Eetcafe Schieland

Schiekade 770 3032 AL Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Eetcafe Schieland

Thuis in Rotterdam

In een wereldstad als Rotterdam voel je je al snel thuis. Zeker als je op bezoek gaat bij Eetcafé Schieland. Voor lunch, diner, een kop koffie of een borrel aan de bar ben je hier altijd welkom. Er is ook van alles te beleven. Live muziek op vrijdag- en zaterdagavond en elke maand een darttournooi. Voor wedstrijden van dé club Feyenoord wordt het grote scherm ingezet, zodat je er niets van hoeft te missen.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Eetcafe Schieland

Maandag t/m donderdag 09:15 - 01:00
Vrijdag 09.15 - 02:00
Zaterdag 11:00 - 02:00

Martijn22222 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Wij zijn nog nooit zo slecht uit eten geweest. Het stelde helemaal niets voor. Wat zich zelf op Ticketveiling zeer aanbeveelt met een hoop pretenties is één en al misleiding. Drie gangen a la carte, ho maar. Geen keuze, alleen tomatensoep. Die soep smaakte ons als soep uit blik. Daarna stukje taaie biefstuk zonder saus en sla met dressing die smaakt zoals uit een flesje. Alleen de Vlaamse friet is redelijk. Voor het nagerecht a la carte is er alleen keuze uit chocolademelk of kopje koffie of thee. Ooit zo'n giller meegemaakt? Wij nooit eerder.
Miauw76 .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2013
Ook wij gegeten met de grouponbon. Het stokbrood leek zeker 2 tot 3 dagen oud. De biefstuk was in plaats van medium gebakken, well done. De saus was op, dus die kregen we er helaas niet bij. Wij verwachten niet dat we voor deze prijs in een 5 sterren restaurant komen, maar wel dat het eten vers is en dat men op tafel zet wat men aanbiedt. Wij komen helaas niet terug..
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
Met Groupon kennisgemaakt met dit eetcafe. Begrijp echt helemaal niets van de negatieve recencies tenzij je denkt dat je in een 5 sterren restaurant bevindt. Is gewoon een gezellig bruin cafe met heel vriendelijke en gastvrije mensen die, zeker voor een eetcafe, bijzonder goede gerechten serveren die met zorg en aandacht bereid worden en heerlijk smaken. Kortom mooie plate gerechten voorzien van kraakverse salade, lekker knapperige frites en mals vlees. Een extra bonuspunt voor het personeel: hier weet men wat gastvrijheid inhoudt! Voor ons dus tot ziens!!
Vonniee1 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2013
Hier gegeten met Groupon. Voor een leuk prijsje een lekker stukje vlees met patat. Niets op aan te merken. Vriendelijke bediening ook. We hebben op het terras gezeten, meubilair aan de simpele en sobere kant, maar volstaat. Binnen alleen gepind, maar zag er leuk uit! Prima eetcafé, als ik in de buurt ben en trek heb zal ik hier zeker terug komen!
Hanjo M.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2013
Op zondag 26 mei 2013, hebben wij hier gegeten, het groupon menu. Bij binnenkomst werden wij overvallen door een zeer penetrante rioollucht. Het aangeboden stokbrood met kruidenboter was een te hard gebakken pistoletje. De biefstuk lag gelukkig onder een kwak pepersaus, anders hadden we hem niet kunnen vinden. We hebben onze biefstuk graag van binnen rood , dat was geen probleem. Helaas, onze biefstukjes waren vooral grijs en klein. De salade bestond uit wat bleke blaadjes sla, een paar flinterdunne plakjes komkommer bedekt met sladressing die direct uit de fles leek. Ons advies aan u allen, blijf hier weg. Dat doen kennelijk al heel veel mensen want wij waren de enige gasten.
Nick H.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2013
Ik heb hier gegeten met een Groupon-bon. Het eetcafe is goed te bereiken met het Ov. En ligt aan een redelijk drukke weg. Het is een typisch bruin café wat gezellig oogt echter is de inrichting wel wat oubollig en stoffig. Ondanks dit toch lekker gegeten en dat voor een spot prijsje! Vooraf kregen we opgewarmd stokbrood met zelfgemaakte kruidenboter. En als hoofdgerecht een biefstuk met peper-room saus en Vlaamse frieten. Ondanks dat het biefstukje redelijk klein was (180 gram) toch lekker gegeten!
Truus V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2013
Op 14 mei met onze groupon hier gegeten. Vooraf kregen we heerlijk warm stokbrood met kruidenboter en als hoofdgerecht hadden we biefstuk met salade en frites. Was heerlijk! En dat voor een prijs waarvoor je eigenlijk niet eens bij een fastfoodketen kunt eten... Wij komen terug!
Ronald B.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2013
Gewapend met een Grouponbon voor 4 en geschrokken door de slechte recensies met knikkende knieen naar dit eetcafe gegaan. Viel uiteindelijk reuze mee. Aardige bediening, lekker stokbroodje, prima sate en slibtong. Simpel maar oke!
En dat voor een hele schappelijke prijs.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2013
Met een bon van Groupon hier gegeten met mijn vrouw,ik had een biefstukje dacht ik (zo klein en taai)en dus niet eetbaar en zeer ongezellige bediening ,mijn vrouw kreeg 2 stokjes kip sate en de kruidenboter en stokbrood waren echt hard.We zijn zo snel
mogelijk vertrokken .
Immie65 .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2013
Leuk cafe, maar bediening ver onder de maat.
Het eten was gewoon smerig. De biefstuk moest je zoeken op je bord zo klein was het, het leek op de diepvries biefstukjes van Bas). Champignonsaus besteld, maar we kregen er pepersaus op die leek aangelengd te zijn met water dus was niet te zien op je biefstuk want dat water trok gelijk in de biefstuk,
Patat was rauw van binnen, keihard van buiten, kruidenboter bevroren, stokbrood daar kon je iemand zijn hersens mee inslaan.
Al met al het smerigst wat ik ooit heb gegeten en zeker geen aanrader.
Annsie .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2013
vreselijk!,wat een slecht eten, en wat een ongeïnteresseerde bediening. Ik heb werkelijk nog nooit zo slecht gegeten. De biefstuk(een afmeting "madurodam") was niet eens te snijden zo taai en na het eerste hapje was de lust tot verder gaan vervlogen. De vis in smerig oud vet gebakken, toen ik een schijfje citroen vroeg om die smaak enigszins te maskeren werd er uit een eveneens smerig bakje met de hand twee verlepte schijfjes op de vis gelegd.In één woord GRUWELIJK!
Kelcy .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2013
Tijdens het bellen naar het eetcafé werd in onbeschoft en kortaf te woord gestaan. Ik kon maar alleen voor half 6 of half 7 reserveren en anders kon er niet gereserveerd worden. Ik vond dit zelf geen probleem, alleen vond ik de manier waarop te woord gestaan werd ongepast.

Daar aangekomen kregen wij ons hoofdmenu pas na een uur geserveerd. Daarentegen was de friet lauw en het vlees echt koud. Toen ik de ober daar op wees werden de borden achteloos weggehaald en werd snibbig gereageerd.

5 minuten later werd ons eten echter weer geserveerd en merkte ik op dat wij hetzelfde voedsel terugkregen, maar dan allemaal verwisseld. Ik had het bord van mijn zwager en mijn partner had het bord van mijn zus. Dit vind ik hoogst klant onvriendelijk.

Ik ben niet van plan hier ooit nog een voet binnen te zetten. Niet alleen voor het eten maar ook zeker voor het personeel.
Elsaline R.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2013
Ik heb hier pas via groupon gegeten: we zouden biefstuk met champignonsaus krijgen met frietjes en sla. De frietjes en sla waren goed te doen, maar de biefstuk was echt vreselijk. Ten eerste was ie halfkoud, ten tweede was ie zo taai dat je hem al amper gesneden kreeg. Mijn zus, met wie ik daar at, is er niet in geslaagd haar biefstuk te snijden omdat er zoveel zeem en taaiheid in zat. De service is ook maar matig: het personeel lijkt heel ongeïnteresseerd in de gasten.
Pietersma2012 .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2012
Met ons biljart clubje hebben wij met 14 mensen hier ons kerst diner gehad om 2012 goed af te sluiten. Wij hebben in totaal hier voor de 3e keer gegeten. Op ons verzoek hadden wij Kalkkoen uit de oven, spruitjes met spek, gebakken aardappeltjes en warme appel met cranberrie compote.
Het heeft allemaal heerlijk mogen smaken. Prima bruin cafe. Je kan van alles bestellen wat drank betreft.

Met Paasen komen wij hier met zn allen weer gezellig eten.
Als goede service van de zaak hadden we een ieder koffie of thee gratis. Dat kom je nergens tegen. De bediening en al een grote Plus.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2012
Bij ons 2e bezoek aan dit eetcafe wederom teleursteld. De 1e keer hadden we gereserveerd met groupon maar konden we niet eten omdat , volgens de medewerker, we niet hadden gereserveerd. Om toch onze grouponbon te verzilveren een 2e poging gewaagd. Helaas was de biefstuk en stuk zeemleer en op de salade zat een te zure saus. Dit ook gemeld bij de bediening. Zonder adequate reactie teleurgesteld het cafe verlaten.Nee hier komen we niet terug.
Rob .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2012
Via groupon actie binnen gekomen.
10-11-2012 om 19:30 gereserveerd
Binnen was het er gezellig druk.
De actie was biefstuk met patat een salade.
Vooraf werd netjes gevraagd hoe we de biefstuk wilden hebben (medium) en dat was deze ook. De knoflook saus vonden we wat minder en hebben we dus ook laten staan. Verder we de patat voorzien van frietsaus uit een fles. Maar ja het blijft een eet cafe.
Al met al vonden wij de prijs kwaliteit verhouding best we aardig.
2 x cola en een koffie kosten 6,30 euro ook dit zijn hele schappelijke prijzen. De nieuwe eigenaar heeft de zaak ± 3 maanden geleden overgenomen. En wil rond kerst nog een actie op zetten. Wij zijn benieuwd.
Een nadeel moesten wel lang wacht op het eten dit doordat het iets te druk was voor 1 kok en de eigenaar die ook nog de bar er bij moet doen.