Eetcafé Stadtlander

Poelestraat 35 9711 PJ Groningen Nederland Kaart

Over restaurant Eetcafé Stadtlander

Groningse gastvrijheid

Kwaliteit, oog voor detail en bovenal gemoedelijkheid, daar staat Stadtlander voor. De bekwame koks en de hartelijke bediening maken het je helemaal naar je zin. Een heerlijke plek aan de Poelestraat waar je in een ongedwongen sfeer lekker uitgebreid kunt tafelen.

Meer informatie over restaurant Eetcafé Stadtlander

Maandag t/m Donderdag 11:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 02:00

Erick83 .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Na een bezoekje aan het terras van het Poeleplein is het een kleine stap naar een eettafeltje bij de Stadtlander. Het is een echt eetcafé met een simpele kaart en een prima bierkaart. De bediening is hoffelijk en vriendelijk en op zijn Gronings direct. Erg prettig in de omgang en heel netjes zonder dat het stijf of gedwongen voelt.

Naast de gerechten op het menu, is er ook een tweetal daggerechten waaronder een plate. Mijn keus viel op het runderstoofpotje met een stokbroodje vooraf.

Het stokbroodje met kruidenboter en tanende was lekker, maar zowel het brood als het beleg was niet bijzonder.

Het hoofdgerecht wordt geserveerd met een salade, frieten of aardappelenpuree en een portie wortelen. In dit geval hadden wij zowel friet als aardappelpuree gekozen. Het stoofpotje was goed van smaak en het vlees was mooi zacht. Het combineerde goed met de aardappelpuree en de wortelen. Ook de friet was prima en de porties waren bovendien groot genoeg.

Over het geheel beschouwd is het een prima maaltijd, maar tegelijkertijd is het eten niet dermate bijzonder dat het zich onderscheidt van andere eetcafés. Qua bediening en sfeer doet het dat echter wel, dus om die reden is het restaurant zeker een bezoek waard. Voor wie wat meer culinaire diepgang wil is het misschien niet het meest aansprekende restaurant, maar voor een degelijke maaltijd met uitstekende bediening tegen een redelijke prijs zoekt, is de Stadtlander een aanrader.
Esther D.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Al jaren komen wij bij de Stadtlander om te borrelen en te eten. Standaard genieten wij van een plek in de serre, zo kan je over de Poelestraat uit kijken en door het hele café heen. Enige nadeel van deze plek kan zijn, dat het er een beetje tocht, met de warmtelampen aan is dit prima op te lossen overigens. Wij hoeven ook niet meer op de kaart te kijken, standaard wordt bij ons de spareribs voorgeschoteld. Wat zijn deze fantastisch: mals, pittig. Mijn neefje roept al dit zijn de allerbeste spareribs. Bijgerechten zijn voor ons altijd meer als voldoende. Vaak nemen we vooraf nog nacho's met kaas en gehakt, heerlijk om weg te happen met een wijntje of een biertje. Eigenaresse is zelf veel op de zaak aanwezig en is een echte gastvrouw, herkent je en stuurt haar team onbewust aan. Wij blijven hier nog vele jaren komen, komt u ook?
Cyl .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Goed gegeten hier. Mijn tafelgenoot at de spare ribs. Erg lekker en erg veel ook. Ik had de zalm, ook erg lekker. Het was een erg drukke avond maar desondanks was er een vlotte bediening.
Barbara W.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Gemoedelijk eetcafé, kwalitatief goed eten en een uitstekende keuze aan bier. Ook op drukke dagen is de bediening vriendelijk. Minpuntje: in de winter is het te koud in de serre (als je dicht bij het glas zit).
Jorn D.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Ik ben ontzettend tevreden met de laatste keer dat ik bij de Stadtlander heb gegeten. Door een file door een groot ongeluk waren van de groep van vijf mensen er drie een uur te laat. Via de telefoon al de bestelling kunnen doorgeven en precies op de aankomsttijd werd door de bediening een heerlijke sate met een speciaalbier op tafel gezet. Grote complimenten voor de service.
Zoals gezegd was ook de sate erg lekker met fijne krokante frietjes erbij. Zeker voor een eetcafe is het een prettige sfeer en uitstekend eten.
Els K.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Al 30 jaar nauwelijks veranderd. Maar dat verhoogd de charme alleen maar. Het eten is prima. Heerlijke tonijnsteak voor mij & wildstoof voor mijn partner. Daarna lekker toetje: creme brûlée. Bediening is vrolijk en aardig. Ze geven je het gevoel dat je een speciale klant bent.
Trotamundos .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Geluncht bij dit bruin-café-achtig eetcafe.
Gekozen werd voor de Surf en Turf; een salade met gamba's en diamanthaas.
De diamanthaas was runderhaas, die uitstekend, roze-rood was klaargemaakt onder de gril Heerlijk sappig, een goede kwaliteit. Van alles lagen er 3 stuks, 3 stukjes runderhaas, 3 gamba's en 3 sneetjes stokbrood. De salade bestond uit 2 kleuren sla, 3 kleuren paprika, rode uienringen en olijven voorzien van een wat zuurdere dressing.
De schotel was te weinig om de honger te stillen, maar de prijs was daardoor ook niet hoog.
Ik zou op de kaart een kleine en een grote schotel aanbieden, waardoor je zelf een keuze kunt maken.
De jus d'orange was versgeperst en dat kon je ook proeven.
Zeer vriendelijke bediening. Een adres om terug te gaan.
Greet M.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Leuk decor, leuke serre, lekker warm, leuk uitzicht.
Service is heel prettig en attent.
We hebben hier lekker geluncht met een surf en turf salade. Zie uitleg van de vorige recensie. Verrassend lekker en we zullen zeker nog eens iets van de kaart kiezen.
Anna W.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2015
Wat een prima sfeer in Eetcafé de Stadtlander! We komen er regelmatig voor een goed glas wijn en heerlijke latte. Onlangs nog fantastische kabeljauw gehad, een goede prijs kwaliteit verhouding en super aardige en attente bediening. Een echte aanrader.
RduN .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2014
Gisteren (17-12-2014) heb ik gegeten bij Stadtlander. Was hier al eens eerder geweest en toen beviel het ook al. Gezellige atmosfeer en daarbij nette bediening welke uiterst vriendelijk en correct is. Ondanks de drukte kwamen de bestellingen snel door. Ook complimenten voor de keuken, ik had deze keer een Diamant haas Salade. Kan een ieder deze salade aanraden, perfect gegrilde diamant haas op een frisse salade. Als nagerecht werd eveneens mijn wensen in acht genomen, een Irish Coffee met de nadruk op Irish, i.p.v. koffie een espresso en niet te veel room, wederom een toppertje.
Brouwer1984 .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2014
Afgelopen zondag, 14-12-'14, hier gegeten met mijn vriendin. Als voorgerecht de gamba's en carpaccio en als hoofdgerecht de spareribs en kogelbiefstuk. Erg lekker. Ook de koffie met bon bon's achteraf waren erg goed. Maar in het bijzonder vonden wij de bediening: geïnteresseerd, vrolijk en hardwerkend. Grote complimenten!
Diana L.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Afgelopen na de vier mijl weer eens als vroeger spare ribs gegeten, heerlijk weer! Niets veranderd, nog altijd goed! Gezellig in de serre met de deuren heerlijk open, attente bediening dus kortom, een fijne avond gehad
Arent D.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2014
Gezellig buiten eten aan een tafeltje in de Poelestraat. Als voorgerecht brood met kruidenboter, tapenade en knoflooksausje. Jammer dat we de bediening na een kwartier eraan moesten herinneren dat we dit echt als voorafje wilden. Het hoofdgerecht volgde veel te snel. Zobiezo had de bediening meer aandacht voor de omgeving dan de klanten. Als hoofdgerecht bestelde ik de saté van de varkenshaas; niks verkeerd mee maar ook niet opzienbarend. (Sympathiek dat één euro na de voedselbank gaat). Mijn tafelgenoot bestelde de kogelbiefstuk met gegratineerde aardappel. Volgens hem niet je van het. Ik heb even van de salade geproefd, maar erg zanderig (niet gewassen?). Als afsluiter een koffie met een bonbon -één euro per stuk. Jammer van het geld. Het gratis koekje erbij was lekkerder. Kortom: voor een gewone kroeghap te doen, maar ik ga in de toekomst toch ergens anders eten.
Wat ontzetten vervelend dat u een avondje Stadtlander op deze manier heeft ervaren, dat wij betreuren wij. Stadtlander staat normaal bekend om de attente, vlotte bediening en lekker eten Ondanks dat u aangeeft in de toekomst ergens anders te gaan eten hopen wij u terug te zien om u een andere ervaring te bezorgen.
Jean Paul G.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Voor de eerste keer gegeten bij de Stadtlander en goed bevallen op een paar puntjes na. Aspergesoep was heerlijk, de zalm die vervolgens kwam te droog. Leuke bediening dus toch een topavond.
Tessa R.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Met 2 vriendinnen een hapje gaan eten bij de Stadtlander. Aspergesoepje vooraf, dit was prima! Als hoofdgerecht gekozen voor pangasiusrolletjes met zalm, dit viel een beetje tegen. De vis zelf was nogal aan de droge kant. Je krijgt voldoende bijgerechten en kunt zelfs kiezen tussen friet, puree of gebakken aardappelen. Als afsluiting genoten van een lekkere cappuccino. Prijs-kwaliteit verhouding is hier prima.
Schranzen .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
Attente bediening, gezellige sfeer en heerlijk eten voor een normale prijs. Spareribs zijn super, ook de ossehaaspuntjes. Echt een aanrader dit eetcafe!
Dhr. G.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2013
Heerlijke spareribs, en een gezellige tent. Ook zomers een aanrader, super groos terras in de gezelligste straat van Groningen! Goede bediening, goed eten.. niets op aan te merken!
Nuttiger .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2013
Goed restaurant, leuke locatie, goede bediening ... en heerlijk eten. Altijd een feest om daar te eten. De spare-ribs is mijn persoonlijke favoriet, zo heb ik ze nog nooit elders gehad.
Tessa R.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2013
Lekker met z'n drietjes gegeten tijdens een middag/avond terrassen in Groningen. Zeer attente bediening, prima eten en een gezellige sfeer. Voor een lekker hapje eten voor een goede prijs moet je hier zijn!
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2012
De Stadtlander bestaat al vele jaren en heeft haar identiteit nooit verloren. Goed eten in een gezellig en ongedwongen atmosfeer. In de jaren '90 was dit mijn favoriete eetcafe in Groningen totdat ik verhuisde. Als ik in de stad Groningen ben probeer ik altijd daar een hapje te gaan eten.