Eetcafé Servaas

Cörversplein 10 6221 EZ Maastricht Nederland Kaart

Over restaurant Eetcafé Servaas

Gemoedelijk genieten aan de Maas

Met een prachtig uitzicht over de Maas, is het bij Servaas goed toeven! In dit gemoedelijke eetcafé zul je je onmiddellijk thuisvoelen. Je kunt hier genieten van een uitgebreide kaart met onder andere heerlijke Limburgse streekgerechten. Een goede selectie van speciaal bieren mag in Zuid-Limburg natuurlijk niet ontbreken, en ook voor wijn ben je hier aan het juiste adres. Regelmatig heeft Servaas ook live muziek op de agenda staan. Kortom een levendige plek om heerlijk bourgondisch te genieten!

Meer informatie over restaurant Eetcafé Servaas

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

N. S.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Klein maar heerlijk terras aan de Maas. Bediening is goed. De mosselen waren prima. Portie had groter gemogen en er miste een kleine side salad. De vegetarische stoofpot was redelijk, maar niets bijzonders. De salade die erbij zat was erg lekker. Goede en goed warme frietjes. De salade bataat was lekker,op de bosui na. Die was niet te eten want leek wel gekookt. Mijn opmerking daarover werd helaas niet serieus genomen. jammer, gemiste kans.
Eveline B.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Kei mooi gelegen. Goede service en lekker eten. Toen het wat drukker werd duurde t wat langer voordat we geholpen werden.
Fred B.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Vrijdagavond met 6 personen voor een laat etentje naar Servaas.
Gelukkig op tijd gereserveerd, want het was er weer bomvol.
Prettige bediening en een kleine overzichtelijke kaart met smakelijke en betaalbare gerechten.
Wij hebben een prima avond beleefd.
Enige minpuntje was, dat er een vrij luidruchtig gezelschap aanwezig was, maar dat is iets, dat kan gebeuren en blijft moeilijk corrigeerbaar.
Dickvanpelt .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Eetcafe Servaas is inderdaad erg klein. Ondanks dat we hadden gereserveerd via IENS konden we niet aan tafel maar moesten eerst op barkrukken wachten tot er een tafel vrij kwam. Ons bekroop het gevoel dat de reservering niet eens doorgekomen was ( 'U mag overal gaan zitten, want het is dinsdagavond en toch niet druk'). Na een tijdje kwam er een tafeltje vrij van mensen die alleen iets hadden zitten drinken, en konden we aan tafel. Het wachten duurde alles bij elkaar niet eens lang, maar de eerste indruk was een beetje teleurstellend.
Het eten maakte echter veel goed (vooral de bataatsalade is erg origineel en lekker), de bediening is attent en de prijs/kwaliteitverhouding dik in orde. Als je het geluk hebt, dat je aan het raam kunt zitten (maar 2 tafeltjes) heb je een prachtig uitzicht op de Maas, de Sint Servaasbrug en op Maastricht.
Servaas worstelt wellicht met de vraag of ze meer eetcafé willen zijn, of meer echt café met een breed scala aan bijzonder biersoorten. De helft van het kleine café is gevuld met barkrukken aan hoge tafels, de andere helft zijn eettafeltjes. Ik zou zeggen: ga voor het eetcafé en vervang de krukken door stoelen.
André B.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
We hebben vaker gegeten bij Servaes. Gezellige, gemoedelijke eetcafé-sfeer; vriendelijke bediening en prima, uitnodigende gerechten in een uitstekende prijs - kwaliteitsverhouding.
Ditmaal waren we zeer te spreken over de " Salade van bataat" en met name het " Buikspek met zwarte bonen" smaakte voortreffelijk. Compliment voor keukenbrigade! Je proeft dat er met kennis, kunde en vooral passie wordt gekookt.
Josje.johan .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Prachtige plek aan de Maas, voor het eten lekker even op het terras gezeten. De hond was echt welkom.De andere gasten waren vriendelijk.Ik kreeg het gevoel dat ze er al jaren kwamen.Boven in de eetzaal kregen we een plek aan het raam. Het kon niet beter. De kaart is precies goed. Je wordt niet overdonderd met veel te veel keuze. Het eten was uitstekend. Een salade met bataat, vijg en geitenkaas vooraf: absoluut smaakvol en in evenwicht. Elke hap was lekker. Hoofdgerecht homemade hamburger met alles er op en er aan. Ik heb echt heel lekker gegeten, het was ook meer dan genoeg. Vreselijk aardige bediening. Na het eten zijn we bij de Maas op het terras blijven zitten tot we echt naar bed moesten.
Pimm S.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Afgelopen zondag ervoor gekozen om met 6 personen bij Servaas te gaan eten. Het was niet erg druk in dit kleine, maar erg gezellige eetcafé langs de Maas. Er stond een uiterst vriendelijke heer in de bediening die ons het verblijf erg aangenaam maakte. Het eten overeenstemde niet met datgene dat op de website stond vermeld, maar op aanraden van de gastheer kregen we een paar lekkere voorgerechten en uiteindelijk voor ieder van ons een heerlijk hoofdgerecht. We hebben een gezellige avond gehad!
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
We werden vriendelijk verwelkomd. We hadden een leuke plaats bij het raam met uitzicht op de Maas. Eenvoudige kaart met redelijke prijzen. Snelle en correcte bediening! We genoten van het heerlijke eten. We kunnen deze eetgelegenheid aanbevelen!
Conny K.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Een gezellig bruin café met enkele tafeltjes waaraan gegeten kan worden tussen de lokale bevolking. Prima plekje aan de Maas, vlakbij het station en toch uit de drukte. We hebben met z'n vieren lekker gegeten, 3 hadden konijn en ik een salade geitenkaas met heerlijk dadelbrood. De bediening heel erg vriendelijk, kortom: helemaal goed.
Paul U.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Gewoon een heel leuk eetcafe, een beetje uit de loop gelegen naast de oude Sint Servaas brug. Een uitgebreide bierkaart en een goed menu, prima vriendelijke bediening. Wij klzen voor een hamburger van het huis, waar je meer dan genoeg werk aan hebt. De sfeer is ontspannen, een gezellige mix tussen locals en toeristen. Een aanrader om lekker even binnen te vallen.
Marijke M.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Prima gegeten - tomatensoep alleen wat zout. Mijn man had lekkere hamburger. Heerlijk buiten gezeten aan de Maas. Vriendelijke bediening. Prima prijs-kwaliteit!
Guidor .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Prima eten voor een prima prijs. Het is een eetcafé maar de nadruk ligt maar op het café dan het eten. Dat is te merken in de ambiance en de bediening. Op zich niets mis mee maar je voelt je niet echt in een eetgelegenheid. Eten overigens wel prima.
Dieddied .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2015
Vriendelijke maar gehaaste bediening. Tafel gereserveerd maar dat werd helaas een hoge tafel met barkruk. Eten was goed, maar de konijn was lauw en ietwat droog. Leuke sfeer.
Bakkerej .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Heerlijk gegeten, wij waren met 4 personen en hadden alle 4 een verschillend hoofd gerecht.
De borden waren prachtig opgemaakt en de prijs/kwaliteit was uitstekend!
De bediening was vriendelijk en het is zeker de moeite waard om terug te komen.
Wij kunnen dit eetcafé van harte aanbevelen!
Salome S.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Omdat op Iens goede recensies stonden, zijn we hier naartoe gegaan. We hebben als voorgerecht een aantal tapas besteld en met een lekker glas wijn zitten eten.

Het hoofdgerecht was ook erg lekker. Wij hebben heerlijk gegeten in een zeer ongedwongen en relaxte sfeer. Als we nog eens in Maastricht zijn, komen we zeker terug!
Tessa H.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2014
Op maandagavond hier gegeten in de vakantie. Het was dus vrij rustig en we hadden bijna ons eigen privecafe. Het leuke is dat het niet zo'n groot cafe is dus dat je dan niet het idee hebt dat er maar zo weinig mensen zijn.
Het ziet er echt uit als cafe en daarom was ik zo verbaasd dat het zulke goede recensies had voor het eten. Ik moet zeggen, het was goddelijk!
We hadden een marokkaans lamsstoofpotje, indiaase canellini bonen curry en versgemaakt ravioli caprese. Heel erg verschillend dus, maar de kok is van alle markten thuis want alles had een authentieke smaak, verrukkelijk!
We hadden ook nog een dessert genomen, hoewel er geen dessertkaart is hebben ze wel een heerlijke cheesecake met lemon curd (citroencreme).
De bediening was goed en erg vriendelijk. Ik raad iedereen aan hier te gaan eten! Naast het lekkere eten ook nog een ruime selectie aan speciaalbier en wijnen, incl aanbevelingen bij jou gerecht (op de kaart zowel als van de barman). Ook al is het een cafe de gerechten zijn meer dan restaurantwaardig!!!
Tommyboy .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2013
Wat je van een eetcafe mag verwachten op een prima locatie.
Met drieen gegeten: twee schnitzeltjes en een biefstuk.
Gewoon lekker gegeten. Wat wil je nog meer?
Freddie95 .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2013
Zij voeren een eenvoudige kaart, maar het is allemaal met zorg bereid en goed van smaak. Hier is het eten in een gemoedelijke, ongedwongen sfeer. Lekker buiten aan de maas, geen poeha. Uiterst vriendelijke bediening én een goed glas wijn. Wij komen vaker.
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2013
Een hele welcome verrassing tussen enkele andere toeristentrekkers (met veel te dure saaie gerechten) is Eetcafe Servaas!

De kaart bevat heerlijke tapas maar ook prachtige kwalitatieve totaalgerechten! Helaas geen grote uitgebreide kaart, maar wat erop staat maakt het toch lastig kiezen.
Een carpaccio en pomodori-basilicumsoep vooraf, een gegrilde Forel en Krullvarken-rack daarna, en chocolademousse tot slot. AL deze gerechten zagen er fantastisch uit, maar smaakten ook zeer goed, en dat maak ik weinig mee! Het rack was mijns inziens echt het allerbest. Ook het brood en de frieten waren goed.
Gewoon top hier, voor een normaal prijsje!

Dan het schitterende decor! Uitzicht op het knusse terrasje over de Maas (de beste plek!), maar ook binnen ziet alles er erg netjes (misschien saai) uit. Detail is de mooie menukaart, van kurk en staal.

De bediening was vriendelijk, vrolijk en daarmee prima, al duurde het soms ietwat lang op het volle terrasje.

Kortom, een hele fijne ervaring, om voor een zacht prijsje van overheerlijke gerechten te genieten in de volle zon op je eigen Maas-balkon!
Jean H.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
We overvielen dit kleine eetcafeetje door met een groep van 8 volwassenen en 6 kinderen binnen te vallen. De barman was echter erg behulpzaam en met wat passen en meten - en wat inschikkelijkheid van de overige gasten - konden enkele tafels aan elkaar geschoven worden.

Omdat het wat lastig zou zijn om voor deze grote groep a la carte te koken stelde de kok voor om diverse tapas en andere kleine gerechtjes te bereiden en deze met tussenpozen te serveren.
Dit leek ons een goed idee en we werden daarna verwend met tapas, kleine belegde broodjes en salades.
We hebben uiteindelijk heerlijk gegeten: alles was lekker op smaak (sommige tapasbars in Nederland zijn wat te voorzichtig met kruiden waardoor de smaak wat te vlak blijft), de ingredienten waren van prima kwaliteit en lekker vers en de bereiding getuigde van prima kookkwaliteiten.

Café Servaas ligt aan de Maas in een verkeersluw straatje en biedt een prachtig uitzicht op de St. Servaasbrug en het centrum van Maastricht.

We komen zeker nog eens terug - in kleiner gezelschap - voor een volledig menu!