Eetcafé Lotgenoten

7,1
6,9
Denise N.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Heerlijk eten voor een goede prijs, een goede sfeer. Bediening is goed en leuk. Gaan der zeker nog een keertje heen!!!!
Karin R.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Al vaker bij Lotgenoten gegeten. Verwacht hier geen culinaire verrassingen. Lotgenoten is gewoon een gezellig eetcafé om even een hapje te eten. Niet meer en niet minder. De serre is een fijne plek om te zitten, binnen vind ik het wat donker. Vooraf het visassortiment. Vers en prima gerechtje. Lekker knapperig stokbrood op tafel. Als hoofdgerecht de mixed grill. Het vlees smaakte goed, maar was iets te droog. De frieten waren erg goed. Dikke frieten, knapperig van buiten, zacht van binnen. En natuurlijk kwamen ook weer de lekkere stoofpeertjes op tafel. Het groentengarnituur (diepvries?) had van mij niet gehoeven. Een goede salade was beter geweest. De witte huiswijn is oké. Ik had geen ruimte meer voor een dessert. De gastvrouw is hartelijk en gezellig. Lotgenoten is een café voor de buurt, maar ook voor mensen van buiten. Het station ligt op een steenworp afstand. En in de zomer kun je op het terras heerlijk buiten zitten.
Andrea A.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
In het verleden al vaker gegeten hier, en eigenlijk altijd naar tevredenheid. Met een typische gezellige Amsterdamse eetcafé sfeer en dito eten. Gister echter echt een misser: ten eerste hebben we, terwijl het echt niet druk was, ontzettend lang op ons eten zitten wachten. En daarnaast waren mijn spare ribs echt smakeloos en droog. Kreeg ik er als sausjes bij: een gelig sausje dat zo te proeven uit een flesje kwam, een soort tzaziki die denk ik voor knoflooksaus moest doorgaan en appelmoes (in zo'n klein sausjesschaaltje?!?). Toen ik desgevraagd na afloop zei dat het eigenlijk niet geheel naar wens was, en dat ik toch echt wel eens betere spare ribs bij Lotgenoten had gehad kreeg ik alleen te horen dat dit aan de keuken gemeld zou worden.
Volgens mij meld je het de keuken als je een compliment krijgt. En ook bij een klacht natuurlijk - maar dan bied je je gast in de eerste plaats op zijn minst een koffie van het huis aan of zoiets (zeker nadat we met al die wachttijd al een behoorlijk ruime drankrekening hadden opgebouwd). Maar niets daarvan...
Wellicht was de kok ziek ofzo. Maar meld het dan gewoon. Dit leek echt nergens op. Zonde voor deze zaak en voor het toch op horecagebied al niet al te rijk bedoelde Duivendrecht.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Hier op vrijdag 11 maart met een grote groep gegeten. Wat mij opviel was het feit dat je steeds om een drankje moest vragen. Dan werd het wel gebracht, maar dan moest je buurman/vrouw er ook om vragen anders kreeg je niets. Je zou juist zeggen dat drank belangrijk is.
Het eten was redelijk. Echt een eetcafé zonder hoogstaand niveau. Dan mag je ook niet verwachten, maar eenvoudige zaken kan je wel leuk aankleden en dat is wat er gemist wordt.
Pluspunt is dat iedereen tegelijk zijn gerecht krijgt opgediend en ik weet dat dit niet makkelijk is.
Echt een eetcafé dat zijn gloriejaren ver achter zich heeft gelaten. Jammer.
Of ik hier terugkeer, is voor mij nog een grote vraag, omdat dit soort eetgelegenheden er in grote overvloed is en ik betere ken.

Loes C.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Na iets van een decennium geleden weer eens naar Lotgenoten geweest. Toentertijd als afscheidslocatie voor een collega die wegging. Aardig maar niet bijzonder weet ik nog dat velen meldden.
Lotgenoten anno 2015 is in ieder geval een leuk, gezellig en lekker druk eetcafé. Door ons gekozen om samen met onze zwager en schoonzus even neer te strijken na ziekenhuisbezoek in Amstelveen en wij ze later in Duivendrecht naar de trein konden brengen (want dat is werkelijk op steenworp afstand van Lotgenoten!).
Prima kaart met ruime keuze; na niet lang wachten werden door heel vriendelijke dames onze saté's en respectievelijk schnitzels gebracht. Goed klaargemaakt met alles erop en eraan en bovendien een heerlijk schaaltje peertjes erbij! Prima zo. Volgende keer houden we wat meer tijd voor de cappuccino want die moesten we half laten staan om nog de gewenste trein te kunnen pakken. Geeft niet, komt goed! Dan nog gewoon plat kraanwater op de kaart, dat hóórt gewoon en al helemaal in het genre eetcafé's, want € 3,50 voor een fles Acqua Panna is echt over the top… Al met al niet gek bij Lotgenoten, een prima stek in de omgeving van Diemen…
Mike V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Erg lekker gegeten , de uiensoep was prima en ook de door mij bestelde spareribs waren heerlijk.
de stoofpeertjes die ik bij m,n ribs kreeg waren een lekkere verrassing , maar een salade had beter op z,n plaats geweest.
Enige jammere vonden wij het decor dit is echt een beetje bij elkaar geraapt en past niet bij t lekkere eten dat wordt geserveerd.
Als daar wat moeite voor wordt gedaan is dit echt een heel leuk restaurant om een avondje te vertoeven .
De prijzen zijn nog wel lekker normaal zodat het ook geen probleem is om een voor een hoofd en een dessert te nemen met een paar lekkere drankjes.
Maar alstublieft zorg dat er iets met t interieur wordt gedaan.....
Yvon T.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Onverwachts heerlijk gegeten, lekkere saté met ouderwetse stoofpeertjes. Een leuk typisch eetcafe, ons hondje mocht ook mee en dat is fijn! Een aanrader voor een lekkere leuke avond!
Marieke K.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
Wij zijn hier voor het concert van anouk binnengevallen. Een typisch eetcafe, we werden weggestopt in de serre waar je toch wel erg dicht op elkaar zit.
Het eten is oké voor een eetcafe, niks bijzonders maar zeker niet slecht. Lekkere gamba's vooraf, daarentegen een wel erg zoete tomatensoep.
Het hoofdgerecht entrecote rood besteld en dat was hij ook alleen zowel bij de entrecote als bij de mixed grill misten we smaak. Gelukkig was daar peper en zout op tafel. Erbij lekkere patat en stoofpeertjes.
De bediening mag er wel iets enthousiaster rond lopen, ze stralen nou niet bepaald uit dat ze het leuk vinden dat je er bent en das jammer...
Deniso .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Ik heb met mijn vrienden heerlijk gegeten en heb daarna een fantastische avond gehad met het gezellige personeel van het restaurant. De gemoedelijke sfeer van het restaurant is wat mij betreft een echte aanrader.
AllyMcRassie .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Al een paar keer eerder hier gegeten. Goed eten, wat je kunt verwachten van een eetcafe. Deze keer de garnalencocktail genomen, stijl jaren 80, gewoon zoals het hoort, smakelijk. Carpaccio van mijn man smaakte ook goed. Hoofdgerecht een biefstukje met pepersaus, goed gebakken en lekkere bijgerechtjes. Mijn man had als nagerecht de flensjes, flensjes waren goed, het fruit wat erbij gereserveerd werd was niet lekker. Ik had kaneelijs met kletskoppen. Smaakte goed, maar teveel slagroom. Al met al goed gegeten!
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Gisteravond de 80ste verjaardag van mijn moeder gevierd bij Lotgenoten. De afspraak was vanaf 20.00 een besloten feest met de familie en vrienden. Wat schetst onze verbazing als rond half 8 zo'n 35 Ajax supporters neerstreken voor de wedstrijd van hun club. Reactie van de eigenaar: jullie hebben er toch geen last van?!
Om 11 uur kwamen er weer een 40-tal na de wedstrijd binnen en weer dezelfde onvriendelijke reactie. De verjaardagsvierders voelden zich zeer bekeken en ongemakkelijk met deze grote groep Ajaxsupporters op hun feestje maar durfden niet te klagen omdat ze het feest van oma niet wilden bederven.
De DJ zou om 18.00 beginnen met draaien. Om 20.30 maar eens gevraagd wanneer hij zou beginnen. Hij stemde de muziek absoluut niet af op de doelgroep. Hij deed maar wat en was ondertussen op een andere laptop Ajax aan het kijken. En dat voor 450 euro handje contantje.
Het eten was goed( behalve de kogelbiefstuk) en de bediendes liepen de benen uit het lijf maar ik zou jullie niet aanraden om een feestje hier te vieren. Je denkt een afspraak te hebben maar geld was belangrijker voor de cafebaas dan het slagen van het verjaardagsfeest.
Soof L.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2013
Lekker gegeten voor een goede prijs vooral de stoofpeertjes mmmm een aanrader. De saté is mals en lekker veel en het stokbrood met eigengemaakte kruidenboter je kan er niet genoeg van krijgen.
Fransboom .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2013
Met drie oud/-collega's lekker gegeten. Ouderwets smakelijke keuken met weinig poespas. De mixed grill was o.k. Met name erg genoten van het toetje, Apfelstrudel met ijs.
Prijs/kwaliteit prima!
Chili C.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2013
Heel gezellig interieur en overigens een heel mooi pand van buiten. Fijne sfeer, wel wat lawaaiig aan de bar. Lekkere hap en niet zuinig. Fijn visassortiment vooraf. Mixed grill ook smakelijk. Alerte bediening. Redelijke prijzen. Gewoon zoals een eetcafé hoort te zijn. Hoewel op fietsafstand waren we er nog niet eerder geweest, maar we zullen vaker komen.
Maaktnietuit .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2013
Op een donderdagavond met vriendin gegeten. We werden bediend door een dame die duidelijk niet gelukkig was met haar baan. Er kon geen vriendelijke blik of woord vanaf. Het eten was ronduit slecht. Kraanwater was niet beschikbaar. De aspergecoctail die ik voorgeschoteld kreeg, werd na een paar minuten weggehaald met de vraag of ik er al aan begonnen was. Het bleek de verkeerde coctail. De kogelbiefstuk was duidelijk bevroren geweest en van slechte kwaliteit. De champignons dreven in het vet. Het toetje hebben we maar overgeslagen. Voor een drankje op het terras kan je hier wel terecht, maar eten is echt niet aan te raden.
Teun Z.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2012
Lotgenoten is een recht-toe-recht-aan eetcafe waar je precies kunt halen wat je verwacht. De sfeer is dorps, en de locatie (net naast het plein van Duivendrecht) ook, als je tenminste het grote station even wegdenkt. Vooraf hadden we gebonden tomatensoep met ballen en wat room, sterk maar ietwat te zout van smaak. Als hoofdgerecht hadden we allebei de sate van de varkenshaas. Drie mooie stokken met goed gegaarde sate en prima saus. De groenten op het bord smaakten vers, de rest van het bord werd iets knullig opgevuld met kroepoekjes. Bijgerechten friet en heerlijke stoofpeertjes. De bediening is vriendelijk. Prijs is net een tikkeltje te hoog voor de kwaliteit van het eten (maar niet overdreven). Erg jammer dat je door de rookruimte naar binnen en buiten moet.
Knoekie .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Wij waren hier van de week voor we naar de Ziggo Dome gingen voor het concert van Sting!! Ik was er nog nooit geweest. Leuk! De bediening was erg behulpzaam en het eten gewoon lekker! Niet duur en gezellig, Op de terug weg hebben we daar nog even wat gedronken op het terras. Volgend concert in de Ziggo Dome, komen we weer langs!