Eetcafé Il y a

- Lunch vanaf 12:30

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras
Jeroen M.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Leuk restaurant, gezellige sfeer, sfeervolle entourage. Lekker gegeten, goede prijs kwaliteit verhouding. Voor herhaling vatbaar!
Jeanny01 .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Wij hier echt zalig gegeten, de tonijnsteak was echt heerlijk. Mijn vriendin en ik hebben hier wel allebei hetzelfde gegeten maar we waren allebei echt zeer enthousiast. Ook de frietjes waren echt vers en zelfgemaakt. Echt met liefde gemaakt, dat proef je. Ook de bediening was vriendelijk en kundig. De zaak heeft ook een gezellige ambiance, kortom echt een aanrader.
Yoel S.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
In het leukste straatje van Maastricht ligt Il y a. Il y a is een gezellig ingericht druk restaurantje zonder pretenties. De kaart is eerlijk, de gerechten heerlijk en de bediening vriendelijk, attent en bovenal gewoon goed (zoals je mag verwachten). Je kunt het simpel houden qua drank en eten of je kunt het uitgebreid maken, wat dat betreft is er voor ieder wat wils. De tournedos en confit de canard zijn beiden aanraders en met de stokviskroketjes was evenmin niets mis. De keuze voor bijpassende wijn is prima over te laten aan de bediening die daarin keer op keer verraste. Kortom, een aanrader!
Roger H.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Het is druk bij ILYA ,maar als we 20 minuutjes wachten is er plaats voor ons tweetjes.We staan aan een kleine bar midden in de zaak die een lange pijpenla is ,de inrichting kun je omschrijven als brocante.De dame die de plaatsen toewijst laat luidkeels en druk gebarend zien en horen hoe goed en geweldig wij en de andere gasten zijn terechtgekomen...enfin na dik een uur wachten en 17,60 aan drankjes verder is het grote moment dan daar,we mogen aan een klein tafeltje plaatsnemen.Als voorgerecht stokviskroketjes en als hoofdgerecht zeebaars...we zijn tenslotte visliefhebbers.Nou dan moet je niet bij ILYA zijn .Nog nooit meegemaakt maar in de viskroketjes zitten graten en geen kleintjes!!!De smaak is tja...visachtig en...laat maar.OK op naar de zeebaars,helaas dit is een weliswaar gaar maar futloos reepje vis met een velletje ( jahoor mijnheer,op de huid gebakken)er is ook een rood sausje bij... we proeven paprika en ui!!!!Onze avond is bedorven, we gaan afrekenen.Niemand vraagt of het gesmaakt heeft...zou ik ook niet durven.!!!
Angelien F.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Leuke intieme zaak. Goed eten voor een goede prijs. Voor een persoon uit onze groep die met een vreselijke ziekte kampt werd alles naar wens bereid. Hij heeft genoten en wij dus ook. Super tof. CHAPEAU!!!
Jeroen G.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Op een dinsdagavond gezellig druk in dit café-restaurantje in charmant gedeelte van Maastricht. Beetje Fransachtig sfeertje met houten interieur; gezellig en niet te formeel. Er heerste een beetje een gehaaste sfeer onder het personeel dat iets meer rust zou kunnen uitstralen maar het was uiteindelijk niet echt storend en er was genoeg aandacht voor ons. Verschillende wijnen kunnen proeven alvorens te bestellen, een klein praatje met personeel ... droeg allemaal zeker bij aan de ervaring. Veel wijnen per glas - waarvan hier en daar niet doorsnee - en goede prijs/kwaliteitverhouding eten. Tortilla gerecht was ok, tournedos top. Leuke tent.
MozLou .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Bijzonder gezellig tent, met heel veel jonge mensen in de bediening die zich de benen uit het lijf lopen om het iedereen naar de zin te maken. Bovendien maken ze allemaal echt contact, en weten ze ondanks de enorme drukte tijd te vinden voor een praatje en een gevat grapje. Knap hoor! Eten was OK, maar niet heel bij bijzonder. Proeferij met met "mondvermaakjes" als voorgerecht was een verzameling zeer afwisselende hapjes die geen van allen echt er uit springen. Hoofgercht wild was van goede kwaliteit, maar geen smaak die mij bij zal blijven. Dat allemaal gezegd hebbende....de prijs / kwaliteit verhouding klopte zeker.
Neortic .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Eten was goed maar een van ons had te koud eten, de bediening ( bedrijfsleider) was een wervelwind, echt storend.
Na het hoofdgerecht zijn we weggegaan, jammer we hadden goede berichten gelezen.

Maybe1 .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Wij hebben afgelopen zaterdag met een groepje hier gegeten, de sfeer was prima alleen de kaart niet heel divers. Er is 1 vegetarisch gerecht en deze was extreem zout, niet lekker dus! Verder was de bediening rommelig en af en toe zeer zeer beneden de maat....(iemand die op kauwgom kauwt en geen woord tegen je spreekt is niet echt representatief)
Jammer! Er zijn nog wat verbeterpunten mogelijk!
Rosahollander .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Ik heb een paar weken geleden heerlijk gegeten bij Il y a. Erg leuk en gezellig restaurant met een fijne ambiance. Mijn partner en ik vonden de bediening voortreffelijk. Zij hebben ons goed geholpen bij onze keuze waardoor we uiteindelijk voor het drie gangen menu zijn gegaan met een heerlijke bijpassende wijn. Het concept waarbij het keukenpersoneel de gerechten naar de gasten brengt, is uitstekend verzonnen en dit maakt Il y a uitzonderlijk. Al met al hebben wij genoten van deze avond. Il y a is zeker een aanrader!
LoesPaul .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Heerlijk getafeld buiten in één van de gezelligste straatjes van Maastricht. Niet alleen de gerechten heel bijzonder, maar ook de wijn en wijnadvies van het personeel voortreffelijk! Voor wie van zuid-Eu eten houdt, dan moet je bij Il y a geweest zijn...
RoZu16 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Gisteravond gegeten in de zeer gezellige Koestraat. Deze keer de keuze gemaakt om bij Ilya te gaan dineren. Je zit er erg krap buiten op het terras, daar moet je echt van houden. Het eten was prima, maar totaal niet verrassend. Soms beetje saai. De wijn was daarentegen wel heel lekker en de service was vriendelijk. Prijs/kwaliteit in mijn ogen iets aan de hoge kant. Leuk restaurantje voor na een dagje Maastricht, niet bijzonder.
Wouter B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Gisteravond heerlijk met ze drieën gegeten. Het eten was heerlijk en de service heel goed!! Het was een hele gezellige avond mede dankzij de gezellige sfeer in het restaurant een echte aanrader!
GastMaastricht .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Gezellig restaurant in de steeds leuker wordende Koestraat. Het restaurant ademt een gezellige Franse sfeer. Het eten is lekker maar met wat extra aandacht van de kok kan dit nog een stukje beter. Jammer om een vers stuk gegrild tonijn te verdrinken in knoflookolie. Ook snappen we de aan één kant gegrilde entrecote niet (waarom niet even omdraaien). Bediening is perfect. Vriendelijk en correct. Hier komen wij terug!
Csi003 .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Wij hebben hier heerlijk gegeten, bediening zeer vriendelijk en gezellige locatie.
Aanrader!, wel van te voren reserveren.
Als wij weer in Maastricht zijn komen wij hier zeker terug.
Ibkran .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Alsof je in Parijs uit eten bent. Ilya is een sfeervol restaurant in het centrum van Maastricht. Met de naam eetcafé doet deze gelegenheid zichzelf tekort. Het eten was uitstekend en de bediening buitengewoon hartelijk en gastvrij.
Estrella V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Vanavond bij il y a gegeten, heerlijk! Bediening was super, leuke meiden en de kok kwam zelf 2 gangen aan tafel brengen, altijd leuk. Portobello, gamba's, tonijn en scampi's, alles even lekker. De desserts maakten het geheel af!
Anke B.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Leuk knus Frans aangekleed restaurantje. De asperges die ik heb gegeten waren heerlijk. Het hoofdgerecht wat mijn vriend had, de vis van de dag, was echt veel te weinig. De bediening creërt veel onrust, met name de dame die de leiding lijkt te hebben. Ook proberen ze echt te 'verkopen' op een iets te opdringerige manier, dat vind ik een beetje storend.
Prima om een hapje te eten, geen slechte keuze.
Ivo G.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
afgelopen woensdag op aanrader van een Maastrichtse dame terecht gekomen bij Il y a in de sfeervolle Koestraat in Maastricht.
het was prachtig weer en wij konden het laatste tafeltje op het terras bemachtigen. De bediening was zeer attent, vriendelijk en behulpzaam. Il y a is aangesloten bij Les Tables wat een lokaal label is voor eetcafé's waar Maastrichtenaren graag komen.
Enige minpuntje waren de stoeltjes die na een uur toch wat hard werden, ondanks de kussentjes.
Het 3-gangen diner dat we besteld hadden smaakte voor zowel mij als mijn vrouw heerlijk. Na 2,5u waren we voor EUR 100,- klaar, inclusief 4 drankjes pp, koffie en een ruime fooi.
We hebben heerlijk genoten! Wat ons betreft een aanrader!
Winfried L.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
Enthousiaste, attente bediening. Gezellig en volle inrichting
Het hoofdgerecht vis was om 19 al op, dat is best vroeg. Heerlijke vegetarische lasagne. Lekkere toetjes.