Over het restaurant Eetcafé Schuitendiep

Op de hoogte blijven

Bij Eetcafé Schuitendiep in Groningen loop je nooit achter. Je ontdekt de nieuwste gerechten in dit hippe en trendy restaurant. Chef-kok en eigenaar Simon Feitsma is altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. Van nieuwe kookstijlen, het combineren daarvan tot de meeste exotische gerechten. Maar ook voor een traditioneel gerecht ben je aan het juiste adres.

Meer informatie over restaurant Eetcafé Schuitendiep

• : Betaald parkeren aan de overzijde van de straat. Parkeergarages zijn op loofafstand.

Maandag vanaf 17:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 17:00

Hanneke D.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Eten en wijn heerlijk! De aankleding heeft de uitstraling van een eetcafé, maar de kwaliteit en de presentatie van het eten is als in een zeer goed restaurant. Alleen jammer dat er stukjes van sommige borden af waren en de messen niet scherp.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Heerlijk gegeten en gedronken (4-gangen Chef's menu) enthousiast personeel, gewoon een heerlijk avondje genieten! Ook eindelijk eens een restaurant die goede alcoholvrije wijn in het assortiment heeft.
Marja D.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Overheerlijk gegeten, het menu van de chef, 4 gangen. Alle gangen waren ware kunststukjes, zowel voor het oog als voor de mond. Wat een genot is het om hier te eten! Er werd goed rekening gehouden met de wensen (één tafelgenoot hield niet van vis) en ook daar kwam een vervangend kunstwerkje op tafel.
Alle gerechten hadden mooie smaakcombinaties: zoet, zout, umami, zuur en ook verschillende texturen: gebakken krokantjes, zachte sausjes, knapperige groenten, smeuïge puree.
De bediening was uitermate vriendelijk, voorkomend en meedenkend. En had een goed gevoel voor humor en was terzakekundig. Leuk ook, dat je een wijn- of een bierarrangement bij een menu kunt kiezen!
Dit is een toppertje die je zeker niet mag missen...
Natascha B.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Eetcafé Schuitendiep heeft ons weer een fantastische avond gegeven! Ook nu we er voor de tweede keer kwamen, was het eten weer wonderlijk lekker, en de bediening gewoon heel vriendelijk, correct en zéér deskundig. En tot slot (maar niet in de laatste plaats), ongelofelijk wat een goede, fantasierijke kok met goede ingrediënten voor elkaar kan krijgen. Wederom; een enorme pluim!
Katy V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
wat een bijzonder verrassend verrassingsmenu, genoten van elke gang met een fantastische combinatie van smaken, ik vond álles lekker! Zeer hoge kwaliteit, zowel qua smaak als qua opdienen en uiterlijk
Anne-Marieke G.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Heerlijk gegeten. Erg bekwame ober. Fijne avond gehad. 3x geitenkaas is een echte aanrader!
Dirk-Jan K.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Eten was fantastisch, maar er zijn wel wat verbeterpuntjes. De bijzaal waar we zaten is er later bijgetrokken en kent een wel heel armoedige aankleding. Het toilet was niet schoon en het doortrekken moest aan een vleugelmoer. Met iets mee investering en aandacht voor het restaurant kan het nog sprongen vooruit! Het eten is namelijk prima.
André N.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Heerlijk gegeten. Attente en vlotte bediening. Minpunt: het verrassingsmenu was een mix van gerechten van de menukaart. De keuken had zich er m.a.w. makkelijk van afgemaakt. Jammer!
Vic D.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Heerlijke en verrassende gerechten die als kunstwerkjes op het bord worden gepresenteerd. Prima bijpassende wijnen. Kortom: een aanrader.
Verrast .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Perfecte avond gehad met heerlijke gerechten, verrassende wijnen die uitstekend bij het eten pasten en prettige bediening. Eetcafe Schuitendiep is al jarenlang een favoriet in Groningen en dat blijft na deze avond zeker zo.
Marja M.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Prachtig opgemaakte borden met heerlijke gerechten.
Een top eetcafé!
Ellen L.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, vriendelijke en goede bediening, prachtige opmaak van de borden.
bithamar .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Lekker gegeten voor de prijs. Het feit dat het een oude kroeg lijkt (is?) met een bar komt iets goedkoop over, alhoewel ze het sfeervol hebben aangekleed. Het heet natuurlijk ook eetcafé, maar ze serveren restaurant kwaiteit eten.
Bart B.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Maandagavond, ontspannen sfeer. Nette en correcte bediening. Gangen van de chef uitstekende keuze. Fijne gerechtjes, vol smaak.
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Heerlijk gedineerd, prachtige presentatie. Elke gang met fijne smaken en een bijpassende mooie wijn. De bediening attent en gezellig, we hebben een geslaagde avond gehad.
Ruben S.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Fantastische prijs kwaliteit
Geweldige gerechten
Thamar D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Goede service, goede prijskwaliteit verhouding
Niek J.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
We zijn van Assen naar het Schuitendiep te Groningen/stad gereden op voorspraak van een kennis.
Tijdstip: op een vrijdag om 19.00 uur.
Bij binnenkomst doet het de naam van 'eetcafe' eer aan.
De inrichting is sober: kale houten tafels en stoelen en een planken vloer.
De jassen worden keurig aangenomen en de reservering gechecked.
We kregen de plaatsen aangewezen achter, in de tweede zaal.
Bediening vriendelijk en attent.
Naarmate er meerdere gasten bijkwamen werd de ruimte al snel erg vol en dienovereenkomstig erg-erg rumoerig. Toen ik daar bij de serveerster een opmerking over maakte werden we herplaatst naar de voorkant van het eetcafe. Dat was al een stuk beter qua geluid, waar ik haar nog steeds dankbaar voor ben.
De maaltijd was een zgn. verrassingsmenu met wijn, 4 gangen.
Achteraf kan ik zeggen dat de kok het aantrekkelijk wist te presenteren maar dat het volledige diner eigenlijk bestaat uit liflafjes voorafgegaan door twee amuses p.p.
Afsluitend een grappa en koffie.
Kleine porties verder met uitleg wat het een of ander voorstelt vwb de ingrediënten. Gold eveneens voor de wijnen. Kortom, je moet houden van liflafjes en 'nouvelle cuisine' zoals men dat vroeger noemde.
Aardige ervaring kan ik melden maar zal niet worden herhaald door ons vieren.
We hebben 60 euro .p.p. afgerekend hetgeen ook niet niets genoemd mag worden.
Wij zijn allevier uit de leeftijdsklasse tussen 60 en 70 jaar.
Ik wens het Eetcafe Het Schuitendiep veel succes voor de toekomst.
jj P.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten van de nieuwe kaart. Ze zijn erg bereid om dingen aan te passen, mijn vriendin wilde bijvoorbeeld geen kaas en dat was geen enkel probleem. Er werden zelfs heerlijke alternatieven voor gemaakt, top!
Joana S.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017