Over restaurant Eetcafé Schuitendiep

Op de hoogte blijven

Bij Eetcafé Schuitendiep in Groningen loop je nooit achter. Je ontdekt de nieuwste gerechten in dit hippe en trendy restaurant. Chef-kok en eigenaar Simon Feitsma is altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. Van nieuwe kookstijlen, het combineren daarvan tot de meeste exotische gerechten. Maar ook voor een traditioneel gerecht ben je aan het juiste adres.

Meer informatie over restaurant Eetcafé Schuitendiep

• : Betaald parkeren aan de overzijde van de straat. Parkeergarages zijn op loofafstand.

Maandag vanaf 17:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 17:00

Eten8,9/10
Service8,8/10
Decor7,5/10
Kim V. 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
6 gangen verrassingsmenu gekozen, met daarbij het wijn arrangement. Ontzettend lekker gegeten met bijzondere combinaties! Bediening heel attent. Alles klopte. Super leuke avond gehad! Wij komen zeker nog eens terug
Thom B. 1e beoordeling (1 recensie) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Runnebun R. 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Een geweldig 6 gangen menu, laten ons verwennen. Hele goede uitleg van de opbouw van de gerechten, Schilderijtjes, iedere gang weer! Het wijnargement, werd goed toegelicht
Een aanrader waar keuken en bediening, top zijn. Vriendelijk dank voor onze fijne en gezellige avond.
Heerlijk als aan ieder detail gedacht wordt!!
Inkdontmink . Bourgondiër (4 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
lekker gegeten na aanraden van een collega, mooie smaken goede combinaties en een losse sfeer. wij vonden de tartaar van bavette allebei erg lekker. als hoofdgerecht was de kalf mooi bereid( op lage temp) puntje misschien dat ik zowel pyccalily en choron saus een beetje te vond maar who cares. gewoon top genoten.
Sennett_ . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Ik heb een super gezellige verjaardag mogen vieren bij eetcafé schuitendiep. De bediening was heel vriendelijk en attent. Ook werd er perfect rekening gehouden met mijn intolerantie wensen en voelde ik me totaal niet beperkt in het kiezen van gerechten. De sfeer was heerlijk en ongedwongen. Mijn toppers van de avond (moeilijk keuzes maken) waren het hoofdgerecht, Indiase burger en als kers op de taart het panna cotta dessert.
Sonja D. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
We hebben genoten van de prachtig opgediende gerechten die echt heerlijk waren. Wij hadden ook het wijnarrangement erbij genomen. Een aanrader! De prettige bediening maakte dat we een heerlijke avond hebben gehad.
Sicans.jong . Bourgondiër (2 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
We hebben al vaker met plezier bij Eetcafé Schuitendiep gegeten maar afgelopen vrijdag heeft de kok zichzelf overtroffen; niets dan lof!! Het maal werd deskundig en perfect opgediend. Graag tot ziens!
Chzeut . Gastronoom (12 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Met vriendin en vrienden lekker uit eten bij eetcafe Schuitendiep. Hoewel het eerste woord anders doet vermoeden is dit een prima restaurant met prima vlotte bediening. We kozen het driegangenmenu met vrije keuze. Onder andere een tonijn Japans bereidt en het vegetarisch duo als voorgerecht gekozen, als hoofdgerecht indische burger en vis met prima verzorgd garnituur. Ten slotte had iedereen een prima kaasplankje met extra aanbevolen Port (tawny, 10 jaar) buiten de kaart om, behalve ik: een heerlijke perzik om verschillende manieren bereid. Wat is die combinatie van peper en chocolade toch lekker!
Abnoorderling . Bourgondiër (2 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Op een warme zomeravond genoten wij het verrassingsmenu van de chef. Naarmate de avond vorderde, leken de gerechten geraffineerder te worden qua smaak. Hoogtepunten: het krokante buikspek en de kalfswang. De presentatie was prachtig: mooi opgemaakte borden. De bijpassende wijnen waren hier en daar verrassend (en fijn dat we op deze warme avond geen zware rode wijnen kregen, misschien toevallig, maar ook zeer wel passend bij de buitentemperatuur.
De bediening was vriendelijk en behulpzaam, maar stond telkens net wat te snel met de volgende gang/wijnfles klaar. Daar past nog iets van raffinement in aanvoelen wat de gasten nodig hebben.
We aten buiten, in de binnentuin. Daarvoor hoef je niet naar dit restaurant te komen. De ambiance detoneert erg met de kwaliteit van de keuken. De stoelen buiten zijn te laag voor de tafels en de aankleding van het buitengebeuren is weinig sfeervol.
Met goed gezelschap en goed eten heb je daar echter geen lást van. Conclusie derhalve: een bezoek aan dit restaurant is zeker voor herhaling vatbaar!
Geu L. Fijnproever (5 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Als we leuk en goed uit eten willen gaan we bijna altijd naar eetcafe Schuitendiep. De naam doet overigens anders vermoeden. Hier geen eten van eetcafe-kwaliteit, maar van een beduidend hoger niveau! Ieder gerecht is een klein schilderij, waarbij begeleidende wijnen het helemaal af maken. Tip! Kies het zes-gangen menu met wijnarrangement: je hebt gegarandeerd een fantastische avond. Bediening is correct en vriendelijk. Interieur van het restaurant is basic. Onder meer de toiletten verdienen een opfrisbeurt. Desalniettemin blijft dit toch onze favoriet in Groningen.
A. J. S. Fijnproever (6 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij Eetcafe Schuitendiep. Wij hadden gekozen voor het 6 gangen varrassings menu met voor mij een bijpassend wijnarrangement. Het begin was al goed maar het werd steeds beter. Verfijnde smaken met een erg goede presentatie. Met name het zacht gegaarde buikspek met een krokant gebakken korstje was overheerlijk! Vriendelijke en correcte bediening. De prijzen zijn heel redelijk voor deze kwaliteit. Wij komen hier zeker terug!
Sjaak V. Bourgondiër (3 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Weer heerlijk gegeten met het verassingsmenu, lekker gevarieerd smaakvol en een lust voor het oog en maag
Zeker een aanrader
AnnaGe . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Al 17 jaar woonachtig in Groningen maar dit restaurant nog nooit bezocht. Nu voor het eerst en het is ons zeer goed bevallen. De gerechten zijn apart en bevatten ingrediënten waar ik nog nooit van gehoord had. Heel smaakvol en ook bijzondere smaakcombinaties. Je kunt echt proeven dat er bezieling is in de keuken, vergaloppeer je hier trouwens niet mee. Less is soms echt more.

De bediening is vriendelijk en correct. Drie gangenmenu gehad, met 2 witte wijn en koffie na (met lekkers, hoe fijn!) voor rond de € 42,- pp. Prima prijs/kwaliteit verhouding.
Wij komen terug in ieder geval.
Info811 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Heerlijk gegeten. Verrassende combinaties. Het is te zien dat de gerechten met zorg en liefde worden gemaakt. Een aanrader!
Judith J. 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Heerlijk gegeten. Alle gangen (van het 6-gangen verrassingsmenu, zeer aan te bevelen) waren heel bijzonder, verrassende smaakcombinaties, prachtige kunstwerkjes om te zien ook. Heel feestelijk. Bediening vriendelijk en deskundig. Inrichting niet heel speciaal maar relaxt, genoeg ruimte rond de tafel. Een plek om terug te komen!
Maria S. Fijnproever (8 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Wat een verrassing! Heerlijk gegeten. Explosie van smaken in elk gerecht, de borden waren ook heel mooi opgemaakt. Ontzettend creatief. Bediening is vriendelijk en heeft verstand van zaken. Aanrader.
Cpee . Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Heerlijk gegeten, gemoedelijke sfeer, en vriendelijk personeel. Absoluut voor herhaling vatbaar en een aanwinst voor de stad Groningen.
Mariskavleeshouwer . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Eten was goed tot in de details. Personeel vriendelijk. We zaten lekker buiten in de tuin achter. Retaurant kan nog wat sfeervoller aangekleed worden. 6 Gangen verassingsmenu is de aanrader!
Ester B. Bourgondiër (4 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Wat een belevenis! Drie keer een verrasingsmenu en een wijnarrangement. We hebben genoten! Of zoals mijn zoon zei: dit is geluk! Heerlijk, verrassend, prima bediening met verstand van zaken. Zeer afwisselend en bijzonder menu. Wij komen terug!
Ramzi4 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
op een zaterdagavond genoten van het 6-gangen verrassingsdiner. verrassende gerechten met veel variatie, zeker een aanrader. Bij het serveren een goede uitleg van de gerechten, wel 1 maal een verkeerde drankje gebracht, maar deze is vervolgens niet in rekening gebracht.
Het eetcafe zat vol, met z'n 2en hadden we een tafel in het middendeel wat wel wat rumoerig is. verder geen bijzondere aankleding. voor het eten zouden we zeker een keer terug komen.