Eetcafé Knabbel en Babbel

Service8,7/10
Decor7,5/10
Genevieve Cheyenne J. Fijnproever (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Eenvoudigheid siert de mens en dat is waarom Knabbel en Babbel geweldig is!
Het eten de sfeer en de bediening is zo goed op elkaar afgestemd.
En als je betaald zeg je dit ga ik aan een ieder vertellen en ik kom zeker nog een keer terug.
De Carpaccio en de Steak met als mijn favoriet de gebakken champignons echt een aanrader en als je van Schnitzel of spareribs houd zit je hier aan het goeie adres.
Ik zeg tot gauw weer voor een Knabbel en een Babbel!
Karel N. Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
De spareribs zeker een aanrader, maar ook voor alle andere gerechten kan men bij Knabbel en Babbel terecht....? it en zeker de bediening van Mirjam en Sandy is super gezellig!!

En zeker als nuchtere Groninger kom ik zeker hier nog weer eten!!
Lauralikesfood . Meesterproever (10 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Ik at hier vanavond alleen, omdat ik voor werk een paar dagen in Amsterdam ben. Ik heb er lekker gegeten. Het is een gezellig, niet te groot, eetcafeetje waar je ontspannen kan eten. Het is er wat donker, maar ik heb nog wel deel van mijn boek kunnen lezen. De bediening was ontzettend aardig. Het eten werd snel geserveerd. Ik at saté met friet en sla en dat smaakte zoals dat moet smaken. Niet heel bijzonder, maar wel wat je ervan verwacht. Dus een prima gelegenheid voor een eetcafé-hap!
Herma G. Meesterproever (31 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Echt (h)eerlijk eetcafe recht tegenover de RAI.
Gezellig, kleinschalig, fijne bediening, die nogmaals de complimenten krijgt. Geen notitieblok en alles zowel qua persoon als gaarte en persoonlijke voorkeuren perfect bediend. Super zijn het broodmandje, de uiensoep, de gebakken camembert, HEERLIJKE beefburger, steak bavette, flensje spinazie en caesar salade.
Deze gaat met stip in de herhaling!!
Jose1262 . Proever (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2016
Het eten was heerlijk .
De service was top .
Het is echt een aanrader.
De uiensoep is echt zo lekker.
Het is een gezellig restaurant ook geschikt voor kinderen.
Brigitte22 . Meesterproever (62 recensies) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Een gewoon eetcafé, niets speciaals om voor terug te komen.

Na de enthousiaste recensies op Iens kozen we dit eetcafé vlakbij de Apollohal. Als hoofdgerecht namen we Gegrilled Kippetje, Wienerschnitzel XL en Gamba’s.
De Gamba’s waren oké. De Wienerschnitzel XL was inderdaad XL, helaas wel wat vettig.
De drie anderen hadden zich erg verheugd op het Kippetje. Onafhankelijk van elkaar kwamen we tot de conclusie dat deze Kippetjes niet geheel gaar waren. De smaak was ook niet bijzonder.
Bij het afruimen gaven we aan dat de Kippetjes niet gaar genoeg waren, de serveerster vertelde dat ze dat wel waren en de rode kleur erbij hoorde. Maar ze zou dit doorgeven aan de keuken. Vervolgens hoorden wij hier geen reactie meer van terug. Jammer.
Ben V. Expertproever (5 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Gisteren gegeten met mijn vrouw bij dit Eetcafe. Als extra op de kaart stond vissoep als aanrader en zou "home made" zijn. Dit hebben wij vaker gelezen maar deze vissoep is werkelijk voortreffelijk ! Je proeft de Spaanse invloeden van de kok in deze soep en is rijkelijk gevuld met vis.
De biefstuk in dit Eetcafe (ik bestel altijd uit het pannetje en medium rare) is goed van gewicht, supermals en naar mijn mening een van de beste in Amsterdam. Wij komen zeker terug om ook de andere gerechten uit te proberen !
Brendfrank . Fijnproever (2 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Erg lekker gegeten, niet duur en vriendelijke bediening in een gezellige setting. Biefstuk met roquefortsaus is een aanrader!
Lindaouwendijk . Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2015
Ik als echte Rotterdamse kom graag bij Knabbel en Babbel, je kan er heerlijk eten, een gezellige sfeer en lekker dicht bij de Rai, dit is echt een aanrader!!!
Margrietjes . Proever (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2015
Na een dagje Huishoudbeurs hier gezellig gegeten. Hele vrolijke bediening door Jordy. Alles vlot op tafel en goed warm. Heerlijk malse saté en het zalmtaartaartje vooraf hhmmmmm lekker hoor. Aanrader! Groetjes van de Margrietjes uit Het Westland.
Epierie . Fijnproever (4 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Wij waren voordat wij naar de Rai Theater gingen (zo'n 400 meter afstand) eerst wat bij Knabbel en Babbel te eten.
Vlotte bediening en erg aardig. Vooraf vroegen wij om een mandje stokbrood. De drankjes waren port/bier/sinas en cola (bij de port komt standaard een glaasje water, die zus en ik wegdronken ;) totdat onze moeder de port op had).

De hoofdgerechten waren (wij besloten geen voorgerecht te nemen) mijn moeder (70+) had een Bavette Clubsteak, groot stuk super mals Iers Biefstuk (warme saus naar keuze). Mijn vader (70+) had het Varkenshaasje, ook super mals (en warme saus naar keuze en apart geserveerd) en mijn zus en ik hadden beide de Kipsaté die ook erg mals was met lekkere satésaus erover. 1 schaal patat (wat voor ons vieren genoeg was). Iedereen had maar 1 drankje, waar wij genoeg aan hadden. Ik vroeg voor mijn moeder en mijzelf nog een portie gebakken champigons erbij (wat geen probleem was). Mijn vader en ik bestelde 1 dame blance met 2 lepels, wat ook geen probleem was.
Na al het eten namen wij nog een kop koffie en 2 x een lekkere grote bak thee.

De muziek was op de achtergrond, wel aanwezig maar totaal niet storend, wat bij sommige eetcafé's juist wel erg nadrukkelijk aanwezig, maar bij Knabbel en Babbel was dit niet het geval en de muziek wat gedraaid werd was pop van de jaren '70 tot '10.

Het was wel wat donker, maar wel gezellig. Het meubilair was wat gammel, maar het paste bij derest van de uitstraling van het eetcafé.

Wij hadden dus alle 4 heerlijk gegeten (voor nog geen 9 tientjes) en mijn ouders waren ook erg enthousiast. Als wij weer eens naar de Rai gaan, gaan wij zeker weer eten bij Knabbel en Babbel.
Mijn moeder wilde namelijk de schnitzel nog proberen en mijn zus wilde de Bavette clubsteak die onze moeder nu had...... Al met al heel gezellig gegeten en erg goed! Zeker een aanrader.
Lrijpma . Fijnproever (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2014
Wat een superfijn adres is dit! Ik heb hier het afgelopen half jaar eens in de 2 weken gegeten naar volle tevredenheid. Ik ben nogal een "lastige"eter (vegetarisch en geen kaas), maar elke keer stond er weer een ander verrassend vega gerecht voor mij klaar. Super service, vlotte bediening en super personeel. Als ik weer eens in de buurt ben, ga ik zeker weer hier eten!
Knabbelsmikkel . Fijnproever (2 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2014
Leuk en gezellig eetcafe met vrolijk personeel.
Lekker en snel gegeten met een heerlijke uiensoep mét kaas!
Tevens leuke prijzen om eventjes wat te happen.
Lili A. Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2014
Na de Huishoudbeurs heer heerlijk gegeten. Alles lekker vers en vlotte bediening. Leuk sfeertje, meer huiskamergevoel. Klein minpuntje: tafeltjes erg klein en stoel wat wiebelig. Zou het zeker aanbevelen en zelf ook terugkomen.
Erwin W. Fijnproever (3 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2014
Leuk eetcafe in de rivierenbuurt met goede bediening. De naam doet anders vermoeden maar het eten is echt prima en leuke wijnen. Aanrader is de overheerlijke steak met roquefortsaus!!
Petertje1972 . Proever (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2013
Prima eetcafeetje, no-nonsense eten en met vriendelijke bediening.
Wij aten de mix-grill en elk stukje vlees was op precies de juiste wijze bereid. De friet was lekker en ook de salade was goed. Wij hebben onze bordjes leeg gegeten, en het was toch echt een behoorlijk grote portie! En dat voor ca. € 16 pp.
Het ligt een beetje uit de loop, maar voor de locals is dit een pria adresje!
Diana K. Fijnproever (2 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
Vriendelijke bediening. Lekker eten voor een goede prijs. Heerlijk terras in de zon. Goed bereikbaar tegenover de RAI. Gewoon lekker genieten, wie wil dat niet!!
JelleZ . Proever (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2013
Geweldig gegeten een top gastheer Jordy het plaatje is compleet een aanrader voor een ieder!
Een complete kaart voor ieder wat wils en zeker in een tijd waarin we het allemaal wat minder hebben, hebben ze hier voor iedereen wat.
Sander B. Fijnproever (2 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2013
Vriendelijke bediening en de gerechten waren erg lekker, goede porties, niets op aan te merken.
Wat jammer was, was dat er wordt gerookt aan de bar door andere gasten, de barman staat buiten te roken terwijl er gasten binnen zitten en vieze vensterbanken. Jammer van de negatieve punten want daardoor zal ik niet zo snel teruggaan terwijl het eten erg lekker was voor een schappelijke prijs.
Anne-Marie D. Fijnproever (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
Gewoon helemaal goed! Aangename prijs-kwaliteit-verhouding, een kok die met enthousiasme een toegankelijk kaart bereidt, voor elk wat wils en erg lekker, en een vriendelijke, adequate bediening! Zo wil je uit eten gaan als gast behandeld worden.
Wij hadden de vleesspies, met sappig, goed gegrilld vlees, een wiener schnitzel, lekker krokant en niet vet gebakken en een heerlijke mix van vis in een fantastische saus. De garnering is echt een salade op je bord, en niet alleen een beetje versiering. Ruimte voor een toetje was er netaan: palacinka's en chocomousse: goddelijk! Een heerlijke rode wijn maakte de maaltijd compleet. Een gelegenheid waar we vaker hopen te komen, ook al is het niet voor ons om de hoek!