Eetcafe no 9

Vrijdag en Zaterdag 12:00 - 02:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Wij wonen hier net 5 maanden en dachten we gaan eindelijk eens een keer bij Eetcafe no 9 een hapje eten. Leuk terras, leuke sfeer, goede bediening. Mijn man had spareribs Piri Piri besteld en ik Ierse biefstuk. Borden waren leuk opgemaakt. De groente bestond uit 2 kleine kolfjes mais en witlof. De witlof was zaaaaalig. De maiskolfjes waren iets minder van smaak en inderdaad wat klein om echt iets te proeven (Denk aan een maiskolf gedeeld door 4 stukjes) Frietjes zaten in een "klein" mandje en was wat karig als je stevig wil eten. Maar je kunt bij bestellen. Dit wordt wel natuurlijk extra berekend. Mijn biefstuk was goed en lekker mals. Helaas waren de spareribs niet echt lekker. Mijn man had constant erover dat het niet lekker was en dat is wel jammer. Is toch op dat moment sfeer bepalend. Toen hij zijn bord weg schoof en zei dat hij ermee stopte heb ik gezegd "laat mij eens proeven dan". Hij had gelijk. Vlees kwam heel slecht los van het bot en ik vond het vlees een rare smaak hebben. Ik weet hoe Piri Piri smaakt en dit was echt "muf van smaak". Toen de serveerster kwam en vroeg hoe het smaakte, heeft mijn man eerlijk gezegd dat het niet heeft gesmaakt. Dit heeft ze netjes door gegeven aan de eigenaar en die kwam vragen of we een klacht hadden. Voor ons was het geen klacht alleen een eerlijk antwoord aan de serveerster toen ze vroeg hoe het gesmaakt had. Volgens het beleid van Eetcafe no 9 hebben ze bewust gekozen dat het vlees minder goed van het bot afkomt en dat er qua smaak van Sparerib Piri Piri nog geen klachten binnen gekomen waren, eerder goede recensies. We hebben gewoon netjes afgerekend. Eenmaal thuis dachten we nog dat het jammer was dat hij ons niet een beetje tegemoet gekomen was door bijv. te zeggen "neem een kopje koffie of thee van het huis". Jammer, want we zijn ook echt weg gegaan terwijl de sfeer op het terras geweldig was om nog even te blijven "uitbuiken/na/borrelen".
Henk N.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
we kwamen in Miidelharnis omdat we een 2de hands trampoline kochten ergens in het dorp. Van de restaurantjes kozen we voor deze, oa. omdat de eigenaar bij de deur ons met goede argumenten overtuigde. En inderdaad: we hebben uitstekend gegeten, geweldige service van aardig personeel. En het eten was idd. heerlijk. Asperges; de griet, spare ribs (magnifique volgens mijn zoontje) en de Noorse kreit-vis. Prima, in een gezellige sfeer aan de haven
Niek V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Op een zaterdag avond met z'n drieën binnen gevallen zonder reservering. De ontvangst was gemoedelijk we kregen een tafeltje en de nieuwe kaart. Na wat uitleg en informatie hebben we een heerlijke truffelsoep vooraf genomen en daarna Irisch beef bereid in/op een green egg.
Het vlees was heerlijk mals, de groente minimaal en in eerste instantie niet definieerbaar, na uitleg bleek het "boerenkool" te zijn, dit samen met een mandje frietjes. Koffie toe en het was goed, gezellig niet te duur maar ook niet voor grote eters.
Carien_Zuijderwijk .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2015
Afgelopen maandagavond met 2 collega's wezen eten in Eetcafe No9.
De sfeer binnen is goed en gezellig.
De voorgerechten, trio van vis waren qua smaak goed, maar erg karig en sober.
Klein stukje zalm, 2 heel kleine stukjes forel, en een hoopje garnaaltjes.....
De carpaccio zag er goed uit. De hoofdgerechten, de gestoomde kabeljauw bestond uit 2 kleine stukjes, en de Ierse steak bestond uit 2 kleine stukjes vlees. Als groenten werd er een sateprikker met stukje paprika, schijfje courgette, 1 champignon, 1 uitje geserveerd. En een klein mandje friet voor 3 personen....de smaak was goed, maar weer niet echt royaal te noemen. Jammer, want de prijzen zijn toch niet matig te noemen.... Toch 140 euro moeten afrekenen, en dat voor een eetcafe....jammer!
Beste Carien,
Als eerste willen jullie bedanken voor het bezoek aan No 9. We vinden het heel jammer dat je niet hebt beleeft wat we graag willen. We willen dan ook van de gelegenheid gebruik maken om e.e.a. Toe te lichten. Onze gerechten zijn dusdanig op elkaar afgestemd dat men bij een 3 gangen genoeg heeft gegeten. Juist voor de opmaak van onze gerechten krijgen wij dagelijks complimenten. Jammer dat jullie dat niet zo hebben ervaren. Het gewicht van zowel de steak als de kabeljauw zijn beide 200 gr. Dit is een gewicht dat u bij andere eetgelegenheden ook kan verwachten. Wat betreft de friet, deze wordt in kleine hoeveelheden opgediend, hiermee voorkomen we dat u koude friet eet bij grote porties. Als blijkt dat u nog meer friet zou willen krijgt u gratis een nieuw mandje. Als dat niet aan u gemeld is excuus daarvoor. Uit u verhaal blijkt niet dat u om extra friet heeft gevraagd , u had dit zeker gekregen. Verder spreek u over een rekening van 140, 00 . Er vanuit gaande dat u op basis wat u schrijft hebt gegeten dan komen we aan een bedrag van rond de 85,00 euro. Blijkbaar heeft u dan nog minimaal een dessert gegeten of minstens voor meer dan 50 euro gedronken. Dit maakt het plaatje tenminste anders dan in uw omschrijving over komt. Wij hopen dat we in de gelegenheid worden gesteld om de volgende keer aan uw verwachtingen te mogen voldoen. We willen namelijk graag dat u net als vele gasten ons restaurant verlaat met slechts complimenten over onze kwaliteit.

Met vriendelijke groet,
No 9.
Marianne J.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Recent bij Eetcafé no 9 gegeten.
De sfeer was heel goed. Nostalgie en fijne muziek. De bediening was zeer attent en in voor een onderhoudend gesprek.mijn voorgerecht, de scampies in knoflook beter waren voortreffelijk evenals de carpaccio van mijn partner. Opgediend met verse salade.
Ons hoofdgerecht, de gestoomde kabeljauw was eveneens zeer smakelijk en leuk en lekker opgediend met verse groenten.
De nagerechten van ons beiden, ik had de panacotta en mijn partner de parfait van expresso waren erg leuk opgediend en smaakten fantastisch.
Wij hebben een hele fijne avond gehad en verlieten met een goed gevoel het restaurant.
LJJ B.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2015
Hier hadden we nog niet gegeten sinds het vorig jaar van eigenaar verwisseld is. Het interieur is niet of nauwelijks aangepast, verraadden de spinnenwebben op de wanddecoratie. De bediening was nog wat onhandig maar vriendelijk. Het menu is niet erg uitgebreid en toen een van ons sliptong bestelde was dat niet mogelijk omdat die 'ondermaats' zou zijn. Vreemd verhaal, want die is gewoon volop te krijgen.

De kabeljauw was wel te krijgen. De kipspies rook nogal sterk, maar smaakte verder goed. Men probeerde chique over te komen: Mijn bord was netjes opgemaakt met als ik het goed zag wortel, knolselderij en witlof en een paar boontjes, met een plakje spek eromheen gerold als garnering. De frietjes werden geserveerd in een mini-friteuse-mandje. De kroepoek bestond uit één klein vierkantje. Een presentatie die je niet verwacht bij een eetcafé en eerlijk gezegd paste deze groenten niet bij een saté-spies.

De pasta was volgens mijn gezelschap net wat te flauw, maar alles bij elkaar goed te doen met een snufje zout. Gelukkig waren de borden voorverwarmd want het eten was niet al te warm.

De neiging naar chique ook terug in het dessert. Op de dessertkaart staat bijvoorbeeld cappuccino sinaasappel parfait. Dit komt neer op een bolletje roomijs met koffiesmaak en quasi nonchalant wat saus met sinaasappelsmaak als versiering op het bord. Gelukkig was het ijs lekker luchtig.

Ondanks dat het maandag was, waren de meeste tafeltjes bezet toen we weer weggingen. Anderzijds kwam dit mede doordat het erg lang duurt voor je je eten krijgt: Ruim een uur. Je bent dus niet zomaar weer weg. De mensen die net na ons bestelden, zaten dan ook hongerig naar ons bord te kijken, toen we dat eenmaal hadden.

Conclusie: Je kan hier best eten, maar trek er een paar uur voor uit. Op deze site staat nu ik dit schrijf, dat de gemiddelde prijs voor een hoofdgerecht 12,50 is, maar in werkelijkheid zijn de hoofdgerechten tussen de 13,50 en 18,50 en daar komen uiteraard drankjes, optioneel broodje, nagerecht etc nog bij.
Matthieu Beelen .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2015
Op zoek naar een restaurant in Middelharnis kozen we op basis van de sfeervolle buitenzijde voor het Eetcafe no.9. Een prettig onthaal door de eigenaar volgde. De menukaart verbaasde ons.
Veel meer een kaart voor een goed restaurant, zij het niet zeer uitgebreid. Maar niet alleen de kaart maar ook de door ons bestelde hoofd- en nagerechten verrasten ons ook qua opmaak. Uitstekend. De spare ribs hadden misschien wat malser gekund.
Dus een voortreffelijk restaurant, een sfeervolle inrichting en tenslotte - niet onbelangrijk - een professionele en vriendelijke bediening. De zaak is pas enkele maanden open. Verbazingwekkend dat de eigenaren de zaak al zo goed op de rails hebben staan . EEN AANRADER !
Edith M.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Gezellig eetcafe . Leuke ontspannen sfeer waar je lekker kan eten of gewoon een wat te gaan drinken . Top dat er live optredens zijn.
Kortom aanbevolen
M_riska .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
Met collega's gegeten bij No 9. Het restaurant is net heropend en mist nog wat aan sfeer. Het eten was heerlijk en de bediening vriendelijk, maar wat langzaam. Al met al een geslaagde avond.