eetcafe Rosereijn

Haarlemmerdijk 52 1013 JE Amsterdam Nederland Kaart
31-206268027

Meer informatie over restaurant eetcafe Rosereijn

7,2
7,2
Anne C.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
hadden van te voren gebeld, er was plek. wij waren er rond 21.00 uur. er waren verschillende tafels bezet. na 30 minuten waren wij de enige. toen wij uitgegeten waren kregen wij gelijk de rekening gepresenteerd. kregen niet eens de kans om nog een eventueel toetje of kopje koffie te bestellen. erg klant onvriendelijk, dan had men beter kunnen zeggen bij binnenkomst of aan de telefoon dat we maar beperkt tijd hadden. erg teleurstellend.
Charles D.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Wat een ontzettend leuk eetcafé! 'Sfeervol' moet je dan geloof ik zeggen... Alles klopt hier: een mooi plekje op de Haarlemmerdijk, een bescheiden terras onder de luifel, binnen een lange bar langs de wand en kleine tafeltjes met verse bloemen erop. Het personeel is erg vriendelijk en doet merkbaar zijn best om het je naar de zin te maken. Ik bestelde een kogelbiefstukje van 180 gram met pepersaus en frites. De biefstuk was heet en perfect gegaard (medium rare) met mooie grillstrepen, de huisgemaakte frieten waren lekker knapperig. Gewoon goed eten voor hele normale prijzen. Aanrader.
Buitendedeureten22 .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Zaterdagavond met mijn broer binnengelopen om een hapje te eten, het was gezellig druk en als we aan de bar alvast een drankje dronken, zou er binnen 10 minuten een tafeltje vrijkomen.
Wat een gezellige, authentieke en gastvrije sfeer!!
We hadden inderdaad al snel een tafel die vrijkwam en gaven onze gerechten door. Mijn broer koos voor de ossenhaas met satésaus en ik had vegetarische couscous met gegrilde aubergine , ook hadden we frietjes en fetasalade erbij besteld. Het smaakte allemaal heerlijk!! De aardige barman en gastvrouw zorgen ervoor dat je je welkom voelt en dragen zeker bij aan een leuke avond. Hier is het goed eten voor een goede prijs.
Tenslotte nog een dame blanche gedeeld en met wat koffie erbij nog wat blijven hangen.
Kortom, een superadresje voor een lekker diner en een gezellige avond!
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Gisteravond gegeten in dit superleuke eetcafé op de Haarlemmerdijk. Bediening was erg vriendelijk en ook het eten was heerlijk. Ikzelf had de ossehaas die erg goed smaakte. Goede kwaliteit vlees met lekkere Belgische frieten. Mijn tafelgenoot had de Kipsaté Rosereijn besteld waar ze ook erg tevreden over was. 4 heerlijke Kipsaté spiesjes met een bijzondere lekkere smaak. Naast de saté had ze een lekkere frisse salade a €2,50. Als dessert had ik een goede sterke espresso en mijn tafelgenoot de huisgemaakte chocolademousse.
De sfeer was erg gezellig met relaxte muziek.

Kortom , wij komen zeker terug!!
Niehk .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
We waren hier op een zaterdag voor een late lunch (rond 14:00 uur) en bestelden een "Hamburger Rosereijn" en een "Geitenkaas in filodeeg", beide van de dinerkaart. De geitenkaas (€7) was in orde; de hamburger (€10), geserveerd met een koude kwak ketchup, vond ik niet voor herhaling vatbaar.

De bediening was vriendelijk, maar o wat moesten we lang wachten op ons eten; bijna een uur!
ToBeserved .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Op uitnodiging van vrienden meegekomen naar dit etablissement: een grote huiskamer, waar het belangrijker lijkt de sfeer te proeven en te verstaan, dan voor eigen genot naar binnen te gaan. De bediening heerst, lichtelijk verbaasd zag ik dat ze naast me aan het eten waren , terwijl wij ons afvroegen waar het voorgerecht bleef !
De Soep was lekker maar lauw, de dressing over de salade vooral op basis van azijn,het wachten bleek ook de beproeving bij het hoofdgerecht.
Een tafelgenoot genoot ook echt van de mediumportie Kapucijners. De Biefstukken waren correct op cuisson, maar verder zeer eenvoudig . Ik moest zelf naar de bar om een nieuwe fles wijn te halen: ook zelf meenemen , serveren is er dan niet meer bij . Met het maximale aantal gasten/tafels per vierkante meter en een constant komen en gaan van gasten heeft "Het eten "hier een bijfunctie. Meer Cafe dan Eetcafe...eenmalig wat mij betreft
HansPost .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Hier jaren eerder een paar keer gegeten. Toen was het eten prima wat ons betreft. Nu echter is het zelfs voor een eetcafé ondermaats. Een van de 'slechtste' sateetjes die ik ooit heb gegeten. En ook de prijs, je moet friet en salade er apart bij bestellen, is veel te hoog. Ik moet er zelfs een beetje om lachen. Het was echt waardeloos!
Marjo-lein .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
De kwaliteit van het eten is erg wisselend. Daarom kom ik er liever met de lunch dan voor diner. Wel is de sfeer erg gezellig en maakt de bediening, Sabien in het bijzonder, het je altijd naar het zin!
Liesbet D.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2015
de salade stelt niks voor: een hapje water en melige tomaten.
de schol was enorm, maar overwegend droog.
onprettig dat je pas hoort als je het hoofdgerecht besteld dat het niet bv. incl groenten ed is.
Lucia D.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Wat een leuk binnen komen! Aardige bediening (eigenaar en dochter?) Het bestellen had een beetje meer begeleid mogen worden: Ik bestelde slakken en we bestelden samen nog brood met smeerseltjes vooraf. En bij die slakken was er ook weer zo'n broodje. Een beetje overdreven dus. En de slakken op zich vond ik wat jammer: veel uien en champignons met wat slakjes, maar nah... En dat durfde ik de superaardige man niet te vertellen toen hij het vroeg :-)
Vervolgens had mijn lief spareribs en ik had lever. Kijk dat was echt ouderwets perfect. Wel weer die uien die ik ook op de slakken had, maar wel superlekker. Ik had er nog salade bij besteld en mijn lief patatjes. Bij elkaar was dat allemaal veeeel te veel.
Nou ja, de hoofdgerechten waren dus echt prima, de bediening was erg sympathiek en de zaak zelf - mooie oude barkasten enzo - echt gezellig.
Voor de hoofdgerechten, mensen en inrichting komen we terug.
Hilde V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2014
Ik hou d'r van.
Een echt gezellig Amsterdams eetcafe op loopafstand van cs. Gelegen in een leuke buurt. Geholpen door vriendelijke bediening. Ik kom hier al jaren. Weet je waarom?
De gebakken camembert.
Ga naar Rosereijn en probeer de camembert. Het is een ware ervaring. Terwijl ik dit schrijf loopt het water me in mijn mond. Natuurlijk kom ik terug.
Erik J.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2014
Het is dat mevrouw Schlemmer erg tevreden was over haar geitenkaas in filodeeg (en onze zoon haar bijviel) en dat het vegetarische pastagerecht haar zo goed smaakte, anders was mijn oordeel over dit bezoek aan Rosereijn niet erg goed geweest. De drie garnalenkroketjes (maat uitgerolde bitterbal) die mijn dochter en ik hadden leken weinig garnalen te bevatten en maakten daardoor weinig indruk. De uien op mijn lever met spek hadden te veel zwarte randjes, en waren niet lekker smeuïg zoals zo goed smaakt bij dit eenvoudige gerecht.
Anders dan we ons van eerdere bezoekjes herinnerden kregen we geen grote ronde borden met enorme porties erop, maar overzichtelijke vierkante borden. De dame die bediende lichtte dat toe: om een beetje op het milieu te letten werden frietjes, rijst of aardappelpuree evenals de salade niet meer automatisch bijgeleverd, maar moesten apart besteld worden. Voorheen bleef er te veel op de borden achter dat weggegooid moest worden. Dat lijkt een verstandige maatregel, maar ik kan me ook voorstellen dat de kwaliteit van de aardappelpuree reden was voor het laten staan, want de portie die ik besteld had was nogal saai en droog.
De saté van de ossenhaas was volgens onze zoon goed en lekker, dus misschien had ik gewoon het verkeerde uitgekozen.
En verder? Rosereijn blijft een mooi café, met een prachtige vloer, lekker bier en gelukkig geen overheersende muziek.
Angela V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2014
Voordat we een filmpje gingen halen moesten we nog een snelle hap ergens eten. Ons eerst idee was een pizza op de Haarlemmerstraat maar we hadden opeens zin in sate. Na op de telefoon naar sate in de Jordaan te hebben gezocht kwamen we uit bij eetcafe Rosereijn. In eerste instantie zou ik er niet snel heengaan omdat het me aan de buitenkant niet erg aantrekt. Ook is de kaart in de etalage niet verlicht en kun je dus niet lezen wat er op de kaart stond. Omdat we echter online hadden gelezen dat je er goed kon eten zijn we toch naar binnen gegaan. De bediening was erg vriendelijk en we werden snel geholpen. We hadden de ossenhaas sate en de kipsate. De ossenhaas sate meer op indonesische wijze geserveerd met atjar, kroepoek en een pittigere saus. Lekker vlees, nog een beetje rose, een royale salade erbij. Dus allemaal prima voor de prijs van 19 euro. De kipsate was ook lekker. Helaas was de patat weliswaar krokant maar je smaakte ook dat het vet waarin ze gebakken zijn niet helemaal vers was. Beetje muffig. We vonden wel het interieur een beetje smoezelig. Waarschijnlijk is er al die jaren dat het er zit niets aan gedaan. Je krijgt de neiging om eens goed met een schoonmaak doek erdoor heen te gaan. Voor een snel sateetje prima maar niet veel beter dan bij andere eetcafes.
Paula D.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2014
Het eten is hier altijd lekker, mosselen! Mijn oude vader (93) kwam hier altijd al iedere week om Captain's dinner of mosselen tot zich te nemen, maar zeker ook het jonge publiek doet deze tent aan. Het treft als er een tafeltje vrij is. De ambiance is er een van een oud bruin café en verandert gelukkig niet. Ook als alleengaande is het hier fijn zitten.
Er is een dame die bedient, waarvan ik niet weet of ze er altijd staat of wellicht zelfs eigenares is, maar die zou iets aan haar wat sikkeneurige uitstraling kunnen doen. Ze bedoelt het niet slecht, kan Amsterdamse houding zijn? Maar soms voel je je een beetje kortaf benaderd. Maar dat is dan ook het enige minpuntje!
Barber J.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2013
Wij waren hier 5 december. De jongen achter de bar was zeer onverschillig en volgens het alleraardigste meisje die daar ook werkt had hij een lange dag gehad…Aan haar lag het in ieder geval niet.
Ik had de kipsaté en deze was droog smakeloos. De sla was erg teleurstellend. Soort handje ijsbergsla met een klein kwakje dressing.
Misschien hadden we een verkeerde dag of had de kok ook een lange dag gehad….
Adriana W.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2013
Hier al meerdere keren geweest, voor zowel lunch als diner. Nu dan eindelijk die welverdiende goede beoordeling. Een no-nonsense knus eetcafé en misschien wel de leukste op toplocatie Haarlemmerdijk. De kaart is goed en uitgebreid. Attente en zeer vriendelijke bediening. Hard werken met zijn tweeën. Afgelopen weekend de klassieke versie van de mosselen genomen, met knapperige Vlaamse frites. Heerlijk! En dat scheutje Pernod maakt het helemaal af. Ook de vegetarische maaltijd viel goed in de smaak. Het bakje salade zou beter kunnen of wat mij betreft zelfs achterwege blijven, de porties zijn royaal genoeg, zeker na een voorgerecht. Vanwege de film geen tijd voor een dessert, maar we weten dat die lekker zijn. Rosereijn: ga zo door!
Harriet W.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2013
Wij hebben hier gegeten op een zaterdagavond door gewoon binnen te lopen, zonder te hoeven reserveren. Het was gezellig druk en namen de vegetarische maaltijd en de kipsaté. We kregen twee volle borden, kleurig opgemaakt zonder al te veel poespas. Het eten was eenvoudig, maar met zorg bereid, tegen een hele redelijke prijs. Dit alles in een gezellig eetcafé, waar je nog prima met elkaar kunt praten, zonder te moeten schreeuwen. De bediening is gewoon vriendelijk, alert en no-nonsens, zonder arrogant te zijn. Een eetcafé waar je gewoon een karaf kraanwater krijgt, wanneer je om water vraagt: heerlijk.
Corstiaan .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2013
Alweer hier neergestreken. En 't was weer doodgewoon erg lekker. Zowel de schotel met schol als die met de lamskoteletten. En zoals altijd dezelfde vriendelijke vrouwen die de zaak runnen.
Stephan D.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2013
Wat mij betreft een van de pareltjes van de Haarlemmerstraat. Goede gerechten voor een eetcafé en ook leuke bediening. Prijs is ook goed te doen.
Mokums .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2013
Voor de verandering weer eens hier gegeten maar nu tijdens de lunch. De dame die ons hielp was vriendelijk maar stond even later zichtbaar de was op te vouwen, kan niet, zelfs niet in een eetcafé.

Overigens is Rosereijn wat mij betreft het predikaat 'simpel eetcafé' wel ontstegen. De Club Sandwich smaakte heerlijk vers en was een enorme hap. Mijn tafelgenoot at een uitsmijter Rosbief, zag er ook erg verleidelijk uit.

En gewoon gezellig natuurlijk, altijd een leuke mix van mensen, 's middags dus blijkbaar ook.