Eetcafé ’t Draeckje

Hellestraat 51 3811 LK Amersfoort Nederland Kaart

Over restaurant Eetcafé ’t Draeckje

Rijke historie en een smaakmakende kaart

t Draeckje is een eetcafé waar je gezellig een borreltje kunt drinken, maar ook een feestje kunt geven. Daarnaast kun je hier ook lekker lunchen en 's avonds een hapje eten. Een absolute aanrader in Amersfoort! de kaart is misschien niet uitgebreid, maar daardoor zijn alle producten extra vers en wordt er met enorm veel liefde en passie gekookt.

Let op! De Albert Heijn actie is alleen geldig in combinatie via https://www.ahrestaurantactie.nl/

Meer informatie over restaurant Eetcafé ’t Draeckje

Zaterdag

• Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Astrid321 .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Er hangt een gezellige sfeer in het eetcafé. Vriendelijk personeel en lekker gegeten. Als het lekker weer is, kun je hier ook leuk buiten zitten.
amerzon .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Met AH actie hier voor het eerst gegeten. Het is een bruin café met alles wat daarbij hoort (muziek, decoraties) moet je van houden.
De soepen vielen tegen; de tomatensoep had een verdachte pakjes-smaak met stukken rode paprika! De groentesoep was een zoute, slappe bouillon met onduidelijk julienne (knolselderij, courgette?) beide soepen geflankeerd door een schijfje stokbrood met gedroogde tomaat en gesmolten kaas. Vettig, een smakelijk stukje brood zonder poespas was beter geweest.

De haas saté van de grill was goed: mals, goede saus, royaal vlees met een eenvoudige toefje sla. Het toetje is wel heel erg simpel (en voor 5 euro te duur) : 3 kleine bolletjes vanille ijs met 3 kleine toefjes slagroom, maar op een koud (!) schaaltje, dàt dan weer wel.

Als je van cafésfeer en een snelle hap houdt is 't Draeckje prima, wil je een aangenaam culinair avondje uit eten, dan is dit niet de juiste plek.
De dame in de bediening had het druk met drinkers en eters. Niet echt handig dat je om te pinnen achter de bar moet zijn, mij te privé.
Graag wil ik even reageren op u commentaar,wat wij nu zo jammer vinden is dat bij het vragen of alles naar wens is als reactie krijgen PRIMA,betreft de soep had ik graag eerder gehoord zodat u bij mij een kijkje kon nemen in de keuken hoe de soep vers gemaakt wordt,PAPRIKA?in tomatensoep-COURGETTE ?.
Betreft het pinnen had u anders ook achter de bar kunnen doen met ongeveer 60 ogen in uw rug vandaar dat wij dit in ons PRIVE STUKJE doen.
DRUKTE ? we zijn blij dat het niet alleen om de actie`s gaat.
Betreft een culinair hoogstandje moet u niet bij een Eetcafe zijn maar bij een sterrenrestaurant.

Met vriendelijke groet Jan.
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Dankzij de AH actie dit restaurant ontdekt. Met veel plezier gegeten, we komen hier zeker nog een keer terug. Gezellig restaurant met een leuke sfeer. Zeer persoonlijke bediening en goede service. Restaurant voelde echt aan als een gezellige huiskamer. De kaart is niet super uitgebreid, maar wat we hadden was allemaal wel erg lekker, en nodigt uit de andere gerechten één voor één af te gaan. Vooraf hadden we mild gekruide tomatensoep met een vers afgebakken stokbroodje kruidenboter. Als hoofdgerecht een heerlijke biefstuk vd grill met een erg lekkere pepersaus, en een ruime portie mooie spareribs met lekker veel vlees er aan. Lekker gekruide frietjes er bij en een salade on-the-side met een aangenaam pittige dressing. Als dessert ijs met boerenjongens en slagroom. Het was allemaal precies goed! We komen hier zeker nog een keer terug, AH zegels of niet.
Hans_Niwg .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Donderdagavond met mijn vrouw en mijn ouders via de ah-actie een hapje gaan doen bij 't Draekje. Het weer was prima, dus eerst even een paar drankjes genuttigd op het terras. Mijn vrouw wilde graag een Aperol spritz, maar dat stond niet op de drankkaart. Verder was er keuze tussen verschillende biertjes op de tap en wijn, dus gewoon genoeg, maar zonder exotische keuzes. Binnen gegeten, heerlijk! Carpaccio vooraf voor allemaal, een biefstuk met saus (flink formaat en prima gebakken), kipsaté (ook heerlijk) en tweemaal cordon bleu (lang niet gegeten en was tweemaal heerlijk bevonden). Dessert werd zonder problemen aangepast buiten de kaart in plaats van toetje een koffie met appelgebak, verder tweemaal wafel met kersen (zalig). De bediening liet wat op zich wachten, maar toen het eenmaal rustig werd, werd duidelijk dat een tijdelijk bezettingsprobleem hiervan de oorzaak was. Het totaal beeld is dat het een gezellig eetcafé is met leuke eigenaren en zeker een aanrader om nog eens lekker te gaan eten en drinken.
Linda L.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Leuk stadscafé, wel te weinig personeel maar daardoor was het personeel NIET minder vriendelijk. Ze maakte nog met iedereen een praatje, leuk om te zien. In de keuken stond degene ook alleen, we hebben heerlijk gegeten en was allemaal snel bereid. Zeker een aanrader om hier te gaan eten!
Titiabosklopper .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Het personeel was erg vriendelijk en we werden snel geholpen. Vooraf hadden we een heerlijk romige mosterdsoep en een broodplankje, op het broodplankje lagen wel 8 stukjes voor 1 persoon.
Als hoofdgerecht een schnitzel met champignon roomsaus, deze was lekker zacht. Saté van de haas was heerlijk mals.
Als toetje een dame blanche, 3 bolletjes met slagroom en lekkere chocoladesaus.
We bleven langer zitten omdat het zo gezellig zat.
Een echte aanrader!
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
ik had de rib-eye van de grill besteld, medium rear, en heb nog nooit ergens zo'n perfecte rib-eye voorgeschoteld gekregen, ook de sate van de haas van mijn partner was heel erg lekker.
Verse tomatensoep vooraf en heerlijk ij toe, plus een prima bediening wat kan een mens nog meer wensen!
MarinaH .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Gister met AH actie bij dit restaurant gegeten. Sympathiek is dat je van de hele kaart kan kiezen en gewoon duurste 3 gangen diner betaald muv enkele dingen waar een surplus op zit.
Het eten is qua kwaliteit goed maar eenvoudig bereid: carpachio wel eens lekkerder gegeten (hier heel basic zonder stokbroodje en pesto), vlees zonder soesa, beperkt beetje salade op het bord en genoeg friet met saus als bijlage.
De keuken had het volgens zeggen te druk. met als gevolg: wij hadden gereserveerd rond 8 uur en het duurde meer dan 45 min voor we een drankje hadden en ruim een uur voor we het voorgerecht hadden. Ook het hoofdgerecht vroeg weer lange wachttijd.
Kan dus beter want het heeft leuke ligging en leuke ambiance.
Miesja13 .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Eten was heerlijk. Groentesoep lekker, carpaccio ook en stokbrood kruidenboter ook. Alle vier hadden we saté en die vonden we allevier erg lekker. De sla erbij zag er smakelijk uit, maar was niet onze smaak: gemarineerde tomaat en fetakaas. Zeker een aanrader om hier een keer te gaan eten.
Vanbeers2002 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Wij hebben op deze locatie een heerlijk 3 gangen menu gegeten!
De bediening was erg vriendelijk.
Dus een rede om nog eens terug te komen.
Annemarieotter1969 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Alles was lekker.
De ambiance was ook voortreffelijk.
Voor herhaling vatbaar.
En zeker aan te bevelen naar anderen
heb geen verdere opmerkingen
Edwin W.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Gisteren met de AH actie bij 't Draeckje gegeten. Nog lekker buiten in het zonnetje kunnen zitten. Tomatensoep, slibtong(2) en Dame Blanche besteld. Tomatensoep was lekker, één slibtong was prima, de ander was wat droog. De Dame Blanche stelde niet veel voor en het ijs 'zwom' al een beetje. Bediening was erg vriendelijk. Leuk voor één keer.
Caroline B.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Heerlijk gegeten! Toetje met vers gebakken wafel was het allerlekkerste. Alles was versgemaakt. Restaurant is klein maar gezellig!
Denny1608 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Het eetcafe 't Draekje is een erg gezellig eetcafe wat niet al te groot is. Het personeel is zeer vriendelijk. Vooraf had ik tomatensoep en die was prima, als hoofdgerecht had ik saté die was erg lekker en als dessert had ik een warme wafel met kersen en ook die was lekker. Dit is zeker een eetcafe waar ik nog eens terug kom.
E.m.damen .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
We zaten lekker buiten te eten! Het eten was prima, heerlijke malse biefstuk ,een warme wafel met ijs en slagroom zeker aan te bevelen!
Tessakroon .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Heerlijk met z'n tweetjes gegeten bij t Draeckje. Je proeft dat alles vers word gemaakt. Sfeer is precies hoe een eetcafé hoort te zijn. Goede ligging direct in het centrum, parkeergelegenheid op steenworp afstand. Wij komen zeker terug!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Prima resraurant, nette en vlotte bediening. Voldoende te kiezen en goed eten. Wij hadden een vrij te kiezen 3 gangen menu via de ah actie en alles was goed.
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Een (h)eerlijk eetcafé zoals een eetcafé hoort te zijn. Een lekker terras in de zon, een uitermate vriendelijke stel dat de tent runt. Goed eten en prima porties. Over het wisselen van een dessert voor een likeurtje werd totaal niet moeilijk gedaan ondanks dat we een combinatiedeal hadden. Geen gedoe met een wijnkaart met 20 keuzes, gewoon 1 goede witte en rode en diverse lekkere bieren. Wij komen zeker hier terug!
Ik4 .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Super vriendelijk personeel. Kleine kaart maar de gerechten waren super lekker en smaakvol opgediend. Zeker voor herhaling vatbaar.
JJennekeC .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Afgelopen donderdag echt heerlijk gegeten hier! De carpaccio; heerlijk van smaak. De biefstuk; perfect, kan er geen ander woord voor bedenken. De frieten; gekruid, erg lekker. De Dame Blanche; mmmmmmm.
Tel hier bij op de prettige bediening, de relaxte sfeer en een prima prijs-kwaliteits-verhouding: echt een aanrader dus !!!!! Wij gaan hier vaker komen!