Eetcafé ’t Draeckje

Hellestraat 51 3811 LK Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant Eetcafé ’t Draeckje

Rijke historie en een smaakmakende kaart

t Draeckje is een eetcafé waar je gezellig een borreltje kunt drinken, maar ook een feestje kunt geven. Daarnaast kun je hier ook lekker lunchen en 's avonds een hapje eten. Een absolute aanrader in Amersfoort! de kaart is misschien niet uitgebreid, maar daardoor zijn alle producten extra vers en wordt er met enorm veel liefde en passie gekookt.

Let op! De Albert Heijn actie is alleen geldig in combinatie via https://www.ahrestaurantactie.nl/

Meer informatie over restaurant Eetcafé ’t Draeckje

- Bar 11:30 - 23:00
Zaterdag
Diana H.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Werd aangegeven dat er geen personeel genoeg was en dat het lang kon duren....toen ik zei dat we voor de ah actie kwamen Rolde ze met de ogen.....later herstelde ze wel en werd ze weer vriendelijk. Het eten was goed!
dick V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Is ons erg goed bevallen, als wij Groningers weer in Amersfoort moeten zijn, gaan we er zeker weer heen. Er hangt een prettige sfeer.
Wout F.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Weer heeeeerlijk en gezellig gegeten, helemaal top. Vriendelijke bediening en lekker eten, wat wil een mens nog meer? We komen zeker nog eens terug.
harryvanderwerf5 .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Eet café 't Draekje is een gezellig eetcafé in Amersfoort. Jan en Rini hebben het goed veer elkaar. Er hangt een ontspannen en gezelligecsfeer. Het eten eten is van een goede kwaliteit . We hadden vooraf een hele lekkere Tomatensoep . Als hoofdgerecht hadden we kipsate en saté van de haas. Deze was voortreffelijk van smaak. Het nagerecht was ijs. Deze drie bolletjes met slagroom waren voor ons teveel.
Al met al een aanrader om daar te gaan eten.
mariad .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Na reservering met AH bonnen werden we teruggebeld dat die avond een avond was voor ambtenaren en er eigenlijk geen gelegenheid was voor de AH actie. Aangezien we die avond naar een uitvoering van Hans Liberg gingen, werden we toch vriendelijk uitgenodigd om te komen.
Ze wilden onze avond niet bederven.
Het was een gezellige avond!
Esther B.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
De gerechten zijn eenvoudig,daar hoef je niet voor naar een restaurant/eetcafe. Kwaliteit niet optimaal.Bediening was wel super.Vlees was behoorlijk zwart.
YnnekeSuder .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Gezellig en levendig eetcafé. Het eten is net iets duurder dan gemiddeld, en valt daarom iets tegen. Voor een eetcafé wel okee.
wout D.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
heel gezellig en goed eten het voor gerecht is van de kaart niet en paar gerechten maar alles van de kaart het hoofdgerecht is heel goed en ook van de kaart maakt niet uit wat je eet je besteld gewoon van de kaart voor herhaling vatbaar
martinverhoeven .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Wij kenden het Draeckje niet. In onze beleving was het een kroegje. Hoe het anders is hebben wij nu ervaren.
Wij hebben heerlijk gegeten in een leuke ambiance. De ontvangst was hartelijk, alsof ze op ons zaten te wachten. Met regelmaat maar zeker niet vervelend werd ons de vraag gesteld of alles naar wens was. En dat was het zeker.
Erg aan te raden en wij komen er zeker nog eens terug !!
Caitlin D.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Zo'n twee weken geleden hier heerlijk gegeten! Een stokbroodje met kruidenboter en een heerlijke erwtensoep samengedeeld als voorafje. De saté van de haas en de spareribs waren super lekker! Als laatst nog samen een wafel en een bakje koffie. Komen hier graag nog is terug!
Astrid321 .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Er hangt een gezellige sfeer in het eetcafé. Vriendelijk personeel en lekker gegeten. Als het lekker weer is, kun je hier ook leuk buiten zitten.
amerzon .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Met AH actie hier voor het eerst gegeten. Het is een bruin café met alles wat daarbij hoort (muziek, decoraties) moet je van houden.
De soepen vielen tegen; de tomatensoep had een verdachte pakjes-smaak met stukken rode paprika! De groentesoep was een zoute, slappe bouillon met onduidelijk julienne (knolselderij, courgette?) beide soepen geflankeerd door een schijfje stokbrood met gedroogde tomaat en gesmolten kaas. Vettig, een smakelijk stukje brood zonder poespas was beter geweest.

De haas saté van de grill was goed: mals, goede saus, royaal vlees met een eenvoudige toefje sla. Het toetje is wel heel erg simpel (en voor 5 euro te duur) : 3 kleine bolletjes vanille ijs met 3 kleine toefjes slagroom, maar op een koud (!) schaaltje, dàt dan weer wel.

Als je van cafésfeer en een snelle hap houdt is 't Draeckje prima, wil je een aangenaam culinair avondje uit eten, dan is dit niet de juiste plek.
De dame in de bediening had het druk met drinkers en eters. Niet echt handig dat je om te pinnen achter de bar moet zijn, mij te privé.
Graag wil ik even reageren op u commentaar,wat wij nu zo jammer vinden is dat bij het vragen of alles naar wens is als reactie krijgen PRIMA,betreft de soep had ik graag eerder gehoord zodat u bij mij een kijkje kon nemen in de keuken hoe de soep vers gemaakt wordt,PAPRIKA?in tomatensoep-COURGETTE ?.
Betreft het pinnen had u anders ook achter de bar kunnen doen met ongeveer 60 ogen in uw rug vandaar dat wij dit in ons PRIVE STUKJE doen.
DRUKTE ? we zijn blij dat het niet alleen om de actie`s gaat.
Betreft een culinair hoogstandje moet u niet bij een Eetcafe zijn maar bij een sterrenrestaurant.

Met vriendelijke groet Jan.
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Dankzij de AH actie dit restaurant ontdekt. Met veel plezier gegeten, we komen hier zeker nog een keer terug. Gezellig restaurant met een leuke sfeer. Zeer persoonlijke bediening en goede service. Restaurant voelde echt aan als een gezellige huiskamer. De kaart is niet super uitgebreid, maar wat we hadden was allemaal wel erg lekker, en nodigt uit de andere gerechten één voor één af te gaan. Vooraf hadden we mild gekruide tomatensoep met een vers afgebakken stokbroodje kruidenboter. Als hoofdgerecht een heerlijke biefstuk vd grill met een erg lekkere pepersaus, en een ruime portie mooie spareribs met lekker veel vlees er aan. Lekker gekruide frietjes er bij en een salade on-the-side met een aangenaam pittige dressing. Als dessert ijs met boerenjongens en slagroom. Het was allemaal precies goed! We komen hier zeker nog een keer terug, AH zegels of niet.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Donderdagavond met mijn vrouw en mijn ouders via de ah-actie een hapje gaan doen bij 't Draekje. Het weer was prima, dus eerst even een paar drankjes genuttigd op het terras. Mijn vrouw wilde graag een Aperol spritz, maar dat stond niet op de drankkaart. Verder was er keuze tussen verschillende biertjes op de tap en wijn, dus gewoon genoeg, maar zonder exotische keuzes. Binnen gegeten, heerlijk! Carpaccio vooraf voor allemaal, een biefstuk met saus (flink formaat en prima gebakken), kipsaté (ook heerlijk) en tweemaal cordon bleu (lang niet gegeten en was tweemaal heerlijk bevonden). Dessert werd zonder problemen aangepast buiten de kaart in plaats van toetje een koffie met appelgebak, verder tweemaal wafel met kersen (zalig). De bediening liet wat op zich wachten, maar toen het eenmaal rustig werd, werd duidelijk dat een tijdelijk bezettingsprobleem hiervan de oorzaak was. Het totaal beeld is dat het een gezellig eetcafé is met leuke eigenaren en zeker een aanrader om nog eens lekker te gaan eten en drinken.
Linda L.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Leuk stadscafé, wel te weinig personeel maar daardoor was het personeel NIET minder vriendelijk. Ze maakte nog met iedereen een praatje, leuk om te zien. In de keuken stond degene ook alleen, we hebben heerlijk gegeten en was allemaal snel bereid. Zeker een aanrader om hier te gaan eten!
titiabosklopper .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Het personeel was erg vriendelijk en we werden snel geholpen. Vooraf hadden we een heerlijk romige mosterdsoep en een broodplankje, op het broodplankje lagen wel 8 stukjes voor 1 persoon.
Als hoofdgerecht een schnitzel met champignon roomsaus, deze was lekker zacht. Saté van de haas was heerlijk mals.
Als toetje een dame blanche, 3 bolletjes met slagroom en lekkere chocoladesaus.
We bleven langer zitten omdat het zo gezellig zat.
Een echte aanrader!
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
ik had de rib-eye van de grill besteld, medium rear, en heb nog nooit ergens zo'n perfecte rib-eye voorgeschoteld gekregen, ook de sate van de haas van mijn partner was heel erg lekker.
Verse tomatensoep vooraf en heerlijk ij toe, plus een prima bediening wat kan een mens nog meer wensen!
marinaH .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Gister met AH actie bij dit restaurant gegeten. Sympathiek is dat je van de hele kaart kan kiezen en gewoon duurste 3 gangen diner betaald muv enkele dingen waar een surplus op zit.
Het eten is qua kwaliteit goed maar eenvoudig bereid: carpachio wel eens lekkerder gegeten (hier heel basic zonder stokbroodje en pesto), vlees zonder soesa, beperkt beetje salade op het bord en genoeg friet met saus als bijlage.
De keuken had het volgens zeggen te druk. met als gevolg: wij hadden gereserveerd rond 8 uur en het duurde meer dan 45 min voor we een drankje hadden en ruim een uur voor we het voorgerecht hadden. Ook het hoofdgerecht vroeg weer lange wachttijd.
Kan dus beter want het heeft leuke ligging en leuke ambiance.
miesja13 .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Eten was heerlijk. Groentesoep lekker, carpaccio ook en stokbrood kruidenboter ook. Alle vier hadden we saté en die vonden we allevier erg lekker. De sla erbij zag er smakelijk uit, maar was niet onze smaak: gemarineerde tomaat en fetakaas. Zeker een aanrader om hier een keer te gaan eten.
vanbeers2002 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Wij hebben op deze locatie een heerlijk 3 gangen menu gegeten!
De bediening was erg vriendelijk.
Dus een rede om nog eens terug te komen.