Over het restaurant Eetcafé Schuitendiep

Op de hoogte blijven

Bij Eetcafé Schuitendiep in Groningen loop je nooit achter. Je ontdekt de nieuwste gerechten in dit hippe en trendy restaurant. Chef-kok en eigenaar Simon Feitsma is altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. Van nieuwe kookstijlen, het combineren daarvan tot de meeste exotische gerechten. Maar ook voor een traditioneel gerecht ben je aan het juiste adres.

Meer informatie over restaurant Eetcafé Schuitendiep

• : Betaald parkeren aan de overzijde van de straat. Parkeergarages zijn op loofafstand.

Maandag vanaf 17:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 17:00

jj P.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten van de nieuwe kaart. Ze zijn erg bereid om dingen aan te passen, mijn vriendin wilde bijvoorbeeld geen kaas en dat was geen enkel probleem. Er werden zelfs heerlijke alternatieven voor gemaakt, top!
Joana S.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Gewoon heerlijk!
Ruben E.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Vriendelijke bediening en ontvangst, erg lekker gegeten!
Ernst V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Voor de derde keer hebben we dit restaurant bezocht en voor het eerst was het wat tegenvallend. Ze waren die dag voor het eerst gestart met een nieuwe kaart. Voor ons waren het geen geweldige combinaties. Hertenbiefstuk met zuurkool is een prima combinatie maar de gekonfijte zuurkool was zo overheersend dat de smaak van het hert volledig verdween. Ook het gerecht van kaas was wat ons betreft geen goede combi. Warme kaas op een salade van o.a. bleekselderij kon ons niet bekoren. Gelukkig vond zoonlief alles lekker en gingen de borden toch leeg. Misschien kwam het door de nieuwe kaart maar de tijd tussen de gerechten (vooral in het begin) was erg lang. Na twee keer aandringen ging het tempo iets omhoog. We wijten het aan de nieuwe kaart en zullen in de toekomst dit restaurant vast nog wel eens bezoeken maar voor ons was het dit keer toch wat teleurstellend.
Veggy72 K.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Met z'n drieën gegeten hier met twee vegetariërs. Het 3 gangen menu. Minstens net zo heerlijk gegeten dan de vorige keer!
sander V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Prima eten, maar te veel tierelantijnen die niet altijd toevoegen. Wijnen zijn vrij vlak. Bediening is verder aardig en attent
Maria V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Zoals altijd fantastisch lekker eten!! Restaurant waardig voor een eetcafé prijs. Zeer goede kwaliteit prijs verhouding. Een kok die kookt met passie.
Nienke B.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
De buitenkant en interieur doen niet vermoeden wat een fantastisch lekker en verrassend eten dit restaurant serveert. Je krijgt het gevoel in een duur exclusief restaurant te zijn. Het etenwordt prachtig geserveerd. Wij komen vaker!
Jelmer H.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
heerlijk eten, en goede bediening. Qua Inrichting echt een eetcafe, lekker informeel.
Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Heerlijk eten, goede service, fijn personeel. Prima prijzen. Ik zou zeker aanraden om hier een avond te eten. Goede locatie.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Een heerlijk 6 gangen verrassingsdiner met bijpassende wijnen. De gangen waren voortreffelijk met goede begeleidende wijnen. Er wordt super rekening gehouden met dinerwensen en allergieën niet door iets weg te laten maar verrassende gang er voor in de plaats te zetten! Na vorig jaar een keer geweest te zijn nu terug met vrienden! Gewoon super gegeten. Complimenten aan de keukenbrigade en beniening.
Scratchwood .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Schuitendiep is een eetcafé maar de gerechten ontstijgen dit niveau. Een top restaurant met zeer verrassende gerechtjes. Met name het verrassingsmenu is een aanrader zeker ook in combinatie met een wijnarrangement.
Jorn V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Afgelopen vrijdag hebben wij met het gezin gegeten bij eetcafé schuitendiep. De naam komt een beetje gewoontjes over, maar niets is minder waar. We hebben werkelijk fantastisch gegeten! We hebben allemaal het 6-gangen verrassingsmenu icm het wijn arrangement gehad, en daarbij lieten ze niks te wensen over. Rijke smaken, verrassende ingrediënten en het was voldoende vullend. We kregen een uitleg over elke gang en bijpassende wijn, en bij elke gang was de wijn complementair aan het gerecht. Ik wil dit restaurant dan ook aan iedereen aanraden!
Greet M.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Als kwaliteit van de gerechten kies ik 'goed'. Eigenlijk is het ook wel 'zeer goed', maar er zat bij mijn verrassingsmenu een gerechtje bij wat ik niet helemaal goed in balans vond. Het was een nieuw gerecht op de kaart en mijn verhaal is dus bedoeld als opbouwende kritiek. Het was de gevogelteterrine met hoisin en een salade met sinaasappeldressing. De salade werd prachtig gepresenteerd, maar was te zoet om in balans te zijn. De terrine zag er aan de andere kant niet zo mooi uit. Een bult vlees met een smeer hoisin. Dat moet weer even de denktank in. Ik stel voor, weg met de hoisin en maak van het vlees (minder vlees) een mooie salade.
Verder werden we leuk bediend. Het eten was verrassend (vooral het draadjesvlees verstopt onder rode biet met kimchie en gerookte yoghurt en koriander olie, geniaal! - wel te veel). De inrichting kan wel een opknapbeurtje gebruiken: even dat verlengsnoer ah plafond wegwerken en een fatsoenlijke servet op tafel, dan vind ik het al best. Het ongedwongene bruin café-gebeuren heeft namelijk ook wel z'n bekoring. Aan het personeel: ga zo door. Aan het publiek: ga er heen, voor een leuke avond.
Oh ja, en de calvados was heeeeerlijk!
Oh ja #2, in die gin tonic had echt wel wat meer gin gekund ;-)
Ria V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Weer heerlijk gegeten. Met onze jongens 1e keer 6 gangen verrassingsmenu gedaan. 3,5 uur getafeld en geen moment verveeld steeds weer in spanning wat gebracht zou worden en elke keer weer een succes.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Het eten was verrukkelijk en heel bijzonder. Ieder gerecht oogt als een schilderijtje. Het restaurant zelf is wat sober ingericht en met name de verlichting kan wat sfeervoller.
sietse G.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Eten was super! Bediening top! we hebben een prima avond gehad met zn allen. Onze vrienden uit Eindhoven, Nijmegen en Rotterdam waren zeer tevreden over deze tent in de mooie stad Groningen
Ankie V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heeerlijk gegeten, we kozen voor een zes gangen verrassings menu. Iedere gang was een plaatje, echt goed verzorgd en smaakvol.
Bij de naam van eetcafé geeft verwarring, het nivea van de kok en zijn brigade slaat echt wel de naam van een gerenomeerd restaurant aan.
De goede recenties hebben ons deze keus laten maken, hebben elders veel meer moeten betalen voor mindere kwaliteit.
Sanne H.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Altijd weer heerlijk!
Fijne smaken en mooie opgemaakte borden! Neem een gangen menu, dat is echt leuk! En je krijgt zeker genoeg!
Gezellige sfeer met aardige bediening!
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Altijd verrukkelijk eten bij eetcafé Schuitendiep. Kleine verrassinkjes vooraf en tussendoor. Prima bediening. En dat allemaal voor vrijwel gewone eetcafeprijzen !