Eetcafe Kwajongens

Service8,5/10
Decor7,6/10
Margrietgeertsma . 1e beoordeling (1 recensie) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Gevarieerd menu, heerlijke frieten, lekker visje, matige bijgerechten. Zeer vriendelijke en ontspannen service, relaxete sfeer, geen dikdoenerij, voor herhaling vatbaar.
Lautje91 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij kwajongens. Zowel voor-, hoofd, als nagerecht smaakte goed. Veel "home-made" producten, die erg lekker waren. Gezellige bediening. Sfeer is er goed. Van buiten denk je mwo, maar het is er super gezellig!
Bas O. Bourgondiër (2 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Goed gegeten in een rustige en ongedwongen sfeer. Uitstekende en verrassende gerechten! Zeker een plek om terug te komen! Zowel voor vlees, vis als wel de vegetarische eter.
Gemma B. Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
We hebben hier heerlijk gegeten als pasgetrouwd stel! De bediening was enthousiast met een tikje kwajongen erin :) Het eten was verrassend origineel en bovendien erg lekker! De bediening kon ons een goede tip geven welk speciaal biertje hier het beste bij paste! Kortom: een aanrader!
Kitty S. 1e beoordeling (1 recensie) 2,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
De ober was al chagrijnig dat een gedeelte 10 minuten te laat was. Zijn hele houding straalde ongeinteresseerdheid uit. Fles wijn in zn achterzak omdat hij 'geen zin had om te lopen' en glazen schoonmaken 'was ook niet zijn hobby'. Het eten was niet bijzonder. De burger was lauw , het tortillakoekje taai, heel klein bakje groente (voor 4 personen) was bitter en droge brocoli, erg zoute patat en een bijvulling duurde erg lang. Ik zou er niet meer heen gaan.. Ben ook verbaasd over het hoge cijfer hier..
Wendelien K. Bourgondiër (4 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Het eten smaakte heerlijk en het werd mooi geserveerd. De bediening was ook erg vriendelijk en behulpzaam. Ik ga zeker vaker heen!
Bergmarleen . 1e beoordeling (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
We hebben heerlijk gegeten. Het personeel denkt goed mee met wat er wel of niet gegeten mag worden als je allergieën hebt. Bediening is vriendelijk en gastvrij en heeft kennis van z'n producten.
Ton V. Bourgondiër (4 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Eerst lekker op het terras gezeten en voorgerecht gegeten. Hoofdgerecht binnen. Gevarieerde kaart. Creatieve en eerlijke gerechten. Leuke bediening. Erg goede prijs kwaliteit verhouding
Rsoldaat . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Bijzonder gezellig met wat vrienden bij Kwajongens gegeten en vooral ook gedronken :-). De gerechten zijn origineel, goed op smaak en in de juiste proporties. Daarbij geeft de eigenaar - Jeroen - goed advies over welke bieren bij welk gerecht passen. Onze tip; neem zijn advies ter harte en laat je verrassen.

Service is uitstekend! Zo wilden we een sigaartje roken op het terras, maar werden deze daar niet verkocht. De eigenaar pakte direct de telefoon om bij een naburig restaurant te vragen of ze daar sigaren hadden en ging deze vervolgens ook nog voor ons ophalen. Op alle fronten kunnen we een avondje eten bij eetcafe Kwajongens aanbevelen.
Bart H. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Eten was lekker en bijzonder.
Bediening was authentiek, geen knipmes maar gezellig en ad-rem.
Uitzicht is werkelijk prachtig!
Ibohilda . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Aspergeijs met droge worst, witte chocolade en saffraan als voorgerecht. Apart en heel lekker. Een burger met noten, etc. als hoofdgerecht. Voldoende en gevarieerde bijgerechten. Het was lekker. Als nagerecht creme caramel, slagroom en merengue. Verrukkelijk. Je kunt niet spreken over bediening maar het is een goede gastheer. Zeker een restaurant waar ik terugkom. Vanwege het heerlijke ten maar ook vanwege de leuke gezellige bediening.
Punter . Bourgondiër (4 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Ze koken er wel zuiver. Niet te veel flauwekul. Het is lekker en de bediening is nogal direct. Ik vind het leuk, maar voor sommigen is dat misschien minder geschikt. De bediening is ook oplettend en adekwaat. Het is er eeg klein en kan dus veel lawaai geven als het vol zit. Het lawaai viel gisteren wel mee. Maar warom ze in elke horecagelegenheid muziek an zetten is ons en raadsel. Meestal is het storen, want nog meer geluid dan er al is door ieders praten en meestal is het ook nog niet onze smaak. Dat was dus ook hier het geval, maar dat is dus overal zo.
S.muilwijk . 1e beoordeling (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Prettige relaxte sfeer en zeer gastvrije bediening.
Verrassend eten ,maar uitvoering kon wat beter. Zo waren bv de gedroogde tomaten (ijs)koud op een wel zeer kleine hoeveelheid linzen gelegd bij een overigens goed smakend visje.
Irmas64 . Bourgondiër (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Bij Kwajongens terecht gekomen via de website Iens.nl, en dat bleek een goede keus.
Lekker broodje met smeersels vooraf, niet de standaard tapenade en kruidenboter, maar een hummussmeersel, iets met kerrie en iets met roomkaas en kersen.
Als hoofdgerecht had een deel van ons gezelschap de spareribs, en het andere deel de paardenentrecôte; beiden prima!
Ook de desserts waren uitstekend.
En ja, het gevoel voor humor van de eigenaar is een beetje apart, maar wij konden er erg om lachen:
"Het bananenijs is heerlijk". "Ja, als je van bananen houdt, wel, ja".
"Dit zijn de lekkerste spareribs, die we ooit gegeten hebben". "Oh, dat zal wel door onze nieuwe magnetron komen".
"De soep van de week is een vissoep, maar die zou ik niet bestellen; die eet ik liever zelf op".
Met nog wat tips voor leuke kroegjes voor de rest van de avond, vertrokken we blij en tevreden.
Lijd . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Voor ons was het de eerste keer in een eetcafé, het was erg gezellig en knus. het eten was heerlijk en de bediening erg aardig. een echte aanrader.
Marloesschouten . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Heerlijk verassende gerechten, altijd goed over nagedacht en klaargemaakt. Leuke ongedwongen sfeer. Als je een bierliefhebber bent absoluut de drankkeuze aan de gastheer overlaten, heerlijk!
Elisabeth K. Bourgondiër (4 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Samen met mijn ouders, vriend, broertje en schoonzusje heerlijk gegeten bij Kwajongens. Mijn vriend en ik zaten op tijd, en hier werd keurig rekening mee gehouden! Vooraf brood, olijven, soep en een tompouce van oude kaas die allen zeer in de smaak vielen. Daarna hadden er 5 spareribs die zoals altijd ontzettend lekker mals waren. Ik koos voor de paarden entrecote in knoflookjus. Ik wist niet dat paard zo lekker was! Het meest malse stukje vlees wat ik ooit gegeten heb. De bijgerechten hadden we niets over te klagen, goeie frieten, lekkere groente en salade. Toe was er chocolade mousse met passievruchten mousse ijs en slagroom en cheese cake waar ook iedereen van genoten heeft. Als klap op de vuurpijl heerlijk bier genaamd Thomas en Kenau van Jopen. Ook de huisgemaakte ijsthee is een aanrader. Komen wij hier vaker? Ja, en we blijven terugkomen!
Reinierreitsma . 1e beoordeling (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Prima eten voor een schappelijke prijs. Lekkere bieren van de tap. Uitbater is ad rem & zeer gastvrij. Decor typisch eetcafé; simpel maar wel gezellig.
LautjeTautje . 1e beoordeling (1 recensie) 4,8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Het niet vegetarische eten werd lekker gevonder, maar het vegetarische gerecht dat ik had (Thaise curry) vond ik te zout en daardoor ronduit vies. Het was ook eerder Marokkaans dan Thais qua smaak, voor zover dat nog te proeven viel door het zout heen. Helaas was de bediening nogal aanwezig om het beleefd te zeggen. De reactie van de bediening op mijn klacht over het eten was dat een meerderheid van de klanten het gerecht lekker vindt, ofwel ik moest niet zeuren. Volle mep moeten betalen. Waardeloos. Porties niet groot maar van de bijgerechten kun je probleemloos bijvragen. Al met al ging ik met honger naar huis. Vond het een teleurstelling en zal hier niet nog eens gaan eten.
Beste LautjeTautje,

Bij Kwajongens zijn we trots op onze producten en willen wij het iedereen naar de zin te maken.
Uw gerecht is volledig volgens recept op tafel gekomen. Wij realiseren ons dat smaken verschillen en dat ook wij fouten kunnen maken. Daarom komen wij tijdens het hoofdgerecht vragen of alles naar wens is. Dat hebben we bij u ook gedaan. Op dat moment heeft u niet aangegeven het gerecht niet lekker te vinden. Dit heeft u ons pas gemeld toen we kwamen afruimen. Als reactie daarop hebben wij aangeboden een ander gerecht voor u te bereiden, kosteloos. U heeft dit aanbod afgeslagen.
Wij vinden het erg jammer dat u met honger naar huis bent gegaan, we staan echter wel achter onze werkwijze.
Omdat gastvrijheid bij Kwajongens hoog in het vaandel staat nodigen we u graag uit om, op onze kosten, een ander hoofdgerecht te komen proberen.

Reactie van proever:

Een welles-nietes discussie is natuurlijk vrij zinloos, maar toch wil ik even aangeven dat het iets anders ging (mijn 2 tafelgenoten waren daar de stille getuigen van). De bediening kwam in een vroeg stadium langs met de vraag of alles in orde was. Toen had ik nog niet voldoende geproefd van het gerecht door de conversatie met mijn tafelgenoten. Na afloop kwam de bediening weer en zei hij dat hij normaal altijd halverwege komt vragen, maar nu dus "niets meer voor mij kon doen". De eer aan mijzelve houdend, heb ik toen gezegd "het is goed". Er is absoluut niet aangeboden om een ander gerecht te bereiden, dat wil ik toch even benadrukken. Ondanks uw andere weergave van de feiten, waardeer ik het dat u reageert op mijn recensie en het aanbod doet om nog een keer bij u te komen eten. Zoals altijd is een recensie een momentopname.

anf 2e reactie van restaurant:

Welles-Nietes gaan we inderdaad niet doen, heel onprettig altijd. We willen graag iedereen tevreden houden. Wij hopen op een tweede kans. We kunnen het heus wel. Hopelijk zien we u binnenkort terug.
Vargas . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Goede bediening en advisering inzake diner en aangepaste drankjes. Het werd een lekkere maaltijd en aangenaam verpozen aldaar!