Eetcafe Statenjacht

Veilinghaven naast 14 3521 Utrecht Nederland Kaart
31-618519544

Over restaurant Eetcafe Statenjacht

Deze periode zijn we te bezoeken als eetcafé met een traditioneel oud Hollandse keuken. We blinken uit in weinig keus en de kaart verandert elke week. De bemanning bedient en kookt, dit zorgt voor een zeer huiselijke sfeer en bezorgt je een unieke ervaring.

Meer informatie over restaurant Eetcafe Statenjacht

Madeleine M.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Jean L.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Het Statenjacht is een Icoon... mooi schip, prachtige ligplaats en goed bereikbaar.
Binnen is het knus, kleinschalig en daarmee op een bijzondere wijze intiem, in een uniek decor. Binnen dat decor weten Jarl, Marieke en bemanning een geheel persoonlijke draai te geven aan een oeroud Nederlands fenomeen: Stamppot.
Gisteren zijn we er (weer) met team gaan eten, drankje en hapje vooraf, dan aanschuiven aan tafel voor een ogenschijnlijk simpel drie-gangen menu.
Mosterdsoep, de Stampotjes (Vijfschaft en de Selderij-Kippendijen) en een toetje... Vergezeld van drank, een leuk gesprek met Jarl en adequate bediening... Hulde...
Chino7 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
De Italiaanse stamp. Een voortreffelijke keuze simpel en goed, ossenstaartsoep vooraf ook lekker wel een ervaring apart om hier te eten aardig mensen leuk entourage aanrader.
Rosa M.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
We waren er op de laatste avond van dit seizoen en hebben nu al weer zin om in november weer te gaan. Wat was het leuk, aardige mensen en heerlijk eten. Aanrader!
Erwin H.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Een heel leuk concept. Een voorgerechtje (in ons geval komkommersoep), keuze uit twee stampotjes. Als je een wijntje wil krijg je gelijk een fles op tafel en aan het einde van de avond zeg je hoeveel glazen je op hebt. Heerlijk verfrissend concept en commercieel erg slim. De schipper praat je hele avond op een enthousiaste manier aan elkaar, erg gelachen. Het is belachelijk druk en we zaten met zijn achten een tafeltje van 4, maar dat past in dit schip. Kom hier niet voor top kwaliteit eten, maar een goede bodem en een sfeervolle avond!
Roel B.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2015
Eten is altijd lekker, zelfs de keuze tussen twee lekkere stampotjes is moeilijk. Allebei zo lekker. Mijn verjaardag gevierd, wat de nodige extra aandacht kreeg.
Zeer huiselijke sfeer, het helpt als je nautische affiniteit voelt.
Jean L.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2015
Gewoon gezellig, lekker en leuk... Mooi decor, attente bediening, die je helemaal als gast doet voelen. De pompoensoep was kruidig, de stamppotten waren beide apart van samenstelling, apart van smaak en tegelijkertijd simpelweg lekker.
Dessert (boerenjongens) maakte 't af.
Sfeer lekker scheeps (hoe kán 't anders), pak Café Noir op tafel, thuis voelen...

Kortom: Aanrader!!
Miriam V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Eten bij het Statenjacht is een ervaring. Het eten zelfs is zeker niet slecht, maar top is iets anders. Je komt hier voor de entourage, de enthousiaste medewerker en de sfeer. Wij hadden gekozen voor de pompoensoep en de Selderijstamp met portsaus, blauwe druiven, blauwe kaas en confit de canard. Een goede keuze. Kinderen wilden graag de stamppot met wortel en spek (een kinderportie is mogelijk). Vlees is in potje is moeilijk te snijden, gelukkig kun je het bord ook gebruiken. Bij het afrekenen is het voor de gast niet helemaal duidelijk hoe de drank berekend wordt en wat de prijzen zijn, maar dat heeft ook wel weer wat. De jenever bij de rekening was heerlijk zacht. Zeker proberen!
Inge R.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2013
Ach wat hebben we genoten; het was een groot feest! Heerlijke (meezing) muziek, lekker mosterdsoepje vooraf, heerlijke makreelstamppot daarna en als toetje een calorieënbom (mascarpone met iets lekkers erdoor) om U tegen te zeggen! Vooraf nog lekkere gepofte knoflook op brood, wijntje erbij en ter afsluiting koffie met een jenevertje ernaast. Rol café noirtjes op tafel, kortom helemaal goed! Pluim voor iedereen de hele vaste staf, allemaal aardig, efficiënt en in staat om je je helemaal thuis te laten voelen! We komen zeker terug!
Peetje1974 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2013
Het was een unieke beleving met heerlijk eten. Het schip geeft een authentieke sfeer en dat past zeer goed bij de creatieve stamppotten. De bediening is persoonlijk en dat is een verademing vergeleken met de bediening elders in stadse eetgelegenheden.
KritischNieuwsgierig .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2013
Heerlijke stamppotten. Al vele variaties geproefd. Goede prijs kwaliteit verhouding. Fijne huiskamersfeer. En nergens in Utrecht kun je mooier en unieker eten dan op dit geweldige schip. Terug in de tijd, maar wel met hedendaagse en verrassende pot. Een aanrader.
Proefgrom .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2013
Gisteren hier gegeten met zijn 4-en waarvan 2 personen al vaker geweest zijn. Toen ik onvoorbereid buiten bij de boot aankwam riep ik nog "hé gaan we pannenkoeken eten?" Maar als snel was me de opzet duidelijk en we hebben heerlijk in een informele en ontspannen omgeving gegeten. Gestoofde knoflook met brood (van het huis), ossenstaartsoep vooraf en keuze uit andijvie stamppot met die volgens de schipper opgeleukt was met geitenkaas en walnoten. Een voortreffelijke combinatie die we thuis ook gaan proberen. De anders stamppot was pompoen-pastinaak die lekker was maar zoet. Keuze uit blindevink of speklapje. Ik heb spek genomen en dat was een lekkere keuze.
Zowel schipper als de kokkin kwam even aan tafel zitten babbelen waardoor het huiskamer gevoel verstrekt werd. Kortom een aangename verrassing en voor herhaling vatbaar. Maar met 4 eettafels ook heel snel vol.
MerijnPM .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2013
Ik vond het een ongelooflijk leuk restaurant om te eten. Het gaat vooral om de sfeer (eten in de buik van een 18e-eeuws schip, met de kachel aan en maar een paar tafeltjes) maar het eten is ook goed. Ben er nu twee keer geweest en twee keer was de stamppot tamelijk eenvoudig maar erg lekker. Ik heb er onder andere een stampot van pompoen en pastinaak gegeten. Kan het iedereen aanraden om hier een keer te gaan eten.
Erwin H.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2013
Uniek! Dat kun je toch wel zeggen over deze tijdelijke eetlocatie.
Zowel in aanbod: de heerlijkste stamppotjes, het uitstekende bier van de Leckere en de prettige wijntjes, als ook in sfeer.
Bekende stampotten, stamppotten die een extratje hebben gekregen, historische stamppot (vijfschaft) en hele nieuwe bedenksels van een kokkin die zegt dat ze eigenlijk niet kan koken, maar ondertussen toch maar mooi de heerlijkste smaakjes uit haar keukentje tovert!
Al een paar keer is het woord "huiskamer" gevallen in verschillende recensies en dat klopt heel aardig.
Je zit redelijk dicht op elkaar, maar dat verhoogt de "feestvreugde" alleen maar. Prachtig historisch decor.
Een trotse schipper gaf na het eten nog een interessante rondleiding over het schip en we hebben nog tot laat zitten kletsen met een goeie borrel.
Dit moet je echt een keer doen!
Geert V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2012
Eten is een authentieke replicatie van een 17de eeuwse statenjacht, het decor is fantastisch. Gezellige sfeer. Biologisch bier van de Leckere. Voor het eten kan je kiezen uit 2 verschillende stamppotten. De vijfschaft is wel oud-Utrechts maar ook een blok op de maag. De Italiaanse stamp is veel beter. De volgende keer weer een andere stamp, ik rook laatst ossenstaart toen ik langs liep, die wil ik ook nog wel een keer testen.