Eetcafé Lef

Meer informatie over restaurant Eetcafé Lef

Voordelig
Elvire T.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Ik was hier nog niet eerder geweest,maar vond het eten uitstekend,zeker voor deze prijs.A.s.vrijdag gebruik ik mijn kaarten voor het restaurant aan de overkant Chique en Simpel,staat op naam van een vriendin van mij.Ik heb ook al acht keer bij To Meat bij de buren in Noordwijkerhout gegeten,maar bel steeds op I.p. v via de mail .Is ook een prima restaurant.Bij Lef,waar we vanavond waren is de kwaliteit uitstekend en het zijn ook grote porties,dus grote eters hoeven zeker niet te klagen.Ik ben van plan om hier zeker nog terug te gaan.
Julia V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Naar aanleiding van de recensies hier geboekt, we hebben anderhalf uur op ons eten moeten wachten en mensen die na ons binnen kwamen klaarblijkelijk bekenden werden sneller en eerder geholpen. Soep had melk smaak en het vlees was heerlijk qua smaak maar het stuk vlees zat vol aderen. Voor ons echt een teleurstelling had er meer van verwacht.
Keesvl .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
We hebben hier gegeten op een zaterdagavond in november met de AH-restaurantactie. We waren niet de enigen. Er was een grote groep in het restaurant wat voor veel lawaai zorgde. Echt véél geluid was er, dat was jammer. Je kon elkaar moeilijk verstaan.
De bediening was zeer gewillig om ons van drankjes te voorzien. In het eerste uur is ons vijf keer gevraagd of we nog iets wilden drinken.
Het eten was redelijk. Niet super goed, maar daar is de prijs ook niet naar. Het is zeker niet duur.
Met het toetje ging het even mis. We hadden 'fruit-loempia' besteld. Na de eerste hap van de loempia bleek dit alles behalve een fruit-loempia te zijn. Het was gewoon een hartige loempia. Dit verbaasde ons zeer en daarom vroegen we het personeel of dat de bedoeling was. Dit was zéker niet te bedoeling. Foutje van de kok. Ze hebben dit snel hersteld en ons alsnog de echte fruit-loempia's geserveerd; die waren heerlijk.
Dionne D.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Eetcafe lef, veel verhalen over gehoord, en nu zelf ervaren.
Heerlijk gegeten, het vlees zo mals en bediening top, voor alle doelgroepen te doen ideaal.
Irene V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Leuk ontvangst, vriendelijke bediening en het eten smaakte prima. Jammer dat het vrij lang duurde voordat we de soep kregen en het broodje. Het drinken moesten we 2x naar vragen.
Kokkieannie .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Op een maandagavond een vol restaurant, stuk gezelliger!
Eten was heerlijk! Eigenlijk niks om over aan te merken, vriendelijke bediening en heerlijke wijn!
Pierre S.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Heerlijk gegeten in een leuke ambiance. Ongedwongen sfeer. Lekkere gerechten met een prima prijs-kwaliteit verhouding. Een aanrader!
Herman V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
De service was erg goed, er kon een gezellig praatje af ondanks dat het druk was met gasten.
Het eten was voortreffelijk, wij hebben ervan genoten.
Wij zullen LEF zeker bij vrienden en familie aanraden.
Eveline V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Heerlijk gegeten weer, vooral de biefstuk is zaaaalig! en erg vriendelijk personeel, neemt de tijd voor je, Komen niet gehaast over. We komen snel weer terug!
Manon D.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Heerlijk gegeten zeker voor herhaling vatbaar. Teveel lekkere gerechten op de kaart, ook verrassende combinaties. Aanrader.
Karel V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Wat hebben wij verassend lekker gegeten.
Vooraf een zalig dun gesneden carpazio en eensmaakvolle garnalen cocktail.
Als hoofdgerecht een meer dan prima zalm en tonijn. Bijgeleverde groenten waren bijtgaar, heerlijk.
De tompouce en het kaasplankje maakten ons diner compleet.
Complimenten voor de kok.
En de bediening. Toen wij het binnen niet meer uit hielden van de herrie, begeleidden ze ons naar buiten op het terras onder een heater met een dekentje. Hadden we precies nodig.
Mocht er iets gedaan worden aan de akoestiek kom ik heel graag terug.
Pia B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
We hebben heerlijk gegeten. Er was geen speciaal ah menu, maar mochten gewoon van de kaart bestellen.
We waren met 5 personen, maar daar kregen we ook nog korting op. Gezellige sfeer.
Zeker een aanrader en we gaan nog eens terug.
Mischa W.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Na een dag shoppen in Amsterdam bij eetcafé lef terechtgekomen. Warme sfeer en onwijs vriendelijk personeel. Het eten was ook erg smakelijk. Wanneer we weer in de buurt zijn komen we zeker terug!
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Vorige week zaterdagavond hier met een Social Deal een à la carte diner genuttigd. Het restaurant kan worden omschreven als sfeervol retro, met een afwisseling van hoge en lage tafels en verschillende soorten stoelen. Een deel van het plafond is door hout verlaagd, in een mooie ronde vorm. Grappig detail: er is een hangmat aan bevestigd. Symbool voor het relaxte sfeertje? Een wand is voorzien van ramen en is pastelkleurig geel, althans bij de gebruikte verlichting. De andere wand is voorzien van een bloemetjesbehang. Misschien oubollig, maar past natuurlijk goed in de retro sfeer. De vensterbanken van de ramen aan de overzijde zijn benut voor het plaatsen van allerhande zaken als kannen, een pluche beest e.d. De schilderijen (replica’s uiteraard) zijn niet thematisch maar dienen echt voor de sier en opvulling (bijvoorbeeld een portret van (voormalig koningin) Beatrix, Montmartre in Parijs – denk ik -, een meisje dat met een diabolo speelt). Opvallend ook de enorme verscheidenheid aan lampen. Het was druk, waardoor het binnen zeer rumoerig was. Dat kwam de conversatie met mijn partner niet ten goede, maar mijn lief houdt erg van een dergelijke gezelligheid. Waar veel mensen bijeenkomen, is de kwaliteit van het eten ook goed, is altijd haar redenering. En dat bleek ook nu weer volledig te kloppen.
Als drankje vooraf bestelde mijn gezellin de gebruikelijke zoete witte wijn met bruiswater en ik trakteerde mezelf op een Affligem Tripel speciaal bier. Daarbij kregen we van het huis wit- en bruinbrood met kruidenboter. Altijd lekker.
Als voorgerecht besloot mijn disgenote de Vitello tonato met Spaanse kappertjes (de steeltjes er nog aan) en rucola te nemen. Dit vond zij een zeer smakelijk geheel vormen. Mijn eerste gang was Steak tartaar. Een hemels lekker gerecht, fraai gepresenteerd met een kleurige bordrand van crèmes en tomaatschijfjes. Door de tartaar verwerkt, leken een soort aardappel chips en bovenop was een kiemgroente. Een buitengewoon goed begin.
Voor het hoofdgerecht namen we beiden een ossenhaas biefstuk, met dien verstande dat mijn tafelgenote voor de Lombok versie opteerde (met sambal jus) en ik voor de Lef variant koos (met gebakken ui, spek en champignons). Het waren uitmuntende stukken vlees, geen grammetje vet te bekennen. Heerlijk mals en sappig, prima medium gebakken. Gelukkig niet in een heel grote portie, maar precies voldoende voor ons kleine eters. Vaak is het voor ons te veel en dan is het zonde als je een groot deel weer retour moet sturen. Daarbij werd een schaal prima gefrituurde, dunne frites en een kom rauwkostsalade geserveerd.
Als dessert nam mijn lief het sorbetijs met vers fruit, dat gelukkig op haar verzoek zonder slagroom werd gepresenteerd. Prima opgepakt door zowel de jongedame in de bediening als door de kok in de “koude” keuken. Regelmatig gaat haar verzoek de mist in, omdat er vaak op de automatische piloot wordt gewerkt. Dit ijs werd door haar zeer gewaardeerd. Mijn keuze viel op een van de speciale koffiesoorten: de LEF coffee, met Tia Maria, Cointreau en Amaretto. Een heerlijke combinatie.
Afronden deden we deze zeer geslaagde avond met verse muntthee.
Conclusie: een prima eetcafé met een zeer gunstige prijs/kwaliteitsverhouding. De bediening was ook zonder meer goed te noemen: vlot en oplettend.
Bianca243 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Vooraf pittige gamba's waren heerlijk. Tonijnsteak erna ook erg lekker. Goede kwaliteit en goed bereid. Zeker aan te raden om te eten.
Inahoek .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
woensdag 31 aug. heerlijk gegeten, zowel voorgerecht Vitello Tonato en hoofdgerecht Zalm was perfect. Als dessert had ik een kaasplankje ook prima. Dit menu was voor een leuke prijs 2 menu`s voor de prijs van 1, 25.00 euro met de kaart van A.H. was het meer dan waard. De witte wijn is wel aan de dure kant , 4,25 voor een glas vind ik best pittig!
Over een paar weken gaan wij weer. Nog 2 kaarten te gaan.
Ina
Derek-K .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Eetcafé Lef ligt aan een gezellig plein temidden van andere restaurants. Op deze nazomeravond namen we plaats op het terras, dat redelijk bezet was. Ons voorgerecht, de carpaccio was goed van smaak. De spareribs vervolgens waren al ontdaan van de botjes, dus dat scheelt vieze vingers. De tonijn was, zoals het hoort, rare gebakken. Het kaasplankje van mijn vrouw was rijk gevarieerd. Mijn huisgemaakte vlaflip/hangop daarentegen smaakte niet bijzonder. De bediening is vriendelijk. Een fles water bij de overigens prima, witte huiswijn was geen probleem. We sloten af met een koffie waarbij snoepjes en een ouderwets bokkenpootje werden geserveerd. Oh ja, je kunt in de buurt gratis parkeren. Altijd handig.
Jakahuizer .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
in een woord geweldig !!!
en wat ook heel fijn is kan ook gewoon van de kaart .
dus is het iedere keer een verassing .
en ook al is het druk bediening blijft gezellig en tijd voor een babbel .
gaan zeker nog keer terug
Ninadobbe .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Wij hebben met vier personen hier gegeten met de ah actie. Konden gewoon à la Carte eten, alleen voor de biefstuk klein bedrag bijbetalen. Dit stond op de website en werd ook door het personeel netjes gemeld. Eten was goed, lekkere Caesar salade, biefstuk en als toetje een blanke dame. Wij komen nog wel een keer!
Aatveenhof .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Heerlijk op het terras gezeten. Leuke bediening. Het enige minpuntje was dat het wel heel lang duurde. Wellicht kwam dit door de drukte. Al met al hebben we goed kunnen bijpraten.