Eetcafé Moeke Spijkstra

Torenlaan 10 1261 GD Blaricum Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Eetcafé Moeke Spijkstra

Jan H. K.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Niet gepland - verrassend ! Gastvrijheid in combinatie met kwaliteit en locatie. Goed en gezellig gegeten. Redelijke prijzen.
Bert D.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Altijd als ik in oude woonplaats Blaricum ben moet ik Moeke Spijkstra even aandoen.

Oogt als een donkerbruine kroeg, muren weldadig behangen met van alles en nog wat, gemêleerd publiek, altijd druk en gezellig. Met name de dschappen zijn enorm scherp, in de wintermaanden kunnen dit Hollandse pot zijn met stamppotten, maar ook voor bijvoorbeeld een lekker biefstukje met goede garnituren kun je er terecht. Je kunt ook gewoon een portie oesters aan de bar bestellen met een mooi uitzicht over dinerende gasten.

Gezien de prijs kwaliteit en de entourage een echte aanrader.
Cancale .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Leuk bruin cafeetje, met een topkaart! Oesters gehad als voor voor, altijd goed. Daarna de slakken, lekker en goed op smaak. Gevolgd door een mooi stukje vlees. Leuk dat je als na gewoon simpel bolletjes ijs per stuk kan bestellen. Overigens ook lekker en ondanks 1 of 2 bolletjes toch een mooie opmaak. Goed bezig!
Janmorrees .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Van de week bij Moeke aangeschoven voor de zoveelste keer. Leuke vlotte bediening en de keuken voor een café dik in orde. Daghap zeer goedkoop geprijsd, maar te lekker. Ga zo door!
Sipke F.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Een begrip in Blaricum e.o. Het is er bijna altijd vol, reserveren dus gewenst. Een donkere donkerbruine kroeg volgestouwd, vooral de muren en plafonds met allerhande spullen als uit een uitdragerij. Je moet ervan houden. Maar de sfeer is ontspannen, gezellig, druk maar niet storend. Je voelt je er thuis. Heb er nu twee keer gegeten en mij beide keren verbaasd over de uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Ook de drankjes zijn aangenaam geprijsd, terwijl de huiswijnen van uitmuntende kwaliteit zijn. Deze keer at ik een hoofdgerecht bestaande uit 5 dikke asperges, excellent gekookt, lekkere gebakken stukjes roseval aardappeltjes en verrukkelijke, royale porties lamsrack. Ik kreeg twee stukken met 3 coteletjes. Een vond ik te rouw, mijn tafelgenoten ook. Deze werden zonder gedoe mee genomen naar de keuken en iets verder doorgebakken teruggebracht, voorzien van wat stukjes asperge en een garnituurtje. Als nagerecht nam ik een crème brulée met een bolletje lokaal bereid ijs. Heel smaakvol, perfecte crème brulée. Dit is een eetcafé waar op hoog niveau en creatief wordt gekookt. Er was een groot tv-scherm waardoor we de dodenherdenking konden meemaken. Iedereen was gelukkig stil. Gastvrije horeca zoals bedoeld. Als het niet ruim een uur rijden gelegen is van waar ik woon zou ik er (veel) vaker dineren.
Marije N.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Meestal lunch ik bij Moeke, dat is echt altijd heerlijk. Nu gingen wij weer eens met het gezin 'dineren'. Wij zaten met 5 personen aan een 4-tje terwijl er twee grote, ronde tafels voor 6 pers in gebruik werden genomen door 2 en 3 personen... Schiet mij maar lek. Daarnaast duurde het heel lang voor wij ons voorgerecht en hoofdgerecht kregen. Er zat ca. 45 min tussen de gerechten en dat terwijl het niet eens echt druk was. Wij hadden gevraagd of de tonijn voor een van de kinderen doorbakken mocht maar deze kregen wij helemaal rood. Deze ging dus weer terug naar de keuken. Dit kwam alsnog redelijk rood terug... beetje jammer. Spies van ossenhaas was wat taai en de ossenhaas was wel mals maar ook heel rood. Bij het opnemen van de gerechten werd ook niet gevraagd hoe wij het vlees gebakken wilden hebben, zelf ook niet aan gedacht. Al met al geen top avond, ben eigenlijk anders gewend van Moeke. Volgende keer beter.
Lekkerbekkie81 .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Laatst weer een heerlijke avond gehad met vrienden & familie. Wat hangt hier toch altijd een goede sfeer! Genoten van de wijn & het eten!!
Lex V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Op een zaterdag naar Moeke, we weten dat het druk is maar dat mag de pret niet drukken. Bij binnenkomst kon je haast niet lopen van de mensen maar we werden goed opgevangen en naar onze tafel begeleid, deze lag vol met jassen en tassen van een groep mensen , maar werden netjes door de ober verwijderd en kregen meteen de kaart terwijl we van een heerlijk bok biertje en witte wijn genoten. Het dagmenu bestond uit confit de canard met aardappel gratin die wij ook bestelde, vooraf de sashimi en bij het hoofdgerecht een heerlijke Rioja en niet zo'n lullig glaasje ook, heerlijk. Het voorgerecht was heerlijk en de eend top, het is bijna niet mogelijk voor die prijs. Dan nog even de zeer goede bediening een pluim geven want het is echt knap hoe zij zich bewegen in deze menigte en kleine ruimte. Er is ook nog een stamtafel waar de vaste gasten zo kunnen aanschuiven, super. Dit alles voor 55 euro, met heerlijke koffie.
Wij gaan snel weer terug.
Perry S.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Altijd gezellig in een prettige omgeving met zeer fijn personeel en voor ieder wat wils. Ik verbaas mij elke weer over het hoogstaande niveau van de daghap. Heerlijk en eerlijk eten voor een zeer scherpe prijs van €11,- Waar vind je dag nog! Wij komen hier graag en zullen hier nog vaak blijven komen.
Wendelijn_ .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Verwacht geen luxe restaurant, maar gewoon een uiterst gezellig café waar je voor een goede prijs een lekkere maaltijd kan eten.
Pluspunten:
- De kwaliteit van het eten is goed.
- Goede prijs/kwaliteit verhouding.
- De bediening is vriendelijk.
- Er is altijd een daghap voor een voordelige prijs.
Minpunten:
- Het kan soms wat rumoerig zijn.
Emile- Jan E.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Moeke Spijkstra heeft altijd qua entourage een speciaal plekje in mij hart gehad, prachtig pad en een speciale groep gasten. De echte incrowd mag aan een speciale tafel zitten, waar ook nog een groot bord opstaat met "gereserveerd voor stamgasten"en er gaan inderdaad mensen die daar gaan zitten. Maar goed dat moet iedereen voor zich weten. Het eten is redelijk, de oesters zij bijzonder slecht open gemaakt, nog vol met zeewater en heel veel schilvers, als we daar later iets over zeggen tegen het verder erg vriendelijke meisje, wordt daar niks mee gedaan, dan wat domme opmerkingen. Zeetong was goed, zoals je hem verwacht.
Ben V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2015
Met mooi weer op het terras is het toch elke keer weer genieten. Na een heerlijk aperitief buiten een hapje gegeten in het sfeervolle pand. De Surf en Turf was van prima kwaliteit met een uitstekend frietje erbij. De rode Merlot als begeleider deed het prima.
Steek .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
Moeke is een eetcafe dat ooit smaakvolle dagschotels serveerde. Gewoon datgene waar ze goed in waren: stamppotten, onbeperkt mosselen, gebakken lever met spek en ui... Ooit de ontmoetingsplek van authentieke Blaricummers voor een borrel en een daghap. Geen idee naar welke uitstraling Moeke tegenwoordig op zoek is. Het decor is min of meer hetzelfde gebleven in tegenstelling tot het menu. Pretentieus, wat niet zo erg is zolang je het waarmaakt. En dat is helaas niet het geval. De sate was droog met een donkerbruine, zoete en plakkerige saus. De salade 'riche' fantasie-en smakeloos.
De oorspronkelijke Blaricummer is allang uitgeweken en wij volgen zijn voorbeeld.
Michiel T.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
1e Pinksterdag lekker in het zonnetje, met enige beschutting van de bomen, op het terras aan de Torenlaan gezeten. Lekker witte Chardonnay bij de Flamande asperges. Op traditionele wijze bereid. Blijft een top eetcafé met een rijke historie en een gemoedelijke bediening.
Stephan F.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Altijd lekker lunchen bij Moeke! Ik had een broodje tonijnsalade en mijn partner had een ossenhaas salade. Broodje werd warm geserveerd en de tonijnsalade was heerlijk. De ossenhaas salade had een heerlijke dressing en was van een grote portie. De stukjes ossenhaas was heerlijk gekruid.
Prijs en kwaliteit is prima! En de ambiance lekker ouderwets en gemoedelijk.
Het is echt een ontmoetingsplaats voor tout Blaricum.
Liesbeth G.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Gezellig eetcafe, goede daghappen en met zomers weer buiten ook goed uit te houden ;-). Na het eten blijven hangen en gezellige avond gehad.
J R.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Het was lekker warm vandaag dus om het begin van de vakantie te vieren streken we neer op het mooie terras van Moeke Spijkstra. Op alle tafels stonden grote bakken bloeiende narcissen, alleen daarvan word je al vrolijk! De menukaart bevatte allerlei heerlijkheden dus het was best lastig kiezen. Uiteindelijk werd het een Salade Riche, een goede keuze! Ik kreeg een enorme bak met heerlijkheden zoals gegrilde gamba’s, zalm, garnalen, eendenleverkrullen en lekker vers buin brood erbij. Een fijne Franse Chardonnay maakte het feest compleet. Mijn partner had een clubsandwich, ook met zalm en ook deze was prima. Al met al een goed begin van de vakantie.
De bediening tenslotte was uitstekend, ondanks dat het de eerste week was van de terrasbaas.
Johandew .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2015
Als je naar binnen loopt door de rokersruimte ( in de garderobe), voel je je niet echt welkom.
Het personeel is drukker met zichzelf dan met de klanten.
Toen ik thuiskwam, na het diner stonk ik naar rrok, terwijl ik niet in de rokersruimte geweest ben.
Het eten is oke, alleen even werken aan de bediening.
Rene F.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2015
Hier al verschillende keren wezen eten. Leuke bediening, goed eten. Altijd gezellig druk.
Zelfs op maandagavond zat het er behoorlijk vol.
Cindy H.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
Veel gehoord over Moeke Spijkstra, dus het werd tijd om zelf eens te gaan kijken. We waren er voor de lunch en kozen de riche salade, met gamba's, zalm, avocado en eendenleverkrullen. Helaas hadden zowel mijn partner als ik een paar bejaarde gamba's ertussen; dat was kantje boord. Voor de rest een rijke salade, jammer van de gamba's. Het decor is grappig: het is echt alsof de tijd heeft stilgestaan.