mooi :)
Jeanne V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Gereserveerd via iens. Toen we daar kwamen was onze reservering niet bekend maar er was wel plaats. Mooi uitzicht over het water. De drankjes kwamen snel. Toen hield het echter even op. Een moesten zelf om de kaart vragen, na een tijdje of we aub mochten bestellen. De kalfssukade was lekker maar werd geserveerd op een nog niet gedekte tafel. De bediening was niet best dus. Komen hier niet nog een keer.
Kvic .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Tijdens een bezoek aan Volendam bij 't Havengat terecht gekomen. We zaten op het terras met zicht op de haven. Een fijne plek in het zonnetje om de hordes toeristen op de Dijk te bekijken. We begonnen met capucino waarbij het lepeltje in het schuim bleef staan, top dus en zeker op zo een toeristische lokatie. Vervolgens ook voor de lunch gebleven. De club sandwich kip was top. Goed van smaak en een meer dan royaal belegd broodje. Het personeel is vriendelijk en vlot, het interieur sfeervol en de toiletten opvallend schoon en ruim gelet op de grote hoeveelheid gasten die er gebruik van maken. Aanrader als je Volendam bezoekt!
Corineansing .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Leuke sfeer, goede bediening, lekker eten voor goed prijs. We waren er net op het moment ombouwen naar cafe; dat was enige minpuntje. Verder prima!
Koen K.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Gezellig etentje gehad in Volendam. Vanaf ons tafeltje konden we de haven inkijken. Het enige minpuntje was dat de vis van de dag, in ons geval de zalm, erg zout was.
Quicky55 .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Heerlijke spareribs gegeten in een beregezellig eetcafe .
Als ik ooit weer in Volendam kom zal ik zeker hier weer gaan eten...
Adriaandebruin .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Eten aan de haven in Volendam. Het was een top ervaring. De 'specialiteit' spareribs genomen en ze waren inderdaad overheerlijk. Aardig personeel, opzich niet duur voor de kwaliteit en mooie omgeving. IK kom zeker terug!
Verboom .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Erg lekker gegeten. Goed stuk vlees en goede service. Het is een rumoerig eet café en we zaten op een kruk. Het eten is beter dan de tafel. Mooi uitzicht wel op de haven.
Sandervdsluijs .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Met twee personen hier gegeten op zaterdagavond; een leuke plek met prachtig uitzicht over het water. Mijn tafelgenoot bestelde de steak, die prima was klaargemaakt en zelf had ik malse kippendij met truffelsaus en ravioli, wat eveneens uitstekend smaakte. Op een gegeven moment merkten we dat de bediening wat gehaast werd en dat had te maken met een feest in het café gedeelte beneden, want gasten die iets later dan wij binnenkwamen kregen te horen dat de keuken om half negen dicht zou gaan. Op een gegeven moment zaten wij nog met z'n tweeën boven en leek het of iedereen dat vergeten was. Uiteindelijk maar besloten om beneden af te rekenen. Overigens verdient de bediening ook een pluim omdat uit onze drankjes duidelijk bleek dat we nog auto moesten rijden en er nog even extra werd geattendeerd op de alcohol die in een van de nagerechten was verwerkt.
Sverre G.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Vriendelijke ontvangst, prijs kwaliteit was goed! Nacho's gegeten bij aperitief - waren lekker warm, met genoeg cheddar en sausjes. Hoofdschotel ribbetjes friet - vlees valt van het botje, goede - niet te pikante kruiding. Iemand anders de hertenbout gegeten- verzorgd en lekker! Vriendelijk, niet opdringerig personeel, gezellig! Gewoon gaan zou ik zeggen en genieten ..... Dank je wel havengat...ons zie je zeker nog terug!
Hermes5 V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Gegeten met 4 personen op zaterdagavond. Niet gereserveerd maar dat was geen enkel probleem. Zeer gastvrije en vriendelijk bediening. Tafel voor het raam op de eerste verdieping met uitkijk op IJsselmeer met verrekijker op tafel! Heerlijke amuse van lauw warme rosbief op bedje van peen en aardappel. Voorgerecht vistrio: verse sla, zalm, paling en hol.garnalen in een heerlijke dressing. Bij de wijn werd een glas water geserveerd. Hoofdgerecht o.a. kabeljauw met garnalensaus, prei en roseval aardappel. Erg smakelijk en ruime portie. Spareribs van partner zeer mals en lekker.
Irish koffie viel wat tegen; geen dunne room maar (koude) gespoten slagroom in het glas. Goede sfeer, niet toeristisch, erg gastvrij en vriendelijk personeel en dat voor een dorp dat aan het einde van een werkweek toch minstens een beetje "toeristenmoe" moet zijn! Kunnen ze in de randstad nog een voorbeeld aannemen! Aanrader!
Diana A.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
We hebben boven gezeten waar je gezellig kunt zitten.
Het eten was lekker, eerlijk en vers.
De bediening is aardig. Moesten wel lang wachten op ons eten.
Peterandriesschoute .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
Wij hebben 29 september hier gegeten en de kwaliteit en de service waren uitstekend.
Daarna nog van een drankje aan de bar genoten.
Prima sfeer en gaan zeker weer terug als we in de buurt zijn.
Janpeterbiels .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
wij komen vaak in volendam en dit keer was het havengat aan de beurt met het eten. Het eten was heel erg lekker. De gerechten worden bediend met genoeg salade. Aardappel en meer om verdere honger na het diner te voorkomen (niet dat het te weinig was). We hadden de biefstuk en de spareribs. Ook had ik mijn portomonee laten liggen in die zaak per ongeluk. Wat bleek. ze hadden hem gevonden en belde me na 10 min al op of de portomonee van ons was (via onze bank). Heel eerlijke mensen dus ook nog eens. Daarbij een plek aan de haven die niet minder dan een 10 verdient.
Marianna65 .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Prettige sfeer, prima bediening, mosselgerecht smaakte ons erg goed. Alleen enigszins jammer dat er vlak bij het eetcafé nogal wat 'geluidsoverlast' was van een jongerencafé.
Yvonne B.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Gezellig eetcafe aan de haven van Volendam. Vissoep en mosselen heerlijk. Heeft de sfeer van een bruin café zonder overdadige toeristische uitstraling. Muziek helemaal top!
Ronald M.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Het eetcafé ligt prachtig aan de haven van Volendam met uitzicht over de haven en het ijsselmeeer. De bediening is vlot en attent. Bij het broodje paling zijn ze wel zuinig met de paling. De clubsandwich is heerlijk, met vers gebraden kip, al wordt het niet als een echte clubsandwich geserveerd, je krijgt twee broodjes naast elkaar in plaats van de klassieke stapel met een prikker erdoor. De salade met zalm, paling en garnalen is prima, maar niet heel bijzonder.
Chrislansing .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Afgelopen vrijdag in het havengat gegeten. Heb de spareribs genomen waarvan ze al zeiden dat het hun specialiteit was. Niets bleek minder waar. Het vlees viel van het botje en was ongelooflijk lekker! De bediening die overigens heel vriendelijk is krijgt van mij ook een vette 10. De locatie aan de haven is daarbij ook geschikt voor een volmaakte avond.