Over het restaurant Eetcafé Schuitendiep

Op de hoogte blijven

Bij Eetcafé Schuitendiep in Groningen loop je nooit achter. Je ontdekt de nieuwste gerechten in dit hippe en trendy restaurant. Chef-kok en eigenaar Simon Feitsma is altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. Van nieuwe kookstijlen, het combineren daarvan tot de meeste exotische gerechten. Maar ook voor een traditioneel gerecht ben je aan het juiste adres.

Meer informatie over restaurant Eetcafé Schuitendiep

• : Betaald parkeren aan de overzijde van de straat. Parkeergarages zijn op loofafstand.

Maandag vanaf 17:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 17:00

Verrast .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Perfecte avond gehad met heerlijke gerechten, verrassende wijnen die uitstekend bij het eten pasten en prettige bediening. Eetcafe Schuitendiep is al jarenlang een favoriet in Groningen en dat blijft na deze avond zeker zo.
Marja M.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Prachtig opgemaakte borden met heerlijke gerechten.
Een top eetcafé!
Ellen L.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, vriendelijke en goede bediening, prachtige opmaak van de borden.
bithamar .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Lekker gegeten voor de prijs. Het feit dat het een oude kroeg lijkt (is?) met een bar komt iets goedkoop over, alhoewel ze het sfeervol hebben aangekleed. Het heet natuurlijk ook eetcafé, maar ze serveren restaurant kwaiteit eten.
Bart B.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Maandagavond, ontspannen sfeer. Nette en correcte bediening. Gangen van de chef uitstekende keuze. Fijne gerechtjes, vol smaak.
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Heerlijk gedineerd, prachtige presentatie. Elke gang met fijne smaken en een bijpassende mooie wijn. De bediening attent en gezellig, we hebben een geslaagde avond gehad.
Ruben S.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Fantastische prijs kwaliteit
Geweldige gerechten
Thamar D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Goede service, goede prijskwaliteit verhouding
Niek J.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
We zijn van Assen naar het Schuitendiep te Groningen/stad gereden op voorspraak van een kennis.
Tijdstip: op een vrijdag om 19.00 uur.
Bij binnenkomst doet het de naam van 'eetcafe' eer aan.
De inrichting is sober: kale houten tafels en stoelen en een planken vloer.
De jassen worden keurig aangenomen en de reservering gechecked.
We kregen de plaatsen aangewezen achter, in de tweede zaal.
Bediening vriendelijk en attent.
Naarmate er meerdere gasten bijkwamen werd de ruimte al snel erg vol en dienovereenkomstig erg-erg rumoerig. Toen ik daar bij de serveerster een opmerking over maakte werden we herplaatst naar de voorkant van het eetcafe. Dat was al een stuk beter qua geluid, waar ik haar nog steeds dankbaar voor ben.
De maaltijd was een zgn. verrassingsmenu met wijn, 4 gangen.
Achteraf kan ik zeggen dat de kok het aantrekkelijk wist te presenteren maar dat het volledige diner eigenlijk bestaat uit liflafjes voorafgegaan door twee amuses p.p.
Afsluitend een grappa en koffie.
Kleine porties verder met uitleg wat het een of ander voorstelt vwb de ingrediënten. Gold eveneens voor de wijnen. Kortom, je moet houden van liflafjes en 'nouvelle cuisine' zoals men dat vroeger noemde.
Aardige ervaring kan ik melden maar zal niet worden herhaald door ons vieren.
We hebben 60 euro .p.p. afgerekend hetgeen ook niet niets genoemd mag worden.
Wij zijn allevier uit de leeftijdsklasse tussen 60 en 70 jaar.
Ik wens het Eetcafe Het Schuitendiep veel succes voor de toekomst.
jj P.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten van de nieuwe kaart. Ze zijn erg bereid om dingen aan te passen, mijn vriendin wilde bijvoorbeeld geen kaas en dat was geen enkel probleem. Er werden zelfs heerlijke alternatieven voor gemaakt, top!
Joana S.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Gewoon heerlijk!
Ruben E.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Vriendelijke bediening en ontvangst, erg lekker gegeten!
Ernst V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Voor de derde keer hebben we dit restaurant bezocht en voor het eerst was het wat tegenvallend. Ze waren die dag voor het eerst gestart met een nieuwe kaart. Voor ons waren het geen geweldige combinaties. Hertenbiefstuk met zuurkool is een prima combinatie maar de gekonfijte zuurkool was zo overheersend dat de smaak van het hert volledig verdween. Ook het gerecht van kaas was wat ons betreft geen goede combi. Warme kaas op een salade van o.a. bleekselderij kon ons niet bekoren. Gelukkig vond zoonlief alles lekker en gingen de borden toch leeg. Misschien kwam het door de nieuwe kaart maar de tijd tussen de gerechten (vooral in het begin) was erg lang. Na twee keer aandringen ging het tempo iets omhoog. We wijten het aan de nieuwe kaart en zullen in de toekomst dit restaurant vast nog wel eens bezoeken maar voor ons was het dit keer toch wat teleurstellend.
Veggy72 K.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Met z'n drieën gegeten hier met twee vegetariërs. Het 3 gangen menu. Minstens net zo heerlijk gegeten dan de vorige keer!
sander V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Prima eten, maar te veel tierelantijnen die niet altijd toevoegen. Wijnen zijn vrij vlak. Bediening is verder aardig en attent
Maria V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Zoals altijd fantastisch lekker eten!! Restaurant waardig voor een eetcafé prijs. Zeer goede kwaliteit prijs verhouding. Een kok die kookt met passie.
Nienke B.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
De buitenkant en interieur doen niet vermoeden wat een fantastisch lekker en verrassend eten dit restaurant serveert. Je krijgt het gevoel in een duur exclusief restaurant te zijn. Het etenwordt prachtig geserveerd. Wij komen vaker!
Jelmer H.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
heerlijk eten, en goede bediening. Qua Inrichting echt een eetcafe, lekker informeel.
Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Heerlijk eten, goede service, fijn personeel. Prima prijzen. Ik zou zeker aanraden om hier een avond te eten. Goede locatie.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Een heerlijk 6 gangen verrassingsdiner met bijpassende wijnen. De gangen waren voortreffelijk met goede begeleidende wijnen. Er wordt super rekening gehouden met dinerwensen en allergieën niet door iets weg te laten maar verrassende gang er voor in de plaats te zetten! Na vorig jaar een keer geweest te zijn nu terug met vrienden! Gewoon super gegeten. Complimenten aan de keukenbrigade en beniening.