Eetcafe plus Breeka

Cornelis Gerardus Roosweg 20 2925 LC Krimpen aan den IJssel Nederland Kaart

Over restaurant Eetcafe plus Breeka

Eetcafé plus Breeka; het eetcafé met vele pluspunten!
Sinds 2001 runnen Joh & Jenny van Zoest met veel plezier eetcafé plus Breeka. Het blijft voor hen en het team leuk om alle vaste gasten, maar ook de nog altijd vele nieuwe gasten, een fijne middag of avond te bezorgen. Service staat bij eetcafé plus Breeka dan ook hoog in het vaandel. Het team is enthousiast en wil het iedereen graag naar de zin maken. In samenwerking met de keukenbrigade worden er 7 dagen in de week vele heerlijke lunches en diners geserveerd. De menukaart wordt 3 à 4 keer per jaar opgefrist zodat deze aansluit op het seizoen & de wensen van de gasten. Ook worden er nog verschillende, regelmatig wisselende specialiteiten aangeboden, zo is er voor ieder wat wils.
Met mooi weer is natuurlijk ook het grote groene terras geopend. Buiten in het zonnetje een hapje en een drankje doen, heerlijk toch? Bovendien kunt u rondom de Breeka erg fijn wandelen en fietsen.
Heeft u al zin in een bezoekje? Ga gezellig langs! Elke dag geopend vanaf 11:30.

Meer informatie over restaurant Eetcafe plus Breeka

Bushalte 'de Viersprong - Krimpen aan de Lek' voor de deur
  • Kom je met de auto?
    Wij zitten langs de provinciale weg (N210) tegenover de afslag Krimpen aan de Lek. (Wij zitten dus niet IN Krimpen aan den IJssel maar iets verder de Krimpenerwaard in. Tevens bij ons gesitueerd: Wandelroutenetwerkpunt 29 en Fietsroutenetwerkpunt 66.
  • : Gratis parkeren voor de deur op groot parkeerterrein

Dagelijks geopend vanaf 11:30

Erg lang
G.L.W. S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
De eendenborst was heerlijk en het geheel zag er smakelijk uit, mooi opgemaakt. De pompoen vond ik wat minder, maar dat is persoonlijk, verder was het af.
Het brood vooraf was ook heerlijk, vooral het bruine brood, lekker vers. En het toetje, de Dame Blanche, vind ik altijd heerlijk bij jullie. Top !
Bob M.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
We waren uitgenodigd door mijn broer die zijn 40 jarig huwelijk vierde. Dit was voor mij de eerste keer in Breeka en als het aan mij ligt is dit zeker niet de laatste keer. Ik begon met pikante champignons met brie en die waren inderdaad pikant. Zo pikant dat we er wel een glaasje water bij wilden hebben en dat was geen probleem want binnen de kortste tijd stond er een karaf , met gratis leidingwater , en glazen op tafel. Een restaurant wat gratis leidingwater aanbied stijgt bij mij gelijk in de waardering want ik vind dat dit er gewoon bij hoort en zeker als je een fles wijn hebt besteld. Na het voorgerecht had ik de ossehaaspuntjes in oestersaus gekozen wat mij zeer goed beviel. De ossehaas was perfect gebakken en de saus smaakte voortreffelijk. De hoofd gerechten werden begeleid door 2 soorten aardappelen en een komkommer salade, ook waren er 2 soorten brood met roomboter. Als nagerecht had ik de Crème brûlée en die was werkelijk voortreffelijk. Ik heb al heel wat Crème brûlée's gehad maar deze sloeg werkelijk alles. Alleen al hoe hij opgediend werd, ik kreeg tot nu toe, altijd een klein schaaltje met daarin de Crème brûlée maar deze kwam in een soepbord, dus lekker dun en lekker veel gebrande suiker. Ik at mijn vingers erbij op. Was er dan niks negatief? Ja, maar dat valt in het niet door het totaalplaatje. Een van de serveersters, die overigens allemaal heel vriendelijk en attent waren, moet nog leren hoe ze wijn in moet schenken want dat ging niet helemaal goed. Trouwens hun rode huiswijn, een Merlot La Tour des Dames, Viognier Pays D'oc was gewoon erg goed. We sloten af met een kop koffie en hebben in totaal 3 uur in het restaurant doorgebracht.
Proefgast .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Maaltijdsalade Vis. Een paar (!) afgebroken stukjes forel met graatjes, een paar (!) stukjes afgebroken gerookte pepermakreel eveneens met nogal wat graatjes, wat garnalen, een aantal gemengde slabladeren en daarover wat saus gespoten, wat uitjes en kappertjes. Dit geserveerd op een groot vierkant bord. Het stokbrood in het bijgaande mandje was wel lekker.
De vis was beslist ver onder de maat, letterlijk en figuurlijk. De prijs was vele malen te hoog voor wat hier bij elkaar was gesprokkeld. Geen reden voor herhaling. Deze kok (?) heeft zich er met een Jantje van Leiden van afgemaakt. Een onwaardig gerecht voor dit toch wel goede restaurant.
Daaf S.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Met negen personen hebben we gedineerd, vier oud- en vijf nog actieve werknemers van eenzelfde onderwijsinstelling, een jaarlijks gebeuren. Allen deden een keuze van kaart met als gevolg dat de keuken zes verschillende voor- en zeven verschillende hoofdgerechten tegelijk op tafel moest zien te krijgen. En dat lukte uitstekend. En het smaakte uitstekend, en het was goed verzorgd. De bediening bleef ook bij lastige wensen vriendelijk en attent. En de desserts lieten zich eveneens goed smaken. Een van alle kanten geslaagde avond. We komen wellicht volgend jaar terug.
Fijn om terug te lezen! Graag tot het volgende jaarlijkse uitje ;)
DanielvandenHooven V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Vanmiddag hebben we geluncht met z´n vieren in dit eetcafe. We zijn begonnen met een soep en wel knolselderijsoep met heilbot. Deze soep geven we alle vier een 8 en was heerlijk. Mijn geitenkaaskroketten haden iets meer pit mogen hebben. De service was prima, maar ik ben een beetje ouderwets, omdat ik bediening die totaal onder tatoes zit niet vind kunnen
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Gisteren gegeten bij Breeka,kende de zaak nog niet.Op de gok geprobeerd en wat een leuke tent.We zaten buiten op het terras,toen het wat later werd kregen we zelfs een dekentje aangeboden,Top ! Personeel super aardig en de ossehaas puntjes smaakte super.Wij komen zeker weer een keer terug,want binnen ziet het er ook gezellig uit.
Icvdp .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Afgelopen maandag hier heerlijk gegeten voor mijn verjaardag! Ik eet veganistisch en mijn moeder had van te voren gevraagd of er iets mogelijk was, en degene aan de telefoon was erg behulpzaam.
De kok had zijn best gedaan; ik had een prachtig voorgerecht van chioggia biet en asperges, een prima burrito en een heerlijk nagerecht van gemarineerde aarbdeien en mandarijnsorbet.
Het decor bevat veel paars (niet echt mijn ding) met hier en daar wat leuke details zoals een houten beeld van een olifant en kleine kroonluchtertjes. Ook een prachtig terras! Over de bediening en de service niets dan lof; naast dat er zo geweldig met mijn dieet rekening werd gehouden was de bediening gewoon ontzettend vrolijk en attent, met een flinke dosis humor. Ik werk zelf ook in de horeca, dus salute! ;)
We komen zeker terug!
Denise S.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Vandaag heerlijk gegeten met mijn man en dochter van 4. Voor kinderen is er een klein speelhoekje, dus mijn man en ik konden rustig lekker eten.
Voor kinderen is er een kindermenu tegen een goede prijs. Ik had de ossenhaaspuntjes in oestersaus, deze smaakte erg lekker!! Mijn man had de spare ribs. Persoonlijk vond hij deze wat minder omdat ze meer aan de vettige kant waren, maar dat zal meer een kwestie van smaak zijn. Bij de gerechten kreeg je lekkere patat. Je kunt zelf 2 x extra patat erbij krijgen als je dat zou willen (was bij ons niet nodig) , dus dat vonden wij ook al top. Als dessert hadden we de huisgemaakte cheesecake. Deze was echt zalig! Een echte aanrader.
De service was ook top. De dames waren erg vriendelijk en vroegen regelmatig of alles naar wens was. Ze waren erg alert op de gasten.
In de zomer zullen we hier snel weer terug komen, want het terras zag er ook leuk uit!
ErwinAud .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Wij eten hier regelmatig. De bediening is top. Gezellige mensen die je het gevoel geven dat je gast bent. Het eten is prima. Naast de vaste kaart genoeg variatie door het aanbieden van specials.
Rijntje1987 .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Prima geluncht vandaag... geitenkaas salade was top en lekkere wijn per glas, leuke locatie en met mooi weer zal terras een topper zijn!!
NickvY .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Erg lekker gegeten ter gelegenheid van mijn vaders verjaardag. Breeka heeft erg leuke actie waarbij de jarige voor niets eet.

Eten was erg goed. Ossenhaaspuntjes zijn een aanrader. Ook het Breeka bordje, verschillende gerechten, is een genot. Bediening is er vriendelijk en attent.

Absoluut een aanrader! Zomers is het ook heerlijk op het terras.
Arco S.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Ik kom hier regelmatig.. altijd leuk en lekker.
Nu een lunch, broodje carpaccio.. aanrader.

Breeka is voor lunch en diner een goede plek

Marjolein A.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Met Valentijn hier gegeten. Het was af. Alles netjes verzorgt, hele vlotte, vriendelijke en nette bediening. Werden genoeg van drank voorzien en ook de tafel was bestrooit met hartjes. Op een hart stond je naam. Echt heel leuk gedaan!
Als voorgerechten hadden wij Carpaccio en Zalm, hoofdgerecht Tournedos (perfect gebraden) en een steak burger. Tot slot een Valentijnsdessert. Voor koffie/thee was bij ons geen plaats meer. Gezellig Eetcafe, voor herhaling vatbaar.
RosaRegale .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Na enige tijd niet te zijn geweest, hebben wij heerlijk genoten van een kopje koffie met een appelpunt slagroom. Gewoon zomaar tussendoor. Volgende keer komen we weer smikkelen.
Kim S.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
We hebben heerlijk gegeten en de bediening is ook zeer vriendelijk en gastvrij. In dit restaurant voel je je erg welkom en heb je ook het idee dat de mensen je met plezier bedienen. We hadden onze honden bij ons die voor wat overlast gezorgd hebben en ook daarbij was de bediening top.
De nieuwe kaart heeft veel keuze wat lastig kiezen is tussen zoveel lekkere gerechten.
Kortom: aanrader.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Voor een eetcafe vonden wij het eten verrassend goed. Het is meer een restaurant dan eetcafe. Wel wat gehorig. Maar prijs/kwaliteit prima.
Arco S.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Wat een leuk terras ! Erg groen en alle tafels zaten redelijk vrij.
Leuke en gezellige bediening.
Ik kom er regelmatig voor een lunch, nu een keer diner gehad. Voor herhaling vatbaar.
Het is niet heel goedkoop, maar eten is goed !
Jan Willem V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Onze favoriete eetlocatie: informele sfeer, prima terras, vakbekwaam personeel, altijd vriendelijk, goed eten, gezellig, prima prijs-kwaliteit verhouding.
JacquelineBoers .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2015
Super leuk restaurant met heerlijk eten. Nee, geen sterrenzaak, maar het perfecte restaurant voor zakenrelaties, gezin, vrienden en familie. Wat wil je dan nog meer? Genieten van een super relaxte sfeer en hele prettige bediening kan bij de Breeka uitstekend. Al jaren een fijn adres!!! Ik ben geen personeel, eigenaar of familie, maar gewoon een hele tevreden gast. Breeka, ga vooral zo door!!!
Dank u ;) Fijn dat u zo tevreden bent!
Amina J.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Pikante champignons gegratineerd met brie als voorgerecht. Ze waren vergeten erbij te vermelden dat je er een plens gore saus bij kreeg. Maar ja wat kun je anders verwachten van een restaurant wat denkt dat bresaola een worst is.. De ossehaaspuntjes smaakten niet slecht, maar ook hier weer een plens saus. Ik kreeg het in een diep bord, dus geen ruimte voor aardappeltjes of salade. De avond begon overigens al goed; de serveerster goed wat drankjes om, over mijn Fred de la bretoniere. Gelukkig was het spa rood. Een restaurant dat de spellingscontrole niet kan vinden, zal ik niet snel nogmaals bezoeken