Eetcafé Lumiere

- High Tea 11:00 - 17:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
Ine S.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Op 11 november hier gegeten. Op zich goed gegeten maar de bediening laat hier en daar wel wat liggen.
Er wordt gevraagd of het naar wens is maar als je dan antwoord geeft zijn ze gelijk weg en lukt het niet om nog een glas wijn te bestellen. Er wordt niet naar lege glazen gekeken en toen onze fles water op was en ik hem naast de koeler had gezet met de bedoeling dat het opgemerkt zou worden en er een nieuwe zou komen werd deze na verloop van tijd prompt weer terug in de koeler gezet om plaats te maken voor de gerechten. Ook dan wordt niet gevraagd of we nog iets willen drinken, hier valt nog veel te winnen, ook commercieel gezien. En bediening: kijk tijdens het lopen eens rond naar andere tafels, wellicht probeert men je aandacht te trekken.
Verder was het gezellig en het eten was oke, alleen de friet was erg slecht allemaal kleine harde stukjes. Beetje jammer
Maria V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Groot terras, snelle en goede bediening. We hebben genoten van de gerechten en de ambiance. De prijs/kwaliteit verhouding is dik in orde. Een prima eetcafé op een super locatie!
Ray_Ireen .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
We hebben hier in de afgelopen jaren regelmatig gegeten. Sinds begin dit jaar overgenomen door de kok en zijn zoon. Gisteravond weer eens op het terras gezeten. Maar dat werd een teleurstelling. Toen we ons eerste (en uiteindelijk laatste) drankje bestelden, ook meteen brood en hoofdgerecht besteld. Drankjes kwamen vlot maar brood pas een kwartier later. Het hoofdgerecht liet echter nog veel langer op zich wachten. Het restaurant en terras zaten niet vol. We hebben verschillende keren geprobeerd aandacht van de bediening te trekken (ook om nieuwe drankjes te bestellen) maar zonder resultaat. Om ons heen hadden verschillende tafels die later dan wij hadden besteld inmiddels hun gerechten gekregen. Dus na ruim 45 minuten maar naar binnen gelopen om te vragen waarom het zo lang duurde. Geen uitleg en geen excuses. Na dreigen om weg te gaan stonden onze gerechten binnen 5 minuten op tafel. Wederom zonder excuses. Dat men ook vergat om te vragen of we nog iets wilden drinken (terwijl onze glazen overduidelijk leeg waren) hebben we maar zo gelaten. De mul smaakte prima, maar van de Ossenhaasmedaillons met gerookte zalm & truffelsaus waren de medaillons veel te lang doorgebakken (terwijl ik om medium-rare had gevraagd) en de gerookte zalm was koud. Bij het afrekenen werd ook nergens meer naar gevraagd of excuses aangeboden. Erg jammer.
Wilma S.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Eerst een drankje gedronken op het gezellige terras en daarna heerlijk gegeten bij Lumiere in Oudewater. Verse streekprodukten, leuke ambiance en vriendelijk personeel. Echt een aanrader.
Trees S.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Voor de verjaardag van mijn vriend hier gegeten met 10 mensen. Moesten lang wachten op ons eten.. er zat steeds wel minimaal een half uur tussen: van 19:30 uur tot 22:30 uur gezeten.. Het eten op zich was redelijk goed, hoewel de bediening de borden niet bij de juiste persoon kon plaatsen: ik kreeg de varkenshaas van mijn vriend en hij de eend, die ik had besteld. Ook medium biefstuk kunnen ze niet juist klaarmaken, helaas.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Wij waren al eens eerder in dit wel apart ingerichte eetcafé geweest en dat verdiende wel een herhaling maar het was deze keer duidelijk minder. Er zat nogal wat kwaliteitsverschil tussen de verschillende gerechten en dat was wel jammer. Ondanks het feit dat de jonge dames van de bediening wel hun best deden lieten zij ook zo hier daar wel een steek vallen. Heel lang wachten met uitruimen en het daarna maar half doen. De keuken had moeite om op tijd de maaltijden aan te leveren. Wij moesten nogal lang wachten en vervolgens duurde het ook wel even voordat iedereen zijn gerecht had. Jammer, ik denk dat de herhaling voor ons deze keer iets langer zal duren.
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Onlangs buiten geluncht (goede ervaring), nu diner, binnen. Het is wat vol en lawaaiig, maar ook gezellig: donkerbruin, veel hout. De keuken was door omstandigheden onderbezet, zo bleek achteraf (maar ja, dan moet je het restaurant niet volledig bezetten). We hebben zo lang op het eten gewacht, dat we er wat van hebben gezegd. Het eten zelf en de excuses van de kok aan tafel achteraf met koffie van het huis maakten het goed, ook voor de kinderen (11-14jr); die smulden van de zoete spareribs en lekkere patat. De vleesgerechten vonden mijn tafelgenoten wat vet, de vis (zalm, rode mul) was mals en vers. De kaart bevat genoeg interessante gerechten om nog eens terug te komen. Ook goed: meer dan één soort witte en rode wijn per glas voor dezelfde, redelijke prijs.
Florien V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Vandaag geluncht bij Lumiere.
Ik heb een glutenvrij dieet.
Merkte dat ze er goed bekend mee waren.
Dat gaf vertrouwen.
Tot mijn verrassing werd mijn omelet op een heerlijke grote glutenvrije bol geserveerd.
Heerlijk.
Ook was het heel attent dat er bij de koffie voor een verpakt chocolaatje bij lag.
We wonen niet in de buurt van Oudewater maar komen snel weer terug.
Hanneke G.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Erg gezellige tent en leuk personeel
dat bedient. Zeer attent!
Leuke entourage
Kalfswangetjes aanrader
Snoekbaars ook verrukkelijk
Ariana .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Sinds een aantal weken heeft Lumiere nieuwe eigenaren, dus we waren erg benieuwd . Met Valentijnsdag hebben wij daarom hier gegeten. We werden hartelijk ontvangen. Het restaurant was extra versierd en op de tafel lagen rozenblaadjes en een speciaal menu. Er was een dame die foto's maakte en deze foto kreeg je samen met een roos mee naar huis.
Het was heerlijk om zo goed ontvangen te worden.

Het personeel was vriendelijk en vrolijk en deden erg hun best. Het eten was heel erg lekker. Vers en veel keuze op de kaart! Veel verschillende biertjes en een leuke wijnkaart.

Al met al, een heerlijke avond. Coplimenten voor de nieuwe eigenaren en zeker een aanrader om eens te gaan eten!

Frits H.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
We wilden een lunch op het terras van het eetcafé gebruiken.
We waren met 10 man sterk en waar vind je even zovele zitplaatsen op een zonovergoten dag op het terras? De bediening hielp graag en snel!
We bestelden een variatie aan uitsmijters (Oudewater, Royaal), panini zalm, waldcornbol gezond, hamburger, Italiaanse bol ribeye.
We hebben prima geluncht. Wat buitengewoon opviel was de logistiek: een ontzettend snelle en correcte uitvoering van de bestelling.
Leleo .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Bij eetcafe Lumiere is het gezellig zitten en buiten op de brug in Oudewater is een fantastisch plekje. Jammer is, dat je je rekening zelf goed moet controleren, want tafels worden soms dubbel geteld op het apparaat.
Natuurlijk krijg je op vertoon van je bon wel je geld terug.
Gelukkig woon ik er maar 27 ( 54 vv) km vandaan, maar excuses krijg je niet.
Ja de klant moet zelf goed zijn bon controleren........je bent dus gewaarschuwd
Guus K.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Vanmiddag biefstuk besteld, vroegen nog om niet te rauw, nee haar man wist precies hoe het moest maar deze lap was ech niet te vreten. Excuus was dat we zelf gevraagd hadden om een klein beetje doorgebakken. Nou ik heb honderden biefstukken gebakken van medium to welldone en die smaakten nog beter als dit stuk vlees, snap niet dat ze dit durven te serveren, mag aannemen dat je voor € 19 toch wel iets goeds mag verwachten maar dit smaakte als vlees van een overjarige koe,schandalig dus hier komen wij niet meer.
Chantal E.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Donderdagavond met mijn zoon de vakantie ingeluid. Halverwege op onze route Oudewater. Daar komen toevallig voorouderen (rond 1740 ofzo) vandaan dus wij nieuwsgierig zomaar Oudewater ingedoken. SUPER AARDIGE MENSEN OP STRAAT, SUPER BEDIENING, IN TIJDEN NIET ZO LEKKER GEGETEN!! En wat een leuk plaatsje en mooi restaurant. Wij komen zeker nog eens terug!!! Als het niet vaker dan eens is ;)
Leo26 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2015
Terrasjesweer in Oudewater: dan strijk je neer op het terras bij Eetcafé Lumière. Beetje jammer dat er een viskraam staat, bijna op het terras – maar gelukkig staat de wind de goede kant op. Vriendelijke bediening, efficiënt en snel. Uitstekend broodje, heerlijke gebakken mosselen. Goede koffie: wij zijn dik tevreden en komen graag terug.
Frank S.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Met 8 mensen heerlijk wezen eten alleen 1 persoon waren ze vergeten
sorry de rest was al klaar na 3x vragen werd gezegd dat het nu in de pan lag
waar diegene die niets had gekregen het niet meer wilde
kwam de serveerster terug dat het van de rekening af was gehaald
wat denkt ze wel niet dat we nog wel gingen betalen
te drukke zaak waardoor arrogantie op treed
slecht opgelost
misschien fles wijn gratis of iets dergelijks
geen toetje genomen en geen fooi
jammer voor het lekkere eten dat ze het zo opgelost hebben
wij komen hier nooit meer terug
Lau12 .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Zaterdag avond hier gegeten,en we waren voor het eerst in oudewater bij lumiere. vanwege de festiviteiten . We gingen voor de asperges mijn vrouw traditioneel met ham en ei ,ikzelf met lamshaasjes.. Het was druk en hadden niet gereserveerd. Maar er was nog een plekje voor ons.Het is een mooie zaak ,de inrichting is gemaakt van spullen uit oude kerken had ik begrepen.Het moet wel je smaak zijn. Gastvrouw was heel vriendelijk en ondanks de drukte kwam het eten snel op tafel.Asperges waren heerlijk en mooi beetgaar. Lamshaasjes mooi rood gegrild. Complimenten voor de bediening,ze hebben verstand van zaken .Gewoon een heerlijke avond gehad zoals het hoort.
B J.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2015
Heerlijk gegeten bij eetcafe Lumiere, vooraf scampi's en gegratineerde mosselen.
Beide erg lekker, goed van smaak. Geserveerd met brood en kruidenboter.
Hoofdgerecht varkenshaas met brie en biefstuk met uien champignons en spek.
Mooi gebakken en erg lekker. Veel groenten op bord.
sla, gebakken aardappels en frieten erbij (zonder extra kosten) waar zie je dat nu nog?
Je gaat hier echt vol naar huis voor een aantrekkelijke prijs.
Service is goed, bediening is vriendelijk en ze weten waar ze mee bezig zijn.
Decor is mooi ouderwets, prima locatie on hartje oudewater.
Muziek zou wel een beetje up to date mogen.
Wij komen iig terug!
Jagjansen78 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Voorgerecht:
- Scampi's zaten de darmen nog in.
Hoofdgerechten:
- Tonijn was taai. (Uit de vriezer?) Werd bevestigd doorzelfde klacht van een andere tafel.
- Ossobuco: Erg weinig vlees.
Na bovenstaande te hebben aangegeven geen excuus of toereiking van personeel. Let op!! Zelfde klacht van een andere tafel over de tonijn.

Prijzen zijn te hoog voor de kwaliteit!!
Jelle W.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2014
Op zondagmiddag hier geluncht. Het terras zat vol, maar de bediening was verrassend snel. Dat hebben wij wel eens slechter getroffen. Het zag er redelijk geolied uit en de dames waren vriendelijk. De gerechten zijn misschien ietsjes duurder dan gebruikelijk, maar de kwaliteit was prima en de porties ruim. Wij hadden de wrap met gebakken kip, bacon en piri piri saus. Erg lekker en origineel. Alleen de saus leek gewone chilisaus uit een fles. Maar dat maakt niet uit. Het wordt leuk geserveerd. De locatie is natuurlijk top! En ook binnen ziet het er knus en authentiek.