Eetcafé Pandarve

Woensdag t/m zaterdag 10:00 - 00:00 uur
Zondag 12:00 - 00:00 uur
Summerwell S.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2014
Lekker eten voor een goede prijs. Ik lunch er regelmatig. Heerlijke broodjes. Mijn favoriet is geitenkaas met salami. Mooi nieuw terras bijgebouwd. Lekker met een wijntje in de kussens ploffen. Service is top, heel vriendelijk en gastvrij!
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
De beoordeling is gebaseerd op de categorie 'eetcafé'. Een vergelijking met cijfers gegeven voor 'sterrenzaken' moet de lezer hier dus niet aan verbinden.
Pandarve heeft een leuk terras waar we ondanks de dreiging van regen gingen zitten om een hapje te eten. We waren op zoek naar 'een aangekleed broodje'. En daarmee wist Pandarve te verrassen. Een bord vol, lekker brood en een creatieve kok. Met name de rotikroketten zijn een aanrader (pas op: voorzichtig met de saus).
Ron T.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Theaterbezoek in Zeist en de keus viel voor deze keer op Pandarve. Zaterdagavond en dus beredruk, maar toch wordt er een gaatje voor ons gevonden. Weliswaar 'tot zeven uur' maar dat is voor ons ruim genoeg met het vooruitzicht om na het eten nog even aan de gezellige bar aan te kunnen schuiven.
Voor de jonge serveerster is Cabernet-Sauvignon een term waar ze niet helemaal uitkomt als ik naar de herkomst van de huiswijn vraag, maar dat doet aan het wijntje niets af: een heel aardig modaal wijntje dat keurig geserveerd wordt in fraaie glazen.
Naast de kaart krijgen we aan tafel ook nog de dag-gerechten gedeclameerd. Ik ga 'gewoon' voor de pasta, maar mijn vrouw laat zich verleiden tot de asperges met zalm.
Als 'amuse' een mandje overheerlijk brood met een uitstekende kruidenboter. Een genot op zich.
Als de gerechten geserveerd worden, ben ik in eerste instantie een beetje teleurgesteld in mijn portie: de hoeveelheid pasta het fraaie schuine bord lijkt meer op een voor- dan op een hoofdgerecht. Maar schijn bedriegt zoals ik al vlot zou merken!
De portie van mijn tafeldame kan niet anders dan als uitbundig worden omschreven: een meer dan ruime portie aardappelen, zo ongeveer een complete 'school' zalm en een meer dan modale portie asperges.
De tagliatelle is meer dan voortreffelijk! De room, de spek en andere ingrediënten maken echter dat het oog al vlot groter is dan de maag en ik kan niet anders zeggen dan dat ik uitstekend gevuld van tafel zou gaan. De rucola-sla had naar mijn smaak alleen wat meer 'dressing' kunnen velen.
Omdat we maar tot zeven uur aan tafel kunnen, besluiten we als dessert thee en Coffee Brasil aan de bar te nemen. Vol bewondering nemen we daar de werkzaamheden van de barman waar die alle glazen met de hete stoom uit de espressomachine reinigt en nauwlettend inspecteert voor hij ze weer vult. Dat hij daarbij 'natte' glazen aanlevert is hem daarbij absoluut vergeven. In een moordend tempo vult en wast hij glazen en ziet dan ook nog eens kans een meer dan voortreffelijke Brasil te produceren.
Als dan ook nog eens de rekening alleszins meevalt voor het gebodene, dan moge duidelijk zijn dat we dit bezoek naar volle tevredenheid hebben afgesloten.
Rene O.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2014
We komen al ruim 15 jaar (gezin en werk) bij Pandarve.
Zojuist ook met mijn vrouw gegeten, maar er zijn ons een paar dingen opgevallen die ons niet zijn bevallen.

1. Thuis de kaart bekeken op internet en me verheugd op een paar gerechten, maar volgens mij kregen we nu "de snelle kaart" , wellicht moesten ze nog bijkomen van koningsdag, maar ik vond dit zeer vreemd. Ook van de snelle kaart waren er diversen gerechten niet aanwezig.
Bij het na huis gaan zag ik op het terras wel de ïnternet kaart staan. Een medewerker hierop aangesproken en deze vermelde mij dat hij het aan de kok zou doorgeven en dat binnenkort de zomerkaart komt.

2. Diversen tafels om ons heen kregen koffie aangeboden. Wij niet als zeer trouwe klant.

3. Het personeel was zeer snel en opdringerig met opnemen van gerechten. Hadden ze deze tafel nog een keer nodig? Normaal kon je rustig een avondje zitten.

4. Bierkaart was in het verleden ook veel uitgebreider.

Ik vraag me nu af, ondanks dat ik verder goed gegeten heb en dat ik en diversen mensen om me heen of ik een volgende keer hier weer na toe gaat of dat ik ergens anders mijn geld gaat uitgeven.

Mark V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2014
We eten hier regelmatig even met wat vrienden op zondagavond!
Het eten is altijd goed, de sfeer ontspannen en de bediening vriendelijk en zeer attent.

De 9's moet je lezen in de klasse eetcafé... verwacht geen verfijnde gerechten die bijzonder
zijn opgemaakt. Maar wel: heerlijke biefstuk met top gebakken frietjes en een frisse salade.
Altijd afgerond door een 'klassiek' dessert wat goed gemaakt is en lekker fris-zoet.
Handgemaakte cappucino of espresso tot slot... het was weer heerlijk!

gewoon regelmatig heengaan, altijd goed. wel ff bellen, want het vaak is vol
Christel H.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Met een groepje (oud) collega's heerlijk gegeten bij Pandarve op vrijdag 14 februari jl. Genoten van de al vaker genoemde roti kroketjes als voorgerecht en als hoofdgerecht had ik de "vangst van de dag": kabeljauwfilet. Ook fantastisch klaargemaakt. Voor een groot toetje was geen plek meer dus met 1 van de collega's een portie spekkoek (3 stukjes voor maar 3 euro!) gedeeld. En ook de spekkoek was lekker! Het was lang geleden dat ik voor het laatst bij Pandarve was geweest maar de volgende keer zal een stuk sneller zijn! Topper in Zeist!
Mireille R.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2014
Tweede keer hier, eten was wederom super (consistente kwaliteit). Zeer vriendelijk en gastvrij personeel, enig minpunt is gebrek aan herkenbaarheid/geen 'werktenue'. Restaurant is altijd druk dus wel even reserveren want veel mensen weten het te vinden. Prijs-kwaliteit kan in ieder geval niet beter en de opmaak van de borden doet niet onder voor een sterrenrestaurant. Ook het sanitair ziet er goed verzorgd en onderhouden uit (staat sanitair zegt meestal ook iets over staat keuken). Helemaal top.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2014
Afgelopen zondag voor de zoveelste keer (dat zegt genoeg) bij dit leuke restaurant gegeten. Ook op de eerste zondag na de feestdagen zat het nagenoeg vol. Dit geeft extra sfeer aan dit toch al gezellige cafe-achtige restaurant.

Eten was wederom goed! Verwacht geen verfijnde gerechtjes, maar borden met eerlijk eten, lekker vlees en krokante frietjes. Zowel de saté als de mixed grill voldeed aan onze verwachtingen. Ook de desserts zijn veelal klassiekers, maar daarom vaak precies waar je zin in hebt die dag :)

Bediening is jong, vriendelijk, niet schuw maar vlot en attent! Deze eigenaar heeft duidelijk een goed personeelsbeleid (chapeau!) want de sfeer is altijd prettig in deze tent.

Ook de lekkere koffie met echte opgeschuimde melk (handwerk!) geeft wat extra's

Aanrader! Als je kunt wel reserveren, het zit zomaar vol.
Rennie1959 .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2013
We hebben hier met 2 personen een late lunch gedaan. Tijdens een wandeling door Zeist trok het restaurant meteen onze aandacht. Het zag er gezellig uit, maar oogde een beetje klein. Toen wij de deur opende bleek dat wel mee te vallen. Het restaurant bleek erg diep te zijn en bomvol. Dat belooft altijd veel goeds.
We hadden een tafeltje, helemaal achterin de zaak, dus mooi overzicht. Lekkere stoelen en we hoefden niet lang te wachten op aandacht van de bediening. Zeer aangename bediening overigens. We bestelden een broodje gerookte ribeye met truffelmayonaise en een broodje Paldarve (brood met veel kip, uitgebakken bacon en fruit(!). Allebei heerlijke broodjes die vlot uitgeserveerd werden. Wat ons betreft top kwaliteit met uiterst aangename bediening en dat alles voor een zeer vriendelijke prijs. Komen we zeker nog eens terug.
Ella D.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2013
Afgelopen vrijdag via Iens terecht gekomen bij dit gezellige eetcafé in Zeist. We wilden een uurtje eerder komen, maar dat kon niet omdat het helemaal vol zat. Nog even aan de bar gezeten en daarna aan tafel gezet. Ongelofelijk aardige en ontspannen bediening. De gerechten die we gekozen hadden waren heerlijk, maar wel aan de grote kant. Hoewel ik na het hoofd gerecht (Surf en Turf) meer dan genoeg gegeten had, MOEST ik een van de heerlijke nagerechten proberen. Ik koos voor de cheesecake, die heerlijk van smaak was, maar iets te lang in de oven had gestaan.
We hebben heerlijk gegeten en raden dit eetcafé van harte aan.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2013
Erg vriendelijke bediening die in eigen kleding liepen en dus wel enigszins lastig te onderscheiden waren. Het eten is erg lekker, de schnitzel wordt geserveerd met spek en uien, prettige combinatie. Het grand dessert met zijn tweeën opgegeten en was meer dan genoeg voor ons beiden. Leuk terras, maar de tafels stonden redelijk dicht op elkaar en ik had een lichtslang in mijn rug die nogal heet was, dat is dus wat minder, maar verder: topzaak!
Ron T.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2013
Maandag en een lange dienstreis gemaakt, dus lekker even een vorkje prikken met collega. Helaas: maandag: nagenoeg alles dicht in Zeist. Toch erg lekker gegeten bij Pandarve. Het tafeltje op het terras in het tanende zonnetje was een prijsje uit de loterij, dus dat is nog voor je een hap op hebt al een plusje.
Huiswijntje (rood) is lekker, maar geen uitschieter.
Ik had de saté en die was meer dan geweldig, maar wat mijn collega had (gevulde varkenshaas) was helemaal super!
Een en ander was keurig gegarneerd met het nodige groenvoer en we moesten ons dan ook met de nodige tegenzin omwille van de tijd losrukken van deze onverwacht feestelijke dis.
Bediening was vriendelijk en vlot.
Igor C.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2012
Gisteravond hier voor de eerste keer gegeten. Een zeer aangename verrassing!
Uitermate vriendelijk ontvangst door personeel dat duidelijk hart heeft voor hun zaak. Erg lekkere voorgerechten waarvan we ons afvroegen of de hoofdgerechten daar nog aan zouden kunnen tippen. Dat bleek het geval. De vier verschillende gerechten waren allemaal op hun eigen manier verrukkelijk en bovendien prachtig geserveerd op enorme borden.
Eetcafé is eigenlijk een flink understatement voor Pandarve. Zelden in duurdere restaurants lekkerder gegeten dan hier.
Desiree M.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2012
Wij zijn hier zaterdag geweest voor een lunch en hebben de surinaamse kroketjes met roti genomen.
Heerlijk !!
De bediening was super vriendelijk en attent.
Echt een aanrader we komen hier zeker terug !!
Ad H.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2012
Hebben hier heerlijk gegeten,We waren met 10 man en kregen allemaal tegelijk het eten op tafel.Konden uit 6 menu's kiezen zodat er voor iedereen wat op de kaart te vinden was.Het was die dag 37 graden maar wij konden onder de luifel zitten.
Demina .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2012
Heel leuk eetcafé! Bediening is erg gezellig, eten is goed en je hoeft nooit lang te wachten. Het terras is mooi aangekleed met allerlei planten, zodat je niet het idee hebt dat je midden op een drukke winkelstraat zit.
Ada S.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2012
Heerlijk gegeten, lunch, en in de avond nog teruggegaan voor het diner. Prijs/kwaliteit uitstekend. In de avond was het naar mijn mening iets te donker, waardoor je je eten niet goed kon zien. Dit leuk opgelost door het bijzetten van een extra kaars; vriendelijke bediening. Het eten zelf was erg lekker.