Eetcafé Kop van Jut

Leidsekruisstraat 24 1017 RJ Amsterdam Nederland Kaart
31-203207722

Over het restaurant Eetcafé Kop van Jut

Voel je speciaal bij Eetcafé Kop van Jut

De Kop van Jut is sinds 2000 hét eetcafé waar een enthousiast team zich inzet om het haar vele gasten naar de zin te maken. De Kop van Jut wordt gerund met een persoonlijke visie, het eten is eerlijk en de gastvrijheid warm. Het eetcafé is verdeeld over twee etages, beneden is er ruimte voor 22 personen en boven is er plaats voor 14 personen. Voor groepen vanaf 8 personen is er ook de mogelijkheid tot het reserveren van een groepsmenu. De bediening weet hier meer over. Iedereen, gast, koks en bediening zijn onderdeel van een speciaal gevoel: Welkom zijn in de Kop van Jut.

Meer informatie over restaurant Eetcafé Kop van Jut

Inge K.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, de biefstuk met Champion en ui is zeker een aanrader en wat een heerlijke patat!!! Vooraf hadden we brood met smeersels, ook erg lekker en meer dan genoeg! Wij komen hier zeker nog een keertje terug! We hebben een erg gezellig etentje gehad vlak voordat we naar de Melkweg gingen om de sfeer voort te zetten!
jetdebruin .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Geweldige high tea gehad! Complimenten voor de service. Vorige week via groupon bij de Kop van Jut geweest. Waren met 12 personen en mochten op de eerste verdieping plaats nemen. Wat een knus en gezellig sfeertje hangt hier. Beetje engelse stijl. We hebben van 15 tot 17 uur genoten van de lekkere hapjes en de thee. Er werd zelfs voor een persoon, die vergeten was door te geven dat ze gluten vrij at, apart nog een salade gemaakt waar niets voor in rekening werd gebracht. Al met al een aanrader. En ook nog eens hartje centrum.
Lis S.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Gister high tea met 5. Wat een oase tussen al die toeristenfuiken. Heerlijke zelfgemaakte hapjes en hele leuke bediening van Brian. Zeker voor herhaling vatbaar.
Andrea B.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Mijn man en ik waren bij De Kop van Jut voor een high tea. Wij hadden geen specifieke verwachtingen vooraf, maar waren aangenaam verrast bij binnenkomst. Klein, gezellig, sfeervol en een hartelijke ontvangst.
De high tea was heerlijk en qua hoeveelheid prima. Alles was smakelijk en we gingen niet met een "plofbuik" naar huis.
De bediening was vriendelijk en attent en nam zelfs de tijd voor een gezellig praatje.
Wij vonden het ook een heerlijk Amsterdams sfeertje en komen hier beslist terug.
Enny B.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Het etentje was onderdeel van het bedrijfsuitje. Ontzettend leuk ontvangen, gezellige huiskamer sfeer en lekker eten! Zeker voor herhaling vatbaar!
Tim S.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Hier laatst een high tea gehad. Ik had er wat meer van verwacht want we stonden 25 minuten later weer buiten. Smaakte best goed maar was allemaal niet zo veel. Van binnen is het knus maar ook klein en aan de warme kant. Bediening is oké maar kan vriendelijker. De serveerster aan onze tafel had er niet zo veel zin in. Beetje glimlachen kan geen kwaad.
Komodo57 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Door een wonderbaarlijke samenloop van omstandigheden hier nogmaals gegeten (en deze keer het snelste driegangen menu ooit: binnen 45 minuten stonden we weer buiten). Onze groupon-reservering voor Klein Tirol aan de overkant ging niet door omdat het restaurant gesloten was. Kop van Jut is van dezelfde eigenaar en we konden daar een vergelijkbaar menu krijgen onder dezelfde voorwaarden. Vooruit dan maar, hoewel het de vorige keer met een high-tea geen geweldige ervaring was. Als voorgerecht namen we beiden de pompoen-wortelsoep. Deze was prima van smaak alhoewel ze best wel wat warmer had mogen zijn. Mijn vader zaliger zou hier meteen al kortemetten mee hebben gemaakt: linea recta terug naar de keuken! Het hoofdgerecht was een varkensschnitzel met sla en patat. Deze laatste werd opgediend in een royale puntzak en leuk gepresenteerd in een groot bierglas. De schnitzel was echter nogal zout en klef. Het leek meer op samengeperst vlees i.p.v. een echt stuk mals varkensvlees. Een beetje vreemd want de recensies van Mijn Tirol waren over het algemeen lovend. Ook de patat was behoorlijk gezouten en het onderste gedeelte van de puntzak bestond uit verbrande stukjes patat. De bijna waterige mayonaise was een minimale portie gezien de hoeveelheid patat. Gelukkig was de applecrumble met ijs en slagroom weer een stuk beter. Wel weer een domper was de forse prijs voor een piepklein flesje cola (3 euro). De vriendelijkheid van de (volgens mij zelfde) bediening was wel verbeterd t.o.v. de vorige keer. Hoe dan ook, alles bij elkaar genomen is de Kop van Jut nog steeds geen topper....
Toni M.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Vorig weekend bij de kop van jut terecht gekomen omdat we even wat wilde eten voordat we naar de film zouden gaan. Zeer gezellig plekje met vriendelijke bediening en prima eten. We hadden de paté en de geitenkaaskroketjes vooraf, beide super lekker. Daarna een vispotje en de pepersteak, beide van prima kwaliteit en zelfs nog extra frites bijbesteld, zo lekker waren die. Eigenlijk zaten we bihoorlijk vol maar konden de warme apple crumbletaart niet weerstaan en hebben die dus gedeeld,pfff, wat een feestje. Prijs vonden we prima in verhouding staan met hetgeen we gegeten&gedronken hebben.
CAA .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Toen ik binnen kwam dacht ik: "oh wat leuk, gezellig en knus", maar dat veranderde gauw toen de serveerster ons iet wat chagrijnig naar een tafeltje wees. Het eten was heel vet en de frietjes waren heel slap, helemaal niet krokant en knapperig zoals ze horen. De serveerster heeft ons tijdens het eten ook niet gevraagd of alles naar wens was, de bediening was vooral erg op een kluitje met zichzelf bezig en aan het bijkletsen dan dat ze oog hadden voor de klanten. Pas aan het eind werd, toen we niks meer aan het eten waren, gevraagd of het gesmaakt had. Vervolgens bij de kassa werd ons nog verweten dat toen ze vroegen of het gesmaakt had, we niks zeiden, terwijl ze dat niet hadden gedaan. Jammer.
coradekoning .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Een echt Amsterdamse pijpelade waar het krap zitten is. Aardige bediening, open keuken met slechte afzuiging zodat we geurend naar het eten naar huis gingen. Sate was prima, zalm goed gebakken, hamburger oke, maar erg klein en dun voor die prijs. 1 Portie friet deel je met 2 personen. Niet een heel grote hoeveelheid en ik was dan ook verbaasd dat de extra bestelde frietjes, die overigens te zwaar gekruid waren, voor EUR 3.50 op de rekening terugkwamen. Jammer. Zal niet heel snel teruggaan gezien het overige aanbod van restaurants in die buurt.
Mariska K.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
We zijn hier wezen high tea-en met een Groupon-voucher.
We zaten 1 seconde op onze plek en de etagère werd haastig neergezet, de theepot volgde kort daarna. Er werd ook haastig uitgelegd wat er op de etagère lag. Het was overigens ook aardig druk met andere high tea-bezoekers, dus kon de haast wel begrijpen.
De high tea was matig tot redelijk, sandwich karig belegd bijv. De brownie was overigens ontzettend smeuïg en lekker. Op een gegeven moment was het thee-water op. De serveerster was druk bezig met haar telefoon, viel me ook op dat ze niet kwam vragen of alles naar wens was. Na 10 min haar kant op kijken met m'n hand in de lucht, ving ik haar aandacht (de aanhouder wint altijd).
Ik zat aan een tafeltje onder de trap, beetje ongemakkelijk met zitten. Het was ontzettend krap.
Het is overigens aan te raden om wat aan de afzuiging te doen, mijn haar stonk ontzettend naar eten.
Anne L.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Grappig knus Amsterdams eetcafé met attente en relaxte medewerkers. Gereserveerd met zes personen en met beperkte tijd: maar dat is hier geen enkel probleem. De gerechten keurig gelijktijdig opgediend; vispotje, tonijnsteak, burger en saté. Allemaal wat je mag verwachten van een gezellig en pretentieloos eetcafé: een goede hap.
fairvalue .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Leuk eetcafe, altijd vriendelijk en goed personeel. Lekker Amsterdams, maar dan leuk. Ik vond de biefstuk vroeger beter, maar hij wordt nog steeds precies op wens gebakken. Garnalen- en geitenkaaskroketjes nog wel steeds heerlijk, friet ook. Je zit dicht op de keuken, dat is leuk. Ook als je om 9 uur op rustige avond binnenkomt, word je nog met plezier geholpen. Daghap in de regel goed. Vriendelijk geprijsd.
annemarie P.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Gezellig, leuke goede bediening, biefstuk prima en vis wel weinig. Als prijzen lager zijn,zoals je in een eetcafe als deze mag verwachten, zou dat betere prijs kwaliteit verhouding zijn.
Roos S.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Gezellig restaurant, met erg aardige bediening; zij lette beter op dat we optijd klaar waren voor het concert waar we naartoe gingen dan wijzelf. Eten was goed, precies wat je verwacht bij een eetcafe. Eendenborst (daghap) was lekker, iets minder saus was fijn geweest.
Cees-jan D.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Knus eetcafeetje. Soms wat te knus. Door de open keuken en de beperkte ruimte werd het warm, en vulde hele ruimte zich met keukenslucht. Daarom maar af en toe de deur open gezet, maar dan werd het al snel weer te koud.
Het eten was redelijk. Prima garnalen-, en geitenkaas kroketjes gedeeld als voorgerecht. Als hoofdgerecht de rib-eye. Die was echter wel erg pezig. Wel een flink stuk overigens. Geserveerd met sla en friet. De friet viel mij ook wat tegen. Te vet en veel kleine stukjes. Misschien hadden we het laatste uit de pan. Mijn tafelgenoten waren tevreden met hun slibtongen.
De bediening was uitstekend. Het was druk maar toch enthousiast en vrolijk iedereen bedienen en ook tijd maken voor een kort praatje of een extra toelichting op het eten.
Fred-Leonie .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
De Kop van Jut is een gezellig klein restaurantje dicht bij het Leidseplein. De menukaart is niet uitgebreid. We hadden vooraf carpaccio met pesto en fijn gesnipperde uit. Erg lekker. Toch grappig dat het overal weer net iets anders wordt klaar gemaakt. Daarna pepersteak met eigen gemaakte frites en sla. Het vlees was goed en precies zo gebakken als we gevraagd hadden. De frites worden opgediend in een puntzakje in een glas. Als dessert hadden we eigen gemaakte appeltaart met ijs en chocolade-noten taart met ijs. Ook erg goed. Dit restaurant laat zijn eigen bier brouwen dat hier getapt wordt. Dus in plaats van wijn hebben we bier genomen. Erg smakelijk en 4,50 voor een halve liter. Het restaurant is klein, beneden 8 tafels voor maximaal 22 personen en boven 3 tafels voor 14 personen. Het heeft een open keuken, vanuit het restaurant kijk je zo de keuken in. Het is gezellig ouderwets ingericht en op de achtergrond wordt alleen Hollandse muziek gedraaid. Toen wij er waren was het beneden helemaal vol en er stond maar één kok in de keuken en één jonge dame in de bediening. En alles relaxed, ook nog tijd voor een praatje aan tafel. Wij zullen hier zeker terug komen.
Natasja1978 .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Eetcafé De Kop van Jut zit in een heel klein, smal maar gezellig en knus pandje.

Samen met 3 andere vriendinnen hebben wij hier laatst een high tea via de Groupon gegeten en het was heerlijk. Vanaf de courgette soep tot aan het mierzoete high tea onderdeel. Alleen de scones waren een beetje droog wat ik begreep van m'n vriendinnen. Zelf niet geproefd omdat ik toen al behoorlijk vol zat.
Bediening was zeer beleefd en vriendelijk en kwam geregeld vragen of alles naar wens was en of er heet water bijgeschonken moest worden.

Wij raden dit eetcafé zeker aan.
Jeroen1611 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Goed eetcafé in het centrum van de stad. Het is redelijk klein als je binnenkomt, zeker de boven verdieping, maar dat maakt het juist ook wel gezellig. Zeer leuk geholpen door het personeel en ook het eten was prima, gewoon een basic kaart met saté, snitzel etc. en schappelijke prijzen. Kortom een leuke tent om een keer met vrienden te eten.
Winde F.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Eten zoals het hoort te zijn in een eetcafé. Geen poespas, niks overbodigs.
We aten er met zes volwassenen en hadden niet heel veel tijd; in verband met theaterbezoek moest het voorgerecht overgeslagen worden.
Het duurde wat lang voordat de drankjes werden opgenomen, maar daarna viel er weinig meer aan te merken, noch op de bediening, noch op het eten. We aten twee maal zeewolf, twee maal gestoofde lamsschenkel en twee maal biefstuk met uien en champignons. De biefstuk was gewoon goed, de overige gerechten waren volgens mijn tafelgenoten ook prima. De frites, het moet gezegd, waren echt heerlijk. Gemaakt van ongeschilde aardappelen, goed heet en lekker knapperig. Wél te weinig mayonaise.
Voor een nagerecht bleek toch nog tijd te zijn. Vooral de chocoladetaart met vanilleijs en slagroom is het vermelden waard. Heerlijk.
De bediening in De Kop van Jut is Amsterdams correct. Als we een kan kraanwater bestellen trekt de serveerster de wenkbrauwen op en gaat niet eerder overstag dan nadat we een tweede ronde 'normale' drankjes bestellen.
Voor de tafels en stoelen is het absolute minimum aan ruimte beschikbaar. Als je achter de tafel tegen de muur belandt kun je daar beter de rest van de avond blijven zitten. Dit accepteer je op een locatie in hartje Amsterdam op een steenworp afstand van het Leidseplein. Wat ik wel echt een minpunt vind: wij zaten vlak bij de keuken en hadden al na een half uur het gevoel naar een snackbar te ruiken.
Toch een prima eetcafé waar je, in tegenstelling tot de vele tourist traps in de omgeving met waardeloos voedsel, heel behoorlijk kunt eten voor een schappelijke prijs.