Eetcafé Pino's

Voordelig
Lang
Stephanie F.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Pino's Wereldeetcafé ken ik van vroeger, toen was het echt een geweldig leuk restaurant! Altijd heerlijk eten, verrassende gerechten. Het restaurant is echter enorm achteruit gegaan, super jammer!

Bediening (drie meiden voor nog geen zes tafels!) was slecht, ze namen telkens lege flesjes niet mee. Leeg broodmandje bleef ook staan nadat het voorgerecht werd gebracht.

De aankleding van Pino's is nog steeds super, al moeten ze wel beter naar het servies kijken. Bijna alles miste wel een scherf. Dat is ten eerste niet hygiënisch, ten tweede ziet het er niet uit.

En dan het eten: de börek was droog en opgewarmd, de pisang goreng was prima. Lekker pittige satésaus en goed gefrituurde banaan. Als hoofdgerecht hadden we Thaise rode curry en roti met kip. De curry was prima, de roti leek nergens op. Er werd een halve pannenkoek geleverd met twee bakjes met aardappels (prima) en kip (te gaar). De kouseband was nogal vermengd met ui (nog nooit eerder gezien!). Al met al een smakeloos gerecht met een te waterige saus. Ik heb hier wel wat van gezegd. Er werd verteld dat gasten het anders te pittig zouden vinden. En dat ze er daarom sambal bij serveren. Ik zou dan eerder op de kaart vermelden dat het een pittig gerecht is, sambal erbij lost het probleem niet op!
Als toetje hadden we de death by chocolate en de spekkoek. Beide prima, maar daar kon dan ook niet veel aan worden verprutst.

Mijn tip voor Pino's: investeer in nieuw servies en goed personeel (zowel keuken als bediening), en zorg (weer) voor kwalitatief goed eten. Dan komen de gasten vanzelf wel weer terug.
Theis .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Als je wilt genieten van eten, moet je hier niet zijn. Als je goedkoop wilt eten zonder al te veel smaak of verfijning is het te doen. Mijn voorgerecht was een pollo mexicano en de saus leek uit een potje te komen, terwijl de kipfilet te gaar was. Het hoofdgerecht was biefstuk en die was volledig smaakloos en droog met saus die uit een pakje leek te komen. Friet bakken lukt ook niet goed: slap en half rauw met de smaak van oud vet. Als toetje had ik koffie met spekkoek, dat smaakte prima. De bediening was goed. Het lijkt in eerste instantie voordelig, maar €19,95 is veel geld voor slecht eten.
Loonix .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Met een grote groep gegeten, inclusief drank. Het liep wat chaotisch. Mijn voorgerecht, de dolmades, was lekker. Mijn hoofdgerecht, Iskender kebab, was waardeloos. De reepjes turkse kebab waren gekookte plakjes van onbestemde herkomst. Het lavasbrood waren drie stukjes Turks brood die er een beetje tussendoor lagen. En over dat alles was wat tomatensaus en yoghurt gegoten. Met daarnaast wat gemengde salade zonder dressing. En het was veel te koud. Ik heb er een deel van op omdat ik honger had, maar ik heb nog nooit zoveel eten op mijn bord laten liggen.
Tip, deel de tafel qua serveren in groepen. Dan hoef je niet in een keer twintig gerechten uit te serveren en arriveren de gerechten warmer op tafel. En pas het gerecht aan op de omschrijving op de kaart.
Bregje M.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Ik ben vroeger vaker hij pino's geweest en heb nooit op- of aanmerkingen gehad. Tot vandaag. Kennelijk zaten er kennissen van de dames van de bediening in de zaak, want onze tafel werd compleet genegeerd. Bovendien waren ze ook erg luidruchtig. Na een kwartier met de kaart dicht gezeten te hebben mochten we eindelijk bestellen. Het voorgerecht was prima. Voor de prijs moet je ook geen culinaire hoogstandjes verwachten. Mijn hoofdgerecht wilde ik graag zonder kaas. Ik kreeg hem met, dat vond ik niet erg, dat kan gebeuren. Maar niemand kwam me vertellen hoe lang het duurde voordat mijn gerecht er zou zijn, met als gevolg dat mijn tafelgenoten klaar waren toen ik mijn eten kreeg. Ik kreeg geen excuses en dat vond ik niet netjes. Het hoofdgerecht was prima. Het toetje wat ik had was erg karig, ik kon me herinneren dat de gerechten er een aantal jaren geleden beter uitzagen.
Pino's zelf vind ik mooi gedecoreerd maar de service is flink achteruit gegaan.
Jammer, want dit is een eettentje met potentie
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Gisteren hebben we hier gegeten met een groep collega's. Als je niet al te veel eisen stelt is het prima te doen. De sfeer is ongedwongen. Verwacht hier geen culinaire hoogstandjes, dat kan simpelweg niet voor die prijs (19,95 euro of 14.95 euro voor een 3-gangen menu)
Wat men serveerde was over het algemeen goed van smaak, soms helaas niet helemaal warm. Het leek erop dat niet alles vers bereid was en deels uit blik of pot kwam.
De service is overigens prima. Een collega met een te ver doorbakken biefstuk kreeg zonder morren meteen een nieuwe geserveerd. Een mandje brood of een karafje water was hier geen enkel probleem. Dat zie je ook niet overal, prima!
Samengevat; redelijke kwaliteit, voor een goede prijs met attente en vlotte bediening.

JB123456 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Wij hebben hier met 7 personen heerlijk gegeten. Uitgebreide keuze, alles even lekker! Bediening was heel goed, attent en vriendelijk. Aan de buitenkant kun je niet zien dat het aan de binnenkant zo gezellig is!
Joshua .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Nadat ik hier regelmatig ben langsgelopen, toch maar een keer uit nieuwsgierigheid gegeten. Je betaalt €19,95 of €14,50 voor een 3-gangendiner, wat niet echt heel duur is. Maar je krijgt waar je voor betaalt. We hadden als voorgerecht een schotel met alle voorgerechten die ze hadden. Sla was fijn gesneden en door het water gehaald en niet uitgelekt. Dolma's leken uit blik te komen. Turkse lasagne was taai.
Als hoofdgerecht had ik de mixed grill. Zoals iemand eerder al had geschreven, was het vlees taai, droog en eerder gebakken en weer opgewarmd. Verder hadden we de tajine, waarvan de couscous snot was en de kip droog. En we hadden de biefstuk. De pepersaus smaakte als zout water met een witte kleur en dan gebonden.
Tot slot het toetje, een dame blanche. Daar kan op zich niet heel veel mis meegaan. Behalve dat de stroopwafels die er doorheen zaten taai waren.
De bediening tenslotte was wel vriendelijk. Er was echter een meisje bij die nog wat onervaren was en een mes op de schoot van m'n schoonvader liet vallen.
Al met al zou ik hier niet meer eten, tenzij ze de kok vervangen.
Sawstevens .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Zeer teleurstellend. De mixed grill bestaat uit Doner die taai en smaakloos was met een tomatensausje, kipspies met een vetrand, slap speklapje en een hamburgertje veel te doorbakken tegen zwart aan. Ik had de indruk dat alles al van tevoren gebakken was en later opgewarmd in de magnetron. De groente kon je bijna niet terug vinden. Verder vragen ze de hoofdprijs voor een baco in een eetcafé. nooit meer.
Maarten D.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Hier twee nachten overnacht, en een avond gegeten. De kaart heeft een leuke combinatie van mediterrane gerechten, maar niet de overdaad aan keus die je vaak bij dit soort restaurants terugziet. Alle gerechten waren met zorg bereid en op smaak, alleen soms een beetje kaal. De prijs daarentegen is erg vriendelijk (zo ook de bediening).
Janny V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Vaker hier geweest. Eten niet altijd supergoed, maar ik heb mn favoriete gerechten, die altijd lekker zijn. Ambiance ook leuk.
Dit keer ging veel mis.
Bier was niet koud. Werd ook toegegeven. Flesjes bier zouden komen. Dit duurde ruim een kwartier!
Biefstuk gevraagd zonder saus. Kwam toch mét saus. Een nieuwe biefstuk Zou heel lang gaan duren, of 'tdan toch niet mét saus mocht. Nee, dus!
Inderdaad duurde bijna kwartier voor een nieuw biefstukje kwam. Dit zat zò vol zenen dat t niet te eten was. Dit gemeld toen na afloop gevraagd was of alles naar wens geweest was. Het zou doorgegeven worden aan de keuken.
De tagine was ook niet echt zoals je verwachtte. Erg saai, weinig groente. Droog.
Bediening bedoelde het goed, maar een serveerster echt te luidruchtig en joviaal.
Bepaalde bewoordingen achter de bar waren niet voor klanten bedoeld, maar werden wel gehoord.
Twee mensen hebben lekker gegeten: de curry. Twee mensen niet: de tagine viel tegen en de biefstuk was echt niet eetbaar. Ik had verwacht dat de biefstuk wel van de rekening afgetrokken zou worden, maar nee.
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Ik at hier meerdere keren. Het is inderdaad een wereldkeuken, met het accent op Mexico en Turkije. Een sympathiek crisismenu voor maar E 14,95. Zeker als je voor de Turkse gerechten kiest eet je hier goed. Hun Kunefe staat in mijn top 3 van lekkerste toetjes ooit. Terugkomadres
Trotamundos .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Zodra plaatsgenomen aan tafel wordt er een schaaltje Turks brood op tafel gezet met kruidenboter en tomatensaus. De tomatensaus mocht wat pittiger. Het leek nu niet meer dan fijngesneden tomaat.
Je kunt losse gerechten bestellen en dan betaal je de prijs die er bij hoort.
Je kunt ook uit alles kiezen en een 3-gangen menu samenstellen voor een prijs van 19,95 en je kunt een 3-gangen menu samenstellen uit een deel van de gerechten die aangestipt zijn en dan kost dat 14,95.
De smaak van alle gerechten was prima. Voorgerecht o.a. dolma's waarvan de tzaziki wat meer smaak mocht hebben. Bij de tajine had ik een andere voorstelling; n.l. een stoofpot, zoals je die ook in Marokko krijgt. Het bleek echter een Marokkaanse schotel opgediend in een tajine. Wel goed gekruid.
De salsakip met tortilla's vond ik persoonlijk aan de zoete kant, anderen vonden hem prima.
De rode wijn was erg lekker. Op de vraag wat het voor wijn was kwam men helaas niet verder dan dat het een droge Turkse wijn was.
Het personeel deed hun uiterste best om het naar de zin te maken
Kortom een adres om terug te gaan.
Remco V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2013
Vandaag met collega's hier gegeten. Helaas viel het behoorlijk tegen. Kleine porties, warme gerechten op koude borden. Timing qua drinken steeds verkeerd. Bediening vrij nieuw leekme, meer dan twee borden was teveel om af te ruimen. Aankleding is wel leuk. Een eerdere ervaring ook. Helaas zal ik na deze ervaring er niet meer komen. Tip bestel geen gamba's. Die zijn over bord gevlogen.
Manon M.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2013
Om ons jaarlijkse jubileum als vriendengroep te vieren zijn we bij Pino's gaan eten. Dit jaar wilden we iets anders, en vandaar dat onze keuze op Pino's gevallen was. Voor €19,95- hebben we een driegangenmenu gekozen. Als voorgerecht koos ik voor de Borek, die wat mij betreft erg zout was. Als hoofgerecht koos ik Pino's Mixed Grill met heerlijke soorten vlees. Al het vlees was goed bereid en smaakvol gekruid. Als nagerecht had ik de Fruit Tempura, die helaas erg vet en wat smaakloos was.

De bediening was uiterst vriendelijk en ook de Oosterse ambiance was gezellig. Wij zaten achter in het restaurant op kleurrijke Marokkaanse kussens wat het gevoel van een culturele reis alleen maar ten goede deed. Juist omdat we achterin het restaurant zaten was de aandacht van de bediening wat minder. We hebben twee keer iets te drinken kunnen bestellen, de andere keren gaf de bediening niet thuis.
Nicole H.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2013
Het idee van een wereldrestaurant is leuk, de uitvoering wat minder.. De voorgerechten waren erg lekker, maar bij de hoofdgerechten ging het fout. De kip Marsala was erg flauw, en er stond alleen een pepermolen op tafel die leeg bleek te zijn, evenals de twee volgenden.. Daarna nog steeds niet heel bijzonder.
De salsakip die claimt op een bedje van tortillachips geserveerd te worden mocht het doen met een heel klein handje chips, genoeg voor een voorgerechtje.
De toetjes maakten het er niet beter op: koude crème brûlée, teleurstellende 'death by chocolate'..
Al met al een origineel concept, maar de uitvoering kan iedereen thuis beter verzorgen.
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2013
Leuk restaurant, uitgebreide menu kaart. Leuke aanbieding om zelf een drie gangen samen te stellen.
Personeel is zeer vriendelijk, attent en vlot, service gericht.
Jammer dat de keuken duidelijk minder is. Is niet in staat om een biefstuk behoorlijk te bakken. Ik denk dat de biefstuk uit de vriezer kwam wat het vlees geen goed heeft gedaan. Vlees was smakeloos, taai en droog en zwaar doorbakken waar ik om medium had gevraagd. 2 van de 3 boorden kwam 20 minuten eerder als het derde, wat ook aantoont dat de keuken de boel niet op orde heeft.
Jammer maar ons zien ze hier niet weer.
Minei .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2013
Gegeten bij Eetcafé Pino's op aanraden van een collega, nadat ik vroeg om een restaurant met biologisch, dan wel vegetarische gerechten en dichtbij 013 en het station.

Het restaurant ligt in de straat tegenover de ingang/uitgang CS Tilburg en het heeft een zeer uitgebreide kaart - allebei pluspunten gezien de voorkeur qua eten van het gezelschap en de tijd die we voor het eten hadden .

Helaas geen verse jusd'orange, maar wel wat andere sapjes uit fles dan alleen tomaten- en sinaasappelsap. Waar ik als BOB erg blij mee was -> de perensap was lekker verfrissend.

Ik koos Klassieke kip Marsala (Gegratineerde kipfilet in witte wijn en feta roomsaus, geserveerd met pasta penne) voor € 13,75. Ik kreeg een groot mooi bord met een ruime portie. Ik vond het gerecht om eerlijk te zijn zo zo. Niet bijzonder, gewoon een roomsaus met kip. Maar ik vind het geen minpunt, want ik vind namelijk dat dit te verwachten was gezien het simpele gerecht, de prijs en het soort eetgelegenheid.

De twee meisjes die in het restaurant stonden vroegen regelmatig of alles naar wens was. Ze probeerden behulpzaam te zijn, maar oog voor wanneer wel of niet dit te vragen hadden de dames niet. Hiermee bedoel ik, dat een gesprek / zin gerust werd onderbroken om de vraag te stellen.

Aan de temperatuur (iets aan frisse kant) konden ze helaas niets doen. Op het toilet was het overigens helemaal ijskoud. brrr. Maar: de temperatuur deze dag was ook onder het vriespunt met sneeuw.

Het restaurant was gezellig aangekleed en had ik gewild had ik ook sommige producten die uit buitenland kwamen kunnen kopen -> vind ik leuk!

We kozen als nagerecht beiden Burrito con manzana (Mexicaanse burrito gevuld met appels en noten gestoofd met honing en kaneel, geserveerd met een bolletje vanille-ijs en slagroom) voor € 4,60. Ik vroeg om een ander soort bolletje ijs en dit was geen enkel probleem. Dit gerecht was lekker, maar door de honing iets aan de zoete kant voor mij. Mijn zus vond het gerecht niet te zoet.

Samenvatting: Leuk aangekleed restaurant, uitgebreide simpele kaart, goede prijs-porties-kwaliteitverhouding en personeel dat probeerde behulpzaam te zijn.

Met warme groet,
Minei
Armagan E.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2012
Leuk Eetcafe, ongedwongen sfeer. Variatie en diverse keuze vam gerechten. Bediening is erg behulpzaam Lekker gegeten voor een leuk prijsje.
Sensy1 .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2012
In de zomer '12 hier gaan eten, er waren net nieuwe Turkse eigenaars en de tuin was net veranderd. We kregen op aanvraag heel veel informatie over de veranderingen en ze stonden open voor suggesties. De bediening was uitermate vriendelijk, het eten érg lekker en het toetje hadden ze speciaal voor ons gemaakt met 'vuurwerk'. Een fijne gezellige plek om voor een mooie prijs heerlijk te eten!
Margie M.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2012
Met recht eetcafe, zonder fratsen met goede porties, sommige dingen lijken op elkaar zoals kiphawaii of de jappanse kip verschil sausje.
Maar was voor elk een leuk voorafje, hoofdgerecht mix grill was niet verkeerd meer dan genoeg met een goed bakje vol frites sausjes erbij en smaakvol voor een eetcafe, daarna verrassing van de chef van alles wat erg leuk met een verrassing sterretje in de verse vruchten. Hier valt niet veel op aan te merken voor 19,90 een 3 gangen menu. We waren met ons 2tjes nog geen 30 europ pp kwijt incl. drank en koffie na. De keus is wat een mens er van verwacht voor die prijs.